Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Minulý týden jsem byl s nirem na 3. servisu, najeto 40500km. Celkem to v Kia Barth Pardubice stálo 1561,88 Kč včetně DPH. Příště se bude měnit chladící kapalina, bude to prý celkově kolem šesti tis.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kapalina se má měnit každých 45000 km, tedy budou ji měnit později, je zvláštní že servis vyšel na 40000 km, asi chodíte o pár tis. km dříve.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ahoj, jelikoz planuji koupi vozu Kia E-Niro, rad bych se zeptal, zdali nekdo nevite v cem se lisi nektere vozy z roku 2021 a 2022 krome novych znaku a starych. Nachazim vozy v Nemecku na mobile.de, kde maji i vozy z roku 2021 nove znaky kia, ktere se mi teda libi vice, ale vozy z roku 2022 maji zase stare a nevypada to, ze by to slo lehce vymenit. V predni masce to vypada primo na vylisek na znak z fotek.
Dekuji za info, jestli mate nekdo predstavu, v cem by mohl byt rozdil.
Dekuji za info, jestli mate nekdo predstavu, v cem by mohl byt rozdil.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Vybíráte auto podle úplně nepodstatných znaků Víte, že v zimě auto klidně nabíjí příkonem 22 kW a na cestách je to pěkná otrava? Já naštěstí nabíjet na veřejných nabíječkách nemusím, protože tohle by mě neskutečně štvalo sedět třeba 2 hodiny u nabíječky....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nevybiram auto podle toho, ptam se, jestli je nejaky rozdil. Auto budu nabijet, troufam si rict, doma z 90%. Samozrejme o problemu s zimnim nabijenim vim a jsem s tim smireny. V te cene stejne nic lepsiho nekoupim, pokud se bavime o cene cca 1mil s DPH.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
V autech s jiným znakem není žádný rozdíl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Diky za odpoved. Ono to nakonec dopadne tak, ze skoncim u spalovaku nebo PHEV, protoze Nemci nechteji auta na export prodavat. Psal jsem na 3 a 3x stejna odpoved. A tady jsem byl v Mototechne, najeto 7000km a na strese dost podstatna vada laku.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Neznám důvod, proč by nechtěli Němci prodávat auta mimo jejich území, nikdy jsem o tom neslyšel. BEV dává největší smysl u rodinného domku ve spojení s fotovoltaikou. Pokud vás to táhne ke spalováku, pak není co řešit, já jezdím sedmým rokem BEV a vracet se k smradlavému autu už nechci.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Prave ze objednavam FVE a chtel bych poridit BEV, Nemci mi psali, ze auto do 1 roku a 6000km nemohou prodat na export. Puvodne jsem chtel BMW i3, ale mame prcka, tak ze poridime neco rodinnejsiho, tak padla volba na Kia E-Niro, pomer cena uzitna hodnota asi nejlepsi. Jeste jsem chtel Teslu model 3 SR, ktera by se take vesla do ceny, kdyz bych bral mirne ojetou, ale nedokazu se smirit s nizkym posezem. Predchozi vuz byl VW Tiguan a aktualne VW Touran. Ta Kia ma alespon vyssi posez, slusny dojezd a je to aspon trochu rodinne auto, proto padla volba na ni. Nove Niro EV se mi nelibi a nevidim tam takrka zadny technologicky posun.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ano chápu, u nových aut je s prodejem problém, protože je nutné skládat kauci ve výši DPH u prodejce, pak zaplatit znovu DPH v ceně auta a žádat finanční úřad v Německu u vrácení DPH , šílený opruz. Lepší je tedy dovézt auto již mimo tento režim. Pravda nové Niro je jen o designu, technologie je prakticky stejná. Ve vašem případě bych spíše volil EV6, které je technologicky úplně jinde a cena není o moc vyšší. .
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
EV6 krom toho, ze se mi nelibi je uz dost and rozpocet, kdyz jsem premyslel puvodne o 700-800k za i3.
To uz bych sel radeji to TMY, ale to uz je zase jina cenova.
To uz bych sel radeji to TMY, ale to uz je zase jina cenova.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
e-niro jako náhrada za tiguana, funguje, to mohu dosvědčit, stejnou výměnu jsem učinil letos v lednu a rozhodně toho nelituji. Nabíjet v zimě 22kw asi možná jen když je baterie velmi studená, ale najezdil jsem i v zimě docela dost a tak nízký příkon jsem nikdy nezažil. Platí že od 15 st. teploty baterie se příkon zvýší alespoň na 50kw a při 25st. lze tahat 75kw, ale v zimě samozřejmě může chvíli trvat než se při dobíjení baterie zahřeje.
Pokud budete mít FVE tak není co řešit, BEV je jasná volba. Niro mírně jeté po roce a 6 měsících Vám v německu prodají a bude to stále prakticky nové auto.
Pokud budete mít FVE tak není co řešit, BEV je jasná volba. Niro mírně jeté po roce a 6 měsících Vám v německu prodají a bude to stále prakticky nové auto.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak super info, diky za nej. Ja si ho uz vyzkousel a myslim, ze to bude ok auto na nase potreby, alespon prozatim, nez se z toho vseho financne vzpamatujeme, porad me to tahne k TMY, ale ta je ted, a nejaky cas jeste bude, mimo cenu, co jsem ochoten zaplatit. Niro mi prijde porad slusny kus auta za tu cenu. Budu asi muset kouknout o starsich kouskach v Nemecku, koukal jsem jen po hodne novych, nebo maximalne do roka stari a to bude asi ten problem.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já jsem 72 kW nezažil nikdy ani v létě, max těch 65 při 28°C, nakonec tady je šikovná tabulka k porovnání. Pokud člověk parkuje v teplé garáži, vyjede a hned nabíjí je to OK, pokud stojí celý den venku v pár °C a dojede po 20 km na nabíječku, baterie jsou studené a nabíjení 27 kW je prostě špatně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ja budu prevazne nabijet doma z Wallboxu pod krytym stanim. Moje uvaha je tedy takova, ze pokud nekam pojedu a bude potreba babijet, je lepsi nabijet hned po prijezdu, kdy bude baterie zahrata?
Pak by se s tim dalo fungovat i v zime si myslim. Je moje uvaha spravna?
Pak by se s tim dalo fungovat i v zime si myslim. Je moje uvaha spravna?
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
U Wallboxu je to jedno, má max 22 kW a bude nabíjet vždycky. Nevím kolik najezdíte, ale i kdybyste nabíjel ze 16A zásuvky, tak nabijete za 12 hodin 40 kWh. Problém je, že třeba při -10°C nemá baterie se šanci zahřát ani po 200 km jízdě na dálnici na víc jak 5°C a stejně pak budete nabíjet pomalu. Tedy doma je to jedno jak je baterie studená a pod -10°C se spouští zahřívání baterie v autě automaticky (musí se povolit) a venku si nedovedu představit, jak byste muset jet, aby měla baterie alespoň 15°C a nabíjel jste výkonem 40 kW.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nechci, aby to vyznělo blbě, ale Niro má své nectnosti, které není potřeba skrývat. Když nezapnete pás a zapnete auto, hraje nesmyslně nejen uvítací melodie a řve jak zběsilý gong, že nemáte pás, po 3 letech to neskutečně otravuje. Pak se objeví přiblblý nápis s bezpečnostním upozorněním a infotainmentu trvá 20s než se objeví navigace, rovněž opruz. Po předminulém update se po nabití pravidelně stává, že se objeví cca nápis "Baterie nabita na více než bylo nastaveno" a taky znovu řve při každé otevření dveří a couvání apod. Proč absolutně nevím, nahlásil jsem to servisu před rokem a neřeší se to. Vždy musím po startu vypnou nucenou melodii do 30 km/h (naštěstí lze vypnout, novější modely to neumí) a upozornění na přejetí plné čáry u krajnice - pořád to řve a tahá za volant. To je tak všechno, co mi vadí
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
A neco pozitivniho na to auto by nebylo?:-) Samozrejme jsem rad, za kazde info k autu, ktere ziskam. O uvitaci melodii vim, s tim nezbyva nez se naucit zit.
Moje cesty jsou a budou vesmes do prace, 20km tam a 20 zpet s tim, ze delam 12ky kratky a dlouhy tyden, takze mam moznost v lete nabit i z prebytku FVE. Proto mi dava elektroauto smysl, jako cely balicek s FVE a nabijenim u domu. Ekonomicky s nabijenim na verejnych nabijeckach se to si myslim nevyplati. Take chci auto v zaruce, abych mel minimalizovane investice do auta nejaky cas, teoreticky jen garancky, pneu, kapalina do ostrikovacu, mozna jsem na neco zapomnel.
Jinak nejake vylety s rodinou, coz v zime moc nebudou, trhy v Drazdanech, cca 110km tam a 110 zpet, Praha to same, navstevy rodiny, jedna cesta max.150km tam a 150 zpet. Jediny zadrhel bude tedy na jarni prazdniny na dovolenou, v lete si myslim bude dovolena s nabijenim v pohode.
Zacina mi dost vrtat hlavou, jestli nevzit radsi TM3 SR za podobnou cenu.
Moje cesty jsou a budou vesmes do prace, 20km tam a 20 zpet s tim, ze delam 12ky kratky a dlouhy tyden, takze mam moznost v lete nabit i z prebytku FVE. Proto mi dava elektroauto smysl, jako cely balicek s FVE a nabijenim u domu. Ekonomicky s nabijenim na verejnych nabijeckach se to si myslim nevyplati. Take chci auto v zaruce, abych mel minimalizovane investice do auta nejaky cas, teoreticky jen garancky, pneu, kapalina do ostrikovacu, mozna jsem na neco zapomnel.
Jinak nejake vylety s rodinou, coz v zime moc nebudou, trhy v Drazdanech, cca 110km tam a 110 zpet, Praha to same, navstevy rodiny, jedna cesta max.150km tam a 150 zpet. Jediny zadrhel bude tedy na jarni prazdniny na dovolenou, v lete si myslim bude dovolena s nabijenim v pohode.
Zacina mi dost vrtat hlavou, jestli nevzit radsi TM3 SR za podobnou cenu.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Vše ostatní je pozitivní, technologie výborná, baterie výborná, spotřeba skvělá, na nic jiného si nemohu stěžovat,. Teď v zimě to topí parádně, spotřeba +30% oproti jaru a podzimu, ale s tím každý počítá. Wallbox za 20 tis. Kč jsou vyhozené peníze, na nájezd 50-70 km denně stačí dodávaná nabíječka k autu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak Wallboxy budou k FVE na dotaci, takze zadarmo a muj Pulsar Plus bude na prodej, protoze jsem si ho koupil moc dopredu:-)
Jak se pohybuje dojezd normalni predpisovou jizdou leto/zima? Jak funguje jejich aplikace na vzdalene topeni/klimatizovani? Co servisni naklady? Me z Kia napsali castku v 15.000km cca 1200,-, ve 30.000km cca 3100,- a takto se to stale opakovalo. A porizoval jste nekdo FRUNK?
Jak se pohybuje dojezd normalni predpisovou jizdou leto/zima? Jak funguje jejich aplikace na vzdalene topeni/klimatizovani? Co servisni naklady? Me z Kia napsali castku v 15.000km cca 1200,-, ve 30.000km cca 3100,- a takto se to stale opakovalo. A porizoval jste nekdo FRUNK?
Naposledy upravil(a) P3JCHA dne ned 20. lis 2022 18:01:33, celkem upraveno 1 x.