Niro EV 2020 - spotřeba
Moderátor: Josef
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Já jsem si upravil i PID Max det a stejně to SOH nečte protože není schopen načíst Min det hodnotu a tedy ani nevypočítá SOH.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Já jsem si upravil i PID Max det a stejně to SOH nečte protože není schopen načíst Min det hodnotu a tedy ani nevypočítá SOH.
Ano, tom jsem se na fóru už bavili... Bude tam stále 100% SOH, pravděpodobně min. po celou dobu dobu záruky.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josefe, má vaše eNiro 3f nabíječku? Pokud ano, kolik to nabíjí max. přes 1fázi? Předpokládám, že to bude stejné s Hyundai a dá to 32A.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Ano tahle verze 2020 má třífázovou nabíječku a v jedné fázi max 32 A.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Lama píše:Josef píše:Já jsem si upravil i PID Max det a stejně to SOH nečte protože není schopen načíst Min det hodnotu a tedy ani nevypočítá SOH.
Ano, tom jsem se na fóru už bavili... Bude tam stále 100% SOH, pravděpodobně min. po celou dobu dobu záruky.
Stejně jako Ioniq, ale tak skutečná kapacita baterie se dá změřit jiným způsobem.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Vyzkoušel jsem UVO aplikaci, občas hlásí, že aktivace funkce proběhla nekorektně a nefunguje, např. zapínání klimatizace na dálku. Jednou spuštění neproběhlo, podruhé pak sice klimatizace spustila, nicméně UVO stejně hlásilo, že spuštění neproběhlo. Ještě to budou muset chlapci doladit. Aplikace samozřejmě hlásí vše potřebné, takže její přínos je jednoznačně pozitivní.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Vyzkoušel jsem UVO aplikaci, občas hlásí, že aktivace funkce proběhla nekorektně a nefunguje, např. zapínání klimatizace na dálku. Jednou spuštění neproběhlo, podruhé pak sice klimatizace spustila, nicméně UVO stejně hlásilo, že spuštění neproběhlo. Ještě to budou muset chlapci doladit. Aplikace samozřejmě hlásí vše potřebné, takže její přínos je jednoznačně pozitivní.
Apka neumi cesky?
Chyba je u uzivatele, poprve jsem to mel stejne.
Do kdy mate aktivaci? 3 nebo 5 let?
Jsou i dalsi apky pro vzdalenou komunikaci.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Já používám většinu aplikací v angličtině, čeština bývá nesmyslně přeložena. Aplikace funguje sedm let od první aktivace.. Jaké app máte konkrétně na mysli?
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Já používám většinu aplikací v angličtině, čeština bývá nesmyslně přeložena. Aplikace funguje sedm let od první aktivace.. Jaké app máte konkrétně na mysli?
https://www.insideevsforum.com/communit ... y-eu.8756/
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Hlásí to aplikace nalezena, takže zřejmě není určené pro náš trh. Co jsem četl, tak to podporuje funkci bluelink, což má ale jenom Hyundai.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Hlásí to aplikace nalezena, takže zřejmě není určené pro náš trh. Co jsem četl, tak to podporuje funkci bluelink, což má ale jenom Hyundai.
Ještě včera byla přístupná a šlo zvolit neplacenou nebo placenou. Teď opravdu odkaz nefunguje. Byla určena pro EU. Nestačil jsem ji nainstalovat. Nebo mám štěstí a byl to podvod. Ta placená verze byla kolem 180 Kč.
Měl jsem za to, že aplikace pro KIA & Hyundai mají aplikace společné...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Právě že nepoužívají stejnou technologii i když aplikace vypadají skoro shodně. Mimochodem, občas se objeví škodlivá Androidí aplikace, která se tváří jako něco úplně jiného.
https://www.streetsvillehyundai.com/faq ... i-and-kia/
https://www.streetsvillehyundai.com/faq ... i-and-kia/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Tak jsem ještě zkoušel ten nový OBDII, sice částečně chodí na aplikaci Soul EV Spy, ale zase nechodí na Torque, ta kompatibilita těch zařízení je děsná
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Lama píše:Josef píše:Já jsem si upravil i PID Max det a stejně to SOH nečte protože není schopen načíst Min det hodnotu a tedy ani nevypočítá SOH.
Ano, tom jsem se na fóru už bavili... Bude tam stále 100% SOH, pravděpodobně min. po celou dobu dobu záruky.
Viděl jsem vzorec na výpočet SOH, schválně někdy vyzkouším.
% SOH=dojezd/(procenta/spotřeba)/0.64
kde dojezd je počet ujetých km (např. 320 km).
procenta je vyjetá kapacita (např. ze 100% zůstalo 10%) tj. 90%
spotřeba v kWh/100 km např. 18 kWh/100km
tedy : 320/(90/18)= 64 kWh/0.64 = 100% SOH
Stejný výsledek dostaneme u pro mě logičtějšího postupu 320/90x18=64
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Tak jsem ještě zkoušel ten nový OBDII, sice částečně chodí na aplikaci Soul EV Spy, ale zase nechodí na Torque, ta kompatibilita těch zařízení je děsná
Používám OBDLinkLX koupený v Alze tenkrát přes 4tis.Kč (s nějakým programem pro fosily) a ten komunikuje 10x rychleji než běžné za 400Kč, ten se mi zasekával. OBDLinkLX (bluetooth) se nechá koupit i za $69. Nebo pak MX, preferujete-li připojení WiFi.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Tenhle EXCEL vyšel asi na 42 EUR, ale podle mě to není o rychlosti ale kompatibilitě. Obyčejný OBDII za polovinu funguje s Torque bez problému a vychvalovaný EXCEL (vidím za tím ale nějaký podvod) nenačítá správně hodnoty. OBDLinkLX se dá koupit jak říkáte za podobnou cenu, asi 60 USD samozřejmě + doprava a DPH.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Tenhle EXCEL vyšel asi na 42 EUR, ale podle mě to není o rychlosti ale kompatibilitě. Obyčejný OBDII za polovinu funguje s Torque bez problému a vychvalovaný EXCEL (vidím za tím ale nějaký podvod) nenačítá správně hodnoty. OBDLinkLX se dá koupit jak říkáte za podobnou cenu, asi 60 USD samozřejmě + doprava a DPH.
Musím vás trochu povzbudit..., také vidím přes Torque některé hodnoty nesmyslné (-56°C) a nebo prázdné. Použil jsem ale bez úprav obrazovky z Ioniqa a pouze jsem vyměnil sadu PID za Konu. Budu muset upravit i obrazovku.
Níže IONIQ a KONA.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
To je v pořádku, děkuji, víc se s tím dělat nedá, z auta prostě nelze vyčíst některé hodnoty, které výrobce omezil, nebo autoři PID's ty hodnoty nenalezli. Základní věci tam jsou, mě chybí jenom údaj SOH, ale s baterií 64 kWh bude ještě dlouho nepodstatné. Chápu, že tento údaj výrobce odstranil z důvodů častých reklamací a dotazů, to je běžné i v jiném segmentu výrobků, prostě výrobci nechtějí poskytovat informace, které by se mohly použít v jejich neprospěch.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Lama píše:Josef píše:Já jsem si upravil i PID Max det a stejně to SOH nečte protože není schopen načíst Min det hodnotu a tedy ani nevypočítá SOH.
Ano, tom jsem se na fóru už bavili... Bude tam stále 100% SOH, pravděpodobně min. po celou dobu dobu záruky.
Viděl jsem vzorec na výpočet SOH, schválně někdy vyzkouším.
% SOH=dojezd/(procenta/spotřeba)/0.64
kde dojezd je počet ujetých km (např. 320 km).
procenta je vyjetá kapacita (např. ze 100% zůstalo 10%) tj. 90%
spotřeba v kWh/100 km např. 18 kWh/100km
tedy : 320/(90/18)= 64 kWh/0.64 = 100% SOH
Stejný výsledek dostaneme u pro mě logičtějšího postupu 320/90x18=64
Ano, používám také tento výpočet, ale aby výsledek trochu odpovídal skutečnosti, je ideální vyjet 100% při ideální teplotě. Křivka procent není lineární - na horní procenta najedete podstatně více než na procenta blízko nule. Má to ale jistou vypovídající hodnotu, když jednou za rok uděláte takto celý cyklus baterky a zjistíte k tomu i COC-COD ze kterého stejně vypočítáte kapacitu a pak následně nabít na 100% a zase výpočet. Takto jsem to dělal u Ioniqa a zapisoval do tabulky. Výsledek je ale po 40tis.km nula od nuly - degradace těžko zjistitelná... ,spíše se takto přesvědčuji, že využitelná kapacita zdaleka nebyla 28 kWh...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Niro EV 2020 - spotřeba
Josef píše:Ano tahle verze 2020 má třífázovou nabíječku a v jedné fázi max 32 A.
Ano, dnes vyzkoušeno na nové nabíjecí stanici - nabíjí výkonem 11 kW
Zkouším první nabíjení na této stanici, nastavil jsem si čas odjezdu 7:40 ráno a úroveň nabití a nabíjecí výkon cyk.uje od 0,5 do 11 kW v krátkých několika vteřinových cyklech - může to být způsobeno mým požadavkem ukončit nabíjení až v 7:40 ráno? Předpokládal jsem, že nabíjení začne v takový čas, aby bylo ukončeno v daný čas, nebo to může být tím, že auto si nabíječku osahává? Tímto cyklováním se nabilo již přes 4 kW..
Nevím jestli je takové chování normální nebo se jedná o vadu? Při cyklování je slyšet spínání relé, tak časté spínání asi není ideální?