Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 09. srp 2020 18:03:46

Tak jsem si dnes udělal výlet do jižních Čech do Stráže nad Nežárkou. Trasa tam i zpět byla 263 km, mapy.cz ty dojezdové časy vypočítala naprosto dokonale s rozdílem pár minut. Snažil jsem se abych vyjel v časech, kdy se dá jet svižně (7,30 start tam a 12,00 start zpět), tedy 95 km/h po okreskách a 130 km/h po dálnici. Snaha byla aby rychlost odpovídala jízdě ve spalováku a dost často jsem je předjížděl včetně dálnice.

Dálnice tvořila úsek 105 km, tedy 158 km byly okresky a obce. Spotřeba cestou tam byla o něco vyšší 16.1 kWh/100 km (jako vždy), zpět 14.7 kWh/100 km a celková spotřeba byla 15.4 kWh/100 km, takže po dojezdu ještě zbývalo 68 km, tedy myslím, že to je slušný výkon. Počáteční nabití auta bylo 78%, ukazovalo dojezd 393 km, což je vyhodnocení na posledně jetých trasách město a okolí, tedy ukazoval trochu více km, než by odpovídalo na podstatně rychleji zajetých trasách. Dalo by se zajet kolem 330 km za 78% baterie, tj. 420 km na 100% kapacity. BetterRoutePlanner se spletl v odhadu celé cesty pouze o 2% kapacity baterie.

Pokud porovnám původní Kia Soul 27 kWh, tak bych takové spotřeby dosáhl při rychlosti max. 110 km/h po dálnici. Pro zajímavost, Kia Soul by tuhle cestu obsolvoval s nabíjením o 1 hodinu déle, to zase není tak strašné.

SOH dle rovnice najeto/spotřebovaná kapacita v % x spotřeba v kWh/100 km = 66.4 kWh tj. 103.8%.

20200809_131803.jpg


Mapa.jpg


Ještě zobrazení jak se podílí elektronika a chlazení na celkové spotřebě při teplotě vzduchu 32°C.

20200809_131822.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » ned 09. srp 2020 19:13:19

Josef píše:Mě se články 97 a 98 v Torque nezobrazují ale celkové napětí sedí na 98x 3.703V, zajímavé.

Také jsem neviděl články 97 a 98, když měl v Torque PIDy z Ioniqa. Když všechny PIDy vymažete a nahrajete PIDy pouze pro eNiro_64, pak uvidíte i články 97 a 98 a další přidané hodnoty 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 09. srp 2020 19:14:09

Několik posledních měření jsem je neviděl, ale dnes odpoledne už ano, takže vše OK :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 12. srp 2020 17:46:54

Vyzkoušel jsem, zda používá e-Niro v zatáčkách gyroskopy při řízení v Cruise modu (adaptivní tempomat), takže výsledek je ano, používá, dost nenásilně, takže se to projeví až v ostřejší zatáčce kde rychlost stáhnul ze 70 na 65 km/h a po průjezdu zatáčkou znovu přidal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod mp1 » stř 12. srp 2020 18:35:16

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 12. srp 2020 18:42:21

Josef píše:Vyzkoušel jsem, zda používá e-Niro v zatáčkách gyroskopy při řízení v Cruise modu (adaptivní tempomat), takže výsledek je ano, používá, dost nenásilně, takže se to projeví až v ostřejší zatáčce kde rychlost stáhnul ze 70 na 65 km/h a po průjezdu zatáčkou znovu přidal.

Prostě takový menší autopilot 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 12. srp 2020 18:50:04

No hodně malý "autopilot", já ani tak rychle do zatáček nejezdím, ale je jasné, že tu zatáčku autořízením nedá. Já jsem si to automatické udržování v pruzích trvale vypnul, dá se zapnout i za jízdy, na rovné silnici to chvíli udrží :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 12. srp 2020 18:58:41

Josef píše:No hodně malý "autopilot", já ani tak rychle do zatáček nejezdím, ale je jasné, že tu zatáčku autořízením nedá. Já jsem si to automatické udržování v pruzích trvale vypnul, dá se zapnout i za jízdy, na rovné silnici to chvíli udrží :)

Tak já neřídím skoro vůbec, jen to hlídám (oproti Ioniqu jde o velké zlepšení). Tak si říkám, zda opravdu máte příplatkového "autopilota", nebo jen ten základ, který se také nazývá "Automatické držení v pruzích" ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 12. srp 2020 19:00:04

mp1 píše:https://www.mojelektromobil.sk/estonsko-za-vikend-kia-e-niro/


Pěkná cesta, spotřeba odpovídá tomu co jezdím mimo Prahu (já mám teď celkový průměr 13.8), díky za odkaz!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 12. srp 2020 19:08:24

Lama píše:
Josef píše:No hodně malý "autopilot", já ani tak rychle do zatáček nejezdím, ale je jasné, že tu zatáčku autořízením nedá. Já jsem si to automatické udržování v pruzích trvale vypnul, dá se zapnout i za jízdy, na rovné silnici to chvíli udrží :)

Tak já neřídím skoro vůbec, jen to hlídám (oproti Ioniqu jde o velké zlepšení). Tak si říkám, zda opravdu máte příplatkového "autopilota", nebo jen ten základ, který se také nazývá "Automatické držení v pruzích" ?


Umí oboje tedy LFA a LKA, ikony "auto s pruhy" a "volant" jsou zelené, když jsou aktivní. Zkuste mu nastavit 80 km/h a jet do zatáčky 45-50°, jestli to udrží.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 12. srp 2020 21:32:34

Josef píše:
Lama píše:
Josef píše:No hodně malý "autopilot", já ani tak rychle do zatáček nejezdím, ale je jasné, že tu zatáčku autořízením nedá. Já jsem si to automatické udržování v pruzích trvale vypnul, dá se zapnout i za jízdy, na rovné silnici to chvíli udrží :)

Tak já neřídím skoro vůbec, jen to hlídám (oproti Ioniqu jde o velké zlepšení). Tak si říkám, zda opravdu máte příplatkového "autopilota", nebo jen ten základ, který se také nazývá "Automatické držení v pruzích" ?


Umí oboje tedy LFA a LKA, ikony "auto s pruhy" a "volant" jsou zelené, když jsou aktivní. Zkuste mu nastavit 80 km/h a jet do zatáčky 45-50°, jestli to udrží.

-V Německu s Ioniqem dálnice O.K., mimo dálnice tak 75-90%, ale u nás dálnice vše mnohem horší - dálnice ještě ano, ale s chybama a mimo použitelné po rovinách s pruhy. Jinak problémy na horizontech a jak píšete ve větších zatáčkách. S Konou jsme na horizontu žádný problém neměl a v zatáčce se mi to stalo ojediněle jak popisujete, ale myslím si, že to bylo špatným sklonem, nebo špatnými pruhy. připadá mi, že v Německu dodržují normy a u nás víme jak to vypadá.
Budu zkoušet ty zatáčky jak píšete. Zatím porovnávám s Ioniqem a Kona to zvládá v místech, kde Ioniq selhal,
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 12. srp 2020 21:45:48

Čekal jsem to řízení kvalitnější, přece není problém dnes kamerovým systémem udržet auto mezi dvěma pruhy plus mínus půl metru to auto cestuje dost často z jedné strany na druhou a v prudší zatáčce už to neuřídí, nedovedu teď přesně odhadnout úhel ale myslím že přes 40° stupňů už má problém. Na dálnici je dobré značení, zatáčky jsou minimální, takže samozřejmě ujede klidně mnoho kilometrů bez problémů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » stř 12. srp 2020 22:03:40

Josef píše:Čekal jsem to řízení kvalitnější, přece není problém dnes kamerovým systémem udržet auto mezi dvěma pruhy plus mínus půl metru to auto cestuje dost často z jedné strany na druhou a v prudší zatáčce už to neuřídí, nedovedu teď přesně odhadnout úhel ale myslím že přes 40° stupňů už má problém. Na dálnici je dobré značení, zatáčky jsou minimální, takže samozřejmě ujede klidně mnoho kilometrů bez problémů.

Myslí, že když sleduje vozidlo před vámi, tak problémy nejsou, alespoň jsem zatím nezaznamenal. Jak to vidíte? Já to budu testovat příští týden, to budeme hodně jezdit. Jeď jsem jel v sobotu jen 600km ;)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » stř 12. srp 2020 22:08:38

Když jede auto vpředu tak samozřejmě, je to určitě lepší, protože kopíruje rychlost toho vozidla.

Ještě dodám, že mi nejvíce vyhovuje jízda na AUTO rekuperaci, tedy pokud se pustí akcelerační pedál, tak Niro plachtí a pokud se objeví před autem nějaké jedoucí auto, začne přidávat stupně rekuperace a dobrzdí. Tohle je výborná vychytávka. Rovněž brždění pomocí držení levého pádla pod volantem až na úplné zastavení auta v městském provozu na světelné křižovatce je pěkná vychytávka, auto stojí i když není aktivní ruční brzda.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 23. srp 2020 8:00:58

Trochu jsem pátral po věci, která v současné době znepříjemňuje život majitelům KIa a Hyundai BEV. Jedná se o změnu chladící kapaliny pro celý chladící systém auta včetně trakční baterie (kapacita 13 litrů). Do minulého roku u starších modelů byla výměna této kapaliny jedenkrát za 120 000 mil. tedy 192 000 km nebo 96 měsíců. V nové řadě aut 2020 změnili specifikaci kapaliny na Low Conduction Coolant a její interval pro ČR na výměnu po 60 000 km, nebo 36 měsíců. Zásadní ovšem je, že cena této kapaliny je extrémně drahá a výměna dle nepotvrzených zpráv stojí výměna cca 17 000 Kč v rámci třetího servisního intervalu.
V současné době může řidiče Kia uklidnit fakt, že první 3 servisní zásahy jsou zdarma, tedy výměna kapaliny přicházi v úvaju až za 6 let, nebo po nájezdu 120 000 km. I ve Švédsku se majitelé Kia hodně rozčilují, protože tamní cena 7200,- SEK (skoro 19 000 Kč) není rovněž malá. Hlavně při menším nájezdu (20 000 km) vychází pak kapalina klidně na 1 Kč/km, což je zcela neodpovídající pro provoz BEV, tím se dostane na úroveň nákladů spalovacího auta.

https://teslaclubsweden.se/forum/viewto ... 6&start=10

Jsem zvědav, jak toto bude Kia a Hyundai v budoucnu řešit, uživatelé píší o snižování ceny v budoucnu, tak uvidíme. Každopádně se to prý vztahuje na auta prodaná i v minulém roce od VIN KNACC81GFKA015273 (tedy výr. číslo 15273).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » ned 23. srp 2020 10:57:37

Zajímavá informace. Ano na zahraničních fórech jsem o tom také četl a nedávno vyšel i článek zpravy.aktualne.cz. Nicméně v servisních intervalech nic takového napsaného není. Pouze výměna brzdové kapaliny a ostatní jsou pouze kontroly.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 23. srp 2020 16:47:36

Zkuste se ještě jednou podívat do manuálu Kona nebo Niro.

Obrázek
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » ned 23. srp 2020 18:06:40

V manuálu mého vozu KONA_2020 nevidím.

Proč mi nejde vložit obrázek 299KB? Chtěl jsme přidat stránku mého Manuálu.
(Dříve jsem vkládal větší obrázky...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 23. srp 2020 19:24:14

Taky mi nešlo vložit, je nějaký problém s místem nebo nastavením, dejte obrázek na nějaké jiné úložiště např. Imgup apod. V servisni knížce to nemáte? Český překlad kopíruje ten ANG manuál, mělo by to tam být (str. 9-8).

https://www.hyundai.com/content/dam/hyu ... l/kona.pdf
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » ned 23. srp 2020 20:36:42

Josef píše:Taky mi nešlo vložit, je nějaký problém s místem nebo nastavením, dejte obrázek na nějaké jiné úložiště např. Imgup apod. V servisni knížce to nemáte? Český překlad kopíruje ten ANG manuál, mělo by to tam být (str. 9-8).

https://www.hyundai.com/content/dam/hyu ... l/kona.pdf

V Návodu k údržbě, který jsem k vozu dostal to uvedeno není. Navíc český překlad má jiné číslování stran (u mě str. 7-8).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)