Stažení klasika, jak se říká "nic nového pod Sluncem".
Ovšem co se týká vlastní aktualizace v autě, tak jsem si tentokrát řekl, že využiju možnost aktualizace po vypnutí auta. Přece jen venku bylo dost zima na to, abych seděl v autě a případně topil. Připojil jsem flashku do auta, chvíle čekání a pak naskočila už známá tabulka. Místo "aktualizace nyní" jsem zvolil "aktualizace po vypnutí auta", vypnul jsem auto, zamknul jsem je a odešel. Podle hlášky to mělo trvat asi 20min (což bylo divný, protože obvykle to trvá téměř hodinu). Zhruba po 30min jsem přišel, zapnul auto... a ono nic, v autě byla pořád aktualizace z května 2023. Tak ještě jednou a lépe. Opět jsem zvolil "aktualizaci po vypnutí"... a pak jsem si všiml, že předtím jsem vlastní proces aktualizace nejspíš vůbec nespustil. Tak snad to napodruhé vyjde. Opět jsem zvolil "aktualizaci po vypnutí" a ťukl na tlačítko pro start aktualizace. A hned přišla hláška "Baterie je příliš slabá" (myšleno určitě baterka 12V). Zkontroloval jsem pomocí Car scanneru baterku 12V, SOC bylo 61%, napětí přes 12V, ale autu se to asi nelíbilo (konstruktéři už asi ví, proč...). Takže zbyla jen možnost "aktualizace nyní", samozřejmě se zapnutým autem. Tak jsem zapnul auto, spustil aktualizaci a začalo to normálně aktualizovat. Samozřejmě s hláškou, abych nevypínal auto ani neodpojoval flashku. Jenže byla fakt dost zima, tak mě napadlo, že bych mohl auto nechat zapnutý a zamknout ho v "dog mode", tedy mechanicky klíčkem. Jenže předtím je třeba nejprve zamknout dveře spolujezdce a zadní dveře mechanicky západkami v jednotlivých dveřích. Zadní dveře šly bez problémů, ale když jsem to zkusil u dveří spolujezdce, tak nejen že se nezamčely dveře spolujezdce, ale navíc to znovu odemklo oboje zadní dveře. Nakonec jsem si musel sednout za volant a dveře spolujezdce zamknout ručně zevnitř - pak zůstaly oboje zadní dveře zůstaly zamknuté. Tak jsem odešel, po 45min přišel zpět a aktualizace byla hotová.
Podle popisu na webu
https://update.hyundai.com/EU/CS/updateNoticeView/lv1dFu přidali jihokorejští soudruzi několik "vysloveně inovativních funkcí".
1)
Slevové akce v okolí - opravdu šíleně potřebná funkce. Že by se Hyundai domluvilo s některými ministry fialové vlády, kteří doporučují bojovat s inflací tak, že budeme nakupovat jen ve slevách?
2)
Vyhledávání alternativní trasy, pokud se na trase vyskytnou nějaké komplikace. Podle mě to už bylo dřív, možná v trochu jiné podobě.
3)
Sbírka zvuků přírody 3 - to mě nechává chladným, stejně jako předchozí 2 sbírky.
4)
Amazon music - nezájem.
5)
Funkce, která zavře okna včetně střešního a zapne uzavřený okruh při vjezdu do tunelu - konečně něco, co dává smysl!!!
6)
Připojení telefonu s Android Auto nebo Apple CarPlay bezdrátově přes WiFi - v první chvíli mě napadlo, že toto jestli bude spolehlivě fungovat, tak by to byla pecka. Už jsem uvažoval, že si něco takového pro propojení telefonu s autem přes WiFi pořídím jako externí jednotku (např. AAWireless), ale ta by byla připojena do datového vstupu a tím pádem ho blokovala (jako doteď USB kabel připojený do telefonu).
Bohužel po aktualizaci a zapnutí auta jsem zjistil, že naše Kona Czech edition 2020 žádnou z výše uvedených nových funkcí nemá.
Nakonec minimálně u bezdrátového připojení telefonu s Android Auto je to logické. Asi to nejde realizovat jen změnou SW, ale je tam zřejmě potřeba i nějaký ten HW.
Takže jsem v klidu, jezdím dál, hlavně že nic podstatného nezprasili (na rozdíl od předchozích aktualizací).