Niro EV - nová generace
Moderátor: Josef
Niro EV - nová generace
Tady představení nové generace Niro, už i nějaké detaily ohledně EV:
https://www.autorevue.cz/nova-kia-niro- ... -kilometru
Vypadá to, že se dost změnil dizaj, ale pohon u EV zústal stejný, bohužel i rychlost DC nabíjení.
https://www.autorevue.cz/nova-kia-niro- ... -kilometru
Vypadá to, že se dost změnil dizaj, ale pohon u EV zústal stejný, bohužel i rychlost DC nabíjení.
Re: Niro EV - nová generace
No nevím, krom designu se toho moc nezměnilo, parametry prakticky stejné. Lidi nahrazují Niro stejně drahým EV6, tedy nákupy nového Nira nevidím vůbec dobře.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV - nová generace
Ano, to souhlasím, udělali novou kastli a vnitřek zůstal stejný. Nové eNiro bude prodejné pokud se cenově bude důrazně lišit od EV6 a Ioniq 5. A nebo je u Kie hlavní důraz na hybridní a plug-in verzi a eNiro je jenom doplněk. Prostě, máme odladěný pohon i baterku, tak to ještě využijeme, dokud se dá.
Re: Niro EV - nová generace
Uvnitř jsou dost zásadní změny (palubka, displeje), ale jinak je to pořád staré e-Niro. Předpokládaná cena 36 000 GBP není nic moc lákavého oproti EV6, které je úplně jinde parametry, výkonem a nabíjením.
Tady je jednou loučení s e-Nirem a koupě EV6
Tady je jednou loučení s e-Nirem a koupě EV6
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Niro EV - nová generace
Máte pravdu, myslel jsem tak, že zůstala baterka a pohon.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Niro EV - nová generace
Poměrně zásadní je možnost tažení přívěsu 750 kg u elektrické verze a myslím že za plně vynavené Niro se 150 Kw bude oholená 125 Kw EV6 s o 150 km menším dojezdem, takže každý si musí říct sám co potřebuje.
Za mě je Niro slušný EV pro běžnou rodinu. EV6 to už je trochu luxus i spotřebově bude o hodně výše.
Zájímavá informace u PHEV je zvýšení výkonu elektrického motoru a zavedení elektrického topení, protože současné Niro PHEV se dá v zimě používat v EV módu jen težko. Zase minus je zrušení mechanické zpátečky
Za mě je Niro slušný EV pro běžnou rodinu. EV6 to už je trochu luxus i spotřebově bude o hodně výše.
Zájímavá informace u PHEV je zvýšení výkonu elektrického motoru a zavedení elektrického topení, protože současné Niro PHEV se dá v zimě používat v EV módu jen težko. Zase minus je zrušení mechanické zpátečky
Re: Niro EV - nová generace
Pravda mě Niro plně vyhovuje. to nové je zase o 10 cm větší a zase horší na parkování. EV6 by byla pro mě naprosto zbytečná, jak píšete větší spotřeba, menší dojezd atd.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Niro EV - nová generace
Se zadním náhonem si v zimě taky nejsem jist a verze 4x4 je za úplně jiný peníze.
Re: Niro EV - nová generace
Ale není právě zadní pohon lepší než přední? I v zimě? proč by to jinak výrobci dělali? Jak to chápu já, tak koncepce "vše vepředu" je pozůstatek spalovací doby, motor napříč a pohon na předek je levné řešení a zabírá méně místa, používá se u levnějších aut. V prémiové třídě se pořád používá pohon na zadek.
A u EV bych tuplem řekl, že je RWD lepší koncepce, ostatně to říkají i testy a lidi, co měli možnost srovnat např. jízdu v Koně a Ioniq 5 a to i v zimě. Co jsem tak koukal na testy, tak třeba u Kony spousta lidí kritizuje fakt, že motor je sice výkonný, ale na tu přední nápravu je to dost těžké to přenést, hlavně na mokru.
Pokud by cenově vycházelo nové eNiro jak píšete, plná výbava za cenu startovací EV6, tak by to bylo OK. Ale obávám se, že bude dražší.
A u EV bych tuplem řekl, že je RWD lepší koncepce, ostatně to říkají i testy a lidi, co měli možnost srovnat např. jízdu v Koně a Ioniq 5 a to i v zimě. Co jsem tak koukal na testy, tak třeba u Kony spousta lidí kritizuje fakt, že motor je sice výkonný, ale na tu přední nápravu je to dost těžké to přenést, hlavně na mokru.
Pokud by cenově vycházelo nové eNiro jak píšete, plná výbava za cenu startovací EV6, tak by to bylo OK. Ale obávám se, že bude dražší.
Re: Niro EV - nová generace
Polovina lidí řekne že nejlepší je zadní náhon, druhá polovina že přední, všichni se shodnou na 4x4
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Niro EV - nová generace
Každý má jiný názor, ale já bydlím na horách a neřeším co je lepší luxusnější, řeším že chci v zimě bez problému dojet do cíle.
Zadní náhon musí mít velice aktivně nastavený systém ESP, aby si člověk při prudkém přidání plynu nerozbil na sněhu a ledu hubu. A v tom je problém, že při cestě dokopce v hlubokém sněhu to ESP zasahuje tak až se auto zastaví. Jen na netu pár testů kde to popisují. Stejně při rekuperaci blokuje zadní kola, protože zadní náprava se jen táhne za vozem a nepřene kroutící moment brzdícího motoru.
Ano na suchu a vlhku je zadní náhon lepší přenese výkon, netahá za volant, ale v zimě to je o něčem jiném, to je o tom jestli vůbec dojedu do cíle.
Zadní náhon musí mít velice aktivně nastavený systém ESP, aby si člověk při prudkém přidání plynu nerozbil na sněhu a ledu hubu. A v tom je problém, že při cestě dokopce v hlubokém sněhu to ESP zasahuje tak až se auto zastaví. Jen na netu pár testů kde to popisují. Stejně při rekuperaci blokuje zadní kola, protože zadní náprava se jen táhne za vozem a nepřene kroutící moment brzdícího motoru.
Ano na suchu a vlhku je zadní náhon lepší přenese výkon, netahá za volant, ale v zimě to je o něčem jiném, to je o tom jestli vůbec dojedu do cíle.
Re: Niro EV - nová generace
No nevím jestli je v zimě na sněhu lepší nic moc zatížena přední náprava a přední pohon než zadni pohon s motorem vzadu.
Pamatuji na test ID.3, který dělal Rasto Chvála z garáž TV a byl z toho na sněhu nadšený. A to mu prošlo rukama dost aut, takže bych mu spíš věřil, i vzhledem ke zkušenostem z rally.
Zadni pohon u prémie se opravdu nedělá proto, že je luxusni, ale zkrátka proto že je lepší.
Ale samozrejme, ideal je AWD.
Pamatuji na test ID.3, který dělal Rasto Chvála z garáž TV a byl z toho na sněhu nadšený. A to mu prošlo rukama dost aut, takže bych mu spíš věřil, i vzhledem ke zkušenostem z rally.
Zadni pohon u prémie se opravdu nedělá proto, že je luxusni, ale zkrátka proto že je lepší.
Ale samozrejme, ideal je AWD.
Naposledy upravil(a) Marek71 dne stř 06. dub 2022 22:12:03, celkem upraveno 2 x.
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niro EV - nová generace
Tak jsem o tom diskutoval na fóru Peugeotu a hned jsem byl zdrbán, že náhon má vodní mlýn. Auto mají pření nebo zadní pohon. Člověk se až diví, nad čím jsou lidi schopni si honit ego. Tak jsem si zákeřně počkal a nachytal je na kW a kWh
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Niro EV - nová generace
Marek71 píše:No nevím jestli je v zimě na sněhu lepší nic moc zatížena přední náprava a přední pohon než zadni pohon s motorem vzadu.
Pamatuji na test ID.3, který dělal Rasto Chvála z garáž TV a byl z toho na sněhu nadšený. A to mu prošlo rukama dost aut, takže bych mu spíš věřil, i vzhledem ke zkušenostem z rally.
Zadni pohon u prémie se opravdu nedělá proto, že je luxusni, ale zkrátka proto že je lepší.
Ale samozrejme, ideal je AWD.
Se podívejte na tohle video, fiátek s jetýma gumama to napráskal enyaqu s novýma pneu. Zadní pohon je v létě jistě lepší, ale v težkých podmínkách např. při otáčení parkování a couvání do kopce je mnohem lepší mít možnost vektorování točivého momentu natočením hnané nápravy. Myslím že koupit si 2 tunové SUV jen se zadkem a pak u nás v Jizerkách vypadat jak blbec není doprá volba. A cena vozu 4x4 je uplně jinde zde je NIRO mnohem levnější
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Niro EV - nová generace
Zkušenost našeho zemřelého kamaráda Aleše s Peugeot Ion zadní pohon vesnice Krásná v Beskydech - v zimě s tím jezdil sám a měl lehký poháněný zadek, čili problémy na sněhu a ledu, co tam je hodně dlouho, do kopců, do zatáček atp.. Auto fungovalo skoro jako 4kolka až v okamžiku, kdy do zadního kufru na dno položil ocelový plát o váze 50 kg. Pak to mělo špičkovou trakci a bylo po problémech.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000