Niro EV - nová generace

Moderátor: Josef

Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Niro EV - nová generace

Příspěvekod Marek71 » úte 05. dub 2022 11:53:42

Tady představení nové generace Niro, už i nějaké detaily ohledně EV:
https://www.autorevue.cz/nova-kia-niro- ... -kilometru

Vypadá to, že se dost změnil dizaj, ale pohon u EV zústal stejný, bohužel i rychlost DC nabíjení.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Josef » úte 05. dub 2022 16:33:43

No nevím, krom designu se toho moc nezměnilo, parametry prakticky stejné. Lidi nahrazují Niro stejně drahým EV6, tedy nákupy nového Nira nevidím vůbec dobře.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Marek71 » úte 05. dub 2022 17:08:31

Ano, to souhlasím, udělali novou kastli a vnitřek zůstal stejný. Nové eNiro bude prodejné pokud se cenově bude důrazně lišit od EV6 a Ioniq 5. A nebo je u Kie hlavní důraz na hybridní a plug-in verzi a eNiro je jenom doplněk. Prostě, máme odladěný pohon i baterku, tak to ještě využijeme, dokud se dá.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Josef » úte 05. dub 2022 17:44:03

Uvnitř jsou dost zásadní změny (palubka, displeje), ale jinak je to pořád staré e-Niro. Předpokládaná cena 36 000 GBP není nic moc lákavého oproti EV6, které je úplně jinde parametry, výkonem a nabíjením.

Tady je jednou loučení s e-Nirem a koupě EV6

Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Marek71 » úte 05. dub 2022 21:04:33

Máte pravdu, myslel jsem tak, že zůstala baterka a pohon.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Citigo e IV » úte 05. dub 2022 21:20:58

Poměrně zásadní je možnost tažení přívěsu 750 kg u elektrické verze a myslím že za plně vynavené Niro se 150 Kw bude oholená 125 Kw EV6 s o 150 km menším dojezdem, takže každý si musí říct sám co potřebuje.
Za mě je Niro slušný EV pro běžnou rodinu. EV6 to už je trochu luxus i spotřebově bude o hodně výše.

Zájímavá informace u PHEV je zvýšení výkonu elektrického motoru a zavedení elektrického topení, protože současné Niro PHEV se dá v zimě používat v EV módu jen težko. Zase minus je zrušení mechanické zpátečky
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Josef » úte 05. dub 2022 21:41:43

Pravda mě Niro plně vyhovuje. to nové je zase o 10 cm větší a zase horší na parkování. EV6 by byla pro mě naprosto zbytečná, jak píšete větší spotřeba, menší dojezd atd.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Citigo e IV » úte 05. dub 2022 22:00:42

Se zadním náhonem si v zimě taky nejsem jist a verze 4x4 je za úplně jiný peníze.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Marek71 » stř 06. dub 2022 9:44:35

Ale není právě zadní pohon lepší než přední? I v zimě? proč by to jinak výrobci dělali? Jak to chápu já, tak koncepce "vše vepředu" je pozůstatek spalovací doby, motor napříč a pohon na předek je levné řešení a zabírá méně místa, používá se u levnějších aut. V prémiové třídě se pořád používá pohon na zadek.

A u EV bych tuplem řekl, že je RWD lepší koncepce, ostatně to říkají i testy a lidi, co měli možnost srovnat např. jízdu v Koně a Ioniq 5 a to i v zimě. Co jsem tak koukal na testy, tak třeba u Kony spousta lidí kritizuje fakt, že motor je sice výkonný, ale na tu přední nápravu je to dost těžké to přenést, hlavně na mokru.

Pokud by cenově vycházelo nové eNiro jak píšete, plná výbava za cenu startovací EV6, tak by to bylo OK. Ale obávám se, že bude dražší.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Josef » stř 06. dub 2022 16:11:45

Polovina lidí řekne že nejlepší je zadní náhon, druhá polovina že přední, všichni se shodnou na 4x4 :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Citigo e IV » stř 06. dub 2022 16:22:21

Každý má jiný názor, ale já bydlím na horách a neřeším co je lepší luxusnější, řeším že chci v zimě bez problému dojet do cíle.
Zadní náhon musí mít velice aktivně nastavený systém ESP, aby si člověk při prudkém přidání plynu nerozbil na sněhu a ledu hubu. A v tom je problém, že při cestě dokopce v hlubokém sněhu to ESP zasahuje tak až se auto zastaví. Jen na netu pár testů kde to popisují. Stejně při rekuperaci blokuje zadní kola, protože zadní náprava se jen táhne za vozem a nepřene kroutící moment brzdícího motoru.

Ano na suchu a vlhku je zadní náhon lepší přenese výkon, netahá za volant, ale v zimě to je o něčem jiném, to je o tom jestli vůbec dojedu do cíle.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Marek71 » stř 06. dub 2022 17:34:48

No nevím jestli je v zimě na sněhu lepší nic moc zatížena přední náprava a přední pohon než zadni pohon s motorem vzadu.

Pamatuji na test ID.3, který dělal Rasto Chvála z garáž TV a byl z toho na sněhu nadšený. A to mu prošlo rukama dost aut, takže bych mu spíš věřil, i vzhledem ke zkušenostem z rally.

Zadni pohon u prémie se opravdu nedělá proto, že je luxusni, ale zkrátka proto že je lepší.

Ale samozrejme, ideal je AWD.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne stř 06. dub 2022 22:12:03, celkem upraveno 2 x.
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Radovan » stř 06. dub 2022 21:34:53

Tak jsem o tom diskutoval na fóru Peugeotu a hned jsem byl zdrbán, že náhon má vodní mlýn. Auto mají pření nebo zadní pohon. Člověk se až diví, nad čím jsou lidi schopni si honit ego. Tak jsem si zákeřně počkal a nachytal je na kW a kWh :D
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 07. dub 2022 10:26:08

Marek71 píše:No nevím jestli je v zimě na sněhu lepší nic moc zatížena přední náprava a přední pohon než zadni pohon s motorem vzadu.

Pamatuji na test ID.3, který dělal Rasto Chvála z garáž TV a byl z toho na sněhu nadšený. A to mu prošlo rukama dost aut, takže bych mu spíš věřil, i vzhledem ke zkušenostem z rally.

Zadni pohon u prémie se opravdu nedělá proto, že je luxusni, ale zkrátka proto že je lepší.

Ale samozrejme, ideal je AWD.


Se podívejte na tohle video, fiátek s jetýma gumama to napráskal enyaqu s novýma pneu. Zadní pohon je v létě jistě lepší, ale v težkých podmínkách např. při otáčení parkování a couvání do kopce je mnohem lepší mít možnost vektorování točivého momentu natočením hnané nápravy. Myslím že koupit si 2 tunové SUV jen se zadkem a pak u nás v Jizerkách vypadat jak blbec není doprá volba. A cena vozu 4x4 je uplně jinde zde je NIRO mnohem levnější

Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Niro EV - nová generace

Příspěvekod Radovan » pát 08. dub 2022 9:06:49

Zkušenost našeho zemřelého kamaráda Aleše s Peugeot Ion zadní pohon vesnice Krásná v Beskydech - v zimě s tím jezdil sám a měl lehký poháněný zadek, čili problémy na sněhu a ledu, co tam je hodně dlouho, do kopců, do zatáček atp.. Auto fungovalo skoro jako 4kolka až v okamžiku, kdy do zadního kufru na dno položil ocelový plát o váze 50 kg. Pak to mělo špičkovou trakci a bylo po problémech.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000