Nový e-NV200 40kWh
Moderátor: Josef
Nový e-NV200 40kWh
Ahoj,
u Nissan Autobond v Praze Vysočanech se konečně objevila dodávka e-NV200 v nové verzi s 40kWh baterií. A ochotně mi ji v pátek půjčili na den (déle ne) na testovací jízdu. Mají tam i nový Leaf, ten prý půjčují jen na pár hodin, asi je o něj větší zájem.
Chtěl jsem hlavně vyzkoušet, zda je tam také problém s pomalých rychodobíjením a chlazením bateriie. Bohužel jsem rychlodobíjení stihnul jen jedno, ale i to mi přišlo celkem pomalé.
Vyrazil jsem z Prahy po dálníci na Vystrkov, s baterií na 97%, dojezd auto udávalo klasicky dost "optimisticky" 248km. Kde to šlo jsem na dálnici jel +- 120km/h, na zúžených usecích kolem 80km/h. To jsou tachometrové rychlosti, přišlo mi, že tachometr ukazuje podobně jako Leaf o cca 10% více než je skutečná rychlost. Občas jsem zapnul klimatizaci, občas (většinou) eco režim.
Průměrná spotřeba mi vyšla 19kWh/100km. Baterie byla po té jízdě celkem zahřátá, ale přesnou hodnotu nevím, viz fotky. Venku bylo 31 stupňů. Dojel jsem s baterií na 33%, dojezd prý 70km.
Na chademo nabíječce na Vystrkově mi přišlo, že to nabíjí celkem pomalu, pokud správně počítám tak kolem 30kW - nenašel jsem možnost, jak to někde zobrazit.
Zajímavé mi přišlo, že na rozdíl od Leafa tam není evropský Memkes (type 2), ale jednofázová Yakuza (type 1).
Už je to o hodně použitelnější auto než původní 24kWh verze, ale 60kWh by tomu slušelo o moc víc - snad bude dostupná co nejdříve.
Viz také fotky.
u Nissan Autobond v Praze Vysočanech se konečně objevila dodávka e-NV200 v nové verzi s 40kWh baterií. A ochotně mi ji v pátek půjčili na den (déle ne) na testovací jízdu. Mají tam i nový Leaf, ten prý půjčují jen na pár hodin, asi je o něj větší zájem.
Chtěl jsem hlavně vyzkoušet, zda je tam také problém s pomalých rychodobíjením a chlazením bateriie. Bohužel jsem rychlodobíjení stihnul jen jedno, ale i to mi přišlo celkem pomalé.
Vyrazil jsem z Prahy po dálníci na Vystrkov, s baterií na 97%, dojezd auto udávalo klasicky dost "optimisticky" 248km. Kde to šlo jsem na dálnici jel +- 120km/h, na zúžených usecích kolem 80km/h. To jsou tachometrové rychlosti, přišlo mi, že tachometr ukazuje podobně jako Leaf o cca 10% více než je skutečná rychlost. Občas jsem zapnul klimatizaci, občas (většinou) eco režim.
Průměrná spotřeba mi vyšla 19kWh/100km. Baterie byla po té jízdě celkem zahřátá, ale přesnou hodnotu nevím, viz fotky. Venku bylo 31 stupňů. Dojel jsem s baterií na 33%, dojezd prý 70km.
Na chademo nabíječce na Vystrkově mi přišlo, že to nabíjí celkem pomalu, pokud správně počítám tak kolem 30kW - nenašel jsem možnost, jak to někde zobrazit.
Zajímavé mi přišlo, že na rozdíl od Leafa tam není evropský Memkes (type 2), ale jednofázová Yakuza (type 1).
Už je to o hodně použitelnější auto než původní 24kWh verze, ale 60kWh by tomu slušelo o moc víc - snad bude dostupná co nejdříve.
Viz také fotky.
Re: Nový e-NV200 40kWh
Díky za info. e-NV200 by mělo mít chlazení bateri, ale je vidět, že to moc nefunguje u té baterie 40 kWh. Třeba Soul nemá žádný ukazatel teploty baterie (není potřeba), teplota bateri nepřesáhne 40°C ani ve dnech se teplotou 35°C. V těchto horkých dnech je Soul schopen nabíjen průměrných příkonem 45 kW. Řekl bych, že Nissan má problém s chlazením baterií obecně, Nissan Leaf 2 40 kWh je na tom asi nejhůře ze všech vyráběných EV. Reálný dojezd e-NV200 40 kWh na dálnici tachometrovými 120 km/h bude kolem 200km, takže Praha Autobond-Brno není moc reálné. Použitelné to auto sice je (když už někdo chce dodávku), ale stejný dojezd bude mít Ioniq s baterií 28 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nový e-NV200 40kWh
Jen praktická rada k poznámce, že nevíte jak zobrazit aktuální výkon ABB nabíječky. ABB rychlonabíječky to opravdu (z nepochopitelných důvodů) opravdu neumí. Ale k tomu existuje velmi jednoduchá matematická pomůcka.
Aktuální výkon = rozdíl v setinách po 10 vteřinách krát 3,6 a máte aktuální výkon.
Tzn. v T1 2:30 máte nabito 2,43 kWh (viz displej), v T1+10s (2:40) máte nabito 2,51 kW. Rozdíl v setinách je 8. 8x3,6 je 28,8 kW aktuální výkon.
Když nabíjím i3, tak mi to jede na maximu 0,12-0,13 kW za 10s, což odpovídá 43,2 kW až 46,8 kW.
Aktuální výkon = rozdíl v setinách po 10 vteřinách krát 3,6 a máte aktuální výkon.
Tzn. v T1 2:30 máte nabito 2,43 kWh (viz displej), v T1+10s (2:40) máte nabito 2,51 kW. Rozdíl v setinách je 8. 8x3,6 je 28,8 kW aktuální výkon.
Když nabíjím i3, tak mi to jede na maximu 0,12-0,13 kW za 10s, což odpovídá 43,2 kW až 46,8 kW.
Re: Nový e-NV200 40kWh
Lepší je se připojit přes OBD II a Torque a vidíte nejen okamžitý příkon v kW a proud v A, ale řadu dalších údajů včetně stavu baterie, napětí a teploty jednotlivých článků.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový e-NV200 40kWh
Aktuální výkon si u nabíječek ABB je nutno jednoduše přibližně přepočítat přes dodané kWh a strávený čas. Takže 19,7 kWh / 46 minutami x 60 minut (1 hodina) = mizerný výkon 25 kW z 50 možných. U 40 kWh baterie, která měla na začátku jen 33%. Trapas.
Ion včera na ABB Lidl Ostrava 5,6 kWh za 19 minut, tj. 17 kW výkon z 50 možných, ale to jsme přijeli se 46% baterky (16 kWh max). U Ionů nabíjí ABB maximem jen do 50-60%, pak se vypne klimatizace (chlazení) baterek a nabíjecí výkon jde rapidně dolů.
Ion včera na ABB Lidl Ostrava 5,6 kWh za 19 minut, tj. 17 kW výkon z 50 možných, ale to jsme přijeli se 46% baterky (16 kWh max). U Ionů nabíjí ABB maximem jen do 50-60%, pak se vypne klimatizace (chlazení) baterek a nabíjecí výkon jde rapidně dolů.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový e-NV200 40kWh
Zdravím, dojezd cca 200km po dálnici při tachometrovych 120 kmh by už byl relativně slušný, pokud bude kombinace dálnice okreska dalo by se snad dostat na 250 km?
Uvažuji o EV dodávce na dopravu lehčích strojů zákazníkům, případně jako servisní vůz pro vzdálenosti do 100 km.
Uvažuji o EV dodávce na dopravu lehčích strojů zákazníkům, případně jako servisní vůz pro vzdálenosti do 100 km.
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Nový e-NV200 40kWh
Musela by to být určitě dodávka s baterkou 40 kW. Leaf s ní ujede tempomatových 130 km/h z Brna do Klimkovic u Ostravy, tedy 150 km. Takže klasicky si ji půjčit na pár dní, naložit pytli s pískem a otestovat jízdu se zátěží po obvyklých trasách.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Nový e-NV200 40kWh
Jaky OB D II pouzivate? Dejte sem nejaky link. Dekuji
Re: Nový e-NV200 40kWh
Já používám s Torque Pro tuhle, zkoušel jsem jiného výrobce, ale nechodilo to.
https://www.diags.cz/pro-android/elm-32 ... o-android/
https://www.diags.cz/pro-android/elm-32 ... o-android/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nový e-NV200 40kWh
Ta diagnostika chodi na Nissan NV200 jak s 24kw tak i 40kw baterii?
Re: Nový e-NV200 40kWh
Důležité je, aby OBD II chodil s aplikací. Bohužel žádný výrbce nezaručí aby libovolný Androidí telefon fungoval správně s aplikací-OBDII a konkrétním autem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nový e-NV200 40kWh
Lze to použít OBD II použít pro Renault Fluence Z.E.?
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Nový e-NV200 40kWh
Tak jsem z Nv e 200 40kw vymontoval bateriovy pack. Auto jsem koupil nabourane na cumak tak se bude opravovat a nechtel jsem tam baterii po dobu opravy nechat. Mimo konektoru je tam privod a odvod media do klimatizace. Baterii otevru a podivam se jeste dovnitr. Jinak batery pack neni az tak velky cca 170 x 110cm ale hovadsky tezky.
Re: Nový e-NV200 40kWh
Jak to dopadlo, ta vaše akce s tím battery packem z Nissanu? Máte např. i nějaké foto. Díky za info.
Mia Electric 2012, od 11/22(19 158)-, najeto 16 018km
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 49 667km
Emax 90Li, 03/2017-s pauzou, už zase jede, najeto 37 245km...
Akumoto A12/70, 2009-2017, najeto 49 667km
Emax 90Li, 03/2017-s pauzou, už zase jede, najeto 37 245km...