https://www.renault.cz/elektricke-vozy/ ... ricky.html
Renault Megane e-Tech
Moderátor: Josef
- Jan Čapek
- Správce fóra
- Příspěvky: 142
- Registrován: sob 21. lis 2015 20:53:37
- Bydliště: Praha
- Kontaktovat uživatele:
Renault Megane e-Tech
Až na to otevírání kufru se jim to auto celkem povedlo. Tohle se bude prodávat určitě dobře a bude to velký konkurent ID.3 od VW. Ten infotainment od Googlu jako mají Polestary také bude hodně lákat.
https://www.renault.cz/elektricke-vozy/ ... ricky.html
https://www.renault.cz/elektricke-vozy/ ... ricky.html
Re: Renault Megane e-Tech
Hlavní předností je také bezpříplatkové AC 22kW.
Škoda jen, že nabíjecí konektor auta posunuli na bok a otevírání je proti směru připojení kabelu (většinou se bude zajíždět předkem k nabíječce).
Škoda jen, že nabíjecí konektor auta posunuli na bok a otevírání je proti směru připojení kabelu (většinou se bude zajíždět předkem k nabíječce).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Renault Megane e-Tech
Celkem pěkný auto, dvířka nabíjecího portu s otevíráním na druhou stranu není moc příjemný, otevírání dveří přímo strašný, třeba budou za příplatek dělat kliky pro lidi a ne roboty
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Renault Megane e-Tech
Viděl jsem ho na e-salonu, vypadá opravdu povedeně. Na to jak je kompaktní je poměrně rozměrné uvnitř. Spotřeba parádní, nízká váha. Myslím, že to bude prodejní trhák, ostatně jako teď všechna ostatní EV, s těmi cenami PHM budou muset i skalní odpůrci kompromitovat své názory a dát průchod praktičnosti. Pokud ne, nevadí, alespoň budou volné dobíjecí stojany.
Re: Renault Megane e-Tech
Mě to auto nadchlo, alespoň co jsem viděl recenze. Jen doufám že bude časem k dispozici s větší baterií.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Megane e-Tech
Baterka to zabíjí. Stejně jako ty komedie od PSA+Opel. A úplný úlet je stejná baterka jako v P2008 strčená do Partnera či Riftera. To má pak dojezd pomalu jak můj 9 let starý Ion.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Renault Megane e-Tech
Tohle má 60 kWh baterku, takže skoro jako Kona. Spotřeba slušná, tak by to mohlo stačit. Stejně to auto není moc na dlouhé cestování. A ii kdyby, docela rychle nabíjení.
Určitě lepší než Peugeot s max 45 kWh.
Určitě lepší než Peugeot s max 45 kWh.
Re: Renault Megane e-Tech
A náhon na předek vám nepřijde jako velká nevýhoda?
Peugeot iON 2011 (8/19-10/23, najeto 38tis.)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Renault Zoe ZE40 2017 (od 10/23)
Re: Renault Megane e-Tech
Celá řada aut má přední náhon, já osobně mám raději 4x4, protože BEV mají váhu cca 50:50 (předek:zadek) ale je mi celkem jedno zda předek nebo zadek. Kdyby tam byla nějaká zásadní nevýhoda, tak to výrobci nedělají. Nejhorší je větší váha na nehnané nápravě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Renault Megane e-Tech
Samozřejmě, že náhon na zadek je lepší, ale pokud to není tak špatně vyvážené jako Ioniq (což asi nebude), tak to v principu nevadí.
Podle mě, princip pohonu "vše vepředu" je u spalovacích aut tak oblíbený z důvodu ceny a prostoru - motor napříč, méně místa zabraného pod haubnou, více prostoru pro posádku. Jistěže je lepší pohon na zadek (i s motorem vepředu) a proto to dělá třeba BMW, MB, Lexus a pod. Akorát je to pak dražší, no.
Podle mě, princip pohonu "vše vepředu" je u spalovacích aut tak oblíbený z důvodu ceny a prostoru - motor napříč, méně místa zabraného pod haubnou, více prostoru pro posádku. Jistěže je lepší pohon na zadek (i s motorem vepředu) a proto to dělá třeba BMW, MB, Lexus a pod. Akorát je to pak dražší, no.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Renault Megane e-Tech
Náhon na všechny 4 nebo na zadek je u BEV obrovská výhoda. Je fakt, že jsem zkažený 9 lety řízení Peugeotu Ion, ale opravdu to je poznat. Když řídím Tesly, BMW i3, Enyaq nebo ID3, tak oproti Hyundai, Kia, Renault a dalším předokolkám to je nebe a dudy.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Renault Megane e-Tech
Josef píše:... otevírání dveří přímo strašný, třeba budou za příplatek dělat kliky pro lidi a ne roboty
Zkoušel jste to nebo jenom soudite podle fotek a zkušenosti třeba z Tesly?
Já jsem to dnes okoukl a ty kliky automaticky vyjedou, když se přiblížíte s klíčem k autu. Pak už se otevřou lehce, stejně jako klasické kliky. A i když jsou kliky zasunuté, ten způsob otevření je dobrý, je vidět, že u toho přemýšleli, na rozdíl od Tesly. V otevírání nevidím žádný problém.
S autem jsem i jel, asi půl hodiny, tak 20 km. Byla to moje úplně první zkušenost s EV, pokud nepočítám jízdu na elektřinu s Lexusem Musím říct, že to auto se mi líbí a jelo se mi s ním velmi příjemně. Výkon dostatečný, možnost nastavení rekuperace pomocí pádel pod volantem, reakce na plyn okamžitá.
Co se týká hlučnosti, tak neumím srovnat, s jinými EV jsem nejel. Pokud ale srovnám s Lexusem, tak je to cca stejné, trochu mi přišlo že je to hlučnější na dálnici kolem stovky a možná víc hluku od kol.. Ale nic hrozného, jsem asi zmlsany z Lexusu. Samozřejmě, Lexus je hlučnější v okamihu prudké akcelerace, jinak ale je ticho v kabině srovnatelné.
Bohužel, nemohl jsem otestovat spotřebu, ten člověk od Renaultu neuměl vynulovat PP se spotřebou. Ale dlouhodobě tam byla 17,8 naposledy vynulovane 19.5 a po moji jízdě 17,5.
Celkově velká spokojenost a umím si to představit v garáži. Když už teda nebudu jezdit dálky.
Re: Renault Megane e-Tech
Soudím dveře podle videa, kdy je klíč a řidič v autě a spolujezdec nastupuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Renault Megane e-Tech
Takže jste to nezkoušel, OK. Já to zkusil i tu situaci, co popisujete, klíček byl uvnitř a klika zasunutá. Otevření dveří bez problémů. Když to srovnám s Teslou, pokud to znáte, tak je to mnohem lepší, ne tak krkolomné.
Re: Renault Megane e-Tech
Tesla je úplně nesmysl. Prostě standardní kliku nikdo nenahradí. Tyhle módní výstřely, která vylepší koeficient cx v tisícinách nedávají smysl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Renault Megane e-Tech
Tak áno, klasika je klasika, člověk je zvyklý a otevře to bez přemýšlení. Ale zvyknout se na to asi dá a vypadá do dobře, no.
Re: Renault Megane e-Tech
Tak jako účastníka předváděčky mě hned jontaktovali jak se mi líbilo, co na to říkám a pod. Říkám jo, dal bych si říct, jen je to pořád drahé. Poslali i návrh na splátky, půl na půl a na pět let to vychází u slušné výbavy (ceníkovka 1,2 mil) na nějakých 13 800 KČ/měs. i s pojištěním a servis zdarma na 5 let 100 tis.
Re: Renault Megane e-Tech
Otázka, co je drahé, koupit Octávku (950 tis. Kč) v podobné výbavě platit 9000 Kč měsíčně a projezdit 10000 v benzínu, nebo BEV a projezdit o 8000 méně? Pak platit 9000 versus 13800 je vlastně levnější u BEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Renault Megane e-Tech
Asi jsem e-meganu vyčetl zbytečně velikost baterie, alespoň pro mé účely. Došlo mi že se Zoe jsme najezdili zatím více než 15tis. km a jen dvakrát se po cestě někde nabíjelo. Rádius by tedy u Megana pro naše účely stačil.
Taky jsem se s nim při Renault dnech svezl asi 20km a je to první EV, které má vše co jsem kdy od auta chtěl. Přechod ze Zoe pro nás teď nemá smysl, ale zatím to je můj favorit při případné změně.
Moooc se mi líbí že při koupi dá Renault prohlídky na 5 let nebo 100tis. km “zdarma”. Jasně, člověk to zaplatí tak jako tak ale je to určitě lepší pocit než jezdit s Hyundaiem každých 15tis. do servisu a tam vysolit peníze za garančky - když na to auto stejně skoro nesáhnou.
Trochu zamrzí že člověk doplácí za tepelné čerpadlo, ale jinak, spousta věcí co se mi líbí.
- design zvenku i uvnitř
- jízdní komfort a výbava
- nabíjení 22kW
- velikost
- tažné
- střešní nosič
- servisní prohlídky “gratis”
- svižný systém a super ergonomie displejů
Myslím že E-Mégane bude silně zatápět ostatním EV.
Taky jsem se s nim při Renault dnech svezl asi 20km a je to první EV, které má vše co jsem kdy od auta chtěl. Přechod ze Zoe pro nás teď nemá smysl, ale zatím to je můj favorit při případné změně.
Moooc se mi líbí že při koupi dá Renault prohlídky na 5 let nebo 100tis. km “zdarma”. Jasně, člověk to zaplatí tak jako tak ale je to určitě lepší pocit než jezdit s Hyundaiem každých 15tis. do servisu a tam vysolit peníze za garančky - když na to auto stejně skoro nesáhnou.
Trochu zamrzí že člověk doplácí za tepelné čerpadlo, ale jinak, spousta věcí co se mi líbí.
- design zvenku i uvnitř
- jízdní komfort a výbava
- nabíjení 22kW
- velikost
- tažné
- střešní nosič
- servisní prohlídky “gratis”
- svižný systém a super ergonomie displejů
Myslím že E-Mégane bude silně zatápět ostatním EV.