Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Moderátor: Josef
Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Ahoj,
jaká je podle vašeho názoru v dnešní době (únor 22) adekvátní/dosažitelná cena za novou Konu s menší baterkou a čerpadlem ve specifikaci SMART RANGE ECO 39,2 kWh? Nebo myslíte, že by se dalo vybrat lepší auto (poměr cena/výkon) na ježdění kolem komína do 100 km denně a občasné delší cesty 200 až 250 km?
jaká je podle vašeho názoru v dnešní době (únor 22) adekvátní/dosažitelná cena za novou Konu s menší baterkou a čerpadlem ve specifikaci SMART RANGE ECO 39,2 kWh? Nebo myslíte, že by se dalo vybrat lepší auto (poměr cena/výkon) na ježdění kolem komína do 100 km denně a občasné delší cesty 200 až 250 km?
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
- cernymotyl
- Příspěvky: 102
- Registrován: sob 24. dub 2021 20:07:30
- Bydliště: Kozinec
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
K současné ceně se nemohu vyjádřit. Předfacelitové nejeté verze jsou už asi vyprodané. Tak se zaměřím jen na poznatky z užívání. S Konou ve Vámi poptávané výbavě jsem spokojený, ale měl bych pár připomínek. Ty zásadní:
1. Nabíjení. Doma nabíjím z dodaného wallboxu výkonem 6,5 kW (umí i 11 kW, ale k vůli hlavnímu jističi mám maximální výkon snížen). To je naprosto bez problémů. Na rychlonabíječkách je maximum 43 kW, ale při nabíjení výkon kolísá. Třeba nad cca 73% už běží kolem 30kW. Když je studená baterie může být nabíjecí výkon i 20 kW.
2. Světla. V mé výbavě nejsou pro potkávací a dálková světla LEDky. S žárovkami to auto svítí mizerně a nijak zvlášť hezky to nevypadá, když denní (parkovačky) svícení je LED a potkávačky svítí do žluta. Částečně jsem to vyřešil LED žárovkami z Číny.
3. Hlídání v jízdních pruzích. Vždy při nastartování je to zapnuté. Nejde to od roku 2020 trvale vypnout k vůli EU. Místo toho bych uvítal, kdyby byl trvale zapnutý AutoHold. Auto se bez toho totiž, když se nestojí na brzdě, rozjede. Přemýšlím, že bych to nechal upravit přidáním modulů jako se to řeší u spalováků s AutoStop.
4. V mé výbavě není samostmívatelné zrcátko. Vyřešil jsem to zase nákupem v Číně antireflexní folií.
5. Odhlučnění. Nic moc. Sám jsem si vytlumil podběhy a přední dveře.
To jsou ta hlavní negativa podle mého názoru. Když se testuje nějaké auto, většinou je to v plné výbavě a u Kony by tak třeba body 1,2 a 4 s vyšší výbavou a baterií 64 kWh odpadly.
Pak je tu něco, co by mohlo někomu vadit, ale mně jen minimálně:
1. Středový panel. Zbytečně moc velký a robustní
2. Kufr je malý, ale já si vyndal polystyren pod zadním platem a kufr tak zvětšil. Pořídil jsem si dopředu frunk, kde mám uložené další drobnosti.
3. U spolujezdců vzadu není moc místa na nohy. Ne na šířku k předním sedadlům, ale na výšku k vůli bateriím. Spolujezdec má tak nohy výš a stehna nemá celá položené na sedadle.
4. Tvrdé plasty skoro všude. Dveře bez polstrování.
5. Opět v mé výbavě chybí Bluelink, ale pro mě je to zbytečnost. Když čtu na fotu jak tam pořád něco nefunguje, tak to raději oželím. Android auto funguje. Navigace jen po nějaké aktualizaci ztratila možnost vyhledání hlasem. Navigaci ale používám pouze když jednou za čas jedu nějakou neznámou trasu.
6. Není dešťový senzor, jen klasický cyklovač.
To je asi tak z negativ všechno. Já to auto koupil nejeté za cca 650.000 Kč v květnu 2021. To byla myslím na BEV dobrá cena. Tenkrát byla 64kWh Kona za nějakých 850 tisíc. To už pro mě bylo moc.
Abych jen nehanil. Výkonově je Kona 39 dostatečná. Naměřil jsem zrychlení 0-100 km/h 8,1 s. Výrobce uvádí asi 10 s. Při rozjezdu na mokré vozovce to chce rozjíždět s citem, jinak si auto prohrábne.
Spotřeba je myslím výborná. Málokteré BEV je dnes úsporné jako Kona. V létě na známých trasách se spotřeba pohybuje kolem 13 kWh/100 km. Ted v zimě asi 17. Dojezd v létě i přes 300 km.
Na autě mám celoroční pneu Goodyear a nemají chybu. V zimě se chovají i u nás na horách jako dobré zimáky a v létě i na okruhu bez problémů.
Konkurence ale nespí a dnes se za cenu Kony (možná i levněji) dají pořídit i jiná elektrická auta. S nimi ovšem nemám osobní zkušenost.
1. Nabíjení. Doma nabíjím z dodaného wallboxu výkonem 6,5 kW (umí i 11 kW, ale k vůli hlavnímu jističi mám maximální výkon snížen). To je naprosto bez problémů. Na rychlonabíječkách je maximum 43 kW, ale při nabíjení výkon kolísá. Třeba nad cca 73% už běží kolem 30kW. Když je studená baterie může být nabíjecí výkon i 20 kW.
2. Světla. V mé výbavě nejsou pro potkávací a dálková světla LEDky. S žárovkami to auto svítí mizerně a nijak zvlášť hezky to nevypadá, když denní (parkovačky) svícení je LED a potkávačky svítí do žluta. Částečně jsem to vyřešil LED žárovkami z Číny.
3. Hlídání v jízdních pruzích. Vždy při nastartování je to zapnuté. Nejde to od roku 2020 trvale vypnout k vůli EU. Místo toho bych uvítal, kdyby byl trvale zapnutý AutoHold. Auto se bez toho totiž, když se nestojí na brzdě, rozjede. Přemýšlím, že bych to nechal upravit přidáním modulů jako se to řeší u spalováků s AutoStop.
4. V mé výbavě není samostmívatelné zrcátko. Vyřešil jsem to zase nákupem v Číně antireflexní folií.
5. Odhlučnění. Nic moc. Sám jsem si vytlumil podběhy a přední dveře.
To jsou ta hlavní negativa podle mého názoru. Když se testuje nějaké auto, většinou je to v plné výbavě a u Kony by tak třeba body 1,2 a 4 s vyšší výbavou a baterií 64 kWh odpadly.
Pak je tu něco, co by mohlo někomu vadit, ale mně jen minimálně:
1. Středový panel. Zbytečně moc velký a robustní
2. Kufr je malý, ale já si vyndal polystyren pod zadním platem a kufr tak zvětšil. Pořídil jsem si dopředu frunk, kde mám uložené další drobnosti.
3. U spolujezdců vzadu není moc místa na nohy. Ne na šířku k předním sedadlům, ale na výšku k vůli bateriím. Spolujezdec má tak nohy výš a stehna nemá celá položené na sedadle.
4. Tvrdé plasty skoro všude. Dveře bez polstrování.
5. Opět v mé výbavě chybí Bluelink, ale pro mě je to zbytečnost. Když čtu na fotu jak tam pořád něco nefunguje, tak to raději oželím. Android auto funguje. Navigace jen po nějaké aktualizaci ztratila možnost vyhledání hlasem. Navigaci ale používám pouze když jednou za čas jedu nějakou neznámou trasu.
6. Není dešťový senzor, jen klasický cyklovač.
To je asi tak z negativ všechno. Já to auto koupil nejeté za cca 650.000 Kč v květnu 2021. To byla myslím na BEV dobrá cena. Tenkrát byla 64kWh Kona za nějakých 850 tisíc. To už pro mě bylo moc.
Abych jen nehanil. Výkonově je Kona 39 dostatečná. Naměřil jsem zrychlení 0-100 km/h 8,1 s. Výrobce uvádí asi 10 s. Při rozjezdu na mokré vozovce to chce rozjíždět s citem, jinak si auto prohrábne.
Spotřeba je myslím výborná. Málokteré BEV je dnes úsporné jako Kona. V létě na známých trasách se spotřeba pohybuje kolem 13 kWh/100 km. Ted v zimě asi 17. Dojezd v létě i přes 300 km.
Na autě mám celoroční pneu Goodyear a nemají chybu. V zimě se chovají i u nás na horách jako dobré zimáky a v létě i na okruhu bez problémů.
Konkurence ale nespí a dnes se za cenu Kony (možná i levněji) dají pořídit i jiná elektrická auta. S nimi ovšem nemám osobní zkušenost.
Hyundai Kona 2020 Smart Range 39,2 kWh
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
Suzuki SX4 2013 1.6 VVT
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Taky by mě tato nejlevnější Kona zajímala, ceníková cena je 839 ti. Kč + nějaký benefity, myslím že reálná cena po slevě bude kolem 750 tis.
Zajímám se o ní jestli bude dotace, tak místo Citiga, doplatek za ojeté Citigo bych měl měl tak 125 tis. Otázka je jestli bych si pomohl, větší dopělejší auto, ale zase větší spotřeba, nemá vytápěné čelní sklo a hlavně bez aplikace si neumím život představit, jako programovat odjezdy do garáže, nebo si nemoci zkotrolovat stav na veřejné nabíječe? Máte zkušenost s auty PSA e-corsa, e-208 jsou to auta za podobné peníze s větší baterkou, ale asi i více berou. Jsou ty PSA lepší?
Zajímám se o ní jestli bude dotace, tak místo Citiga, doplatek za ojeté Citigo bych měl měl tak 125 tis. Otázka je jestli bych si pomohl, větší dopělejší auto, ale zase větší spotřeba, nemá vytápěné čelní sklo a hlavně bez aplikace si neumím život představit, jako programovat odjezdy do garáže, nebo si nemoci zkotrolovat stav na veřejné nabíječe? Máte zkušenost s auty PSA e-corsa, e-208 jsou to auta za podobné peníze s větší baterkou, ale asi i více berou. Jsou ty PSA lepší?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Já bych k těm negativům přidal ještě přední náhon a dvakrát podtrhnul to (ne)odhlučnění.
Na druhou stranu nová Kona za 650tis byl z dnešního pohledu velmi dobrý kup a je to celkem slušně použitelné auto. Vzhledem k tomu, co se teď všeobecně děje si nemyslím, že se v dohledné době dočkáme nových BEV podobných parametrů za takové peníze. Už jen kolik stojí Spring a to je podstatně horší aute úplně ve všech ohledech. A ani nelze moc spoléhat na příliv levných ojetin ze západu jako to bylo v případě spalováků, protože tam je trh aktuálně hladovější než u nás.
Na druhou stranu nová Kona za 650tis byl z dnešního pohledu velmi dobrý kup a je to celkem slušně použitelné auto. Vzhledem k tomu, co se teď všeobecně děje si nemyslím, že se v dohledné době dočkáme nových BEV podobných parametrů za takové peníze. Už jen kolik stojí Spring a to je podstatně horší aute úplně ve všech ohledech. A ani nelze moc spoléhat na příliv levných ojetin ze západu jako to bylo v případě spalováků, protože tam je trh aktuálně hladovější než u nás.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
JJ odklučnění má mizerný i Niro od kol je slyšet víc jak Citigo. Jinak přední náhod snad mají kromě smarta všechny EV do mil. Kč Nechápu tu nutnost mít zrovna v EV zadní náhon.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Zimní gumy jsou na Niru slyšet celkem dost, jeden čas jsem přemýšlel o odhlučnění předních a zadních podběhů, ale pak jsem to nerealizoval i když to nestálo ranec, asi 3500 Kč.
https://www.ahifi.cz/konfigurator-odhlu ... hy/premium
https://www.ahifi.cz/konfigurator-odhlu ... hy/premium
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Koukal jsem, nějaké předváděčky jsem našel za 740, ale to nejsou funglovky a nejsou nejeté. To už je pak lepší za 800 vzít plně vybavenou 64 kWh, i když z 2020, ale už z Nošovic:
https://www.tipcars.com/hyundai-kona/su ... 27457.html
Ale zas, pokud někdo chce nové... jedině dojednat u dealera nějakou slevu. Jak mi jednou jeden dealer říkal, koncem kvartálu.
https://www.tipcars.com/hyundai-kona/su ... 27457.html
Ale zas, pokud někdo chce nové... jedině dojednat u dealera nějakou slevu. Jak mi jednou jeden dealer říkal, koncem kvartálu.
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Teď jsem se podíval do konfiguratoru Hyundai. Zajímalo mě, jak je to třeba s tím Bluelink u diskutované verze. A ona tam najednou tahle verze není, přitom ještě ráno jsem se na ni díval.
Ale stahnutelny cenik je včetně té malobateriove varianty.
Ale stahnutelny cenik je včetně té malobateriove varianty.
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Mám taky Konu Smart - a ve většině souhlasím s tím co už zanělo. Světla jsou na dnešní dobu nic moc - dal jsem "lepší žárovky" trochu to pomohlo ale plánuju led. Bluelink mi extra nechybí - v autě se dá naprogramovat předehřátí / vychlazení na daný čas odjezdu (podmínkou ale je že je auto napojené na kabel). Odhlučnení není nic moc (sám jsem si odhlučnil kufr - něco to pomohlo). Co je teda limitující tak jsou ty rychlosti nabíjení - když klesli teploty tak to nabíjí cca 25kwh když se trochu zahřeje tak 33kwh - větší rychlost jsem ted v zimně nezaznamenal. Na druhou stranu za tu cenu kterou jsem za ní dal (590tis) jsem nemohl koupit lépe a jsem s autem velmi spokojený...
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Tak pokud to byla funglovka za 600, tak asi není co řešit, samozřejmě, s ohledem na ceny ostatních EV. Jinak je to "hřích" chtít za malé auto takové prachy
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Bohužel dokud u BEV Kia nebo Hyundai neudělají vynucený ohřev baterie (na což je i petice), bude nabíjení bída. Stačí sednout u bytovky do auta v zimě, ujet 10 km k nabíječce a Niro či Kona budou nabíjet nějakými 23 kW díky chladným bateriím, což je velká bída. Já nabíjím před jízdou doma, takže nabíjení bych řešil až po cestě, když už se baterie trochu zahřejí, ale i tak nebudou zahřáté na plný výkon. Naštěstí jezdím max. 150 za den, tak mi je to jedno a na ty dvě delší cesty za celou zimu to je fuk.
Ona takhle stojí i spalovací verze s porovnatelnou výbavou.
Marek71 píše:Tak pokud to byla funglovka za 600, tak asi není co řešit, samozřejmě, s ohledem na ceny ostatních EV. Jinak je to "hřích" chtít za malé auto takové prachy
Ona takhle stojí i spalovací verze s porovnatelnou výbavou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Že by u verte 39 šetřili na odhlučnění? Pravděpodobně jsou ale nošovické lépe odhlučněny. Nebo je tomu u všech 64 od 2020.
Rychlost nabíjení má 39 menší než 64 i v létě. Jednoduše řešeno, obě se nabijí za stejnou dobu.
Pomalým nabíjením při prochladlé baterce trpí obě verze, ale nejsou zdaleka sami. Stejně na tom jsou i IONIQ_5 a KIA_EV6 i Niro.
Podpořte prosím petici pro možnost volitelného ohřevu.
https://www.change.org/p/kia-motors-global-add-manual-battery-preheating-for-kia-e-niro-ev-my19-21-hyundai-kona-ev-new-hyundai-ioniq5-kia-ev6?redirect=false
Rychlost nabíjení má 39 menší než 64 i v létě. Jednoduše řešeno, obě se nabijí za stejnou dobu.
Pomalým nabíjením při prochladlé baterce trpí obě verze, ale nejsou zdaleka sami. Stejně na tom jsou i IONIQ_5 a KIA_EV6 i Niro.
Podpořte prosím petici pro možnost volitelného ohřevu.
https://www.change.org/p/kia-motors-global-add-manual-battery-preheating-for-kia-e-niro-ev-my19-21-hyundai-kona-ev-new-hyundai-ioniq5-kia-ev6?redirect=false
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Josef píše:Marek71 píše:Tak pokud to byla funglovka za 600, tak asi není co řešit, samozřejmě, s ohledem na ceny ostatních EV. Jinak je to "hřích" chtít za malé auto takové prachy
Ona takhle stojí i spalovací verze s porovnatelnou výbavou.
To skoro jo, spalovací verze Smart 1.6 GDi 146 kW 4x2 automat je za 550 tis. Takže ano, spalovací verze je skoro za stejnou ceníkovou cenu jako EV s třetinovou slevou. Pokud srovnáme ceníkovky, tak je rozdíl cca. 280 tis. a to je navýšení oproti spalovací verzi nějakých 50%.
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Všechna korejská auta mají velmi bídné odhlučnění, snad už konečně u těch nových aut (IONIQ 5) s tím něco udělali, tam jsem ještě neměl možnost si to vyzkoušet.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Lama píše:Že by u verte 39 šetřili na odhlučnění? Pravděpodobně jsou ale nošovické lépe odhlučněny. Nebo je tomu u všech 64 od 2020.
Rychlost nabíjení má 39 menší než 64 i v létě. Jednoduše řešeno, obě se nabijí za stejnou dobu.
Pomalým nabíjením při prochladlé baterce trpí obě verze, ale nejsou zdaleka sami. Stejně na tom jsou i IONIQ_5 a KIA_EV6 i Niro.
Podpořte prosím petici pro možnost volitelného ohřevu.
https://www.change.org/p/kia-motors-global-add-manual-battery-preheating-for-kia-e-niro-ev-my19-21-hyundai-kona-ev-new-hyundai-ioniq5-kia-ev6?redirect=false
Záleží s čím to porovnáváš oproti Mievu jsou Ioniq a Kona zamozřejmě slušně odhlučněný
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Ioniq 5 má už odhlučnění výborné, samozřejmě ideální je lepená vícevrstvá skla jako má EQS.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Teď dává hyundai nabídku slevy na elektrickou Konu:
https://www.hyundai.com/cz/akcni-nabidk ... ilita.html
Pak vychází Kona 39 od nějakých 730 a při započtení výkupního bonusu je to 660. By mě zajímalo, jakou dají výkupní cenu, jestli nebude právě o těch 70 nižší
Jinak, Kona 64 Czech Edition, což už je slušná výbava takto vychází na 930 tis.
Napadlo mě koupit nějakou starou ale pojízdnou šunku za 30 tisíc a tu jim nabídnout na výkup. I když by za mi dali 10, tak 70 jako bonus dobrý
https://www.hyundai.com/cz/akcni-nabidk ... ilita.html
Pak vychází Kona 39 od nějakých 730 a při započtení výkupního bonusu je to 660. By mě zajímalo, jakou dají výkupní cenu, jestli nebude právě o těch 70 nižší
Jinak, Kona 64 Czech Edition, což už je slušná výbava takto vychází na 930 tis.
Napadlo mě koupit nějakou starou ale pojízdnou šunku za 30 tisíc a tu jim nabídnout na výkup. I když by za mi dali 10, tak 70 jako bonus dobrý
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Marek71 píše:Teď dává hyundai nabídku slevy na elektrickou Konu:
https://www.hyundai.com/cz/akcni-nabidk ... ilita.html
Pak vychází Kona 39 od nějakých 730 a při započtení výkupního bonusu je to 660. By mě zajímalo, jakou dají výkupní cenu, jestli nebude právě o těch 70 nižší
Jinak, Kona 64 Czech Edition, což už je slušná výbava takto vychází na 930 tis.
Napadlo mě koupit nějakou starou ale pojízdnou šunku za 30 tisíc a tu jim nabídnout na výkup. I když by za mi dali 10, tak 70 jako bonus dobrý
Kony_39 se nedávno prodávaly kolem 600 Kč (zde na fóru je několik majitelů). V uvedené akci za to chtějí více (je ale jiná doba), ale navíc "V rámci této nabídky nelze uplatnit prémii, akční cenu a benefity Hyundai", což mohou být třeba zimní pneu, wallbox, kabely...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Ano, je to tak, kabel je tam tuším jenom základní na 220V, bez zimních gum a wallboxu. Ale zase drží nulové navýšení splátek, co jsem viděl nabídku, ale jenom na 24 měsíců.
Re: Cena Hyundai Kona SMART RANGE ECO 39,2 kWh
Není to jen na 24 měsíců. Jde to s 0% úrokem i na 36 měsíců.
Mám objednanou Konu_39 s Range paketem za 691 000,- s dph
Splátky jsou Akontace 345 000,- , 1.-35. splátka 3 948,- , 36. splátka 207 300,-
Když jsem viděl, že i Spring s DC už je za 550 tis. , neváhal jsem
Mám objednanou Konu_39 s Range paketem za 691 000,- s dph
Splátky jsou Akontace 345 000,- , 1.-35. splátka 3 948,- , 36. splátka 207 300,-
Když jsem viděl, že i Spring s DC už je za 550 tis. , neváhal jsem
Hyundai Kona Electric ECO 39,2 kWh Smart