Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 24. zář 2021 19:00:37

To nějak brzo spadlo pod stovku...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » pát 24. zář 2021 19:38:37

Nevim, jak splehlive to mereni je. Pockam si na oficialni v servisu az pojedu na prohlidku.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 24. zář 2021 19:46:29

IONIQ_28 ukazuje běžně po 100 tis.km a dokonce i po 200 tis.km stále 100 % SOH...., což zase asi nebude pravda.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod alien5 » pát 24. zář 2021 21:19:01

To bude v ramci odchylky mereni..
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 24. zář 2021 22:17:28

Bohužel se musíme smířit s tím, že tímto způsobem se nedá SOH u Kia/Hyundai měřit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Turbo » sob 25. zář 2021 8:42:28

Nabiju, vyjedu, spotřeba x vzdálenost = kapacita.

Co k tomu potřebujete oficiálně měřit?

Sice ne u všech aut se dá to takto aplikovat, protože některá jsou poměrně optimistická, ale korejci ukazují spotřebu poměrně přesně. Navíc za ty najeté km určitě víte jak ta spotřeba a nájezd vychází.
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » sob 25. zář 2021 9:14:04

Z každého nabijeni si delam záznam (z kolika na kolik procent dobito, kolik kWh nabito podle mereni na nabijecce a kolok km jsem ujel od minuleho nabiti).Pokud je rozdíl v kapacite správný l, potom činí cca 0,2 kWh prepocteno na dojezd asi 1,4 km. Tento rozdil za promenlivych podmínek nejsem schopný poznat.
Navic nekdo radil jednou za čas baterii prekalibrovat (vyjet skoro do nuly a nabjt na 100%). Toto nedelam. Má to podle Vás význam?
Na 100 % nabijim jen pred hodně dlouhou cestou.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 25. zář 2021 9:56:40

Já tohle nedělám cíleně, ale jednou za čas se mi to povede, že vyjedu baterii tak na pár % a nabíjím na 100% před dlouhou cestou. Tento týden jsem na jedno nabití na 100% ujel od 22.9. celkem 434 km a domů jsem dorazil s 15 km dojezdu.

Bjorn to pro baterii 64 kWh počítá takto:

% SOH=dojezd/(procenta/spotřeba)/0.64
kde dojezd je počet ujetých km (např. 320 km).
procenta je vyjetá kapacita (např. ze 100% zůstalo 10%) tj. 90%
průměrná spotřeba v kWh/100 km 14.47 kWh/100km
tedy : 434/(97/14.47)= 64.74/0.64 =101.16% SOH

Stejný výsledek dostaneme u pro mě logičtějšího postupu 434/97x14.47=64.74=101.16 %SOH
Přílohy
20210925_095119.jpg
20210925_095119.jpg (42.51 KiB) Zobrazeno 7953 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » sob 25. zář 2021 13:51:59

Až budu mít nejakou delší cestu, zkusím SoH přepočítat podle tohoto vzorce.
Průměrnou spotřebu dosazujete podle palubniho počítače za ujetou trasu nebo výpočtem z nabijeni?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 25. zář 2021 18:29:57

Dávám tam průměrnou spotřebu z počítače, z nabíjení by to započítávalo i ztráty při nabíjení, to nejde použít.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Vembloud
Příspěvky: 129
Registrován: stř 25. říj 2017 13:00:57

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Vembloud » sob 25. zář 2021 19:23:26

Diky, zkusim to pri nejblizsi prilezitosti prepocitat a dam vedet.
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod alien5 » pon 04. říj 2021 1:09:15

Chlapi dotaz , muze se stat ze dovezene auto z nemecka nebo ze spanelska nebude mit tepelne cerpadlo ? Co to tlacito heat? Pokud ho ma melo by mit čerpadlo je to tak?
Nektere inzeraty nemaji uvedeno zda ho maji.. Diky
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 04. říj 2021 7:37:10

Heat znamená topení a zda to bude PCT nebo TČ to neřekne. Jedině buď pohled do prostoru elektromotoru, nebo by to mohlo jít podle podle VIN. Nespoléhal bych na Německo, kde se prodávaly ty nejlevnější modely celkem ořezané od výbavy.

https://www.speakev.com/threads/about-t ... ia.158479/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » pon 04. říj 2021 10:37:05

A naco tam to tlačítko HEAT tedy je? Měl jsem za to že to topí samo jak se "nastartuje" motor?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 04. říj 2021 10:59:34

Tl. Heat lze topení kdykoliv vypnout a následně zase zapnout. Jakmile se přepne topení/klimatizace do AUTO režimu, tak se zapne samo, co je třeba.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pon 04. říj 2021 11:48:35

Citigo e IV píše:A naco tam to tlačítko HEAT tedy je? Měl jsem za to že to topí samo jak se "nastartuje" motor?

HEAT zapíná a signalizuje topení (myslím aktivní PTC, jelikož se nechá provozovat TČ i bez podpory PTC).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Turbo » pon 04. říj 2021 12:22:12

Nejspis to bude jako u IONIQa - LED svetla = cerpadlo, jsou i 64kWh s halogenama, tedy bez cerpadla.

A heat tlacitko je nahodou dobra vychytavka.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » pon 04. říj 2021 15:29:49

To je dobrá funkce. U citiga se dá topení vypnout poměrně složitě tím že se sundá větrák a pak se hodí do OFF, ale nelze mít zapnutý větrák a vypnuté topení, jedině snížit teplotu.

V základním nastavení se Citigo vždy zapne na 22 st. a auto takže po každém startu topí naplno a proto má dost testerů tu spotřebu docela šílenou. Prej to je kvůli komfortu posádky.....
alien5
Příspěvky: 62
Registrován: pon 04. črc 2016 23:35:10

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod alien5 » úte 05. říj 2021 19:24:13

Koukal jsem se na inzeraty enira ve spanelsku nemaji T cerpadlo. Spise spoleham na to ze to tam je uvedene v popisku.
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Turbo » stř 06. říj 2021 8:22:08

Pokud to je jako u IONIQa, tak v případě, že není TČ, tak není ani DC, a to mi přijde celkem omezující.

Pokud sháníte Niro 64kWh, tak bych možná o něčem věděl 8-)