Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dnes jsem byl v servisu - tlaková zkouška nic neprokázala. Dolili prý 2 litry na maximum ( ta nádržka je zjevně větší než vypadá ) a mám sledovat stav. Auto prý již na svolávačce bylo 2.12.2022 čemuž asi odpovídá ten Coolan... Takže doporučená výměna by měla být v 200tis. nebo za šest let.
Mám prý jezdit a sledovat hladinu.
Mám teorii, jak ten mnou naměřený úbytek mohl vzniknout.
Po výměně kapaliny to bylo zavzdušněné (někde jsem se dočetl že té kapaliny je v autě 17 litrů?) takže provozem v průběhu toho jednoho roku se to postupně odvzdušnilo a hladina klesla. Pak při přepravě, kdy najížděli na kamion to bylo hodně nakloněné a dostal se do trubek vzduch. V tu chvíli jsem já změřil první hladinu. Pak se provozem ten vzduch zase dostal pryč a hladina klesla opět na původní úroveň. Ale je to jen teorie, která se mi líbí, protože to nikam nezatýká
Mám prý jezdit a sledovat hladinu.
Mám teorii, jak ten mnou naměřený úbytek mohl vzniknout.
Po výměně kapaliny to bylo zavzdušněné (někde jsem se dočetl že té kapaliny je v autě 17 litrů?) takže provozem v průběhu toho jednoho roku se to postupně odvzdušnilo a hladina klesla. Pak při přepravě, kdy najížděli na kamion to bylo hodně nakloněné a dostal se do trubek vzduch. V tu chvíli jsem já změřil první hladinu. Pak se provozem ten vzduch zase dostal pryč a hladina klesla opět na původní úroveň. Ale je to jen teorie, která se mi líbí, protože to nikam nezatýká
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Hladina se již drží, zdá se tedy, že teorie se zavzdušněním při převozu mohla být pravdivá.
V servise nakonec dolili jen cca 0,5l a zbytek mi dali do kufru. Mám tedy 1,5l do zásoby.
Jinak žena poprvé vyzkoušela jízdu v elektromobilu s želvou. Jela výlet dlouhý 107km (včetně návratu) v mrazech -11 až -7.
Auto bylo nabito na 48%, dojezd ukazovalo 188km. Když vyjela spadlo to hned na 155km. No a po cestě zpátky už jela kolem 90km/h aby dojela, pak auto nemělo ochotu akcelerovat a dole pod naším kopcem jí skočila želva a domů se doplazila se 7% baterie.
Ráno bylo kolem -8st a jel jsem to na pár metrech odměřit. Auto jelo max 50 po rovince (ujel sem všeho všudy 3km po vesnici abych ho moc netrápil).
Graf začíná při puštěné klimatizaci a již v tu chvíli je MAX článek na 3,2V a min článek 78 na 3,1V. Jakmile se vyjelo šlo to výrazně dolů, ale 78 šel až na 2,2V.
Rozdíl v článcích šel při zátěži až na 0,5V
Nutno podotknout, že auto nebylo min. 2 ale spíše 3 měsíce nabito do 100% kvůli prodeji.
Tady je jak vypadalo nabíjení na 100% v porovnání s Ioniqem.
eNiro zjevně jde v nabíjení výše - nevím jestli to je chemií baterek nebo se snažili z baterek dostat víc?
V servise nakonec dolili jen cca 0,5l a zbytek mi dali do kufru. Mám tedy 1,5l do zásoby.
Jinak žena poprvé vyzkoušela jízdu v elektromobilu s želvou. Jela výlet dlouhý 107km (včetně návratu) v mrazech -11 až -7.
Auto bylo nabito na 48%, dojezd ukazovalo 188km. Když vyjela spadlo to hned na 155km. No a po cestě zpátky už jela kolem 90km/h aby dojela, pak auto nemělo ochotu akcelerovat a dole pod naším kopcem jí skočila želva a domů se doplazila se 7% baterie.
Ráno bylo kolem -8st a jel jsem to na pár metrech odměřit. Auto jelo max 50 po rovince (ujel sem všeho všudy 3km po vesnici abych ho moc netrápil).
Graf začíná při puštěné klimatizaci a již v tu chvíli je MAX článek na 3,2V a min článek 78 na 3,1V. Jakmile se vyjelo šlo to výrazně dolů, ale 78 šel až na 2,2V.
Rozdíl v článcích šel při zátěži až na 0,5V
Nutno podotknout, že auto nebylo min. 2 ale spíše 3 měsíce nabito do 100% kvůli prodeji.
Tady je jak vypadalo nabíjení na 100% v porovnání s Ioniqem.
eNiro zjevně jde v nabíjení výše - nevím jestli to je chemií baterek nebo se snažili z baterek dostat víc?
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Přijde mi to zbytečné trápení baterie. Pokud se článek dostal na napětí 2.2V tak je asi odepsaný.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 146
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Napětí 2.2 V na článek a rozdíl 0.5 V na první pohled vypadá na špatnou baterii. Na druhou stranu byla baterie vybitá a asi dost podchlazená. Je zvláštní, že se auto nevypnulo a stále jelo... Jak to vypadá při normálních teplotách baterie (25 C) ?. Kolik má auto najeto km?
V Citigu nejde napětí článku pod 3.48 V (v klidu - při indikaci dojezdu 5km), při zátěži jsem zaznamenal nejníže cca 3.2 V (auto při nízkém SOC dost omezuje výkon).
V Citigu nejde napětí článku pod 3.48 V (v klidu - při indikaci dojezdu 5km), při zátěži jsem zaznamenal nejníže cca 3.2 V (auto při nízkém SOC dost omezuje výkon).
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Vím, že vadný článek řešil Luboš, nakonec mu to v záruce vyměnili (měnili jen modul s články).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
No ty výlety pod 2,4V byly jen na chvilku a pak šlo auto hned na nabíječku, kde z rána se nabíjení rozbíhalo jen pomalu.
Teplota článků byla -7 (pro ten můj ranní test), takže extrém a rozdíl proti Lubošovi, který ty své baterky většinou ždímal přo 20stC.
Při nabíjení se článek držel max 0,02V za ostatními a občas jako nejslabší proskočil i jiný. Nahoře pak zarovnáno vše na 4,16V.
Plánuju ještě teď v zimně jeden test kdy půjdu pod 10% SoC, ale již ne tak nízko. Abych si ověřil, jak si ten článek stojí po zbalancování a zda je na něj spoleh.
Dál budu již jezdit mezi 30% a 80% jak se má.
Zajímalo by mne, jak to mají ostatní kterým se již přihodila želva.
Ale Kia zjevně povoluje jít s baterkami hodně nízko, což určitě není dobře a je třeba si to hlídat.
Teplota článků byla -7 (pro ten můj ranní test), takže extrém a rozdíl proti Lubošovi, který ty své baterky většinou ždímal přo 20stC.
Při nabíjení se článek držel max 0,02V za ostatními a občas jako nejslabší proskočil i jiný. Nahoře pak zarovnáno vše na 4,16V.
Plánuju ještě teď v zimně jeden test kdy půjdu pod 10% SoC, ale již ne tak nízko. Abych si ověřil, jak si ten článek stojí po zbalancování a zda je na něj spoleh.
Dál budu již jezdit mezi 30% a 80% jak se má.
Zajímalo by mne, jak to mají ostatní kterým se již přihodila želva.
Ale Kia zjevně povoluje jít s baterkami hodně nízko, což určitě není dobře a je třeba si to hlídat.
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Pro klid v duši jsem si to byl na SoC 77% projet a vše se jevilo v pořádku - rozdíl v článcích při zátěži byl 0,02V a ten článek 78 pod zátěží nebyl ani nejslabší. Uvidíme jak dále při nižších SoC a jak to bude se samovybíjením resp. vnitřním odporem.
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Zdravím,
přicházím s dotazem - ojediněle se nám v eNiru děje to, že display infotainmentu zhasne a nereaguje (nebo možná ani nenaskočí po nastartování), ale rádio hraje. Četl jsem že je to SW záležitost?
A druhá věc, opět sporadicky se ztlumí přední reproduktory a hrají pouze zadní. Navigace spuštěna není. Není někde nějaké nastavení které by tomu zabránilo?
přicházím s dotazem - ojediněle se nám v eNiru děje to, že display infotainmentu zhasne a nereaguje (nebo možná ani nenaskočí po nastartování), ale rádio hraje. Četl jsem že je to SW záležitost?
A druhá věc, opět sporadicky se ztlumí přední reproduktory a hrají pouze zadní. Navigace spuštěna není. Není někde nějaké nastavení které by tomu zabránilo?
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Jednou za nějaký čas infotainment opravdu zamrzne a je potřeba použít resetovací tlačítko. S reproduktory jsem problém neměl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ztlumení předních reproduktorů se koná pokud je aktivní jiný zvuk, třeba navigace, mobil, couvání,..., a vše se nastavuje v menu velké obrazovky u Kony a u Nira to předpokládám bude stejné. Zčernání obrazovky se u mě nikdy nekonalo, ale pokud často sleduji okamžité spotřeby a obrazovka je dlouho aktivní, tak se občas stane, že se hodnoty neaktualizují (zamrznou) a stačí opustit obrazovku a znovu ji aktivovat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (98+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Lama píše:Ztlumení předních reproduktorů se koná pokud je aktivní jiný zvuk, třeba navigace, mobil, couvání,..., a vše se nastavuje v menu velké obrazovky u Kony a u Nira to předpokládám bude stejné. Zčernání obrazovky se u mě nikdy nekonalo, ale pokud často sleduji okamžité spotřeby a obrazovka je dlouho aktivní, tak se občas stane, že se hodnoty neaktualizují (zamrznou) a stačí opustit obrazovku a znovu ji aktivovat.
Díky za hint, měl jsem zaplé upozorňování na radary a při ztlumení předních reproduktorů se mi zdálo že slyším skoro neslyšné pípání. Vypl jsem to a uvidíme.
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dnešní noční cesta ze zaměstnání- Vysočina pod "přívalem sněhu" - na části cesty nebylo vidět na 30m...dalo se to čekat: ukázala se výstraha,radar vpředu zalepil sníh - v pořádku,to by nebyl problém,dá se to očekávat, je umístěný hodně dole. Takže až po dojezdu do garáže jsem to utřel od nánosu. Jenže výstraha svítila dál. Zmizelo to až po vypnutí motoru a následném oživení. Jen dotaz : dá se to oznámení nějak vyresetovat /odstranit v době jízdy?... je to moje první zima- a asi první trošku sníh,jinak bylo v zimě u nás jen už napadáno,když jsem jel.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Můžete udělat pouze to, co jste udělal. Zastavíte, vypnete auto a očistíte radar. Je to běžná věc, stává se to v zimě při sněžení poměrně často.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Díky. Tedy, stávalo se mi to běžně i na Toyotě - hvězdičky kolem auta na animaci- ale tam to brzy zmizelo...žeby tím,že auto vydávalo více tepla? No,ale zas o něco víc ,co by mě nemělo překvapit
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Záleží, jak měla Toyota umístěný radar. Pokud ale sněží, tak není šance, že by radar obalený sněhem fungoval. Klasicky, když jsem projížděl sněžící Vysočinou tak byl problém, jakmile jsem vjel do oblasti s vyšší teplotou, sníh odtál a zmizelo to. Taky to některé přední čidla na měření vzdálenosti od překážky vyřadí z provozu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Začala mě trápit maličkost /?/
Dotykové zamykání dveří u řidiče přestalo fungovat - nebo zamkne po X pokusech. U spolujezdce bez problémů pracuje...
Byla by možná nějaká "domácí pomoc" ,nebo se rovnou obrátit na servis?...Nevím,jestli by byl vhodný nějaký sprey - Konkor nebo něco takového
Dotykové zamykání dveří u řidiče přestalo fungovat - nebo zamkne po X pokusech. U spolujezdce bez problémů pracuje...
Byla by možná nějaká "domácí pomoc" ,nebo se rovnou obrátit na servis?...Nevím,jestli by byl vhodný nějaký sprey - Konkor nebo něco takového
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Určitě nepomůže sprej. Já mám na dveřích také různou citlivost senzorů a nejhorší je mít suché ruce, tedy malou vodivost, které spíná senzory. V tomto případě se obraťte na servis, máte to v záruce a budou muset vyměnit snímač.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Díky - tak trošku jsem s tím servisem už počítal. Jen nevím,jestli se na tento případ nějak vztahuje záruka - přece jen je to rok 2020.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Předpokládám záruku 7 let, měli by to uznat, není to spotřební materiál.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Cau, mozno to tu uz niekde bolo, mozno nie. Ako sa o toto auto ako ojetinu zaujimam, narazil som na navod, ako vypnut VESS a cuvaci beep. Moze sa niekomu hodit.