Nissan e NV200 po pěti letech

Moderátor: Josef

Vladimír Zahradník
Příspěvky: 2
Registrován: sob 08. črc 2023 17:35:31
Bydliště: Roblín, E10

Nissan e NV200 po pěti letech

Příspěvekod Vladimír Zahradník » ned 09. črc 2023 14:15:43

Mám dodávku Nissan e NV200 pět roků. Najeto asi 30,000 km. Žádná závada, absolutní spokojenost. Uvažoval jsem, jak se zajistit na penzi./ je mi 81 roků/ Vlastní domek se zahradou, skleník, nějaká zvářata/ slepice, ovce, pes/ Na střeše fotovoltaika 10kWp, baterky 25kWh. Elektrické auto nabíjené ze střechy, topení TČ, v době minima slunce/konec listopadu až polovina února/ kamna na dřevo z vlastního zdroje. Voda z vlastní vydatné studny, spousta jídlla ze samovýroby. Nezatěžuji se výpočty rentability. Investoval jsem peníze, když jsem slušně vydělával, výsledek je levné žití v důchodu. Realita dneška: nespotřebuji měsíčně ani celý důchod a žiji si náramně dobře a spokojeně. Nechápu všechny fňukaly a stěžovatele. Jenže,
mně táta říkal: člověče přičiň se a Pán Bůh ti požehná. To by mělo být krédo všech a na nějakou důchodovou reformu nečekat. Ale zpět k tomu autu, které je jen dílkem spokojeného života ve stáří. Jezdí krásně, absolutně spolehlivě. Jako zahradník jsem s ním dovážel zeleninu z mého zahradnictví do Prahy. Vloni na první technické bez závady, letos servis po pěti letech rovněž. Vyměnili brzdovou kapalinu, brzdové destičky prakticky neopotřebované.Jako řidič s najetým více než milionem km jezdím "na jeden pedál", tachometr ukazuje spotřebu 13,5 kWh/100km, rekuperace návrat 34% energie zpět.Jezdím samozřejmě na EKO a dodavatel walboxu mi navíc namontoval k akceleračnímu pedálu spořič. Nedávno jsem vezl z Davle přes 800kg chodníkových obrubníků a spotřeba se dramaticky zvýšila na 13,8 kWh/100km!
Doma máme také jednu úsměvnou diskusi: občas vezu manželku, která mi vyčítá, jak jsem si mohl loupit auto, které nemá nastupovací madllo pro spolujezdce, jako její Landcruiser 120? Taktně pomlčím o tom, že ona jezdí se spotřebou 10,7 litrů nafty na 100km= 110 kWh a ta "nepohodlná" elektrika za pouhou 1/8 její spotřeby a to v mém případě navíc zadarmo.Tento zmíněný argument také postrádám ve všech diskuzích o elektromobilitě. Spalovací motory nemají účinnost ani 30%, zatím co elektrické auto s dovedně využívanou rekuperací přesahuje účinnost 90%.
( Jen v zimě jezdím v péřovce)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4062
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Nissan e NV200 po pěti letech

Příspěvekod Josef » ned 09. črc 2023 15:21:41

Obdivuji, já bych v tak požehnaném věku do auta nesedl. Každopádně by důchod měl postačovat na běžný nájem a po 40 letech práce by se člověk neměl u nás bát o bydlení a důstojný život, bohužel opak je pravdou. V Rakousku berou lidi běžně 80% předchozího platu, tedy důchod vůbec nic nemění, u nás berou lidé 30-50% předchozí mzdy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Vladimír Zahradník
Příspěvky: 2
Registrován: sob 08. črc 2023 17:35:31
Bydliště: Roblín, E10

Re: Nissan e NV200 po pěti letech

Příspěvekod Vladimír Zahradník » ned 09. črc 2023 22:57:38

Pane Josefe,
věk je jenom číslo. Někdo je starý v padesáti, můj kamarád Mirek ještě v 88 drví v lese pařezy na topení. Vloni jsem jel se soupravou Landcruiser+
naložený vlek 2,5T do Ludgeřovic-vesnice na polské hranici za Ostravou. Manželka, ač se mnou jezdila jako mitfára s autobusem po světě, mi naordinovala druhého řidiče. V šest ráno jsme vyjeli, cestou si dali dvě kávy a oběd, klábosili a v šest večer jsme byli zpět v Praze. Řídil jsem sám a byl zcela v pohodě. A seču-li louky, sedím v traktoru i deset hodin denně. Proto jsem odešel do důchodu 81 letech, drobně však pracuji dál. A právě v tom vámi zmíněném Rakousku je práce do vysokého věku mnohem běžnější než u nás. Ti co pracují do vysokého věku, většinou si udrží déle také
duševní i tělesnou kondici. Šedesátníci s důchodovým koloběhem postel-jídlo- pivo-televize -postel, brzy postrádají smysl života.Ovšem Rakousko
mám také rád, často jsem tam býval pracovně. Vždy jsem si říkal, že ho ti naši dědové neměli bořit, stejně jako dva hlupáci neměli rozpustit Československo. Zdravím, Vladimír Zahradník.