Mlžení oken
Moderátor: Josef
Mlžení oken
Ted když se ochladilo tak se mi výrazně mlží okna - v podstatě musím jezdit permanentně se zapnutou klimou.... Máte to stejně? Nemá někdo tip na nějaký fungující přípravek proti mlžení?
Re: Mlžení oken
možné príčiny
točenie vzduchu v kabíne
zostatok kondenzátu v okruhu vzduchu
malé otáčky ventilátora
v závislosti od objemu kabíny a výkonu úrenia môže trvať dlho kým sa vnútro kabíny a povrch okien ohreje.
od svojich začiatkov vždy mám na začiatku jazdy otvorené okná, výnimka dážď a silné sneženie), až keď začal do kabíny prúdiť zohriaty vzduch ich zatváram.
zarosenie okna až námraza môže byť spôsobená klimatizáciou.
pred odstavením zapínam ventilátor naplno a naplno kúrenie.
točenie vzduchu v kabíne
zostatok kondenzátu v okruhu vzduchu
malé otáčky ventilátora
v závislosti od objemu kabíny a výkonu úrenia môže trvať dlho kým sa vnútro kabíny a povrch okien ohreje.
od svojich začiatkov vždy mám na začiatku jazdy otvorené okná, výnimka dážď a silné sneženie), až keď začal do kabíny prúdiť zohriaty vzduch ich zatváram.
zarosenie okna až námraza môže byť spôsobená klimatizáciou.
pred odstavením zapínam ventilátor naplno a naplno kúrenie.
Re: Mlžení oken
garmont píše:v podstatě musím jezdit permanentně se zapnutou klimou....
Zeptám se možná hloupě, ale... je nějaký důvod klimatizaci v autě vypínat? Bavíme se teda o automatické klimatizaci, která v létě chladí a v zimě topí na teplotu nastavenou uživatelem. A k tomu patří i nějaká funkce na odmlžení oken, senzor. Pokud senzor není, tak vyvětrat na chvilku a na první minutu-dvě pustit max. ofuk na přední okno, to se odmlží a pak už zase zapnout automatiku a už se nemlží.
Re: Mlžení oken
TAk ta zapnutá klima snižuje dojezd....
Re: Mlžení oken
garmont píše:TAk ta zapnutá klima snižuje dojezd....
Jezdím většinou bez klimy (žena ji nesnáší) a i bez vypnutého větráku a také proto dosahuji nízkých celeročních spotřeb kolem 13,5 kWh/100 km
Okna se mi nemlží ani bez klimy... , fígl je ten, že si auto pamatuje poslední nastavení klapek, takže já používám nastavení pouze na okna a když pak dám OFF, tak mi vzduch z venku proudí pouze na okna (teplý i studený) a okna se nemlží Pokud začne pršet, tak stačí pouze ventilátor, který sklo ofukuje.
Jezdíte-li s klimou, tak asi 20 km před cílem cesty by jste ji měl vypnout a nechat pouze větrák, aby se prostor filtru vysušil, jinak tam máte vodu a ta vám způsobuje mlžení a taky smrad.
Nevím, zda vaše Kona má ve výbavě automatické odmlžování? Pokud ano, tak si v návodu přečtěte jak funguje a nechte vše na AUTO a nemusíte nic řešit.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Mlžení oken
dovolím si nesouhlasit,studený vzduch je suchý a proto tlačítko odmlžování klimu zapíná i při nízké teplotě.Ale je tu jiný problém,třebas na oktách do 2008 vypínala klima při +5,ale rosný bod je i níže tak pak udělali tuším +3,odporem to lze upravit na ideálních +2 se šejdrem na teploměru.
Může někdo zjistit při kolika vypíná KONA?až to teda teplotně bude možné.....případně na simulaci v garáži dodám led.
Lze hacknout klimu jako u okty?servisní menu?kombinace tlačítek?
Lze hacknout něco jiného podobně jako u fiat500e/elektrokola...?
předpokládám,že regulátor si mohu nastavit dle potřeb proud/křivku plynu.....?nebo jsou paměti zamčené?
parkuje KONA taky sama jako IONIQ a řídí přes dálku/arduino....?
ještě skočte k nám potápkám,antifog sprej nejenom na brýle s rouškou,ale i na skle auta/zevnitř udělá svoji práci,v zimě z venku kapalinou pro letadla a žádná námraza
jde pouze o sběr informací před druhou nejhorší investicí v životě,po manželce
děkuji za pochopení
Může někdo zjistit při kolika vypíná KONA?až to teda teplotně bude možné.....případně na simulaci v garáži dodám led.
Lze hacknout klimu jako u okty?servisní menu?kombinace tlačítek?
Lze hacknout něco jiného podobně jako u fiat500e/elektrokola...?
předpokládám,že regulátor si mohu nastavit dle potřeb proud/křivku plynu.....?nebo jsou paměti zamčené?
parkuje KONA taky sama jako IONIQ a řídí přes dálku/arduino....?
ještě skočte k nám potápkám,antifog sprej nejenom na brýle s rouškou,ale i na skle auta/zevnitř udělá svoji práci,v zimě z venku kapalinou pro letadla a žádná námraza
jde pouze o sběr informací před druhou nejhorší investicí v životě,po manželce
děkuji za pochopení
Re: Mlžení oken
ještě k tomu smradu a bolestem hlavy/nemocem,ano máte pravdu na výparníku jsou plísně/viry/mikroby.
dokud jsem na vrakáči neviděl výparník tak jsem nevěřil,no a doteď to nikomu nevadilo a ani žádný doktor nic?
hledejte dezinfekci u profi servisu klima
s přáním bezbolestné jízdy/migrén a bez respiračních problémů
dokud jsem na vrakáči neviděl výparník tak jsem nevěřil,no a doteď to nikomu nevadilo a ani žádný doktor nic?
hledejte dezinfekci u profi servisu klima
s přáním bezbolestné jízdy/migrén a bez respiračních problémů
Re: Mlžení oken
DROBICEK píše:dovolím si nesouhlasit,studený vzduch je suchý a proto tlačítko odmlžování klimu zapíná i při nízké teplotě....
Asi jste ještě nejel v Koně..., žádné tlačítko na omlžování v ní není. A že studený vzduch je suchý - ha ha ha - není no náhodou naopak
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Mlžení oken
v KONE jsem opravdu ještě neletěl a zapoměl jsem dodat srážení vlhkosti na výparníku a tím nižší vlhkost uvnitř vozu při ON klima.
a stále tvrdím,že v zimě pod rosný bod je vzduch suchý,ale jsem meteorolog amatér s letadly teprve 20let,tak mne prosím berte s rezervou
a stále tvrdím,že v zimě pod rosný bod je vzduch suchý,ale jsem meteorolog amatér s letadly teprve 20let,tak mne prosím berte s rezervou
Re: Mlžení oken
Samozřejmě při ochlazování vzduchu klesá relativní vlhkost a tedy obsah vodní páry v g/m3. V praxi například v +20°C je při relativní vlhkosti 45% obsah vodních par cca 8 g/m3 zatímco když klesna na -10°C je to 1 g/m3.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mlžení oken
Tady je to o rozdílu venkovní teploty a teploty uvnitř vozu. Vnitřní bývá většinou stejná a stačí když i v létě přijde liják a okna se začnou rosit a když je auto plně obsazené a všichni komunikují má i klima problém. Škoda, že některé automobilky neumožňují vyhřívaná okna.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Mlžení oken
Tak u e-golfu jsem vyhřívané okno měl ale u Kony mi bohatě stačí použít tlačítko na ofuk předního skla a výsledek je stejný a rychlejší.
Jen se divím, že v dnešní době s tím má někdo problém.
Jen se divím, že v dnešní době s tím má někdo problém.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Mlžení oken
Vyhřívaná okna bych nechtěl, teď neřeším, že to je drahé, ale přední vyhřívané okno je hnus, já tu mřížku vnímám, zvláště v noci. V Niru ten anti-dew systém funguje bezvadně, pravda jezdím max ve dvou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Mlžení oken
Tak dnes snad všechna auta elektrický ohřev zadního skla mají a ani si nedovedu představit jak jinak to rozumně odmlžit.
Co se týká elektrického ohřevu u e-golfa, tak to téměř není poznat a v noci ani přes den jsem s tím žádný problém neměl, nic jsem tam neviděl.
Ale ten je dobrý jen pokud auto stojí celou noc venku a pak to jde rychleji odmrazit jak ofukem.
Co se týká elektrického ohřevu u e-golfa, tak to téměř není poznat a v noci ani přes den jsem s tím žádný problém neměl, nic jsem tam neviděl.
Ale ten je dobrý jen pokud auto stojí celou noc venku a pak to jde rychleji odmrazit jak ofukem.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz