Josef píše:Ještě jsem dohledal, že to měly modely s označením SV a SL nikoliv modely S.
Označení je zjistitelné kde prosím?
Moderátor: Josef
Josef píše:Ještě jsem dohledal, že to měly modely s označením SV a SL nikoliv modely S.
Josef píše:Ideálně v TP, mohlo by to jít asi i z VIN, ale to jsem nenašel
dracekvo píše:Za mě je u malobaterkáče TČ vyhozené peníze.
Dojezd je nic moc už v létě, natož pokud si zatopím. Nejlepší možnost jak v zimně jezdit malobaterkáčem je nezávislé topení na dinosaury.
Dále kupovat starou ojetinu s tím, že mě časem bude stát výměna baterek 200 tis a říci že se to vyplatí. To můžu rovnou zůstat u spalováku na nějaký plyn a vyjde mě to levněji.
Kdyby baterie byla do 100 tis. (řekněmě že po výměně s tím člověk najede dalších 100 tis) tak dejme tomu. Náklad by byl 1kč/km a to už by šlo.
Ale dvojnásobek už přestává dávat smysl. Navíc, kde je jistotota, že po výměně aku, během těch 5 let na autě neodejde něco dalšího.
garmont píše:Hele mrkni na tady to video tam je to všechno vysvětlené
Josef píše:garmont píše:Hele mrkni na tady to video tam je to všechno vysvětlené
První generace neměla TČ, tedy co tam je vysvětlené?
garmont píše:Je tam vysvětlené jak podle palubovky poznat jestli to má Tč nebo ne...a jak poznat starý model od nového...
Funtomas 4550 píše:Děkuji za vaše názory a tipy.
Nissan Leaf byl zvolen z důvodu, že je na trhu již od roku 2010. Jezdí jich velké množství a je také velké množství statistických dat.
Ze spousty zkušeností majitelů vyplívá, že nároky na servis jsou naprosto minimální - mezi nejzásadnější servisní úkony patří asi výměny brzdových kotoučů a výměny částí přední nápravy jako silenbloky, čepy, ramena a to za nijak zvlášť závratné sumy. Degradace baterií je opět dohledatelná díky velkému množství dat. Je zde i možnost výměny baterie za cca 200 tisíc korun. Dle mého si auto na tuto baterii vydělá za 5 let provozu. A lze předpokládat, že za 5 let může být cena ještě nižší. Mezi další drobnosti, které osobně vnímám jako výhody Leafu je vyšší posez, větší vnitřní prostor, slušný kufr, použití standartních pneumatik (samozřejmě s nižším valivým odporem).
A hlavně cenovou dostupnost a množství nabídek.
Ostatní značky prověří teprve čas z hlediska provozu. Mám jen informace, že náhradní díly na elektro vw, renault, bmw jsou rozhodně dražší.
Ale rozhodně se nebráním rozumným argumentům k přehodnocení výběru. Jen podotýkám, že mám k dispozici max 370 tisíc Kč.
Toť můj názor.
Děkuji
e-Kája píše:Funtomas 4550 píše:Děkuji za vaše názory a tipy.
Nissan Leaf byl zvolen z důvodu, že je na trhu již od roku 2010. Jezdí jich velké množství a je také velké množství statistických dat.
Ze spousty zkušeností majitelů vyplívá, že nároky na servis jsou naprosto minimální - mezi nejzásadnější servisní úkony patří asi výměny brzdových kotoučů a výměny částí přední nápravy jako silenbloky, čepy, ramena a to za nijak zvlášť závratné sumy. Degradace baterií je opět dohledatelná díky velkému množství dat. Je zde i možnost výměny baterie za cca 200 tisíc korun. Dle mého si auto na tuto baterii vydělá za 5 let provozu. A lze předpokládat, že za 5 let může být cena ještě nižší. Mezi další drobnosti, které osobně vnímám jako výhody Leafu je vyšší posez, větší vnitřní prostor, slušný kufr, použití standartních pneumatik (samozřejmě s nižším valivým odporem).
A hlavně cenovou dostupnost a množství nabídek.
Ostatní značky prověří teprve čas z hlediska provozu. Mám jen informace, že náhradní díly na elektro vw, renault, bmw jsou rozhodně dražší.
Ale rozhodně se nebráním rozumným argumentům k přehodnocení výběru. Jen podotýkám, že mám k dispozici max 370 tisíc Kč.
Toť můj názor.
Děkuji
Netuším jak je to s cenami náhradních dílů na Nissan Leaf, ale na můj Renault Fluence Z.E. mi přijdou vcelku přiměřené. Samozřejmě oproti vrakovišti přirážka 150-200%
Akorát bych se asi trochu obával dostupnosti dílů na Nissan obecně. Četl jsem nedávno na internetu, že Nissan se chce z Evropy stáhnout a soustředit se na asijský a americký trh.
Ještě jedna reálná zkušenost:
Kamarád s Nissanem Leaf 1. generace letos začátkem dubna nabral cestou z práce srnku. Nebylo to zase tak hrozné, ale předek se musel nechat opravovat. No a jelikož se musel měnit i nějaký díl karoserie, tak musel se objednat z Japonska, jelikož v Evropě skladem nebyl. No a nevím zda i díky Covidu, ale čekalo se na ten díl skoro dva měsíce! Takže když se to časově sečetlo s opravou, lakem a s papírováním s pojišťovnou, nemohl kamarád 3 měsíce se svým Leafem jezdit!!!! Dostal ho zpátky ze servisu až v půlce července
petr.balas píše:Bacha i na to měření stavu baterie pomocí aplikace (LeafSpy (Lite)). Měřil jsem SOH každý měsíc a zažil jsem, že za měsíc to spadlo z 98 % na 92 % (po nějaké delší cestě), další měsíc se vrátilo zase na 98 %. To, že v zimě bylo SOH cca o 3 % vyšší než v létě je další nepřesnost. Intenzivním využitím rekuperace se dalo taky procento, dvě navýšit. Co jsem nezkoušel (ale četl o tom), tak po resetu řídící jednotky baterie se SOH vrátilo na 100 %, po chvíli ježdění se to vrátilo na správnou hodnotu - toto budou ty historické vozy se všemi čárkami .
Aneb - doporučuji si napsat procento nabití baterie, pak si vyžádat trochu delší projížďku, znovu opsat procenta a chvilku počítat a máte reálný dojezd.
P.S. když mi písknete SZ, tak Vám pošlu vývoj stavu baterie našeho Leafa 24kWh za 4 roky.