Tyden s Leafem
Moderátor: Josef
Re: Tyden s Leafem
Doporucuji projet se Kia Soulem EV a na Leaf zapomenete....
Re: Tyden s Leafem
Je tišší? Pohodlnější? Nebo v čem? Neříkám, že nevěřím, jen si to nedokážu představit...
Re: Tyden s Leafem
Me (pro ceske podminky) zasadni nevyhoda Soulu prisla, ze nema zamykatelny nabijeci kabel (alespon je to v recenzi tady na hybridu).
Re: Tyden s Leafem
Doporučuji se projet s KIA Soul EV a na Leaf brzy zapomenete....
Re: Tyden s Leafem
Soul je lepe staveny na "ceske cestovni strasti". Ma lepe odladenou podvozkovou cast - neskace a nedrnca tolik jako Leaf. Ma jiz v zakladu tepelne cerpadlo a tim padem lepe vyuzitelnou kapacitu baterii (27 kWh), lip se v nem sedi (vissi posez), lepsi nabijecka v zakladu ( 6,6 kW - jednofázová). Má i pár "nedostatků" - menší kufr a nemožnost uzamknout nabíjecí kabel oproti Leafu.
Re: Tyden s Leafem
Zdravím!
Nemyslîm že zrovna ja mám nejakú śpeciálnu verziu Soula, no nabíjací kábel z neho po zamknutí auta nevytiahnem. Ďalší rozdiel oproti recenzii pozorujem v tom, že pri nízkej rýchlosti nevydáva výstražné zvuky. Kufor nie je najväčší, to je pravda.
Každému vyhovuje niečo iné a tak je to správne. Ja osobne som Leaf vyradil z "tendra na nové auto" len kvôli jeho žabiemu vzhľadu. Inak mu vďačíme za nakopnutie výrobcov fosíložrútov správnym smerom.
"N" za jazdy nepoužívam. Iba ak dlho stojín na červenej. Nevidím k tomu dôvod pri elektromobile.
Prajem veľa šťastných kilometrov!
bert
Nemyslîm že zrovna ja mám nejakú śpeciálnu verziu Soula, no nabíjací kábel z neho po zamknutí auta nevytiahnem. Ďalší rozdiel oproti recenzii pozorujem v tom, že pri nízkej rýchlosti nevydáva výstražné zvuky. Kufor nie je najväčší, to je pravda.
Každému vyhovuje niečo iné a tak je to správne. Ja osobne som Leaf vyradil z "tendra na nové auto" len kvôli jeho žabiemu vzhľadu. Inak mu vďačíme za nakopnutie výrobcov fosíložrútov správnym smerom.
"N" za jazdy nepoužívam. Iba ak dlho stojín na červenej. Nevidím k tomu dôvod pri elektromobile.
Prajem veľa šťastných kilometrov!
bert
Re: Tyden s Leafem
A nebude to, ze Soul ho zamyka jen behem nabijeni (to myslim delaji vsichni), ale u Leafu ho lze zamknout naporad?
Re: Tyden s Leafem
No já nevím jestli je to takové mínus. Já jsem to samozřejmě nezkoušel, ale zapáčit tou koncovkou nebude velký problém a podle mě to z toho auta stejně vyrve, když bude chtít. A nadělá škodu i na autě.
U nabíječky to může být problém, kdyby si někdo začal nabíjet mým.
U nabíječky to může být problém, kdyby si někdo začal nabíjet mým.
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tyden s Leafem
Rozbít se dá samozřejmě všechno. Leaf má oproti Kia Soul EV možnost 2 režimů - uzamčeno po celou dobu nabíjení nebo uzamčeno jen po dobu nabíjení. Takže pokud už je nabitý, kabel lze z auta vytáhnout.
Zdá se to jako nesmysl, nechat si ukrást kabel, ale u nás je většina pomalých nabíječek jen se zásuvkami, na nichž používáme svůj nabíjecí kabel, který musíme vozit, rozmotávat a instalovat. Ovšem začíná být pomalu standardem, budovat u nových nabíjecích stojanů řešení á la čerpací stanice. Tedy stojan rovnou s několika kabely s různými koncovkami - Yazaki, Mennekes, CHAdeMO, Combo/CCS. Bez zásuvek. Tak, aby jste přijeli, pípli si čipem nebo kartou, na obrazovce zvolili kabel a zastrčili do auta. Viz třeba nejnovější nabíjecí stojany v Bratislavě.
Zdá se to jako nesmysl, nechat si ukrást kabel, ale u nás je většina pomalých nabíječek jen se zásuvkami, na nichž používáme svůj nabíjecí kabel, který musíme vozit, rozmotávat a instalovat. Ovšem začíná být pomalu standardem, budovat u nových nabíjecích stojanů řešení á la čerpací stanice. Tedy stojan rovnou s několika kabely s různými koncovkami - Yazaki, Mennekes, CHAdeMO, Combo/CCS. Bez zásuvek. Tak, aby jste přijeli, pípli si čipem nebo kartou, na obrazovce zvolili kabel a zastrčili do auta. Viz třeba nejnovější nabíjecí stojany v Bratislavě.
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Tyden s Leafem
E-Ryc píše:A nebude to, ze Soul ho zamyka jen behem nabijeni (to myslim delaji vsichni), ale u Leafu ho lze zamknout naporad?
Zdravím!
Takže odskúšané: Večer som nechal na nabíjačke. Ráno nabité a konektor zamknutý.
Prajem pekný deň!
bert
Re: Tyden s Leafem
Leaf když je na LOCK, tak se taky odemyká s odemčením auta. Asi jako Soul.
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte 15. pro 2015 15:55:51
Re: Tyden s Leafem
Moje zkusenost s LEAFem uz cita tyden v CR a cca dva tydny ve Svedsku a stale mi to prijde jako fajnovy vuz, jen ta cena jej trochu srazi. Prekvapilo mne ale, ze starsi modely nemaji vubec zamykani pri nabijeni a docela jim i klesl dojezd (mel jsem kousek s najezdem asi 60 tkm a dojezd byl lehce nad 100 km). Zkusenosti zde: http://oenergetice.cz/clanky/serial-nissan-leaf/
-
- Příspěvky: 241
- Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05
Re: Tyden s Leafem
tomasjirka píše:Moje zkusenost s LEAFem uz cita tyden v CR a cca dva tydny ve Svedsku a stale mi to prijde jako fajnovy vuz, jen ta cena jej trochu srazi. Prekvapilo mne ale, ze starsi modely nemaji vubec zamykani pri nabijeni a docela jim i klesl dojezd (mel jsem kousek s najezdem asi 60 tkm a dojezd byl lehce nad 100 km). Zkusenosti zde: http://oenergetice.cz/clanky/serial-nissan-leaf/
Dojezd reálný nebo to, co zobrazoval displej?
Jinak stav baterie odvisí od toho, jak se k ní člověk chová, pokud stále nabíjíte rychlonabíječkami, tak bude pokles kapacity větší, než při nabíjení pomalu. Ale bacha na to, že pokud delší dobu jezdíte jen krátké trasy (t.j. nedojíždíte baterii na doraz), tak si auto začne myslet, že baterie má menší kapacitu, než má ve skutečnosti. Reálná zkušenost - po měsíci ježdění "okolo komína" spadla kapacita (SOH) z 98 na 91 %, po jedné dálkové jízdě (vybíjení na doraz, nabíjení na rychlonabíječkách jsme zpátky na 98 %.
BTW ještě zkušenost s topením. Máme model bez tepelného čerpadla a ideální je topit na 17 stupňů, ventilátor na jednu čárku. Ve výsledku je to úspornější, než netopit vůbec a co chvíli spouštět "sušení předního skla".
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
-
- Příspěvky: 10
- Registrován: úte 15. pro 2015 15:55:51
Re: Tyden s Leafem
Prave, ze realny dojezd. Displejovy se meni straslive v zavislosti na rychlosti a aktualnim sklonu silnice, ten jsem tak nejak prestal resit, nebot to keca snad jeste vic nez u meho klasickeho 1.6 HDI.
S Leafem 2015 v CR jsem vzdy mohl pocitat s 150 mimo dalnice, ale zde s 2013 tusim to bylo fakt dost na knop, abych se dostal pres 100, takze jako ojety vuz to neni zrovna ideal.
Diky za info k topeni
S Leafem 2015 v CR jsem vzdy mohl pocitat s 150 mimo dalnice, ale zde s 2013 tusim to bylo fakt dost na knop, abych se dostal pres 100, takze jako ojety vuz to neni zrovna ideal.
Diky za info k topeni
Re: Tyden s Leafem
ADMIN: Opakovaná nepovolená reklama i po předchozím varování - účet zablokován.
Re: Tyden s Leafem
Vám to za 3dB stojí ??? Dyť to ani mimo dálnici nepoznáte a budete vozit několik kg navíc. Pak také rychlejší vnitřní koroze, pelíšek pro kuny.
"...Změřili jsme hluk jak před odhlučněním tak i po odhlučnění auta a na dálnici před odhlučněním jsme naměřili 68.9dB a po odhlučnění byl hluk ve stejné rychlosti na stejném úseku 65.2dB...."
"...Změřili jsme hluk jak před odhlučněním tak i po odhlučnění auta a na dálnici před odhlučněním jsme naměřili 68.9dB a po odhlučnění byl hluk ve stejné rychlosti na stejném úseku 65.2dB...."
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tyden s Leafem
Je to velice zajimavy jen by me zajimalo kolik to asi stoji, ty prace tam musi byt mraky. Ale mel bych strach o zaruku, kdyz bylo auto tahle rozebrany. U Nira bych si mozna udelal ty podbehy je slyset pomerne hluk od prednich kol.
Jinak 3db je docela dost v autosalonu to ukazovali ,ze ve 130 to hluci stejne jak predtim v devadesatce.
Jinak 3db je docela dost v autosalonu to ukazovali ,ze ve 130 to hluci stejne jak predtim v devadesatce.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Tyden s Leafem
Stačí si koupit Bose špuntová sluchátka za pět tisíc Kč a hluk se sníží v těch 50-350 Hz až o 40 dB, na to nemusím rozebírat auto a snižovat o jen 3 db.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tyden s Leafem
Já si sám odhlučním skoro každý auto. Dělám teda jen zadní podběhy, podlahu kufru pod zadníma sedačkama a u jednoho auta byly potřeba prahy až dopředu. Rozdíl je vždycky naprosto markantní. Ale samo zvyknete si na to, ale furt je tam pohoda. Asi nejlíp to poznám podle toho, že kde jsem jezdil po silnici 1.třídy 110, tam jsem s nově odhlučněným jel 130, než jsem se podíval na tacho..ale jak píšu, ucho si zase přivykne a není potřeba pořád hledět na tacho.
Určo to stojí za to. Mně to stojí mezi 2500-4000Kč a asi 3-4h práce, fakt to není nic šílenýho, auta jsou dnes skládačky, aby to šlo na lince rychle. Nikdy mi ani nic potom nedrnčelo nebo tak něco.
Určo to stojí za to. Mně to stojí mezi 2500-4000Kč a asi 3-4h práce, fakt to není nic šílenýho, auta jsou dnes skládačky, aby to šlo na lince rychle. Nikdy mi ani nic potom nedrnčelo nebo tak něco.