je toto prosím způsobeno malým nabitím baterie, nebo je auto poškozené?
ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Moderátor: Josef
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Hlavní (trakční) baterie je úplně vybitá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Děkuji, bazar taky říká že stačí nabít
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Bohužel, pokud je auto v tomto stavu dlouho a ještě k tomu v zimě, tak baterie dostává zabrat a může mít následné problémy. Nechápu, proč prodejce baterii nenabil, baterii je potřeba udržovat při kapacitě 20-80% a na dlouhodobé parkování ji nechat přes 50% nabitou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Někde jsem ale zase četl, ze trakční baterie, pokud se nechá vybitá na 1-5% při mrazech, dochází v ni k chemickému procesu, kdy zase získává na kapacitě. Článek už nejsem schopen dohledat.
Hyundai Kona Smart 64kW
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Vzhledem k tomu, že se všude dočtete, že se nemá baterie vybíjet pod 10% a dlouhodobé vybití ji likviduje, tak bych na zvýšení kapacity nevěřil, navíc nedávno bylo skoro jaro. Ten Ioniq 28kW je skoro nový, takový nájezd je nic, takže baterie by měla být ve stavu skoro nové. Jestli to auto takto stojí měsíc, tak to teda potěš...
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
MilanDka píše:Někde jsem ale zase četl, ze trakční baterie, pokud se nechá vybitá na 1-5% při mrazech, dochází v ni k chemickému procesu, kdy zase získává na kapacitě. Článek už nejsem schopen dohledat.
Ano, četl jste správně a šlo o celou studii.
Baterka musela být opravdu na nízkém %SOC a muselo být dlouhodobě (několik měsíců) pod -10 stupnů a pak docházelo k zpětné migraci lithia a snižování degradace baterie, tedy návratu kapacity. To by to auto ale muselo být v chlaďáku a ještě s odpojenou baterkou
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Ale to je přece běžná praxe prodejců automobilů že jedou na doraz, proč by do toho instovali peníze.
Když se kupoval v Plzni Fiata tak mě bylo doporučeno jet okamžitě pro naftu na nejbližší pumpu když byla mino trasu a musel jsem se vracet
Když se kupoval v Plzni Fiata tak mě bylo doporučeno jet okamžitě pro naftu na nejbližší pumpu když byla mino trasu a musel jsem se vracet
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: ikona želvičky a "výkon motoru je omezen"
Pokud je to fotka z bazaru, kde auto takto stojí dlouho, tak jim odepsat pár sprostých slov o amatérech a diletantech a poděkovat za ztrátu svého času a dát od auta ruce pryč.
Pokud bazar nedokáže zapojit aspoň na hodinu auto do zásuvky, tak si zaslouží aby jím tam to auto stálo několik let.
Pokud bazar nedokáže zapojit aspoň na hodinu auto do zásuvky, tak si zaslouží aby jím tam to auto stálo několik let.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)