Skryté funkce

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » pát 02. črc 2021 9:48:16

Lubo píše:....Původně jsem myslel, že zlomím Car Play a dostanu tento displej do displeje auta......

U IONIQa šlo dohrát programy, tedy i Torque, přímo do Android systému auta a pouštět tedy přímo v systému přes ikonu. Později to myslím automobilka zakázala a u Kony jsem to zatím neviděl.
Luboš (YT kanál: eNiro2020svk) odchytal i další PIDy, jako třeba tlaky a teploty pneu a další pro svůj dashboard evDash (doplnil i graf soupání a klesání - pro vás asi zajímavé) a je schopen i spouštět třeba světla apod. přes OBD. Jeho cílem je najít možnost ručního spuštění předehřevu baterie... Sleduji jeho kanál, kde uvádí detailně data o Coldgate (naměřil také rekuperaci -170kW...).

CEC a CED jsou také důležité hodnoty ze života baterie (vypočítám počet cyklů, ztráty baterie, něco o degradaci).
Já v minulosti neustále i za jízdy pozoroval hodnoty v aplikacích..., nyní si většinou jen ukládám potřebné obrazovky a údaje zapisuji do XLS pro různá vyhodnocení. Většinou si ukládám když je nabito na 100% (pro další porovnání), když je hodně vybito (jak moc a které články se rozhazují), a také údaje při 50% SOC_BMS (kdy by měl stav napětí baterie odpovídat nominální hodnotě - pro hrubý výpočet kapacity a degradace).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » pát 02. črc 2021 20:55:56

Dobrý tip, kouknu na to, díky.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 357
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Skryté funkce

Příspěvekod jarsou » sob 03. črc 2021 8:03:17

e-LUKY píše:Já si taky info o spotřebě můžu sledovat na 3 různých nastaveních.


Ano, tyto obrazovky také používám. Mně jde ale o okamžitou spotřebu/100km a ne kumulovanou. Ta je vyjádřena pouze tou modrou čárkou, která ukazuje pouze plusové hodnoty a to ještě dost nepřesně. To jsem si ověřil při jízdě na tempomat po dálnici rychlostí 100km a sledováním tabulky odběru. Vypadá to, že ta čárka správně započítává k motoru i klima a elektroniku, ale i tak to většinou nesouhlasí...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lubo
Příspěvky: 26
Registrován: ned 09. kvě 2021 23:59:18

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lubo » ned 04. črc 2021 11:56:28

Zdravím z Chorvatska ;) To je jednoduché. Okamžitou spotřebu ukazuje Battery kW. Je počítáno z okamžitého proudu a napětí baterie. A mění se po sekundách s drobným časovým zpožděním.
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Skryté funkce

Příspěvekod kamils » čtv 16. bře 2023 12:23:28

Dobrý den ve spolek,
svým dotazem asi vyvolám úsměvy zkušenějších. Jedná se o polohu Neutrál a v čem je její rozdíl mezi jízdou s nulovou rekuperaci. Manuál mlží stejně jako prodejce. Představa byla o využití k plachtění, při jízdě s nulovou rekuperaci se mi zdá, že je auto mírně bržděné.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » čtv 16. bře 2023 15:02:43

kamils píše:Dobrý den ve spolek,
svým dotazem asi vyvolám úsměvy zkušenějších. Jedná se o polohu Neutrál a v čem je její rozdíl mezi jízdou s nulovou rekuperaci. Manuál mlží stejně jako prodejce. Představa byla o využití k plachtění, při jízdě s nulovou rekuperaci se mi zdá, že je auto mírně bržděné.

Neutrál je pouze pro krátké nouzové odtažení. Je to dost přesně popsáno v návodu. Pro jízdu se používat nemá, přestože tak někteří dělají (než ulomí pastorek).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Skryté funkce

Příspěvekod kamils » čtv 16. bře 2023 21:04:05

Lama píše:Neutrál je pouze pro krátké nouzové odtažení. Je to dost přesně popsáno v návodu. Pro jízdu se používat nemá, přestože tak někteří dělají (než ulomí pastorek).

Tak je to jasné.
Díky.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 357
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Skryté funkce

Příspěvekod jarsou » ned 19. bře 2023 11:43:02

Volnoběžka opravdu jemně auto přibržďuje. Já od začátku (teď mám 52 tisíc km) k plachtění používám N. Nikdy jsem při přechodu na D nepocítil a ani nezaslechl nic, co by naznačovalo zařazení rychlosti. Klidně přehazuji D a N v průběhu několika vteřin. Fakt je, že nikdo přesně neví, co se v autu děje a nikde to není popsáno. Ale ani jsem nikde nenarazil na informaci, že by se za jízdy z technického důvodu N nesmělo používat. Jen z bezpečnostního, protože, pokud je někdo jako já zvyklý prakticky brzdit pouze pádly, tak může nastat situace, že zapomenete na to, že máte zařazeno N a chcete pádlem přibrzdit. Pak totiž nereaguje.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Skryté funkce

Příspěvekod kamils » pon 20. bře 2023 9:04:58

Právě, že jsem viděl na několika videích běžně používat N na plachtění (https://www.electrodad.cz/jizda-na-neut ... -kostce-27) a nikdo nezmiňoval nějaké nebezpečí.
Díky za zkušenost.
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 357
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Skryté funkce

Příspěvekod jarsou » pon 20. bře 2023 9:37:47

Díky! Toto video jsem neznal a plně potvrzuje moji zkušenost. Třeba i LAMA uzná, že žádnému pastorku nic nehrozí... :D
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Josef » pon 20. bře 2023 10:27:25

Já plachtění používám jen málo, nicméně stačí mi dát rekuperaci na nejmenší stupeň , což je prakticky Neutral. V Soulu jsem měl zařízení, které bylo mezi akceleracnim pedálem a elektronikou a po puštění pedalu vyvolalo stejný efekt jako Neutral.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » pon 20. bře 2023 12:39:42

jarsou píše:Díky! Toto video jsem neznal a plně potvrzuje moji zkušenost. Třeba i LAMA uzná, že žádnému pastorku nic nehrozí... :D

KONA - manuál na obsluhu... str. 6-9

N (neutrál)
Kola a převodovka nejsou propojeny.
Pro přeřazení do "N" (neutrál) stiskněte
tlačítko "N" a současně sešlápněte
brzdový pedál.
Když přeřazujete z polohy "N" (neutrál) do
jakékoli jiné polohy, vždy sešlápněte
brzdový pedál
.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Skryté funkce

Příspěvekod e-LUKY » úte 21. bře 2023 7:27:30

Nikdy by mne nenapadlo při jízdě dávat Neutrál, vždy jsem si spolehlivě vystačil k plachtění s vypnutou rekuperací.
Pokud přede mnou nikdo nejede tak to skoro ani nebrzdí, většinou mám ale zapnutou automatickou rekuperaci a pokud se přibližuji k autu nebo nějaké překážce tak to samo začne přibrzďovat. To mi celkem vyhovuje a už jsem si na to zvykl, pokud to nechci tak lehce přišlápnu regulátor rychlosti (plyn).
Když vypnu automatickou rekuperaci při jízdě a pustím pedál rychlosti, tak pocitově auto zrychlí a dál už jen plachtí a plachtí až by do úplného zastavení.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 357
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Skryté funkce

Příspěvekod jarsou » úte 21. bře 2023 20:04:44

Lama píše:
jarsou píše:Díky! Toto video jsem neznal a plně potvrzuje moji zkušenost. Třeba i LAMA uzná, že žádnému pastorku nic nehrozí... :D

KONA - manuál na obsluhu... str. 6-9

N (neutrál)
Kola a převodovka nejsou propojeny.
Pro přeřazení do "N" (neutrál) stiskněte
tlačítko "N" a současně sešlápněte
brzdový pedál.
Když přeřazujete z polohy "N" (neutrál) do
jakékoli jiné polohy, vždy sešlápněte
brzdový pedál
.


Šedivá je teorie, jen strom života věčně zelená se. :lol: :lol: :lol:
Já plachtění na N využívám pravidelně, na brzdový pedál nikdy nešlapu. Zrovna dnes jsem koukal, jak to vypadá s odběrem. Když plachtím na D, tak mi tam létají -1 až -4 kW, při N 0. Když dojíždím ke křižovatce či sjezdu z dálnice, tak už vím, kde zařadit N, abych plynule projel. Na D bych to nedal, to cítím jemné brzdění. Tak holt budu i nadále zkušební králík a po najetí 100 tisíc vám dám znovu zprávu (teď 52500 km)... ;)
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Skryté funkce

Příspěvekod kamils » čtv 06. dub 2023 10:54:38

Měl bych další začátečnický dotaz.
Týká se rekuperace. Pokud není sešlápnutý plyn je funkce jasná, ale pokud přidávám plyn, volba stupně rekuperace ovlivňuje přírůstek výkonu. Pokud je rekuperace na 0, tak je nárůst výkonu velký na stisk pedálu, pokud je na 3 tak je nárůst výkonu pomalejší. Je moje pozorování správné, nebo je to nějak jinak. Snažím se trénovat cit v noze, abych se vyvaroval prudšímu stisknuti pedálu při rozjezdu a tak hledám jak plynuleji regulovat/dávkovat výkon.
Jaký máte recept na úspornou jízdu? Zdá se mi, že tempomat úspoře noc nepomáhá.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Lama » čtv 06. dub 2023 11:31:08

kamils píše:Měl bych další začátečnický dotaz.
Týká se rekuperace. Pokud není sešlápnutý plyn je funkce jasná, ale pokud přidávám plyn, volba stupně rekuperace ovlivňuje přírůstek výkonu. Pokud je rekuperace na 0, tak je nárůst výkonu velký na stisk pedálu, pokud je na 3 tak je nárůst výkonu pomalejší. Je moje pozorování správné, nebo je to nějak jinak. Snažím se trénovat cit v noze, abych se vyvaroval prudšímu stisknuti pedálu při rozjezdu a tak hledám jak plynuleji regulovat/dávkovat výkon.
Jaký máte recept na úspornou jízdu? Zdá se mi, že tempomat úspoře noc nepomáhá.

Nejde o rychlost a pomalost, ale prostě překonáváte minus na plus. Tedy musíte více sešlápnout, aby jste jel stejnou rychlostí. Asi tak jako když máte u spalováku lehce zataženou ruční brzdu...
Pokud chcete jezdit na spotřebu, přepněte se do EKO módu nebo EKO+ a můžete lépe dávkovat sešlápnutí pedálu. Rekuperaci nejlépe nepoužívat vůbec a akcelerovat max. na 40kW a snažit se udržet odběr pod 20kW. Krom způsobu jízdy ale mnohem více ovlivňují jiné věci, jako počasí, pneu a jejich huštění, teplota baterie, topení, klimatizace, atd. V extrémech se s Konou nechá jezdit kolem 7kWh/100km (u Ioniqa_28 to šlo i o 1kWh/100 méně), ale to lze jen na zkoušku po III.třídách a bez provozu. Běžně v provozu se nechá jezdit až i 1 kWh/100km méně, než uvádí výrobce. Já mám za 65tis. km dlouhodobý průměr 13,6 kWh/100 km. U Ioniqa_280 jsem měl rovných 12 kWh/100km. Jezdím ale s provozem a občas i něco vyzkouším - třeba včera jsem jel 400 km po A6 do Stuttgartu za 17,6 kWh/100km (odjezd ráno ve 4 hod. a bylo -4°C a cestou až -7°C. Topení na 22°C sebralo 12%. Rychlost na omezeních 120 a jinak 130 až 140, včetně zkoušky maximálky ke 180km/hod. Baterka se ohřála ze 3 na 12°C).
Ještě info - Kona oproti Ioniqu má nastaven stupeň rekuperace "0" lehce do minusu, Ioniq je nastaven do plusu (proto neskutečně plachtil...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 357
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Skryté funkce

Příspěvekod jarsou » pát 07. dub 2023 17:31:28

LAMU bych nebral jako referenci. On totiž s elektroautem nejezdí jako s autem, ale jako s přibližovadlem,,, :lol:
Dneska jsem jel Praha (180 m/nad mořem) a Tachov (520 m/n.m.) 156 km, z toho 128 km po dálnici za 105 minut při průměrné rychlosti 104 km/hod a maximální 146 km/hod (při předjíždění), tempomat nastavený na 135 a GPS ukazovala přesně 130. Průměrná spotřeba byla 20,4, ze 100% to kleslo na 54%. Teplota byla 7 stupňů. Nastavený režim EKO. To znamená, kdybych jel takto ještě zpět, tak bych to dal (je to klesání) a reálný dojezd by tak byl někde kolem 340 km.
Moje dlouhodobá spotřeba je 16,5 kWh/100 km. Najeto 53000 km.
Fakt ale je, že loni v létě jsem dal Tachov - Plzeň - 65 km (48 po dálnici za kamionem), teplota 22 stupňů a vítr v zádech za 9,2 kWh/100 km.
LAMA měl ze mne radost... :lol: :lol: :lol:
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Josef » pát 07. dub 2023 18:47:40

Kolega v práci koupil na moje doporučení Konu, je hodně spokojený, ale jezdí převážně po dálnici 110, takže celoroční průměr má cca 14 kWh/100 km. Lama má styl jízdy bez rekuperace, takže využívá co nejvíce kinetickou energii. Já jezdím hodně na rekuperaci, každému sedí něco jiného. Co jsem viděl pár testů, tak např. při 130 km/h v teplotě 10-15°C jel chlapík za nějakých 24,8 kWh na 100 km, se stejným modelem, co mám já, to už mi přijde hodně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
kamils
Příspěvky: 20
Registrován: čtv 16. bře 2023 10:45:56

Re: Skryté funkce

Příspěvekod kamils » úte 11. dub 2023 16:34:22

Díky za zkušenosti.
Dojíždím do práce a denně ujedu něco přes 100km. Podle toho jak se snažím, tak se dostanu okolo 15kWh/100km a začínal jsem na 20.
Cestu znám už nazpaměť a tak se bavím snižováním spotřeby.
Audis
Příspěvky: 45
Registrován: ned 18. zář 2022 14:05:06

Re: Skryté funkce

Příspěvekod Audis » úte 19. pro 2023 12:00:05

Zdravím pánové,

Měl bych dotaz ohledně toho tlačítka je to nějaká skrytá funkce ? Je to stisknutelné tlačítko, ale již jsem vyčerpal vše co mě napadlo vyzkoušet…

V návodu jsem nenašel vůbec nic

Děkuji za pomoc.
Přílohy
IMG_8737.jpeg
Hyundai Kona Premium 64kwh 2018