Specifikace - Nissan Leaf

Moderátor: Josef

petr.balas
Příspěvky: 240
Registrován: ned 06. bře 2016 10:07:05

Re: Specifikace - Nissan Leaf

Příspěvekod petr.balas » úte 06. úno 2018 18:30:58

ozana píše:Např. má smysl předtopit si auto, když nabíjení jede na začátku na maximu cca 119-120A/46-47kW. Naopak nemá smysl topit, když nabíjecí výkon poklesl na nějakých 5-6kW, kdy potřebujete naládovat do auta ještě trochu energie pro dojetí do dalšího cíle. Topení za takové situace by jen zbytečně prodlužovalo čas a v některých případech i cenu nabíjení.

Toto mi nějak nedává smysl. Při topení na začátku nabíjení je proud z nabíječky 105 A, bez topení vše jde do baterky, při topení si část tohoto proudu ukradne nabíjení (nabíječka více proudu dát neumí). Naopak na konci si topení vezme řekněme 4 A a o ně se zvedne proud dodávaný nabíječkou (ta už má dostatečnou rezervu aby proud navýšila).


Jinak potvrzuji zlepšení SOH v chladných měsících a po vybití k nule a poté rychlonabití. Červen 87 %, prosinec 93 % (Hx - 90,25 a 94,45).
Hyundai Kona 4 roky, 92.000 km, (bylo: Nissan Leaf 24kWh - 4 roky, 115.000 km)
Bobo
Příspěvky: 20
Registrován: ned 12. čer 2016 21:21:36
Bydliště: Kladensko

Re: Specifikace - Nissan Leaf Spy

Příspěvekod Bobo » sob 17. bře 2018 12:58:26

Přestože to teoreticky smysl nedává,v praxi je to z nějakého důvodu tak,jak říká eHonza.Také jsem myslel,že na Chademo topení nabíjecí výkon nesníží,když bude baterie pobírat méně,než je Chademo schopno dát.Prakticky to ale podle grafu na Leaf Spy bohužel vypadá,že spotřeba topení se odečítá z nabíjecího výkonu i na Chademo,alespoň to mám tak vysledováno na Leafu 30kWh.Když je baterie teplá a prázdná a z nabíjení 48kW ukousne topení 1.5kW,není to žádná tragédie.Když je ale baterie studená a skoro plná a topení z nabíjecího výkonu 5kW ukousne 1.5kw,už je sakra znát,jestli dobíjím 3.5,nebo 5kW.
Lepší SOH v zimě jsem taky zaregistroval,odchylka bude asi daná logikou výpočtu SOH a HX v závislosti na teplotě,nabíjecích a vybíjecích proudech,hloubce cyklů.Čím lépe se k baterii chovám(nabíjím 30-80%,až před cestou a pomalu),tím více klesá postupně SOH i HX.Pak stačí pár nabití doplna a vybití skoro nadoraz,k tomu ještě zima a SOH i HX začne postupně růst.Těžko někdo baterii v zimě polil živou vodou,byť by to bylo příjemné.:-)
Prosinec 2016 8000 km SOH 99/HX 94
Duben 2017 12000 km SOH100/HX 96
Červenec 2017 19000 km SOH 95/HX 91
Září 2017 22000 km SOH 92/HX 85
Listopad 2017 25000 km SOH 93/HX 86
Březen 2018 31000 km SOH 95.5/HX 88.5
Duben 2018 33000 km SOH96.3/HX 89.4
Květen 2018 35000km SOH96.73/HX89.5
Červenec 2018 40000km SOH93/HX86
Září 2018 45000km SOH90/HX83
Listopad 2018 48000km SOH95/HX83

Leaf 30kWh 45000km 2,5roku
Naposledy upravil(a) Bobo dne úte 13. lis 2018 16:59:05, celkem upraveno 3 x.
rumiik
Příspěvky: 15
Registrován: úte 08. kvě 2018 19:56:41
Bydliště: Kósek od Štatlu

Re: Specifikace - Nissan Leaf

Příspěvekod rumiik » ned 11. lis 2018 18:08:42

Jen drobné info k max. rychlosti 144km/h. Já zjistil, že ve 165km/h se aktivuje omezovač rychlosti a víc to prostě nedá ... :)