Dilema nissan leaf stupne vybavy

Moderátor: Josef

JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod JosefIV » čtv 10. pro 2020 21:29:49

Každopádně bych si alespoň na den auto půjčil a projel si trasy, které jezdíte (zimní podmínky jsou ideální) a uvidíte jestli bude vyhovovat nebo ne.
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 704
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod e-Kája » čtv 10. pro 2020 21:53:02

Já osobně bych nešel ani do jednoho z těch aut. A českým i zahraničním autobazarům bych se vyhnul obloukem :roll: Mrkněte radši na autoscout24.cz nebo mobile.de. Ideálně auto koupit přímo u dealera značky.
Když už Leafa, tak minimálně ročník 2016 a 30kWh baterka, nájezd maximálně 60000km, zkontrolovat baterku a ne z Itálie (vedro baterkám nesvědčí).
Pokud budete jezdit po městě maximálně ve dvou dospělých, tak bych šel spíš do menšího auta - Renault ZOE a nebo VW e-up.
A pokud jezdíte často sám, doplnil bych to ještě na léto o elektroskutr/motorku 8-)

Zde např jeden Leaf 30kwh Tekna od dealera z Německa za 385tis Kč:
https://www.autoscout24.cz/nabidky/niss ... c=listPage

Zde Leaf 30kwh Tekna od soukromého prodejce z Německa za 370tis Kč:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... fa6734a3ee
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod garmont » čtv 10. pro 2020 22:35:31

No já osobně bych do té 30kwh baterky nešel a vzal raději tu 24 - degraduje výrazně pomaleji... někde tady na fóru je i graf..
JosefIV
Příspěvky: 78
Registrován: sob 23. lis 2019 12:09:55

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod JosefIV » čtv 10. pro 2020 22:38:49

Bohužel ani u dealera v Německu nemáte jistotu, že informace co Vám sdělí před návštěvou jsou pravdivé (vlastní zkušenost u dealera VW v Drážďanech), v mailu bylo deklarováno, že vozidlo je nebourané, samozřejmě na místě se zjistil opak, takže nevěřit nikomu a vše si ověřit.
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 7:31:16

Děkuji za vaše názory a tipy.

Nissan Leaf byl zvolen z důvodu, že je na trhu již od roku 2010. Jezdí jich velké množství a je také velké množství statistických dat.
Ze spousty zkušeností majitelů vyplívá, že nároky na servis jsou naprosto minimální - mezi nejzásadnější servisní úkony patří asi výměny brzdových kotoučů a výměny částí přední nápravy jako silenbloky, čepy, ramena a to za nijak zvlášť závratné sumy. Degradace baterií je opět dohledatelná díky velkému množství dat. Je zde i možnost výměny baterie za cca 200 tisíc korun. Dle mého si auto na tuto baterii vydělá za 5 let provozu. A lze předpokládat, že za 5 let může být cena ještě nižší. Mezi další drobnosti, které osobně vnímám jako výhody Leafu je vyšší posez, větší vnitřní prostor, slušný kufr, použití standartních pneumatik (samozřejmě s nižším valivým odporem).
A hlavně cenovou dostupnost a množství nabídek.

Ostatní značky prověří teprve čas z hlediska provozu. Mám jen informace, že náhradní díly na elektro vw, renault, bmw jsou rozhodně dražší.

Ale rozhodně se nebráním rozumným argumentům k přehodnocení výběru. Jen podotýkám, že mám k dispozici max 370 tisíc Kč.

Toť můj názor.
Děkuji
Naposledy upravil(a) Funtomas 4550 dne pát 11. pro 2020 7:46:05, celkem upraveno 1 x.
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod TomTom » pát 11. pro 2020 7:45:02

Navíc vyšší výbava má vzdálený přístup přes mobilní aplikaci. Pokud i jen lehce uvažujete a výměně battery packu, šel bych do té nejvyšší výbavy - třeba tu co měl Electro Dad (viz YT) aby to bylo "moderní" i za těch pár let.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 7:50:26

TomTom píše:Navíc vyšší výbava má vzdálený přístup přes mobilní aplikaci. Pokud i jen lehce uvažujete a výměně battery packu, šel bych do té nejvyšší výbavy - třeba tu co měl Electro Dad (viz YT) aby to bylo "moderní" i za těch pár let.


Souhlasím. ;)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 10:06:14

Ani u nás to není tak špatné, trh s ojetými EV jde úplně do háje a ceny padají a hodně rychle. Třeba tenhle s malou degradací (jedna čárka) slušný nájezd i stav, cena OK. Sanozřejmě realitu je potřeba viděl na místě.

https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 10:07:52

Ani u nás to není tak špatné, trh s ojetými EV jde úplně do háje a ceny padají a hodně rychle. Třeba tenhle s malou degradací (jedna čárka) slušný nájezd i stav, cena OK. Sanozřejmě realitu je potřeba viděl na místě.

https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19

Ten graf degradece je tady:

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 10:15:08

Josef píše:Ani u nás to není tak špatné, trh s ojetými EV jde úplně do háje a ceny padají a hodně rychle. Třeba tenhle s malou degradací (jedna čárka) slušný nájezd i stav, cena OK. Sanozřejmě realitu je potřeba viděl na místě.

https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19


Dobrý den, s těmi čárkami je to nějaké podivné, první čárka představuje dvojnásobek čárek ostatních. Tj. první čárka je 15-16 procent z kapacity.
Pokud chybí jedna jste na cca 85 procentech.

Ptroto je nejlepší udělat jedině diagnostiku baterie.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 10:23:11

Jsou Nissany, kterým chybí běžně 2-3 čárky, po 5-ti letech je jedna čárka naprosto běžná, naopak bych moc nevěřil všem čárkám, to bych hádal podvůdek nějakou rekalibrací, takže je to potřeba prověřit.
Naposledy upravil(a) Josef dne pát 11. pro 2020 10:39:59, celkem upraveno 1 x.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 10:38:36

Ještě mám dotaz, podle čeho se dá na voze poznat, že je vybaven tepelným čerpadlem?

děkuji
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 10:42:36

Drtivá většina těchto Leafů mít tepelné čerpadlo nebude. Pozná se podle samostatných tlačítek HEAT a A/C na panelu klimatizace
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 10:44:42

Josef píše:Drtivá většina těchto Leafů mít tepelné čerpadlo nebude. Pozná se podle samostatných tlačítek HEAT a A/C na panelu klimatizace
Přílohy
1946-1053987015.jpg
1946-138961753.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 10:53:06

Ta první generace neměla TČ vůbec až druhá generace někdy od poloviny 2013 měla TČ jako option. Ideálně je to potřeba prověřit na místě, zda má TČ a je funkční. Ještě jsem dohledal, že to měly modely s označením SV a SL nikoliv modely S.
Naposledy upravil(a) Josef dne pát 11. pro 2020 10:59:06, celkem upraveno 1 x.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 10:54:14

S těmi tlačítky, pokud je to myšleno jako na přiložené fotografii, tak to mají všechny nabízené v bazarech:)
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 10:54:55

Josef píše:Ta první generace neměla TČ vůbec až druhá generace někdy od poloviny 2013 měla TČ jako option. Ideálně je to potřeba prověřit na místě, zda má TČ a je funkční.


Jak to lze fyzicky na voze poznat?
garmont
Příspěvky: 451
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod garmont » pát 11. pro 2020 10:58:43

Ani na jedné fotce není tepelné čerpadlo - čerpadlo je až u modelu po faceliftu - tj 2013 - a u výbavy Accenta /Tekna - pozná se to viz foto - tady ten by měl mít čerpadlo - https://www.sauto.cz/osobni/detail/niss ... oFrom=list
Funtomas 4550
Příspěvky: 78
Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Funtomas 4550 » pát 11. pro 2020 10:59:39

garmont píše:Ani na jedné fotce není tepelné čerpadlo - čerpadlo je až u modelu po faceliftu - tj 2013 - a u výbavy Accenta /Tekna - pozná se to viz foto - tady ten by měl mít čerpadlo - https://www.sauto.cz/osobni/detail/niss ... oFrom=list


Ale toto je model 2016
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy

Příspěvekod Josef » pát 11. pro 2020 11:00:11

Ještě jsem dohledal, že to měly modely s označením SV a SL nikoliv modely S.
Audi Q4 Sportback e-tron 50