Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Radovan » ned 12. kvě 2019 20:26:47

O Rapidgate, kdy rychlá jízda Nissanem Leaf 2.generace 40 kWh baterie ji natolik s následným rychlonabíjením zahřála, že se pak nabíjela šíleně pomalu, se napsalo mnohé. Prostě tam Japonci nedali aktivní chlazení a je to chyba. My jsme si s kolegou Milanem a jeho Leafem ověřili nechtěně Rapidgate na jeho voze dnes.
Doposud Milan všem tvrdil, že on nic takového u svého auta nemá. Přičítal jsem to spíše jeho klidné jízdě i na dálnicích těsně nad stovkou a málokdy násobnému rychlonabíjení. Bylo to v rozporu s mým testem auta prodejce na trase Brno-Ostrava a zpáteční trase Ostrava-Košice. Ale nebyl čas něco takového ověřovat.
Dnes jsme ve dvou chlapech (přes 220 kg) s plně naloženým autem se sklopenými zadními sedadly, kam jsem doplnili později cestou další materiál, jeli cestou ze Dne čisté mobility Plzeňského kraje trasu Plzeň (plně nabito pomalu Mennekesem na 100%) - Písek (1.rychlonabíječka EON) - Vystrkov omylem, protože jsme díky navigaci zakufrovali (2.rychlonabíječka EON) - dálnice Brno Popovice (3.rychlonabíječka ČEZ AAA auto) - Olomouc (4.rychlonabíječka ČEZ Amigo) - Ostrava (5.rychlonabíječka Lidl). Údaje máme až z nabíjení 3., 4. a 5., předtím nás to nenapadlo sledovat. Teploty 5 až 8 stupňů Celsia venku, jízda okresky a silnice 1.třídy mězi obcemi, sem tam dálnice, po Vystrkovu už jen dálnice rychlostmi 100-120 km/h:
3.nabíjení Brno teplota baterie na polovině, výkon rychlonabíječky měřený autem 30 kW, dojeli jsme s 16% baterie
4.nabíjení Olomouc teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 24 kW, dojeli jsme s 9% baterie
5.nabíjení Ostrava, teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 17 kW, dojeli jsme s 15% baterie.
Celá trasa měla cca 512 km.
Výsledek - ano, pokud jezdíte hodně km za den hodně rychle a potřebujete několikrát po sobě rychlonabíjet, Rapidgate si Vás najde a doplatíte na to časovým prodloužením cesty.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Mike » ned 12. kvě 2019 22:06:00

Neni to nejak moc caste nabijeni na 40kWh baterii? Zejmena, kdyz jedete mimo dalnici. Z Plzne jedu ve dvou bez problemu az do Jihlavy k EONu se Soulem 2018. Do Pisku dojizdim s 70% baterie.
A jak bylo v Plzni? Dopoledne to tam bylo nejake mrtve a vice lidi vedle na trzich :(
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Radovan » ned 12. kvě 2019 22:42:04

Já to neřešil, důvěřoval řidiči a ten chtěl trasu Plzeň - Písek - Brno jet spodem mimo dálnic kvůli opravám a kolonám, což se nepovedlo. Plně naložené auto bylo dost poznat a to kufrování prý udělalo 80 km navrch.

Návštěvnost akce v Plzni byla velmi dobrá z hlediska vystavujících. Pestrostí i počtem a technickým zajištěním. Lidí z řad občanů ale bylo opravdu málo, protože její propagace byla z kraje i města naprosto tragická. Dlouho jim tam visel jen zvací leták bez čehokoli dalšího. Asi neprozradím nic světoborného, když jako jeden z vystavovatelů jsem od obou zmíněných nedostal žádnou odpověď na email s dotazy a pak mi došel od někoho úplně jiného email jen s rámcovým programem a časy. Čili na první ročník dost chyb. My elektromobilitu děláme propagačně už několik let a pořád - bohužel - narážíme na tyto amatérštiny Včetně průběhu, kdy pódium zapůjčené za vyšší desítky tisíc Kč většinu programu zelo prázdnotou a stálo jinde, než mělo. Navíc naproti blízko byl stan, který ho zcela zaclonil. Ono se taky rozhodovalo o tom, kde co na ploše bude, den předem večer.

A ano, sousední pravidelné trhy měly účast občanů klasicky vysokou. Bohužel ASEP byl v roli pozvaných, ne pořádajících. Přeháňky, bouře, průtrž mračen a kroupy tak možná byly pro akci naopak přínosem.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Mike
Příspěvky: 178
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Mike » ned 12. kvě 2019 23:03:18

A proc temer vsechy akce poradate na Morave?
Mam pocit, ze v Cechach je toho minimum oproti Morave :(
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Radovan » ned 12. kvě 2019 23:28:43

Protože tady máme akčnější lidi, kteří místo kecání dělají. Asi znáte oblíbené - než to Pražák dořekne, Ostravák už má zrobené. Když srovnáte Plzeň třeba s loňským Valmezem, vidíte asi sám ten rozdíl. Je to o lidech. Když se budou elektromobilisté v Čechách snažit, budou mít i akce.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Josef » pon 13. kvě 2019 8:20:10

Mike píše:Neni to nejak moc caste nabijeni na 40kWh baterii? Zejmena, kdyz jedete mimo dalnici. Z Plzne jedu ve dvou bez problemu az do Jihlavy k EONu se Soulem 2018. Do Pisku dojizdim s 70% baterie.
A jak bylo v Plzni? Dopoledne to tam bylo nejake mrtve a vice lidi vedle na trzich :(


Vy máte nový model s větší baterií a menší spotřebou. Já jsem rád, když dám v teplotě 10°C těch 100km Praha-Vystrkov v 110 km/h a dojíždím s rezervou tak 30 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Josef » pon 13. kvě 2019 8:25:07

Radovan píše:3.nabíjení Brno teplota baterie na polovině, výkon rychlonabíječky měřený autem 30 kW, dojeli jsme s 16% baterie
4.nabíjení Olomouc teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 24 kW, dojeli jsme s 9% baterie
5.nabíjení Ostrava, teplota baterie před červeným polem, výkon rychlonabíječky měřený autem 17 kW, dojeli jsme s 15% baterie.
Celá trasa měla cca 512 km.
Výsledek - ano, pokud jezdíte hodně km za den hodně rychle a potřebujete několikrát po sobě rychlonabíjet, Rapidgate si Vás najde a doplatíte na to časovým prodloužením cesty.


Tohle je utrpení a ne ježdění. Jednak spotřeba Leafa je poměrně vysoká a jednak to nechlazení baterie je jednak časově náročné nabíjet a jednak to baterie ničí. Já nejezdím Soulem takto dlouho trasy, nicméně občas nabíjím 2x za sebou na DC 50 kWh a vždy je rychlost nabíjení maximální dle nabíjecí křivky. Tedy 0-70% je průměrná rychlost nabíjení 45 kW a 0-83% je průměrná rychlost nabíjení 40 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
stejk
Příspěvky: 679
Registrován: ned 16. pro 2018 5:31:05

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod stejk » ned 07. črc 2019 7:20:16

Nová 62kWh varianta prý stále nemá aktivní chlazení, a Rapidgate přetrvává. V Německu chtějí za tento model s výbavou Tekna cca 48.000€, za takové peníze můžete pořídit nejlevnější Teslu model 3, což je dle mě lepší volba.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod Josef » ned 07. črc 2019 11:29:55

Nechápu tohle řešení a pořád se to prodává dobře. Myslím, že od roku 2020 jim prodeje výrazně klesnou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod dracekvo » pon 08. črc 2019 10:22:48

Se říká. Mezi mezi slepými jednookým králem.
Ale to se změní až bude více dostupných aut s baterkou okolo 50kWh.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
evHonza
Příspěvky: 4
Registrován: úte 14. zář 2021 14:06:05

Re: Nissan Leaf 2.generace 40 kWh ověření Rapidgate

Příspěvekod evHonza » pát 18. bře 2022 13:34:38

Já jsem nechtěně ověřil rapidgate i na 1 generaci leafa 2015. O parném dni (35°C) o prázdninách jsem v 10h vyrazil na výlet Humpolec-Ostrava a z5. První nabíjení Ostrovačice (bez problému), druhé v Olomouci taktéž. Nicméně když jsem dojel v parném odpoledni opatrnou jízdou do Ostravyk Lidlu, nabíjení trvalo hodinu a to jsem tam natlačil jen 90%. Pak jsem jel do Olomouce a baterka byla u červeného pole a neklesala. Věděl jsem, že rychlonabíjezt je blbost. Tak jsem to připojil na 2 hod AC nabíjení, kdy to frčelo překvapivě dobře - odjížděl jsem s 85%. Třetí nabíjení v Brně už bylo okolo šesté a teploty okolí i baterky začaly klesat, takže poslední rychlonabíjení už šlo zase jak po másle.

Když jsem svou zkušenost jednou sdílel s kolegou NV-čkářem, říkal, že Ostravu jezdí na otočku běžně a bez problémů. Má totiž baterku - naneštěstí právě jenom během nabíjení - chlazenou.