Vypnutí systémů při nedržení volantu

Moderátor: Josef

Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Apofis74 » sob 30. črc 2022 19:21:34

Tak tady jsem to nahrál. Tempomat na 95, po vypnutí a zhasnutí zeleného valantíku jsem třikrát líznul čáru a hodilo mě to zpět do pruhu, byla to celkem rovinka pak už sem na to musel sáhnout ale je vidět že tempomat se samozřejmě nevypíná a na rovince by to jelo až do aleluja i s tím že si to hlídá radarem auta přede mnou



Znovu jsem projel na volantu všechno nastavení v asistentech a není tam nic co by se dalo nastavit tak aby při deaktivaci Hlídání pruhu deaktivovalo i tempomat.
To jsem z toho jelen.
Naposledy upravil(a) Apofis74 dne stř 03. srp 2022 14:25:12, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod jarsou » sob 30. črc 2022 19:51:16

Jakou máš verzi Kony? Já jednu z posledních koreánců z ledna 20 v plné palbě a u mne to začne houkat, pak zhasne zelený volantík, v tom okamžiku vypne tempomat, zůstane vedení v pruzích (pinká od čáry k čáře) a auto buď plachtí či rekuperuje podle nastavení, které jsem měl před tím. Pak ale při určité rychlosti (někde kolem 50 km/hod - zjistím zítra) vypne i vedení v pruzích a auto pokračuje ve směru, který to mělo před vypnutím. Jestli do zastavení (zítra dám před testem plnou rekuperaci), to nevím. Výsledek sem hodím...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Apofis74 » sob 30. črc 2022 20:08:38

taky Korea ale listopad 2019. Plná výbava
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Lama » sob 30. črc 2022 20:28:49

Teď jsem přijel a vyzkoušel.... Tempmat nastaven na 95 km/hod., jízda za autem bez doteku akceleračního pedálu a bez doteku volantu. Těsně před obcí (po předchozím šedém a červeném varování držení volantu auto stále drželo odstup od vpředu jedoucího auta, zpomalovalo za ním před obcí a pak se ho drželo - tedy adapt. tempomat fungoval bez přerušení. Pouze vedení v pruhu přestalo fungovat, tedy zelený volantík byl šedý a pokud bych nezasáhl do volantu, tak by auto samo nezvládlo objet zpomalovací ostrůvek. Na akcelerační pedál, ani na brzdu jsem nešlapal, auto jelo na tempomat za přede mnou jedoucím bezchybně.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Josef » sob 30. črc 2022 23:45:49

Tak šedý volantík neznám, buď svítí, nebo je úplně pryč. Poslední aktualizace je ale někdy v březnu. V podstatě je to ale nesmysl ať to má nebo nemá v provozu tempomat, základ je, že auto bez držení volantu má zastavit u krajnice a pustit výstražná světla, tak jako třeba Enyaq.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Lama » ned 31. črc 2022 6:51:53

Josef píše:Tak šedý volantík neznám, buď svítí, nebo je úplně pryč. Poslední aktualizace je ale někdy v březnu. V podstatě je to ale nesmysl ať to má nebo nemá v provozu tempomat, základ je, že auto bez držení volantu má zastavit u krajnice a pustit výstražná světla, tak jako třeba Enyaq.

Josefe, šedý volantík nemáte proto, že pravděpodobně máte chudší výbavu a hlavně Vy máte NIRO a přestože jsem si i já myslel, že budou nemlich stejné s KONOU, tak tomu tak, jak vidíme není. Navíc, co se zde bavíme, tak máme všichni KONU v nejvyšší výbavě a rozdíl je jen v r. 2019, 2020 a Korea a Nošovice.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Josef » ned 31. črc 2022 8:08:48

V čem je ta výbava chudší? Pokud vím, vyšší výbava než mám já není. Chápu, že může být rozdíl mezi nastavením, protože jak jsme zde prokázali eNiro má naprosto stejný SW jako Kona, alespoň v číslování firmware. Uživateli Jarsou se to projevuje naprosto stejně a má Konu 1/20 z Koreji.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Lama » ned 31. črc 2022 11:19:41

Pokud vaše NIRO nemá automatické vedení ve středu pruhu (šedý-zelený volantík), ale pouze vedení v pruzích se signalizací (zelené lichoběžníkové čárky), pak to není výbava srovnatelná s KONA Premium (Ultimate).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Josef » ned 31. črc 2022 16:52:17

Celou dobu píšu o zeleném volantíku, tedy nejen upozornění na přejetí pruhu a aktivní korekce (LDW, LFAS), ale i regulerní aktivní řízení v pruzích (LKAS). Pokud nedržím volat déle než myslím 25s začně to křičet a po dalších 20s odpojí veškeré systémy, tedy zhasne zelený volantík. Pokud systém řízení je neaktivní, ale zapnutý, svítí šedý volantík, ale v případě vypnutí systémů při nedržení volantů, tak zmizí a vypne se samozřejmě i tempomat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Josef » ned 31. črc 2022 17:49:01

Pro lepší názornost video, lepší než 1000 slov

Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod e-LUKY » ned 31. črc 2022 17:54:04

Přesně to samé ukazovalo u mne také, jako na tom videu.

Mně se to několikrát stalo, když bylo špatné počasí a pršelo, že mi systém stejně vypnul.
Já se chtěl spoléhat na to že vidí dál než já, ale ouvej, vykašlal se na mne.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Apofis74 » ned 31. črc 2022 21:20:51

V nastavení nic není takže je vidět že to prostě rok od roku je jiné. V patek se optám v servisu zdali něco nevědí
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Lama » pon 01. srp 2022 23:09:15

Dnes jsem cestou za Stuttgartu několikrát zkoušel "neřídit".
Asi po 15 sekundách se zobrazí šedý volant s varovným nápisem
Po dalších cca 15 sekundách se volant změní na červený a začne hlasitě pípat.
Po cca 30 sekundách, přesně při 31 pípnutí, dojde k vypnutí asistenta pro vedení ve středu pruhu (zelený volantík buď zhasne, nebo změní barvu na šedou)
Provedl vždy 2 až 3 testy při 40, 50, 70 a 100 km/hod. a nechová se to vždy stejně.
Podle videa od Josefa se to chovalo asi v polovině případů přesně stejně a po tom razantním oznámení je opravdu se vším konec a auto klidně jede do pangejtu. Jsou ale případy, kdy se hláška neukáže a auto se snaží "nějak" pokračovat zachránit co může (při tom jsem občas viděl i šedý volantík). Nejdříve jsem si myslel, že je to dáno rychlostí, ale to se mi nepotvrdilo. Co se mi ale potvrdilo, že pokud funfovalo hlídání pruhů, tak se nestalo, že by auto vjelo do protisměru. Nejvíce jsem zaznamenal 4x "odpinknutí" od čáry ke středu a to právě při 100 km/hod. Muselo by se to poctivě otestovat, ale po těchto pokusech mám pocit, pokud se autu nepodaří zůstat mezi pruhy, pak vždy sjelo přes krajnici a nikdy do protisměru. Jen bych dodal, že v Německu fungují oba asistenti mnohem lépe (téměř bezchybně) oproti v ČR. Asi v Německu dodržují více normy, než u nás.
Tempomat mi vypnul ve všech případech - nikdo přede mnou (ani za mnou nejel). Jak jsem dříve jednou psal, že mi tempomat nevypnul, tak to bylo možná proto, že jsem jel za vozidlem, které před obcí zpomalovalo a moje Kona též.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Josef » úte 02. srp 2022 6:55:56

Pokud je zapnuto LFAS, což je asistent při přejíždění pruhu, tak jak píšete, snaží se vrátit auto zpět, ne vždy se to povede. Já bych očekával od asistenta, zastavení a spuštění výstražných světel. Ještě jedna věc, když jsem nechal dostatečně dlouho jet auto po vypnutí systémů, tak se opět spustilo pípání držte volant s velkým červeným volantem jako na začátku videa, ale systémy zůstaly vypnuté.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Lama » úte 02. srp 2022 7:09:55

Josef píše:Pokud je zapnuto LFAS, což je asistent při přejíždění pruhu, tak jak píšete, snaží se vrátit auto zpět, ne vždy se to povede. Já bych očekával od asistenta, zastavení a spuštění výstražných světel. Ještě jedna věc, když jsem nechal dostatečně dlouho jet auto po vypnutí systémů, tak se opět spustilo pípání držte volant s velkým červeným volantem jako na začátku videa, ale systémy zůstaly vypnuté.

Přesně jak píšete a to znovu pípání také potvrzuji. Když vydržíte nedržet volant ještě déle, tak to nakonec bude pípat nepřetržitě a dokonce to nepřestane ani poté co začnete kroutit volantem, až po chvíli to dá pokoj a pak i začnou systémy zase fungovat. poprvé jsem myslel, že to snad už nepřestane řvát (pípat).
Ta výstražná světla by byla vhodná nejen zde, ale i při krizovém brždění, což některá nová auta už mají.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Apofis74 » úte 02. srp 2022 21:11:57

Lama píše:Dnes jsem cestou za Stuttgartu několikrát zkoušel "neřídit".
Asi po 15 sekundách se zobrazí šedý volant s varovným nápisem
Po dalších cca 15 sekundách se volant změní na červený a začne hlasitě pípat.
Po cca 30 sekundách, přesně při 31 pípnutí, dojde k vypnutí asistenta pro vedení ve středu pruhu (zelený volantík buď zhasne, nebo změní barvu na šedou)
Provedl vždy 2 až 3 testy při 40, 50, 70 a 100 km/hod. a nechová se to vždy stejně.
Podle videa od Josefa se to chovalo asi v polovině případů přesně stejně a po tom razantním oznámení je opravdu se vším konec a auto klidně jede do pangejtu. Jsou ale případy, kdy se hláška neukáže a auto se snaží "nějak" pokračovat zachránit co může (při tom jsem občas viděl i šedý volantík). Nejdříve jsem si myslel, že je to dáno rychlostí, ale to se mi nepotvrdilo. Co se mi ale potvrdilo, že pokud funfovalo hlídání pruhů, tak se nestalo, že by auto vjelo do protisměru. Nejvíce jsem zaznamenal 4x "odpinknutí" od čáry ke středu a to právě při 100 km/hod. Muselo by se to poctivě otestovat, ale po těchto pokusech mám pocit, pokud se autu nepodaří zůstat mezi pruhy, pak vždy sjelo přes krajnici a nikdy do protisměru. Jen bych dodal, že v Německu fungují oba asistenti mnohem lépe (téměř bezchybně) oproti v ČR. Asi v Německu dodržují více normy, než u nás.
Tempomat mi vypnul ve všech případech - nikdo přede mnou (ani za mnou nejel). Jak jsem dříve jednou psal, že mi tempomat nevypnul, tak to bylo možná proto, že jsem jel za vozidlem, které před obcí zpomalovalo a moje Kona též.



No jak píšu tempomat mě nevypíná v žádném případě. ve videu je vidět že vypíná pouze vedení v pruhu. Ťuknu do volantu a systém se znovu zapne. Koukám tedy že můj ročník je na tom tedy asi nejlépe ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Josef » úte 02. srp 2022 23:30:49

O jakém videu se bavíme? Tyhle funkce je čistě softwarová záležitost a pokud máme všichni poslední systém, musí to být stejné. Poslední aktualizace FW proběhla v květnu. Pokud je velký volant uprostřed displeje červený, tak se samozřejmě tempomat zapne po pohybu volantu, ale pokud tam naskočí ty dvě ikony, jsou veškeré systémy podpory řízení vypnuty a žádné držení volantu to už nezapne.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Apofis74
Příspěvky: 169
Registrován: ned 30. srp 2020 20:14:13

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Apofis74 » stř 03. srp 2022 14:24:55

Josef píše:O jakém videu se bavíme? Tyhle funkce je čistě softwarová záležitost a pokud máme všichni poslední systém, musí to být stejné. Poslední aktualizace FW proběhla v květnu. Pokud je velký volant uprostřed displeje červený, tak se samozřejmě tempomat zapne po pohybu volantu, ale pokud tam naskočí ty dvě ikony, jsou veškeré systémy podpory řízení vypnuty a žádné držení volantu to už nezapne.





Jak říkám mě se vypne jen a jen hlídání v pruhu nic víc nic míň. Pokud bude dostatečně rovná až mírně točená silnice zvládnu bez držení volantu a šlapání na pedál jet až do Tramtárie. Tempomat stále funguje a bezpečně hlídá auta před sebou.
A ano v květnu sem dělal update
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod Josef » stř 03. srp 2022 18:46:40

Pokud se celou dobu nedotýkáte volantu a systém LFAS se opravdu sám zase zapne, pak je to docela průser, když se ulici řítí auto s "mrtvým" řidičem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Vypnutí systémů při nedržení volantu

Příspěvekod jarsou » čtv 04. srp 2022 8:41:15

Tak jsem provedl kompletní test. Po červeném volantu a pípání dojde k vypnutí zeleného volantíku, tím pádem k vypnutí tempomatu a vedení vozu uprostřed pruhů. Hlídání pruhů zůstává zelené, auto začne brzdit podle předem nastavené rekuperace. Stále se drží v pruhu, jen pinká od čáry k čáře. Při rychlosti 55 km/hod ale dojde i k vypnutí hlídání čar a vůz pokračuje v brzdění ve směru, který měl před tímto vypnutím. Pokud neskončí ve svodidlech či škarpě, tak zabrzdí až na rychlost, kterou se vůz rozjede při zařazení D a uvolnění brzdy a touto rychlostí pak průběžně pokračuje až do kolize...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...