Dilema nissan leaf stupne vybavy

Moderátor: Josef

Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 10:05:57

Zoe je proti Leafu ve vnitřním prostoru menší a nižší.
a je slabší, výkon Leafu je 80Kw

za 370 tis není v Česku šance sehnat.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pon 14. pro 2020 10:39:27

Neporovnávejte výkon elektra ve vztahu k spalovacímu autu. Elektromobil se chová pocitově úplně jinak. Daleko lépe, protože tený výkon a kroutící moment má dostupný vždy. Kdežto spalovák až když je motor roztočený do červeného.
Zkuste se tím nejdřív projet.
A pokud se jedná o auto na ježdění po okolí, je ten prostor opravdu potřeba? Já normálně jezdím Peugeotem ION ve 4 lidech (jedno dítě v sedačce) a v zadu v kufru mám ještě kočárek a někde ve volných místech kočárku zastrkané tašky s věcma.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Hans
Příspěvky: 26
Registrován: úte 15. pro 2015 22:24:59

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Hans » pon 14. pro 2020 10:49:49

Zdravím,

k tomu TČ - poznáte ho celkem jednoduše - když běží, tak vrčí. Velmi potichu a z kabiny ho prakticky neuslyšíte, ale venku už ano, příp. po otevření kapoty. Není to nic výrazného ani rušivého, ale poznáte to. Jsem z Brna, jestli chcete, můžete si to někdy přijet poslechnout. Klidně Vám ukážu i LeafSpy Pro přes OBDII atd.

Nabíjení na 80 % řeším plus minus odhadem. Jezdím v podstatě jen po Brně a jednou týdně na venkov, tak mě netrápí, jestli je tam 70 nebo 80. Jen jsem neklidnej, když na to zapomenu a dojede to do 100 %. Baterkám škodí, když se nechají "plně nabitý" (on tam je ještě další buffer, ale i tak). Ale neni žádná tragedie nabít na 100 % a pak s tím hned jet. Naopak když vím, že nejbližší dny nikam nepojedu, nechám to klidně na 50-60 %. To je totiž ještě lepší než 80 %. Samozřejmě ale bacha na druhej extrém - nechat to vybitý pod 30 % škodí.

Baterkám obecně nejmíň škodí, když se cyklujou v mělkých cyklech. Jak už tu někdo psal, každej den ji skoro celou vymlátit není dobrý a mohl byste se brzo dostat na limit použitelnosti pro Vaše dojíždění. Plnějším cyklováním se sice dostanete na přesnější ukazatele, ale to je asi tak všechno. Mělčí cyklování ukazatele zase zkreslí - to je nevyhnutelný důsledek přírůstkových modelů bez ohledu na to, jak moc dobře jsou Li-Ion akumulátory popsány.

Myslím, že to tu ještě nezaznělo, takže pokud můžu radit, tak při testu kupovaného auta je nejlíp ho vyjet co nejvíc, řekněme na 10 %, dát mu plnej čoud někde do kopce a pak přes LeafSpy pozorovat, zda některému článku neklesne napětí výrazně víc než jiným. Toleroval bych tak 0,2-0,3 V. Jde o to, že články stárnou různě rychle a jedním z projevů stárnutí je růst vnitřního odporu. Ten potom při průchodu proudu (jedno kterým směrem - Chademo nabíjení anebo kopec - vybíjení) vyrábí víc tepla a tím začíná jeho konec - uvaří se. Auto s načatým článkem bych se obával koupit, leda bych měl opravdu už u konkrétního Nissan servisu domluveno, že mi vadný článek za rozumných podmínek vymění. Je to totiž časovaná bomba a je nutno se jí vyhnout.


Ať se daří

Hans
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pon 14. pro 2020 11:07:31

Citigo e IV píše:Josefe právě že na sloupnu 2x11 kW výkonem 6,6 kW leafa nenabijete ani náhodou. Myslím že funtomas bys i měl najít nějakého elektromobilistu z okolí a probrat s ním kompletní problematiku, nebo se z těch odpovědí zblázní.

Jeden píše , že Tč ano, druhý né v tom se nedá vyznat víte že třeba nějlepší a nejdražší elektromobily na trhu Tesla zatím Tč nemají a vůbec to nikomu nevadí ...


Nevím, zda to byla reakce na můj příspěvek. Na sloupku ČEZ 22 kW jsem standardně nabíjel 6 kW, což je maximum pro Kia Soul, samozřejmě, když začal nabíjet někdo další padlo to na 3 kW. Tohle je výhoda Citigo-e, protože má palubní nabíječku 2x3.3 kW a tedy nabíjí vždy minimálně 6 kW výkonem.

Nová Tesla 3 má již standardně TČ. Dojezd Tesly bez TČ je výrazně nižší v zimě oproti létu, projevilo se to při testech v Norsku. Rozdíl bez TČ a s TČ je až 10% na spotřebě. Na dojezdu 80 km je to malý rozdíl na 350 km už znatelný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pon 14. pro 2020 11:13:22

Vidíte, dyť jsem to psal hned v úvodu, že mě v malobaterkáčích nějaké TČ nevytrhne. Spíše to jsou vyhozené peníze, protože za xx tisíc dostanu jen 10 km zimního dojezdu navíc.
Já si dal do auta bufíka a mám dojezd téměr stejný jak v létě. Nemusím jezdit v kulichu ani rukavicích. Klidně si můžu nechat auto předehřát pomocí dálkového ovladače bez toho aniž bych se musel bát, že mi to vybije už tak malou baterku.
Když jedu po okolí, topím elektrikou. Když jedu dál zapnu si bufíka.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pon 14. pro 2020 11:28:19

Vyhozené peníze to nejsou, protože finanční rozdíl s TČ a bez TČ u ojetého auta není, tam se cena tvoří jinak. Ono u malobaterkáče může být 10 km zcela zásadních, tedy může to být rozdíl, kdy bez TČ nedojete domů, respektive si nebudete moct topit :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pon 14. pro 2020 11:42:07

To samé ale můžu tvrdit i o těch km, které mi sežere TČ :) Že buď si budu topit a nedojedu, nebo pojedu a budu mrznout.
Taky musím počítat s tím, že u 4 letého Leafa bude baterie tak na 90% s trochou štěstí. A podle grafu se dá očekávat, že za další 2 roky už bude pod 80%. A za další 2 pod 70%.
Takže naco tu malou baterku trápit, více než je nutné a vybíjet jí ještě o energii na topení? Já raději méně cykluju a prostě jsem smířený s tím, že za zimu si musím koupit cca těch 30L benzínu.

Pokud nový leaf 24kWh s TČ ujel v zimě 110km. Tak po 6 letech už to bude 88. Tj. rádius kolem domu bídných 44 km.
Příde mi to jako skvěle investovaných 360 tis za auto s kterým můžu jezdit jen do vedlejšího města, pokud zrovna nebude v zimně objížďka.

Jako nezlobte se na mě, ale já bych do toho nešel. To bych raději koupil Levnějšího s tím, že pojezdíma v budoucnu budu řešit repasi baterky, nebo bych si raději připlatil a šel do jiného vozu. Jestli je ZOE malé a nevýkonné, za 500,- se nechá koupit Kia Soul, kde je aspoň jakž takž jistota, že mi baterka nedegraduje každý rok o 5%.
Za mě prostě dát tyto peníze za Leafa jsou peníze vyhozené do kanálu, protože to auto svejma parametrama té cené neodpovídá.

Takže pokud zakladatel mermomocí chce toho Leafa za 360 tis, je to jeho věc. Ale já mu to doporučit nemůžu. Takže pokud tu pak za 3 roky bude brečet nad zimním dojezdem, velice rád mu moje příspěvky připomenu. Hlavně když chce dojezd až 100km.
Naposledy upravil(a) dracekvo dne pon 14. pro 2020 11:55:18, celkem upraveno 2 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod martin7470 » pon 14. pro 2020 11:52:41

Rozdíl ve spotřebě s a bez TČ zaleží také na trase kde se jezdí. Na dálnici to může být těch cca 10 %, naopak ve městě to může být i nekolikanásobně více.

Příklad, auto má při průměrné rychlosti 100 km/hod (na dálnici) spotřebu motoru 15 kWh/100 km (příkon 15 kW). Spotřeba odporového topení okolo 0C je cca 2 kW, při použití TČ cca 0.5 kW. Výsledná spotřeba u auta s TČ bude 15,5 kWh/100km, bez TČ 17 kWh (15 plus 2kWh). Rozdíl je tedy cca 10 %.

Průměrná rychlost 25 km/hod (město),spotřeba motoru 10kWh/100km (příkon motoru průměrně 2,5 kW). Spotřeba odporového topení okolo 0 C je cca 2 kW, při použití TČ cca 0.5 kW. 100km ujedu za 4 hodiny. Výsledná spotřeba u auta s TČ tak bude 12 kWh/100km(10 plus 4 x 0.5 kWh) , bez TČ 18 kWh/100km(10 plus 4 x 2 kWh). Rozdíl je tedy 50 %.
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 11:57:13

Nějak se zapomělo na možnost výhřevu sedaček a volantu, který nabízí dostatečný tepelný komfort pro sedícího člověka.
Pak chce vyzkoušet jako nastavit cílovou teplotu, jestli 18-19 stupnu nebo mene, pak by spořeba spirálového topení mohl být ještě nižší než uváděné 2 Kwh. Samozřejmě je to také o době strávené jízdou.
Naposledy upravil(a) Funtomas 4550 dne pon 14. pro 2020 11:58:23, celkem upraveno 1 x.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod martin7470 » pon 14. pro 2020 12:06:35

Úpravou teplota lze spotřebu snížit. Nevím jak to má Leaf, ale některá auta mají nejnižší nastavitelnou teplotu interiéru 18 C. Něco se dá dohnat ještě snížením otáček ventilátoru, ale topit třeba na 7 C aby se nemlžily okna je obtížné.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Lama » pon 14. pro 2020 12:08:41

dracekvo: Plně s Vámi souhlasím. Dát 360tis. je úlet. Ale zase tím udělá radost prodejci. Tyto malobaterkáře leda tak za polovinu. Když si nový majitel spočítá, že už ho prostě neprodá a 360tis.km na něm už neujede, aby i kdyby nabíjel stále zdarma jezdil za 1Kč/km. Toto je prostě totální ekonomický nesmysl... Každý jsme ale byli ohromě nadšení do svého prvního EV 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 12:14:42

Jak jste přišel 1Kč na km? Běžně tu uživatelé uvádí kolem 0,4 kč/km.

To auto si za 180 tis km na sebe vydělá. Tomu říkáte ekonomický nesmysl?

Samozřejmě nezohledňuji otázku následné buď ekologické likvidace.

Pak je tu stále možnost koupě nových baterek.

Ale pokud blbě počítám, rád se nechám opravit
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pon 14. pro 2020 13:05:40

Čím dál více firem se zabývá nahrazením baterií v autech typu Leaf, takže to není úplně tak, že se auto odepíše. Navíc tu máme v tématu i3 praktické zkušenosti s výměnou baterií za hubičku. Tady je něco pro Leaf https://evbatteryrebuilds.com/

Já mám nabíjení v souhrnu (nízký a vysoký tarif) za 3,50/kWh. Tedy Kia Soul měl 15,1 kWh/100 km za rok, tedy cena za km 0,52 Kč/km. Pak platím 200 Kč měsíčně paušál ČEZ kvůli občasnému nabíjení mimo domov a pak jsem nabíjel zhruba pár desítek kWh za 6 Kč/kWh tedy, plus nějaká servisní údržba, v souhrnu tedy 0,66 Kč/km s parkováním ve městě a dálniční známkou, které jsou zdarma. U srovnatelného auta tedy Kia Soul benzín by to bylo cca 2,90 Kč/km. Finančně to je +/- stejné, tedy jde jen o ten klid v autě, pěkné zrychlení a nemusím lít do auta sračky a "tankuji" doma. Kia Soul benzín stál 300 tis., Kia Soul EV stálo 600 tis., obě auta 1,5 roku staré s malým nájezdem. Kdo jezdí 10 tis. km ročně, finanční návratnost není, kdo jezdí 30 tis. ročně, je to už zajímavé.
Naposledy upravil(a) Josef dne pon 14. pro 2020 13:34:27, celkem upraveno 1 x.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 13:25:07

Mám nájezd cca 24000 km ročně 50-50 město - příměstský provoz.
Současný vůz průměrná roční spotřeba v palivu vychazí 2,6 kč/ km

čistě v naftě tedy 24000*2,6 = 62400 kč / rok

elektřina d56D 3,5 kč/kw při spotřebě průměrné roční spotřebě 15 kwh/100 km = 0,52 kč/km

čistě v elektřině tedy 24000*0,52 = 12480 kč / rok
Naposledy upravil(a) Funtomas 4550 dne pon 14. pro 2020 13:33:37, celkem upraveno 1 x.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Lama » pon 14. pro 2020 13:31:05

Funtomas: Jak jste přišel 1Kč na km? Běžně tu uživatelé uvádí kolem 0,4 kč/km.
Jednoduše, 360tis.Kč/360tis.km=1Kč/km (psal jsem když budete nabíjet zdarma, tedy to je jen za hodnotu vozu, bez pojištění atd.) a pokud budete nabíjet za vámi uváděných 0,4 Kč/km pak je to 1,40Kč/km bez dalších nákladů.

To auto si za 180 tis km na sebe vydělá.
Jak si na sebe vydělá za 180 tis km? Tolik to ani nenajede na původní baterii.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 13:36:34

Lama píše:Funtomas: Jak jste přišel 1Kč na km? Běžně tu uživatelé uvádí kolem 0,4 kč/km.
Jednoduše, 360tis.Kč/360tis.km=1Kč/km (psal jsem když budete nabíjet zdarma, tedy to je jen za hodnotu vozu, bez pojištění atd.) a pokud budete nabíjet za vámi uváděných 0,4 Kč/km pak je to 1,40Kč/km bez dalších nákladů.

To auto si za 180 tis km na sebe vydělá.
Jak si na sebe vydělá za 180 tis km? Tolik to ani nenajede na původní baterii.


Každý vůz ať spalovací čí ev je v podstatě ekonomický nesmysl. Pokud nejsem taxikář.

Jsou to vyhozené peníze za luxus. Mohu jezdit samozřejmě na kole.

Pokud chci jezdit vozem, musím počítat s náklady.

Nevím kde jste vzal vzorec hodnota vozu / ujetá vzdálenost. V podstatě tím říkáte, že čím déle jezdím tím je vůz výhodnější? Kde máte započtené jiné náklady než pořizovací cenu?

Chcete tím říct, že když koupím auto za 100 tis a najedu 200 tis km a tím pádem mě stojí 1km 0,5 kč tak je koupě vozu výhodná? Bez ohledu na to, kolik paliva spálím, kolik zaplatím za servis?

proč by neměl Leaf najet na baterii 180 tisíc km??

vydělá si na sebe úsporou za palivo, které nespálím.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pon 14. pro 2020 13:48:16

To mi vycházní na 96km denně. Pokud počítám čistě pracovní dny. Nebo 65 km každý den.
To fakt tolik jezdíte, nebo v tom jsou započítané i dálky? A co máte za auto, že baští 10l nafty jestli se můžu zeptat? Za 10 jezdím s obytným autem.

Chce to spočítat fakt jen trasy co budete jezdit elektrem.
Lama jako já počítá náklady na 1km komplet. Tj. palivo + pořizovačka. Já do toho počítám ještě úplně vše. Servis, pojistku, STK, pneu atd..
Takže když řekneme, že koupíte ojetinu s nějakým nájezdem a než bude chtít baterie vyměnit tak najedete 100 tis.
Takže cena bude 3.6kč/km za auto + 0.5kč/km el. Ostatní náklady budu brát 0,3kč/km. Po ujetých 100 tis bude na nákladech 4,4 Kč/km.

Když si teda necháte vyměnit baterku za 200 tis. A najedete následně dalších 130 tis. Bude to za 3,2 kč/km. A to nepočítám to, že při tomto nájedu auto určitě bude chtít další servis jako ložiska, tlumiče, brzdy.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pon 14. pro 2020 13:53:41

dracekvo píše:To mi vycházní na 96km denně. Pokud počítám čistě pracovní dny. Nebo 65 km každý den.
To fakt tolik jezdíte, nebo v tom jsou započítané i dálky? A co máte za auto, že baští 10l nafty jestli se můžu zeptat? Za 10 jezdím s obytným autem.

Chce to spočítat fakt jen trasy co budete jezdit elektrem.
Lama jako já počítá náklady na 1km komplet. Tj. palivo + pořizovačka. Já do toho počítám ještě úplně vše. Servis, pojistku, STK, pneu atd..
Takže když řekneme, že koupíte ojetinu s nějakým nájezdem a než bude chtít baterie vyměnit tak najedete 100 tis.
Takže cena bude 3.6kč/km za auto + 0.5kč/km el. Ostatní náklady budu brát 0,3kč/km. Po ujetých 100 tis bude na nákladech 4,4 Kč/km.

Když si teda necháte vyměnit baterku za 200 tis. A najedete následně dalších 130 tis. Bude to za 3,2 kč/km. A to nepočítám to, že při tomto nájedu auto určitě bude chtít další servis jako ložiska, tlumiče, brzdy.


mám 2,7 tdi s prum spotřebou 7,5 l/ 100 - jak jste přišel na 10l?
byly v tom i dálky, které už jezdit nemusím.

pořizovací cenu auta nepočítám, protože jej stejně potřebuji. zajímají mě náklady na provoz

pokud mám počítat komplet jako vy za spalovák, tak to bude určitě 10kč/km .

pořád se bavíme o úspoře 60 procent na km v ev
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Lama » pon 14. pro 2020 14:16:13

Funtomas 4550: proč by neměl Leaf najet na baterii 180 tisíc km??

Jednoduchá odpověď, protože nejezdí na naftu, kde se nechalo 500tis. i 1M km... ;)
Ale vážně, odpovědí u EV je počet cyklů 8-)
Znám jeden aktuální příklad s nájezdem 145tis.km, kdy auto při sešlápnutí nejede a rozsvěcuje se želva a pak také nemá cenu nabíjet na DC, tedy pouze pomalu doma - hodně už narostl vnitřní odpor baterie.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pon 14. pro 2020 14:17:42

Tak psal jste 2.60kč/km. Takže jsem spočítal že to je cca 9,5L nafty. No to je fuk.

Já myslím, že celkové náklady je dobré počítat.
Protože když to vemu kolem a kolem. Tak spalovací ekvivalent Leafa stojí 160 tis. Pak mi zůstane 200 tis na palivo a můžu jezdit jak chci, kde chci v jakémkoliv počasí.
Na 1km to bude stát 1,8 Kč. Nebo můžu použít alternativu CNG/LPG a jezdit do 1.2 kč/km.
Po najetí 100 tis budu náklady cca na současné pořízovací ceně Leafa.

Spočítejte si pořádně jaký fakt bude roční nájezd auta. Já jsem rozhodně pro to, ať si koupíte auto na elektřinu. Jen se snažím zabránit tomu, aby jste byl v budoucnu zklamaný. Sám jezdím malobaterkáčem, tak vím jaké to má omezení. Hlavně potom časem, když už baterie nebude v nejlepší kondici.

A pak v budoucnu. Jakou hodnotu bude ten leaf mít? Pochubuju, že se vám bude chtít do auta, které bude mít reálnou hodnotu max 200 tis investovat dalších 200 tis za baterii. Nehledě na to, že k plánovaným denním nájezdům může baterie přestat stačit během krátké chvíle. Kdyby jste jezdil každý den do 60 km, tak neřeknu ani popel.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)