Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » ned 31. led 2021 17:11:13

Postupně na tom autor pracuje. Vyčítá kódy a ve videu ukazuje, co už má hotovo. Udělat profil řidiče by mělo být snadné (nastavit ON a FFF a uložit nastavení a to pak přes aplikaci vyvolat.
Hlavním cílem ale je zapnutí ohřevu baterie, aby si řidič mohl sám ručně zapnout ohřev před nabíjením.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 31. led 2021 20:58:07

Něco podobného jako toto https://alarmtuning.cz/univerzalni-can- ... an-r-s.htm

Bylo by fajn, kdyby udělali vypínání LKA a VESS zvuku u Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 02. úno 2021 8:07:07

Posledních pár dnů, kdy jsou výkyvy teplot, je zajímavé sledovat co to dělá s dojezdem v autě. Kupodivu to vypadá, že nezáleží ani tak na teplotě baterie, ale okolní teplotě, což mi přijde ale jako nesmysl. Například, při okolní teplotě +2°C ukazuje auto, že 1% baterie je 3.95 km dojezdu. Okolní teplotě -3°C to bylo na 1% pouze 3.65 km, přitom teplota baterie se lišila po pouhý 1°C. Vypadá to, že to je důsledek špatného výpočtu dojezdu díky zapnutému topení. V dalších dnes se na to více zaměřím, abych zjistil, jak to celé funguje.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 358
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod jarsou » úte 02. úno 2021 15:37:53

Třeba to počítá i s hustotou atmosféry a aerodynamickým odporem. Ten se s klesající teplotou podstatně zvyšuje....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » úte 02. úno 2021 17:35:08

Těžko říci jak je koncipován ten výpočet, každopádně když vypnu topení, které bere cca 0,7 kW, tak se zvýší dojezd o 25 km, to mi nějak nevychází, na trase, kde je spotřeba 14 kWh/100 km. Dnes se teplota odpoledne vyšplhala okolní teplota ze 2°C až na 5°C (s baterií to prakticky nehnulo) a okamžitě stoupl dojezd o 2,5% aniž bych se rozjel.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 03. úno 2021 23:54:55

Popis nového základního displeje evDash mimo rychlost a okamžitou spotřebu rovněž ukazuje:
1)
OFF X - vypnuto 15-25°C, číslo X ukazuje teplotu baterie
UNK - neznámý stav
LTR X - do 15°C aktivní okruh přes motor (low temperature radiator mode), lehký ohřev baterie a tím chlazení motoru a elektroniky
PTC X - v zimě ohřev baterie při nabíjení AC 11 kW, DC.
COOL X - nad 25°C
2)
i X - teplota invertoru
m X - teplota motoru
3)
max a min napětí na článku a jejich teplota
4)
svítí hlavní přední světla
5)
svítí brzdová světla
6)
SOC baterie
7)
kapacita baterie
8)
Celková spotřeba kWh
9)
celkem narekuperováno kWh

Žlutý proužek na levé či pravé straně displeje zobrazuje otevřené dveře.

Více info najdete TADY
Přílohy
20210203_151424.jpg
20210203_151424.jpg (42.77 KiB) Zobrazeno 7778 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 11. úno 2021 14:46:43

V posledních mrazivých dnech -10°C jsem sledoval jak padá dojezd v km a Niro evidentně vypočítává dojezd v souvislosti se spotřebou při vytápění. Jeden den jsem jezdil standardně po městě a okolí a rozdíl mezi vypnutým a zapnutým topením byl 25 km. Druhý den jsem dost často stál na místě a topil. Spotřeba vylezla poměrně vysoko z průměrných 19 kWh/100 km až na 25 kWh/100 km. Třetí den se při teplotě -10°C najednou objevil znatelně menší dojezd a rozdíl zapnuté-vypnuté topení byl 40 km. To vypadá, že auto predikuje spotřebu z topení z předešlého dne s přihlédnutím k okolní teplotě a podle toho přizpůsobí dojezd.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod e-LUKY » čtv 11. úno 2021 14:56:34

Já to taky vypozoroval, že to predikuje spotřebu podle předešlého dne.
Protože celková spotřeba se tak moc nemění, zato denní ano a někdy i víc jak 5 kWh na průměrné spotřebě mezi dny.

Jednou jedu v pohodě, protože vše stíhám a mám menší spotřebu, jindy toho musím stihnout víc a tak jedu rychleji.
Spotřeba mne až tak nezajímá, jen si sleduji dojezd a případně nabiji.

Až tam bude mít to ruční zapnutí ohřevu baterie tak si to asi koupím, zatím mi stačí ten co mám.
Jinak dnes jsem nabíjel baterie 10 st.C, SOC 40%, začalo nabíjet 39kW, po cca 10 min, už nabíjelo 46kW a bateirie 16 st.C, když už bylo SOC 65%, tak to spadlo na 41kW a teplota baterie byla 19st.C.

IMG_20210211_102646.jpg


IMG_20210211_103047.jpg


Jo a včera jsem jel při -8st.C a na dálnici, tak jsem ve 140 předjížděl audiny a superby, to jste neviděli ty oči a reakce těch řidičů, když zjistili, že je v tom mrazu předjíždí elektro auto! Vždyť to v zimně nejede a nikam nedojede!
8-)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 11. úno 2021 16:59:26

To je přece jasný, že BEV musí být v zimě v garáži :D. První co bylo, tak kolegové se hned ptali, jak přišly mrazy, jestli mě nemuseli roztlačovat :lol:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1175
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Radovan » čtv 11. úno 2021 17:08:08

Máte zřejmě kolegy na úrovni jistého novináře Vaculíka nebo toho spalovacího docenta, co prudil nedávno v médiích proti elektromobilům. Jak přituhne, tak jsem to já s elektromobilem, kdo objíždí parkoviště a se startovacími kabely pomáhá oživit spalovací kraksny. Ony jsou to totiž u kolejí VŠB opravdu kraksny, študákům je kupují za pár tisíc rodiče nebo si je kupují oni sami na převoz z domu do školy a zpět 1x týdně. No a kupodivu s tou plečkou s 8 letou baterkou to po 5 dnech na mrazu ani neškytne. :D
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 11. úno 2021 17:19:23

Bohužel BEV jsou pořád o té nesmyslné 12V baterii, nechápu, proč to není už dávno udělané na 48V a v autě je jedna baterie, holt to jsou pozůstatky ICE. Když v BEV chcípne 12V baterie (stalo se mi to už dvakrát), tak je vymalováno a pomůže jen jiná baterie nebo startovací kabely apod.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » čtv 11. úno 2021 18:57:36

Takže rozhodující není to, jestli je to spalovací auto nebo EV, ne? Záleží na technickém stavu auta a hlavně 12V baterky. Se špatnou 12V baterkou zůstane i EV stát a ani neškytne.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 11. úno 2021 19:37:29

Josef píše:To je přece jasný, že BEV musí být v zimě v garáži :D. První co bylo, tak kolegové se hned ptali, jak přišly mrazy, jestli mě nemuseli roztlačovat :lol:

Já to teda dodržuji a nikam nejezdím... 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 11. úno 2021 19:42:01

Marek71 píše:Takže rozhodující není to, jestli je to spalovací auto nebo EV, ne? Záleží na technickém stavu auta a hlavně 12V baterky. Se špatnou 12V baterkou zůstane i EV stát a ani neškytne.

Když je 12V baterka K.O., tak ano, ale EV stačí malá baterie a když stojí týden ve velkých mrazech, tak nastartuje stejně dobře jako v létě i s dost vybitou baterkou. To se o ICE, hlavně naftě říci nedá i když bude mít baterku novou.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 11. úno 2021 19:44:29

Josef píše:Bohužel BEV jsou pořád o té nesmyslné 12V baterii, nechápu, proč to není už dávno udělané na 48V a v autě je jedna baterie, holt to jsou pozůstatky ICE. Když v BEV chcípne 12V baterie (stalo se mi to už dvakrát), tak je vymalováno a pomůže jen jiná baterie nebo startovací kabely apod.

Psalo se tu psalo, že už jsou auta bez jakékoliv startovaní baterie. Nebylo to náhodou hybridní Niro?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » čtv 11. úno 2021 19:52:18

Pred hybridem jsem měl diesel, baterka stará 7 let a startovalo v pohodě, parkoval jsem jenom venku. Pak už odešla a měnil jsem za novou.

Se mi nezdá, že by naftové auto s dobrou baterkou nenastartovalo po týdnu stání v zimě. Tolik klesne kapacita, že nedá ten proud potřebný pro startování? Nesetkal jsem se s tím, ale neříkám, že se to nemůže stát...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 11. úno 2021 20:22:32

Lama píše:Psalo se tu psalo, že už jsou auta bez jakékoliv startovaní baterie. Nebylo to náhodou hybridní Niro?


V hybridu Niro je 12V pomocná baterie je integrována dohromady s vysokonapěťovou baterií, která je umístěna pod zadním sedadlem, tedy pořád tam je 12V baterie, ovšem integrovaná. Dokonce je v manuálu popsáno, jak postupovat když dojde k vybití 12V baterie a kam připojit externí (zřejmě v případě vybití hlavní trakční baterie).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 11. úno 2021 21:29:34

Josefe fyzicky tam není . Není tam už vůbec žádný olovo, které má omezenou záruku jen 6 mesíců ,nebo max 2 roky pro nefiremního zákazníka. Dobře auto má rozvod 12V ,ale o baterii se nemusíte starat, není tam. Integrovaná je formou měniče , nebo jinak o tom se nechám poučit. Nechce se mi studovat serivisní namuál, ale návod neberte jako bernou mici. Myslím že tam bude odběr z části trakčních článků pro stály odběr jako paměti, nebo centrál s aktivním balancováním celé trakční baterky. Pro silnější věci naběhne měnič , který se po delší době stání musí pustit tlačítkem ručně.
Jen , že koncern KIA umí udělat auto bez olověné baterky ,ale dělá to jen u hybridů, kterých vyrábí násobně více , než EV. Možná další facelift Nira EV už mít 12V baterku jak ji známe mít nebude.

Niro HEV jsem měl starší z roku 2016 s olovem a další majitel měl problém a aku 2x -měl i dotah a nakonec ji musel i zaplatit.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 11. úno 2021 21:44:13

Mluvíme o hybridu, tedy HEV.

http://135jik1bbhst1159ri1ax2pj.wpengin ... EV_USA.pdf

Pokud v PHEV není vůbec a je tam jen měnič, pak samozřejmě jakmile se vybije (odejde) trakční baterie je auto mrtvé a musí mít tedy rovněž nějakou možnost, jak nastartovat.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 11. úno 2021 21:56:03

Diky, pekny podle str.7 tam je urcite nejaký lithium s miniaturni kapacitou a dopovany menicem. Ale technicke reseni je jedna vec , baterie 12V jak ji zname uzivatelsky vymenna tam neni.

Phev ma olovenou klasiku. Stejne jako EV a dobiji se dc menicem za jizdy, nebo pri AC nabijeni.