Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 12. úno 2021 12:36:07

Dneska se konečně ochladilo v noci na -16°C, baterie měla -6°C, ale vzhledem k tomu, že byla nabitá na 66%, tak stejně nedošlo k ohřevu baterie. Myslím, že v našich končinách to budu mít zcela vyjímečně s ohřevem baterie. Každopádně pokles teploty je na odběru topení znát, v -12°C při 80 km/h to bralo 2,2 kW, v Praze při popojíždění při -9°C to bylo 1,7 kW. Dojezd na 100% při -12°C je 315 km, při -8°C to ukazovalo 340 km a při -5°C to ukazovalo 387 km.

Objevila se jedna zajímavost. Prvních asi 20 km, jakmile jsem jel přesně 60 km/h se ozíval vysoký hlasitý pískot, ale přesně v 60km/h. Po 20 km to zmizelo (ohřál se motor, elektronika).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 12. úno 2021 14:42:32

..."vysoký hlasitý pískot"..., asi Kuna měla ocas v řemenici... :lol:
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 12. úno 2021 17:49:36

V podzemní garáži jsem také otestoval dálkové topení. Jede to převážně z trakční baterie i když 12V baterie má taky odběr v průměru kolem 15 A, což není málo, z trakční baterie to odebere celkově asi 0,4 kWh, za těch 15 minut. I když by mělo, tak to volant 100% neohřívá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 12. úno 2021 18:24:43

Neohřívá to volant ani sedačku, přitom by mělo. Když ale El.Dad ukazoval práci s aplikací a v autě zapnul vyhřívání volantu, tak se mu ukázalo zapnuté v aplikaci - k čemu to ale je to nechápu...
Nebylo náhodou těch 15A u 12V baterky dobíjení místo odběru?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 12. úno 2021 19:21:19

Jestli to správně chápu, na eVdash svítí červeně odběr (-15A) a zeleně nabíjení. Celou dobu to bralo z 12V baterie nejdříve 3 minuty to ukazovalo -25A, pak to spadlo na -15A na delší dobu a poslední 3 minuty to bylo -10A. U trakční baterie to bylo 1-6 kW, pořád se to měnilo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 12. úno 2021 19:43:41

Předpokládám , že odběr z trakční měl také minusové znaménko.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 12. úno 2021 21:02:25

Ano měl. Nakonec to bylo vidět i na displeji spotřeby, kde se ukázal celkový odběr 0,4 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18. úno 2021 7:26:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek » čtv 18. úno 2021 9:20:30

Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na hluk pravděpodobně tepelného čerpadla KIA Eniro 2020. Když mrzne, vychází takový cvrdlikavý hluk od motoru. Ventilátor to není. Když vypnu klimatizaci, tak to přestane. Pokud ji zase zapnu, rozběhne se ventilátor a za chvíli začne cvrdlikat. Teď, když se "oteplilo" tak to nedělá, nebo výrazně slaběji. Šlo to slyšet i dovnitř auta. Děkuji za odpovědi. M.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 18. úno 2021 10:07:47

Tepelné čerpadlo, tedy jeho kompresor je dost slyšet. Je to snad nejhlučnější věz v BEV.
Poslechněte si na jiném autě a porovnejte...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 18. úno 2021 10:20:55

Mě to v zimě dělá taky, je to standardní zvuk :) Ono jakmile je minus, tak tepelné čerpadlo nemá prakticky šanci se rozjet a stejně to topí přes PTC.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 18. úno 2021 10:48:21

PTC ohřeje kapalinu a TČ (voda/voda) udělá co zmůže... 8-)
Když je kapalina ohřáta, spustí se TČ ihned. Pokud není, chvilku trvá nejprve ohřev PTC a následně se spustí TČ.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Marek
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18. úno 2021 7:26:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek » čtv 18. úno 2021 14:23:53

Díky za rychlou reakci, budu se s tím muset smířit ;) a zruším návštěvu servisu. Ještě se zeptám na hluk od zadních kol. Řekl bych, že to korejci trošku zanedbali. Řešili jste to někdo? dík Marek
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 18. úno 2021 18:23:43

Hluk zadních kol na e-Niro nemám, teď mi hlučí všechna kola díky zimním gumám, jakmile je nad nulou, těším se na letní pneu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek
Příspěvky: 3
Registrován: čtv 18. úno 2021 7:26:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek » pát 19. úno 2021 7:03:51

Dělalo mi to i s letníma pneumatikama, ale míň. Dík. M.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 11. bře 2021 18:33:58

Tak jsem dnes prošel aktualizací map a infotainmentu při první servisní prohlídce (zdarma), jak jsem již psal, ošklivá fialová barva ikon, nicméně jednak při dálkovém spuštění přestala aplikace psát Příkaz neproveden..... i když ho provedla a zároveň už konečně hřeje volant :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 12. bře 2021 14:35:03

Po dvou denním ježdění jsem našel pár základních změn v novém FW auta. V mapách se objevila funkce upozornění na policejní radary a úseková měření, nicméně databáze je nic moc a hlásí to i na neaktivních měřeních, nebo naopak některé místa chybí. Druhá změna je, že v autě jsou nastavitelné dva profily řidiče, které umožňují i různé nastavení funkcí infotainmentu (mapy, rádio atd.). Pak jsou nějaké drobné změny v různých nastaveních. Design toho nového infotainmentu se mi ale moc nelíbí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » pát 12. bře 2021 15:15:20

Josef píše:Tak jsem dnes prošel aktualizací map a infotainmentu při první servisní prohlídce (zdarma), jak jsem již psal, ošklivá fialová barva ikon, nicméně jednak při dálkovém spuštění přestala aplikace psát Příkaz neproveden..... i když ho provedla a zároveň už konečně hřeje volant :)

Dobrá informace. Nezkoušel jste, zda také opravili to když vypnete na dálku nabíjení a dáte v aplikaci aktualizovat, tak se nabíjení samo spustí ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 12. bře 2021 17:16:17

Nekontroloval jsem tuhle chybu nabíjení, vyzkouším.

Tady jsou obrázky jak hřeje volant a zrcátko po dálkovém spuštění ohřevu.
Přílohy
IMGT0054.PNG
IMGT0054.PNG (29.85 KiB) Zobrazeno 7150 x
IMGT0055.PNG
IMGT0055.PNG (21.8 KiB) Zobrazeno 7150 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod jarsou » sob 13. bře 2021 11:55:44

Josef píše:Po dvou denním ježdění jsem našel pár základních změn v novém FW auta. V mapách se objevila funkce upozornění na policejní radary a úseková měření, nicméně databáze je nic moc a hlásí to i na neaktivních měřeních, nebo naopak některé místa chybí. .


Tuto informaci v navigaci mám v Koně od začátku, to je od července 2020....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » sob 13. bře 2021 12:48:03

Já měl v navigaci verzi 2019, tak možná proto, každopádně to není moc použitelné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50