Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dalších par otázek prosím... vyhřívání zrcátek to nemá? nemůžu nikde najít jak "to" zapnout...ta "uvodní obrazovka dá se nějak konfigurovat nebo jen hodiny a navigace...po aktualizaci co jsem udělal o víkendu už nejde rozdělit obrazovku na tři okna? vypnout nabíjení ( klasicky z 230V nebo i u stojanu) tlačítkem nebo nějak z auta lze? zatím to dělám přes appku...v návodu jsem nic takového nenašel nebo přehlédl...díky moc
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Vyhřívání zrcátek se zapíná společně s vyhříváním zadního skla. Ostatní netuším, ale mohli by pomoci kolegové vlastnící Konu, má stejný infotainment.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
- výhřev zrcátek je na společném tlačítku pro výhřev zadního skla
- na úvodní úspornou obrazovku šlo volit různé motivy i s hudbou (ale k čemu, když je to jen takový spořič a při jízdě používám hlavně navigaci a další)
- obrazovku mám rozdělenou i na 3 okna třeba při navigaci (běžně je 2/3 s 1/3 a nebo celá)
- vypnout nabíjení z auta lze třeba nastavením menšího % nabití baterky než je skutečnost
- na úvodní úspornou obrazovku šlo volit různé motivy i s hudbou (ale k čemu, když je to jen takový spořič a při jízdě používám hlavně navigaci a další)
- obrazovku mám rozdělenou i na 3 okna třeba při navigaci (běžně je 2/3 s 1/3 a nebo celá)
- vypnout nabíjení z auta lze třeba nastavením menšího % nabití baterky než je skutečnost
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Lama píše:- výhřev zrcátek je na společném tlačítku pro výhřev zadního skla
- na úvodní úspornou obrazovku šlo volit různé motivy i s hudbou (ale k čemu, když je to jen takový spořič a při jízdě používám hlavně navigaci a další)
- obrazovku mám rozdělenou i na 3 okna třeba při navigaci (běžně je 2/3 s 1/3 a nebo celá)
- vypnout nabíjení z auta lze třeba nastavením menšího % nabití baterky než je skutečnost
- zrcátka ok děkuji
- jak se prosím nastavuje ta úvodní obrazovka nemůžu nikde najít?
- to samé prosím jak rozdělit na tři?
-tomu nerozmím to asi budu tedy vypínat přes app nebo čip...
děkuji
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Pazzzy píše:Lama píše:- výhřev zrcátek je na společném tlačítku pro výhřev zadního skla
- na úvodní úspornou obrazovku šlo volit různé motivy i s hudbou (ale k čemu, když je to jen takový spořič a při jízdě používám hlavně navigaci a další)
- obrazovku mám rozdělenou i na 3 okna třeba při navigaci (běžně je 2/3 s 1/3 a nebo celá)
- vypnout nabíjení z auta lze třeba nastavením menšího % nabití baterky než je skutečnost
- zrcátka ok děkuji
- jak se prosím nastavuje ta úvodní obrazovka nemůžu nikde najít?
- to samé prosím jak rozdělit na tři?
-tomu nerozmím to asi budu tedy vypínat přes app nebo čip...
děkuji
- ok
- byl jsem někde v nastavení motivů spořiče obrazovky (chce to prohledat a vyzkoušet)
- vpravo na obrazovce mapy je takové ouško pro přepínání (zapínání a vypínání) pravé 1/3 obrazovky. Takže pak vidíte mapu buď přes celou obrazovku, nebo jen na levých 2/3 a vpravo v 1/3 je pomocné okno, kde přejetím prstem nahoru a dolů můžete měnit pomocné obrazovky (%baterie, rádio, mapu, kompas, sport, kalendář...).
- v menu na obrazovce v nastavené EV můžete nastavovat omezení nabití baterie na 50%, 60% 70%, 80%, 90% a 100%. Pokud nabíjíte a chcete z auta ukončit nabíjení, pak nastavíte menší hodnotu než je aktuální a auto okamžitě ukončí nabíjení (stejným způsobem můžete trvale ukončit i přes aplikaci - POZOR, pokud ukončíte jen v aplikace přes ikonu Ukončit nabíjení, tak to nevydrží vypnuté stále, ale automaticky se nabíjení zapne, pokud jen aktualizujete stav v aplikaci. Pak také auto samo, bez aplikace, nejpozději do 4 hodin obnoví nabíjení (je to ale závislé jak je připojeno...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
díky
spořič tam žádné nastavení nemam bohužel, to rozděllění obrazovky tím ouškem to je jasné děkuji, ale na "staré" verzi to šlo rozdělit to 3 oken vedle sebe (mapy, radio, el treba) ta prava cast byla to okno s ouskem a zbytek se dal rozdelit jeste na dve okna...
diky
spořič tam žádné nastavení nemam bohužel, to rozděllění obrazovky tím ouškem to je jasné děkuji, ale na "staré" verzi to šlo rozdělit to 3 oken vedle sebe (mapy, radio, el treba) ta prava cast byla to okno s ouskem a zbytek se dal rozdelit jeste na dve okna...
diky
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Zdravím,pánové. Po delší době s dalším laickým dotazem. Dnes jsem poprvé zkusil stanici PRE v Jihlavě /OMV Znojemská/ s udávaným výkonem 75 kW. nabíjel jsem krátce / 10 minut/ - ale výkon se pohyboval okolo 55 kW- nabíjel jsem do 50%. Je to normální,nebo by to mělo dávat víc ? Doposud jsem využíval 50kW stanice - tam mi to ukazuje 47-48kW. Niro by mělo mít navíc,ne?
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Mám tedy zkušenost s E-Soulem, mělo by to být podobné, ale i na PRE 75kW mi to jelo přes 70kW. Na 50kW by to mělo klesat až kolem 65%.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
U nabíjení je potřeba splnit i následující podmínky teploty baterie, jinak je výkon nabíjení limitován nejen procenty SOH.
Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)
Užitečné informace o rychlosti DC nabíjení (COLDGATE):
Fáze (0...~55% SOC) nad 25°C: plný výkon ~75 kW (200A)
Teplota baterie <25°C: maximální výkon 56 kW (150A)
Teplota baterie <15°C: maximální výkon 42 kW (110A)
Teplota baterie <5°C: maximální výkon 21 kW (60A)
Teplota baterie <1°C: maximální výkon 18 kW (50A)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Díky za info. Tak to bude vliv venkovní teploty. Ze zaměstnání : Pávov - Jihlava cca 10 minut - pak zhruba 20 minut parkování - dalších cca 10 minut k nabíječce pomalu přes město- takže baterie se neohřála.Venku je už chladno. Jezdím teprve od srpna - takže zatím byly výsledky na 50 kW slušné,tak jak jsem psal.Jen jsem chtěl to 75 PRE vyzkoušet - možná jestli bude ještě teplo a delší jízdu...každopádně díky za přiblížení.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Není zač, ta baterie se ohřeje na 25°C málokdy, mě se to stalo snad jednou za 3 roky v kombinaci s nabíjením.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Valek Vlastimil píše:Díky za info. Tak to bude vliv venkovní teploty. Ze zaměstnání : Pávov - Jihlava cca 10 minut - pak zhruba 20 minut parkování - dalších cca 10 minut k nabíječce pomalu přes město- takže baterie se neohřála.Venku je už chladno. Jezdím teprve od srpna - takže zatím byly výsledky na 50 kW slušné,tak jak jsem psal.Jen jsem chtěl to 75 PRE vyzkoušet - možná jestli bude ještě teplo a delší jízdu...každopádně díky za přiblížení.
Nejde o venkovní teplotu, ale o teplotu nejstudenějšího článku baterie, který ani jízdou 400 km po dálnici v létě se nedostane na 25°C, takže začnete vždy nabíjet pomaleji. Baterie se pak ohřívá při vlastním nabíjení a max. výkonem nabíjí je krátce.
Po nabití má baterie 30-35°C, takže by jste si myslel, že další nabíjení pojede již max, výkonem, ale nepojede, protože auto během jízdy baterku zase ochladí...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Bohužel, nabíjení eNira je pomalé, většinou jsem se pohyboval kolem 50 kW a to je na cestování málo. Naštěstí já nejezdím dálky a navíc nabíjím většinou doma. Ani nový model není žádný přeborník v nabíjení. Ten coldgate je prostě velmi omezující věc a dělat obchodního zástupce, který jezdí po celé ČR je nesmysl, který se projeví zvláště v zimě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Jo,pánové - díky za komenty a Vaše zkušenosti. Mě jen překvapila ta "75kW PRE",že se dostala jen na těch cca 55kW - možná taky ta krátká doba nabíjení - moc jsem začátek nesledoval,mám dojem,že to začínalo lehce nad 25 kW...Že to nebude extrarychle s tím jsem srozuměn a nějak moc nevadí /skoropenzista si udělá víc času/. Já to jen právě porovnal s letním nabíjením na těch 50kW - Lidl,EON ČR a průjezd Maďarskem u Balatonu - všude jsem se dostával k 48kW.... Ještě jedno bych potřeboval - někteří máte vpředu frunk+ vzpěry - viděl jsem tu foto z Kony - koukal jsem ,že u Nira jsou vpředu po bocích samé plasty - tam nějak nevidím možnost to přišroubovat. Nemáte někdo bližší foto pro mechoše?
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já to přišroubované neměl, prostě se vyndal ten plastový horní kryt motoru a nasadil se tam ten frunk, nic se nešroubuje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
..starej bambula jsem to špatně formuloval - vím,že se frunk nasadí na ty čepy po krytu - mě šlo o vzpěry - kam se dají namontovat do motor prostoru a nahoru na haupnu. Nebo to nechám postaru na tu vzpěru vlevo
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tady jsou k tomu obrázky, já jsem do kufru chodil občas, tak jsem vzpěry nekupoval.
https://www.frunk.at/produkt/gasdruckfeder-niro/
https://www.frunk.at/produkt/gasdruckfeder-niro/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 67
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
jojo - diky to je ono - asi se taky tak zařídím,zvednu to jednou rukou,druhou vytáhnu kabel..aspoň nebudu otravovat servisáky...Dnes mi "lepili "kolo- zapichnutý tenoulinký drátek - pozvolna to unikalo..a už se zajímali o "vnitřnosti" : převodovka apod...jsme tu na našem maloměstě EV dva - ještě Tesla S..pro ty kluky jsme jen pneuzákazníci - ale aspoň mají zájem o problematiku - a to ještě před dvěma roky se vyjadřovali značně nedůtklivě
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Valek Vlastimil píše:jojo - diky to je ono - asi se taky tak zařídím,zvednu to jednou rukou,druhou vytáhnu kabel..aspoň nebudu otravovat servisáky...Dnes mi "lepili "kolo- zapichnutý tenoulinký drátek - pozvolna to unikalo..a už se zajímali o "vnitřnosti" : převodovka apod...jsme tu na našem maloměstě EV dva - ještě Tesla S..pro ty kluky jsme jen pneuzákazníci - ale aspoň mají zájem o problematiku - a to ještě před dvěma roky se vyjadřovali značně nedůtklivě
Také jsem dříve chtěl mít přední kufr a vzpěry. Není to ale homologované příslušenství a to může být problém... Nechal jsem si i vytisknout na 3D ty úchyty a koupil plastový box...., ale pak si to rozmyslel - nechtěl jsem mít případné problémy třeba při nechodě nebo v servisu. Kabel prostě vyndám z kufru nebo ho nyní když jezdím sám, nebo ve dvou, vozím na podlaze za sedačkou řidiče v šikovném pouzdře a je snadnější otevřít zadní dveře než přední kapotu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nejsem si jistý, ale na součásti, které nejsou pevně spojeny s karoserií vozidla, nemusí být homologace. Tedy je to stejné, jako když mám na suchých zipech v kufru krabici. Samozřejmě vzpěry je už problém.
Audi Q4 Sportback e-tron 50