Rychlost nabíjení..

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Lama » čtv 21. pro 2023 17:16:59

MilanDka píše:Hezký předvánoční čas. Jak se Vám chová Kona na jakékoliv veřejné nabíjecí stanici při ukončení nabíjení? Dejme tomu, že nastavím limit na autě 80% - pak při ukončení nabíjení všechny stojany (resp. Lidl, ČEZ - další jsem ještě nezkoušel) napíší hlášku něco ve stylu: "Chyba komunikace s automobilem" a tuším, že je napsaný i kód chyby.
Problém je ten, že to ukončí nabíjení i dalšímu autu, které je na stejném stojanu, ale samozřejmě jiné zásuvce. Dnes jsem ve Futuru v HK dobíjel na DC 50kW ČEZu (všechny AC byly obsazené) a toto mě to napsalo při dosažení limitu nastaveného na autě. Bohužel to ukončilo nabíjení i na AC straně stejné stanice - někdo s Enyaqem. Tímto se mu omlouvám, ale fakt za to nemůžu. Bude asi dost naštvaný a řešit, proč se mu to nenabilo.
Stejně se to chová i u Lidlu.

Je to vlastnost nebo chyba? Případně, můžete to někdo vyzkoušet? Děkuji a hezké svátky všem.

Už jste řešil to vaše nabíjení se servisem? Dle vašich minulých příspěvků máte nějaký problém s autem (aby jste nevyhořel...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
MilanDka
Příspěvky: 51
Registrován: ned 17. črc 2022 20:59:21

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod MilanDka » čtv 21. pro 2023 18:00:52

Řešil, ale nedořešil. Mají nemocného technika, který se muže hrabat v elektrice.

Že mám asi problém v autě je mě jasný. Jak se tedy správně chová auto a stojan při dosažení limitu nabíjení?
Hyundai Kona Smart 64kW
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod jarsou » sob 20. led 2024 9:50:20

Při dosaženi limitu se dobíjení zastaví, stojan uvolní kabel a auto podle toho, zda blokovací tlačítko proti kabelu je zapnuté či vypnuté jej buď uvolní a nebo blokuje, dokud auto neodemknete. Včera jsem dobíjel na dojezd na PRE (mám čip) na DC z 18% do 36% (16 kWh). Minimální limit nabíjení je ale 50%, takže jsem měl dilema, jak nabíjení z auta ukončit. Nakonec jsem musel nabíjení stopnout na stojanu a pak auto kabel pustilo. Stojan byl 150 kW, ale Kona se začala dobíjet na 34 kW a pak to milostivě vylezlo na 42 kW. Jelikož jsem dobíjel asi 20 minut, tak se baterka nestačila ohřát. Chybí mi tlačítko na předehřev...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Citigo e IV » sob 20. led 2024 18:10:52

To nemá Kona na displeji tlačítko pro vypnutí dobíjení? A v aplikaci to taky nejde vypnout? To je pravěk :D
Na druhou stranu na stojanu to vypnout jde a stejně tam musí člověk vrátit kabel, tak že o nic nejde proto to tam asi nedali. Nouzově se to vypnout lankem po kapotou dá vždy. A nemusí se u toho ničit koberec v kufru jako i Škodovky :D
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Lama » pon 22. led 2024 15:50:31

Citigo e IV píše:To nemá Kona na displeji tlačítko pro vypnutí dobíjení? A v aplikaci to taky nejde vypnout? To je pravěk :D
Na druhou stranu na stojanu to vypnout jde a stejně tam musí člověk vrátit kabel, tak že o nic nejde proto to tam asi nedali. Nouzově se to vypnout lankem po kapotou dá vždy. A nemusí se u toho ničit koberec v kufru jako i Škodovky :D

Způsobů vypnutí je každého auta je několik.
U Kony lze ukončit nabíjení:
- na nabíječce (umí-li to nabíječka - u AC tlačítko nebývá)
- mechanickým tlačítkem vlevo od volantu
- odemčením auta (pouze u AC)
- v menu auta nastavením méně procent než je dobito (Kona umí od 50% po 10% do 100%)
- aplikací ukončit nebo spustit nabíjení (má-li Kona dálkovou správu)
- mechanicky za oranžový hříbek pod kapotou u nabíjecího konektoru
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1076
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Citigo e IV » pon 22. led 2024 16:45:38

A proč to JARSOU neudělal tím tlačíkem u volantu?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Lama » úte 13. úno 2024 21:01:10

Omezení AC nabíjení způsobené ohřevem baterie (vlastní zjištění).
- pokud je nabíjeno nad 9kW, spustí se ohřev baterie (zjištěno na domácím wallboxu s plynulou regulací), je slyšet sepnutí relé. Pokud je příkon snížen, topení se vypne.
- pokud baterka nemá alespoň +9°C je aktivován ohřev baterie (obr. Heater 33°C) a do baterky jde pouze -6,5kW místo -10kW (zjištěno nově při nabíjení na AC stanici u Bauhausu, kdy do auta "teklo" 10,8kW dle ukazatele displeje pod volantem, ale do baterky jen 6,5kW a až teplota baterky dosáhla min.9°C, teklo plných 10kW).
Přílohy
Screenshot_20240204_081004_Torque.jpg
Screenshot_20240204_081635_Torque.jpg
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Josef » stř 14. úno 2024 8:05:50

Proto nabíjím 2,5 kW ze zásuvky :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1878
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Lama » stř 14. úno 2024 9:36:09

Josef píše:Proto nabíjím 2,5 kW ze zásuvky :)

Ano, při takto pomalém nabíjení se baterka neohřívá - 2,5 kW by nestačilo ani na samotný ohřev...
Bohužel čím pomalejší nabíjení, tím větší ztráty. A údajně se také pomalým nabíjením více ničí baterie (video Deda s Dr. Kazdou).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Rychlost nabíjení..

Příspěvekod Josef » stř 14. úno 2024 10:52:47

Já takto nabíjím 7 let, reálně to nemá větší ztráty než jiné nabíjení a baterie jsou naprosto v pohodě, narozdíl od nabíjení na DC.
Audi Q4 Sportback e-tron 50