Ahoj všem.
Mám takový dotaz ohledně části menu, kde můžete sledovat okamžitou spotřebu auta.
Nemůžu se dopočítat reálným hodnotám a rád bych s Vámi probral, jestli na to jdu dobře a špatně měří nebo postupuji chybně.
Vycházím z toho že jsem schopen jet po určitou dobu s plus mínus ustálenou okamžitou spotřebou.
Postupuji takto: jedu ustálenou spotřebou, na okamžitém ukazateli spotřeby například 15 kW, k tomu připočtu spotřebu elektroniky a topení a jsem někde třeba na 17 kW. Vynuluji průměrnou spotřebu a jedu po určitou dobu s víceméně ustálenou okamžitou spotřebou.
Poté se mi objeví na palubním počítači průměrná spotřeba, která je ale vždy o dost vyšší než ukazuje měřič okamžité spotřeby.
Ta průměrná spotřeba odpovídá plus mínus tomu sloupcovému měřiči okamžité spotřeby co je dole pod budíkama, který má sice zpomalený průběh, ale ukazuje vždy o dost vyšší hodnoty než menu okamžité spotřeby - a podle mě správnější hodnoty.
Nezabýval jste se prosím někdo tímto problémem? Nebo je můj postup zcela chybný?
Díky za případné rady.
Měření okamžité spotřeby
Moderátor: Josef
Re: Měření okamžité spotřeby
Problém je, že " ukazatel spotřeby " není ukazatel spotřeby (kWh/100km) , ale ukazatel příkonu (kW). Proto ti to nevychází.
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart
Re: Měření okamžité spotřeby
Tak to bude ono, to jsem si neuvědomil, on nakonec ten vzorec bude celkem složitější, vzhledem k započítání časového úseku pro získání jednotky kWh a ještě rychlosti pro spotřebu na 100 km
Nicméně je škoda, že tam není někde lépe zobrazena ta okamžitá kWh/100 jako je to dole v tom "proužku", tam se to dá tak nějak jen odhadovat.
Ještě jednou díky moc.
Nicméně je škoda, že tam není někde lépe zobrazena ta okamžitá kWh/100 jako je to dole v tom "proužku", tam se to dá tak nějak jen odhadovat.
Ještě jednou díky moc.
Re: Měření okamžité spotřeby
trminek píše:Ahoj všem.
Mám takový dotaz ohledně části menu, kde můžete sledovat okamžitou spotřebu auta.
Nemůžu se dopočítat reálným hodnotám a rád bych s Vámi probral, jestli na to jdu dobře a špatně měří nebo postupuji chybně.
Vycházím z toho že jsem schopen jet po určitou dobu s plus mínus ustálenou okamžitou spotřebou.
Postupuji takto: jedu ustálenou spotřebou, na okamžitém ukazateli spotřeby například 15 kW, k tomu připočtu spotřebu elektroniky a topení a jsem někde třeba na 17 kW. Vynuluji průměrnou spotřebu a jedu po určitou dobu s víceméně ustálenou okamžitou spotřebou.
Poté se mi objeví na palubním počítači průměrná spotřeba, která je ale vždy o dost vyšší než ukazuje měřič okamžité spotřeby.
Ta průměrná spotřeba odpovídá plus mínus tomu sloupcovému měřiči okamžité spotřeby co je dole pod budíkama, který má sice zpomalený průběh, ale ukazuje vždy o dost vyšší hodnoty než menu okamžité spotřeby - a podle mě správnější hodnoty.
Nezabýval jste se prosím někdo tímto problémem? Nebo je můj postup zcela chybný?
Díky za případné rady.
- okamžitá spotřeba v kWh/100 km je vidět pouze graficky v tom modrém proužku (osobě mi vyhovuje, protože je lepší vidět graf, než odečítat čísla).
- číselné nebo jiné zobrazení by se muselo udělat v aplikaci přes OBD2 (vytvořit požadovaný výpočetní PID např. v Torque).
- spotřeba u Kony je celková spotřeba, tedy i včetně klimatizace (topení), elektroniky a péče o baterii.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Měření okamžité spotřeby
V telefonu lze pak odečíst spotřebu bez elektroniky a je vidět i rekuperace.
Audi Q4 Sportback e-tron 50