Dilema nissan leaf stupne vybavy
Moderátor: Josef
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Každopádně bych si alespoň na den auto půjčil a projel si trasy, které jezdíte (zimní podmínky jsou ideální) a uvidíte jestli bude vyhovovat nebo ne.
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Já osobně bych nešel ani do jednoho z těch aut. A českým i zahraničním autobazarům bych se vyhnul obloukem Mrkněte radši na autoscout24.cz nebo mobile.de. Ideálně auto koupit přímo u dealera značky.
Když už Leafa, tak minimálně ročník 2016 a 30kWh baterka, nájezd maximálně 60000km, zkontrolovat baterku a ne z Itálie (vedro baterkám nesvědčí).
Pokud budete jezdit po městě maximálně ve dvou dospělých, tak bych šel spíš do menšího auta - Renault ZOE a nebo VW e-up.
A pokud jezdíte často sám, doplnil bych to ještě na léto o elektroskutr/motorku
Zde např jeden Leaf 30kwh Tekna od dealera z Německa za 385tis Kč:
https://www.autoscout24.cz/nabidky/niss ... c=listPage
Zde Leaf 30kwh Tekna od soukromého prodejce z Německa za 370tis Kč:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... fa6734a3ee
Když už Leafa, tak minimálně ročník 2016 a 30kWh baterka, nájezd maximálně 60000km, zkontrolovat baterku a ne z Itálie (vedro baterkám nesvědčí).
Pokud budete jezdit po městě maximálně ve dvou dospělých, tak bych šel spíš do menšího auta - Renault ZOE a nebo VW e-up.
A pokud jezdíte často sám, doplnil bych to ještě na léto o elektroskutr/motorku
Zde např jeden Leaf 30kwh Tekna od dealera z Německa za 385tis Kč:
https://www.autoscout24.cz/nabidky/niss ... c=listPage
Zde Leaf 30kwh Tekna od soukromého prodejce z Německa za 370tis Kč:
https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/deta ... fa6734a3ee
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
No já osobně bych do té 30kwh baterky nešel a vzal raději tu 24 - degraduje výrazně pomaleji... někde tady na fóru je i graf..
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Bohužel ani u dealera v Německu nemáte jistotu, že informace co Vám sdělí před návštěvou jsou pravdivé (vlastní zkušenost u dealera VW v Drážďanech), v mailu bylo deklarováno, že vozidlo je nebourané, samozřejmě na místě se zjistil opak, takže nevěřit nikomu a vše si ověřit.
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Děkuji za vaše názory a tipy.
Nissan Leaf byl zvolen z důvodu, že je na trhu již od roku 2010. Jezdí jich velké množství a je také velké množství statistických dat.
Ze spousty zkušeností majitelů vyplívá, že nároky na servis jsou naprosto minimální - mezi nejzásadnější servisní úkony patří asi výměny brzdových kotoučů a výměny částí přední nápravy jako silenbloky, čepy, ramena a to za nijak zvlášť závratné sumy. Degradace baterií je opět dohledatelná díky velkému množství dat. Je zde i možnost výměny baterie za cca 200 tisíc korun. Dle mého si auto na tuto baterii vydělá za 5 let provozu. A lze předpokládat, že za 5 let může být cena ještě nižší. Mezi další drobnosti, které osobně vnímám jako výhody Leafu je vyšší posez, větší vnitřní prostor, slušný kufr, použití standartních pneumatik (samozřejmě s nižším valivým odporem).
A hlavně cenovou dostupnost a množství nabídek.
Ostatní značky prověří teprve čas z hlediska provozu. Mám jen informace, že náhradní díly na elektro vw, renault, bmw jsou rozhodně dražší.
Ale rozhodně se nebráním rozumným argumentům k přehodnocení výběru. Jen podotýkám, že mám k dispozici max 370 tisíc Kč.
Toť můj názor.
Děkuji
Nissan Leaf byl zvolen z důvodu, že je na trhu již od roku 2010. Jezdí jich velké množství a je také velké množství statistických dat.
Ze spousty zkušeností majitelů vyplívá, že nároky na servis jsou naprosto minimální - mezi nejzásadnější servisní úkony patří asi výměny brzdových kotoučů a výměny částí přední nápravy jako silenbloky, čepy, ramena a to za nijak zvlášť závratné sumy. Degradace baterií je opět dohledatelná díky velkému množství dat. Je zde i možnost výměny baterie za cca 200 tisíc korun. Dle mého si auto na tuto baterii vydělá za 5 let provozu. A lze předpokládat, že za 5 let může být cena ještě nižší. Mezi další drobnosti, které osobně vnímám jako výhody Leafu je vyšší posez, větší vnitřní prostor, slušný kufr, použití standartních pneumatik (samozřejmě s nižším valivým odporem).
A hlavně cenovou dostupnost a množství nabídek.
Ostatní značky prověří teprve čas z hlediska provozu. Mám jen informace, že náhradní díly na elektro vw, renault, bmw jsou rozhodně dražší.
Ale rozhodně se nebráním rozumným argumentům k přehodnocení výběru. Jen podotýkám, že mám k dispozici max 370 tisíc Kč.
Toť můj názor.
Děkuji
Naposledy upravil(a) Funtomas 4550 dne pát 11. pro 2020 7:46:05, celkem upraveno 1 x.
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Navíc vyšší výbava má vzdálený přístup přes mobilní aplikaci. Pokud i jen lehce uvažujete a výměně battery packu, šel bych do té nejvyšší výbavy - třeba tu co měl Electro Dad (viz YT) aby to bylo "moderní" i za těch pár let.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
TomTom píše:Navíc vyšší výbava má vzdálený přístup přes mobilní aplikaci. Pokud i jen lehce uvažujete a výměně battery packu, šel bych do té nejvyšší výbavy - třeba tu co měl Electro Dad (viz YT) aby to bylo "moderní" i za těch pár let.
Souhlasím.
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Ani u nás to není tak špatné, trh s ojetými EV jde úplně do háje a ceny padají a hodně rychle. Třeba tenhle s malou degradací (jedna čárka) slušný nájezd i stav, cena OK. Sanozřejmě realitu je potřeba viděl na místě.
https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19
https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Ani u nás to není tak špatné, trh s ojetými EV jde úplně do háje a ceny padají a hodně rychle. Třeba tenhle s malou degradací (jedna čárka) slušný nájezd i stav, cena OK. Sanozřejmě realitu je potřeba viděl na místě.
https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19
Ten graf degradece je tady:
https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19
Ten graf degradece je tady:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Josef píše:Ani u nás to není tak špatné, trh s ojetými EV jde úplně do háje a ceny padají a hodně rychle. Třeba tenhle s malou degradací (jedna čárka) slušný nájezd i stav, cena OK. Sanozřejmě realitu je potřeba viděl na místě.
https://www.tipcars.com/nissan-leaf/hat ... galerie=19
Dobrý den, s těmi čárkami je to nějaké podivné, první čárka představuje dvojnásobek čárek ostatních. Tj. první čárka je 15-16 procent z kapacity.
Pokud chybí jedna jste na cca 85 procentech.
Ptroto je nejlepší udělat jedině diagnostiku baterie.
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Jsou Nissany, kterým chybí běžně 2-3 čárky, po 5-ti letech je jedna čárka naprosto běžná, naopak bych moc nevěřil všem čárkám, to bych hádal podvůdek nějakou rekalibrací, takže je to potřeba prověřit.
Naposledy upravil(a) Josef dne pát 11. pro 2020 10:39:59, celkem upraveno 1 x.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Ještě mám dotaz, podle čeho se dá na voze poznat, že je vybaven tepelným čerpadlem?
děkuji
děkuji
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Drtivá většina těchto Leafů mít tepelné čerpadlo nebude. Pozná se podle samostatných tlačítek HEAT a A/C na panelu klimatizace
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Josef píše:Drtivá většina těchto Leafů mít tepelné čerpadlo nebude. Pozná se podle samostatných tlačítek HEAT a A/C na panelu klimatizace
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Ta první generace neměla TČ vůbec až druhá generace někdy od poloviny 2013 měla TČ jako option. Ideálně je to potřeba prověřit na místě, zda má TČ a je funkční. Ještě jsem dohledal, že to měly modely s označením SV a SL nikoliv modely S.
Naposledy upravil(a) Josef dne pát 11. pro 2020 10:59:06, celkem upraveno 1 x.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
S těmi tlačítky, pokud je to myšleno jako na přiložené fotografii, tak to mají všechny nabízené v bazarech:)
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Josef píše:Ta první generace neměla TČ vůbec až druhá generace někdy od poloviny 2013 měla TČ jako option. Ideálně je to potřeba prověřit na místě, zda má TČ a je funkční.
Jak to lze fyzicky na voze poznat?
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Ani na jedné fotce není tepelné čerpadlo - čerpadlo je až u modelu po faceliftu - tj 2013 - a u výbavy Accenta /Tekna - pozná se to viz foto - tady ten by měl mít čerpadlo - https://www.sauto.cz/osobni/detail/niss ... oFrom=list
-
- Příspěvky: 78
- Registrován: čtv 10. pro 2020 10:52:57
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
garmont píše:Ani na jedné fotce není tepelné čerpadlo - čerpadlo je až u modelu po faceliftu - tj 2013 - a u výbavy Accenta /Tekna - pozná se to viz foto - tady ten by měl mít čerpadlo - https://www.sauto.cz/osobni/detail/niss ... oFrom=list
Ale toto je model 2016
Re: Dilema nissan leaf stupne vybavy
Ještě jsem dohledal, že to měly modely s označením SV a SL nikoliv modely S.
Audi Q4 Sportback e-tron 50