Tyden s Leafem
Napsal: pát 06. kvě 2016 9:51:23
Puvodne jsem ten text psal pro jinou cilovou skupinu, tak asi nebude dostatecne odborne na vysi
Mel jsem na tyden pujceny Nissan Leaf (24kWh baterie) a k nemu cip na pouzivani CEZ nabijecek. Zkousel jsem ho pouzivat vicemene na to, na co auto pouzivam normalne.
Najel jsem 1100km, stravil 11 hodin na nabijeckach, dalsi cca dve hodiny cekanim, az nabije clovek prede mnou, dve nabijeni pres noc u nasich nepocitam.
Cely tyden se teploty drzely mezi 0-10, takze alespon trochu topit to chtelo.
Jizdni vlastnosti a ticho super (podle me i vsech, co se vezli/ridili), ale ten dojezd je proste tristni. Mimo dalnice se nejakych 120-130km da, po dalnici dalnicni rychlosti tak 70-80; Paradoxem je, ze se svym 16 let starym naftakem bych ten tyden dal na jedno natankovani...
Nejvetsi extrem byly "dalkove" cesty k nasim - kvuli nabijecce jsem musel pres Plzen, cesta tam misto 3h trvala elektricky 7h, zpatky to bylo lepsi, misto 2h nejake 4.
Den 1/
Auto vyzvedavam v Modranech (cca 85%) baterie, jedu do prace na Pankrac, asi na pul hodiny pripojuju auto v Arkadach (na jednom ze zelenych mist byl nacpany Seat leon, takze se tam vyborne zajizdelo). S 89% vezu kolegu do Davle a vracim se na Budejovickou (Duhova, rychlonabijeci stanice) - cca z 20% na 80% za pul hodiny (zbylych 20% by bylo dalsich pul hodiny. Protoze prijelo dalsi auto, tak jsem uvolnil misto.
Den 2/
Zkousim to po dalnici do Boleslavi. I kdyz se vetsinu cesty drzim kolem 110, zbyvajici kilometry mizi zhruba dvojnasobnym tempem. V Boleslavi mam nejakych 15%/18km. Bohuzel par minut prede mnou prijelo dalsi auto (a dobiji fakt na 100%), takze pres hodinu cekam, nez se uvolni misto, dalsi hodinu nabijim (asi na 93%). Pak mimo dalnice do Prahy na cernak, tam s 57% se pripojuju na "stredne rychlou" (plne nabiti cca 3-4 hodiny, vpodstate trifaze 380V s jinym konektorem, bohuzel vestavena nabijecka v aute ma "jen" 6kW - a to je priplatkova, zaklad je 3.5kW). Na druhem zelenem stoji oktavka. Kdyz se asi po 2h vratim, mam 100%. Holesovice-Prosek a jsem zase olem 80%
Den 3/
Jedu do Horomeric pro maso a pak k nasim na Sumavu. Prvni nabijeci zastavka na Evropske (zase mekac). Jsem tu cca hodinu, vedle me se na zelene misto nacpe superb (do tretice neelektricky . Pak prijizdi nejaky Lexus (plugin hybrid), tak cca s 80% uvojnuju misto, popojizdim do Chrastan k TNT a tam davam jeste asi 3/4 hodiny, abych dojel do Plzne k dalsi nabijecce. Trochu me vydesi objizdka, ale asi se zlepsuju, v plzni mam nejakych 33 km zbyvajicich. Ovsem rychlonabijecka je zase obsazena (druhy Leaf se stejnymi polepy). Tak alespon zapojuju pomaly kabel (i kdyz to nema moc efekt) a jdu na obed. Po pulhodine nabijecka pro ne hlasi skonceno, tak prepojuju k sobe a nabijim na poslednich 60km
Den 4/
Nabijim pres noc, vozim nase, souseda bazarnika,... a zase nabijim pres noc (230V/10A zasuvka)
Den 5/
Zpatky do Prahy. Tentokrat v Plzni nikdo neni, takze za nejake 3/4 hod pokracuju. Objizdku objizdim po dalnici (den nato jsem zjistil, ze znamka vcera skoncila:) a na budejovicke jsem s cca 20km rezervou. Ovsem je zde Kia Soul. Nabijecka rika "skonceno", tak ji odpojuju a zapojuju sebe a jdu na obed. Kdyz tam mam 80%, prijizdi tesla, ale potrebuju na zitrek rezervu, tak ho nechavam jeste 15 minut vydusit
Den 6/
Smer Krkonose. Prvni etapa - Boleslav mimo dalnice. Sama objizdka. Vrata jsou zavrena (nabijecka je za plotem), tak je treba zavolat sekuritaka. Jdeme se projit, nechavam nabit cca na 93% (na tehle hodnote se nabijecka vypina, kdyz chci vic, musim odpojit a zapojit a znovu zapnout). Dalsi etapa je do Vrchlabi, dalsi rychlonabijecka, zase nikdo, tak pripojuju a jdeme najit obed. Pres Cernou horu (objizdka) a Schachtelberg do Trutnova. Tady je stredni nabijecka, tak se jdeme projit po meste a najit ubytko (puvodne jsem mel v planu dat smazenou rybu v polsku, ale vzhledem k objizdkam to vzdavam, podle kalkulatoru by to i naprimo vyslo s rezervou asi 10%)
Den 7/
Stavujeme se na Kuksu a pokracujeme do Hradce. U nabijecky nikdo neni, zato mestaci to jisti z bezpecne vzdalenosti. Zase koncim s 93%. Doufam dojet az na Budejovickou, ale bohuzel se dost ochlazuje a zacina prset, takze musim topit. Cili bezpecnostni pulhodina u mekace na cernaku, abych urcite dojel. Na Budejovicke nikdo, ale asi 5 min po me prijizdi tesla (to byla klika, vzhledem k velikosti baterie by nabijel nejmin hodinu).
Den 8/ Uzivam si ranni zacpu (cesta z Proseka do Modran zabrala hodinu, z toho pul hodiny kopec z Proseka do Hloubetina) a predavam auto v Modranech. Po celem tydnu bez problemu me malem z boku vzala nejaka pipina, co se musela pripojovacim pruhem narvat az do posledniho metru...
Mel jsem na tyden pujceny Nissan Leaf (24kWh baterie) a k nemu cip na pouzivani CEZ nabijecek. Zkousel jsem ho pouzivat vicemene na to, na co auto pouzivam normalne.
Najel jsem 1100km, stravil 11 hodin na nabijeckach, dalsi cca dve hodiny cekanim, az nabije clovek prede mnou, dve nabijeni pres noc u nasich nepocitam.
Cely tyden se teploty drzely mezi 0-10, takze alespon trochu topit to chtelo.
Jizdni vlastnosti a ticho super (podle me i vsech, co se vezli/ridili), ale ten dojezd je proste tristni. Mimo dalnice se nejakych 120-130km da, po dalnici dalnicni rychlosti tak 70-80; Paradoxem je, ze se svym 16 let starym naftakem bych ten tyden dal na jedno natankovani...
Nejvetsi extrem byly "dalkove" cesty k nasim - kvuli nabijecce jsem musel pres Plzen, cesta tam misto 3h trvala elektricky 7h, zpatky to bylo lepsi, misto 2h nejake 4.
Den 1/
Auto vyzvedavam v Modranech (cca 85%) baterie, jedu do prace na Pankrac, asi na pul hodiny pripojuju auto v Arkadach (na jednom ze zelenych mist byl nacpany Seat leon, takze se tam vyborne zajizdelo). S 89% vezu kolegu do Davle a vracim se na Budejovickou (Duhova, rychlonabijeci stanice) - cca z 20% na 80% za pul hodiny (zbylych 20% by bylo dalsich pul hodiny. Protoze prijelo dalsi auto, tak jsem uvolnil misto.
Den 2/
Zkousim to po dalnici do Boleslavi. I kdyz se vetsinu cesty drzim kolem 110, zbyvajici kilometry mizi zhruba dvojnasobnym tempem. V Boleslavi mam nejakych 15%/18km. Bohuzel par minut prede mnou prijelo dalsi auto (a dobiji fakt na 100%), takze pres hodinu cekam, nez se uvolni misto, dalsi hodinu nabijim (asi na 93%). Pak mimo dalnice do Prahy na cernak, tam s 57% se pripojuju na "stredne rychlou" (plne nabiti cca 3-4 hodiny, vpodstate trifaze 380V s jinym konektorem, bohuzel vestavena nabijecka v aute ma "jen" 6kW - a to je priplatkova, zaklad je 3.5kW). Na druhem zelenem stoji oktavka. Kdyz se asi po 2h vratim, mam 100%. Holesovice-Prosek a jsem zase olem 80%
Den 3/
Jedu do Horomeric pro maso a pak k nasim na Sumavu. Prvni nabijeci zastavka na Evropske (zase mekac). Jsem tu cca hodinu, vedle me se na zelene misto nacpe superb (do tretice neelektricky . Pak prijizdi nejaky Lexus (plugin hybrid), tak cca s 80% uvojnuju misto, popojizdim do Chrastan k TNT a tam davam jeste asi 3/4 hodiny, abych dojel do Plzne k dalsi nabijecce. Trochu me vydesi objizdka, ale asi se zlepsuju, v plzni mam nejakych 33 km zbyvajicich. Ovsem rychlonabijecka je zase obsazena (druhy Leaf se stejnymi polepy). Tak alespon zapojuju pomaly kabel (i kdyz to nema moc efekt) a jdu na obed. Po pulhodine nabijecka pro ne hlasi skonceno, tak prepojuju k sobe a nabijim na poslednich 60km
Den 4/
Nabijim pres noc, vozim nase, souseda bazarnika,... a zase nabijim pres noc (230V/10A zasuvka)
Den 5/
Zpatky do Prahy. Tentokrat v Plzni nikdo neni, takze za nejake 3/4 hod pokracuju. Objizdku objizdim po dalnici (den nato jsem zjistil, ze znamka vcera skoncila:) a na budejovicke jsem s cca 20km rezervou. Ovsem je zde Kia Soul. Nabijecka rika "skonceno", tak ji odpojuju a zapojuju sebe a jdu na obed. Kdyz tam mam 80%, prijizdi tesla, ale potrebuju na zitrek rezervu, tak ho nechavam jeste 15 minut vydusit
Den 6/
Smer Krkonose. Prvni etapa - Boleslav mimo dalnice. Sama objizdka. Vrata jsou zavrena (nabijecka je za plotem), tak je treba zavolat sekuritaka. Jdeme se projit, nechavam nabit cca na 93% (na tehle hodnote se nabijecka vypina, kdyz chci vic, musim odpojit a zapojit a znovu zapnout). Dalsi etapa je do Vrchlabi, dalsi rychlonabijecka, zase nikdo, tak pripojuju a jdeme najit obed. Pres Cernou horu (objizdka) a Schachtelberg do Trutnova. Tady je stredni nabijecka, tak se jdeme projit po meste a najit ubytko (puvodne jsem mel v planu dat smazenou rybu v polsku, ale vzhledem k objizdkam to vzdavam, podle kalkulatoru by to i naprimo vyslo s rezervou asi 10%)
Den 7/
Stavujeme se na Kuksu a pokracujeme do Hradce. U nabijecky nikdo neni, zato mestaci to jisti z bezpecne vzdalenosti. Zase koncim s 93%. Doufam dojet az na Budejovickou, ale bohuzel se dost ochlazuje a zacina prset, takze musim topit. Cili bezpecnostni pulhodina u mekace na cernaku, abych urcite dojel. Na Budejovicke nikdo, ale asi 5 min po me prijizdi tesla (to byla klika, vzhledem k velikosti baterie by nabijel nejmin hodinu).
Den 8/ Uzivam si ranni zacpu (cesta z Proseka do Modran zabrala hodinu, z toho pul hodiny kopec z Proseka do Hloubetina) a predavam auto v Modranech. Po celem tydnu bez problemu me malem z boku vzala nejaka pipina, co se musela pripojovacim pruhem narvat az do posledniho metru...