Dilema nissan leaf stupne vybavy

Moderátor: Josef

Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 11:13:58

Josef píše:Ještě jsem dohledal, že to měly modely s označením SV a SL nikoliv modely S.


Označení je zjistitelné kde prosím?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 11:31:39

Ideálně v TP, mohlo by to jít asi i z VIN, ale to jsem nenašel
Audi Q4 Sportback e-tron 50
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod garmont » pát 11. pro 2020 11:33:20

Hele mrkni na tady to video tam je to všechno vysvětlené
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 11:35:49

Josef píše:Ideálně v TP, mohlo by to jít asi i z VIN, ale to jsem nenašel
Přílohy
unnamed.jpg
unnamed.jpg (125.6 KiB) Zobrazeno 9427 x
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod dracekvo » pát 11. pro 2020 12:01:38

Za mě je u malobaterkáče TČ vyhozené peníze.
Dojezd je nic moc už v létě, natož pokud si zatopím. Nejlepší možnost jak v zimně jezdit malobaterkáčem je nezávislé topení na dinosaury.

Dále kupovat starou ojetinu s tím, že mě časem bude stát výměna baterek 200 tis a říci že se to vyplatí. To můžu rovnou zůstat u spalováku na nějaký plyn a vyjde mě to levněji.
Kdyby baterie byla do 100 tis. (řekněmě že po výměně s tím člověk najede dalších 100 tis) tak dejme tomu. Náklad by byl 1kč/km a to už by šlo.
Ale dvojnásobek už přestává dávat smysl. Navíc, kde je jistotota, že po výměně aku, během těch 5 let na autě neodejde něco dalšího.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 12:07:56

dracekvo píše:Za mě je u malobaterkáče TČ vyhozené peníze.
Dojezd je nic moc už v létě, natož pokud si zatopím. Nejlepší možnost jak v zimně jezdit malobaterkáčem je nezávislé topení na dinosaury.

Dále kupovat starou ojetinu s tím, že mě časem bude stát výměna baterek 200 tis a říci že se to vyplatí. To můžu rovnou zůstat u spalováku na nějaký plyn a vyjde mě to levněji.
Kdyby baterie byla do 100 tis. (řekněmě že po výměně s tím člověk najede dalších 100 tis) tak dejme tomu. Náklad by byl 1kč/km a to už by šlo.
Ale dvojnásobek už přestává dávat smysl. Navíc, kde je jistotota, že po výměně aku, během těch 5 let na autě neodejde něco dalšího.


S tímto názorem rozhodně nesouhlasím.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 12:09:09

garmont píše:Hele mrkni na tady to video tam je to všechno vysvětlené


První generace neměla TČ, tedy co tam je vysvětlené?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 12:16:25

Josef píše:
garmont píše:Hele mrkni na tady to video tam je to všechno vysvětlené


První generace neměla TČ, tedy co tam je vysvětlené?


říká se tam , že po roce 2013 je tepelné čerpadlo pouze ve výbavě Acenta a Tekna.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod garmont » pát 11. pro 2020 12:28:47

Je tam vysvětlené jak podle palubovky poznat jestli to má Tč nebo ne...a jak poznat starý model od nového...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 12:34:09

To označení Visia, Acenta a Tekna podle mě přišlo později než ve 2013, spíše to bylo 2015-2016.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 12:34:22

garmont píše:Je tam vysvětlené jak podle palubovky poznat jestli to má Tč nebo ne...a jak poznat starý model od nového...


Je pravdou, že výbava Visia má jiný středový panel, viděl jsem 3 verze, na mých fotkách je ta "nejvyšší" výbava Visia.
Od verze Acenta je už shodný středový panel. Pokud se budeme řídit rokem výroby a vzhledem panelu, tak by to asi měl být ukazatel vybavenosti Tepelným čerpadlem.

Pak mě ovšem zaráží identifikace pomocí oddělených tlačítek Heat a A/C :o
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod JosefIV » pát 11. pro 2020 15:07:40

A co počkat kolik bude stát dacia spring, kdyby byla za 400 000,- tak už by to takový rozdíl nebyl, ale byla by nová. Je to sice dacia a prcek, ale do města to nebude špatné.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re:

Příspěvekod e-Kája » pát 11. pro 2020 18:09:16

Funtomas 4550 píše:Děkuji za vaše názory a tipy.

Nissan Leaf byl zvolen z důvodu, že je na trhu již od roku 2010. Jezdí jich velké množství a je také velké množství statistických dat.
Ze spousty zkušeností majitelů vyplívá, že nároky na servis jsou naprosto minimální - mezi nejzásadnější servisní úkony patří asi výměny brzdových kotoučů a výměny částí přední nápravy jako silenbloky, čepy, ramena a to za nijak zvlášť závratné sumy. Degradace baterií je opět dohledatelná díky velkému množství dat. Je zde i možnost výměny baterie za cca 200 tisíc korun. Dle mého si auto na tuto baterii vydělá za 5 let provozu. A lze předpokládat, že za 5 let může být cena ještě nižší. Mezi další drobnosti, které osobně vnímám jako výhody Leafu je vyšší posez, větší vnitřní prostor, slušný kufr, použití standartních pneumatik (samozřejmě s nižším valivým odporem).
A hlavně cenovou dostupnost a množství nabídek.

Ostatní značky prověří teprve čas z hlediska provozu. Mám jen informace, že náhradní díly na elektro vw, renault, bmw jsou rozhodně dražší.

Ale rozhodně se nebráním rozumným argumentům k přehodnocení výběru. Jen podotýkám, že mám k dispozici max 370 tisíc Kč.

Toť můj názor.
Děkuji


Netuším jak je to s cenami náhradních dílů na Nissan Leaf, ale na můj Renault Fluence Z.E. mi přijdou vcelku přiměřené. Samozřejmě oproti vrakovišti přirážka 150-200% :D
Akorát bych se asi trochu obával dostupnosti dílů na Nissan obecně. Četl jsem nedávno na internetu, že Nissan se chce z Evropy stáhnout a soustředit se na asijský a americký trh.

Ještě jedna reálná zkušenost:
Kamarád s Nissanem Leaf 1. generace letos začátkem dubna nabral cestou z práce srnku. Nebylo to zase tak hrozné, ale předek se musel nechat opravovat. No a jelikož se musel měnit i nějaký díl karoserie, tak musel se objednat z Japonska, jelikož v Evropě skladem nebyl. No a nevím zda i díky Covidu, ale čekalo se na ten díl skoro dva měsíce! Takže když se to časově sečetlo s opravou, lakem a s papírováním s pojišťovnou, nemohl kamarád 3 měsíce se svým Leafem jezdit!!!! Dostal ho zpátky ze servisu až v půlce července :roll:
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Re:

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 18:26:36

e-Kája píše:
Funtomas 4550 píše:Děkuji za vaše názory a tipy.

Nissan Leaf byl zvolen z důvodu, že je na trhu již od roku 2010. Jezdí jich velké množství a je také velké množství statistických dat.
Ze spousty zkušeností majitelů vyplívá, že nároky na servis jsou naprosto minimální - mezi nejzásadnější servisní úkony patří asi výměny brzdových kotoučů a výměny částí přední nápravy jako silenbloky, čepy, ramena a to za nijak zvlášť závratné sumy. Degradace baterií je opět dohledatelná díky velkému množství dat. Je zde i možnost výměny baterie za cca 200 tisíc korun. Dle mého si auto na tuto baterii vydělá za 5 let provozu. A lze předpokládat, že za 5 let může být cena ještě nižší. Mezi další drobnosti, které osobně vnímám jako výhody Leafu je vyšší posez, větší vnitřní prostor, slušný kufr, použití standartních pneumatik (samozřejmě s nižším valivým odporem).
A hlavně cenovou dostupnost a množství nabídek.

Ostatní značky prověří teprve čas z hlediska provozu. Mám jen informace, že náhradní díly na elektro vw, renault, bmw jsou rozhodně dražší.

Ale rozhodně se nebráním rozumným argumentům k přehodnocení výběru. Jen podotýkám, že mám k dispozici max 370 tisíc Kč.

Toť můj názor.
Děkuji


Netuším jak je to s cenami náhradních dílů na Nissan Leaf, ale na můj Renault Fluence Z.E. mi přijdou vcelku přiměřené. Samozřejmě oproti vrakovišti přirážka 150-200% :D
Akorát bych se asi trochu obával dostupnosti dílů na Nissan obecně. Četl jsem nedávno na internetu, že Nissan se chce z Evropy stáhnout a soustředit se na asijský a americký trh.

Ještě jedna reálná zkušenost:
Kamarád s Nissanem Leaf 1. generace letos začátkem dubna nabral cestou z práce srnku. Nebylo to zase tak hrozné, ale předek se musel nechat opravovat. No a jelikož se musel měnit i nějaký díl karoserie, tak musel se objednat z Japonska, jelikož v Evropě skladem nebyl. No a nevím zda i díky Covidu, ale čekalo se na ten díl skoro dva měsíce! Takže když se to časově sečetlo s opravou, lakem a s papírováním s pojišťovnou, nemohl kamarád 3 měsíce se svým Leafem jezdit!!!! Dostal ho zpátky ze servisu až v půlce července :roll:


Tak to je pech, ja mel spis na mysli dily bezneho opotrebeni. Chapu,ze Leaf oproti Renaultum nema sdilene dily. Ale tech duvodu je zatim vic pro Nissan.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod garmont » pát 11. pro 2020 18:29:05

V Polsku se dá sehnat mraky dílů - takže třeba blatník nárazník světla jsou za pár korun a když má člověk štěstí tak to ani nemusí lakovat...
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod petr.balas » pát 11. pro 2020 19:26:40

Bacha i na to měření stavu baterie pomocí aplikace (LeafSpy (Lite)). Měřil jsem SOH každý měsíc a zažil jsem, že za měsíc to spadlo z 98 % na 92 % (po nějaké delší cestě), další měsíc se vrátilo zase na 98 %. To, že v zimě bylo SOH cca o 3 % vyšší než v létě je další nepřesnost. Intenzivním využitím rekuperace se dalo taky procento, dvě navýšit. Co jsem nezkoušel (ale četl o tom), tak po resetu řídící jednotky baterie se SOH vrátilo na 100 %, po chvíli ježdění se to vrátilo na správnou hodnotu - toto budou ty historické vozy se všemi čárkami :-).

Aneb - doporučuji si napsat procento nabití baterie, pak si vyžádat trochu delší projížďku, znovu opsat procenta a chvilku počítat a máte reálný dojezd.

P.S. když mi písknete SZ, tak Vám pošlu vývoj stavu baterie našeho Leafa 24kWh za 4 roky.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 19:39:29

petr.balas píše:Bacha i na to měření stavu baterie pomocí aplikace (LeafSpy (Lite)). Měřil jsem SOH každý měsíc a zažil jsem, že za měsíc to spadlo z 98 % na 92 % (po nějaké delší cestě), další měsíc se vrátilo zase na 98 %. To, že v zimě bylo SOH cca o 3 % vyšší než v létě je další nepřesnost. Intenzivním využitím rekuperace se dalo taky procento, dvě navýšit. Co jsem nezkoušel (ale četl o tom), tak po resetu řídící jednotky baterie se SOH vrátilo na 100 %, po chvíli ježdění se to vrátilo na správnou hodnotu - toto budou ty historické vozy se všemi čárkami :-).

Aneb - doporučuji si napsat procento nabití baterie, pak si vyžádat trochu delší projížďku, znovu opsat procenta a chvilku počítat a máte reálný dojezd.

P.S. když mi písknete SZ, tak Vám pošlu vývoj stavu baterie našeho Leafa 24kWh za 4 roky.


Myslite, ze vztah km a kapacity baterie nelze brat jako bernou minci?
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 19:49:45

a jestenjedna vec, vztah mezi procentem nabyti a dojezdem neni preci linearni, takze ten vypocet
bude zkresleny. To jedine za konstatni spotreby
petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod petr.balas » pát 11. pro 2020 19:52:59

Vztah km a kapacity baterie je daný jen stylem, jak jezdíte.

Problém je, jak korektně zjistit tu kapacitu baterie. IMHO jediné přesné řešení je baterii vyndat a změřit, kolik do ní nateče energie a pak kolik z ní vyteče. Což ale asi v autobazaru nezvládnete :-).

S čárkama na displeji i s procenty zdraví baterie (SOH) které vyčtete z baterie se dá kouzlit a nemáte jistotu, zda s nim někdo nemanipuloval (reset řídící jednotky baterie). I venkovní teplota, styl předchozí jízdy, použití pomalého či rychlého nabíjení má nezanedbatelný vliv na vyčtené hodnoty.
Aneb - sám jsem se docela divil, jak se SOH měnilo a to jsem se ho nikdy cíleně nesnažil ovlivnit.

T.j. zkusil bych se domluvit v autobazaru, ujet 10 - 20 km (čím víc, tím lépe) a podívat se, kolik procent kapacity baterie ubylo. A pak už si jen dopočítat celkový dojezd. To je IMHO jediný test, který dá porovnatelné výsledky a navíc dokonce zohlední váš styl ježdění a přitom je relativně snadno realizovatelný.
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 20:07:39

Vozidlo meho zajmu r.v. 2016 ma najeto 12500 km
Vychazel jsem z predpokladu , ze pri 12 carkach bude mit aspon 86 procent.

Ale s tim resetem jsem se take uz setkal v upozornenich od uzivatelu. Necham baterii zmerit
stejne a zkusim i vypocet.

dekuji