Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tomu nerozumim…opravdu jen rucne to je divne prece to snad musi nejak jit
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Asi bude to klimatizování primárně určeno s připojeným kabelem. Mám příručku jen v ang,takže taky nevím. Navíc mám Niro od léta,takže první zima mě teprve čeká. Zatím jsem jen vyzkoušel vyhřát auto dálkově přes app. V noci / před 22:00/ teplota kolem 3-4 C,mobilem jsem to pustil a po příchodu byla v autě "sauna" - nastaveno na 22C. Kolegové škrabali,já měl čelní už jen vlhké... Ale asi je potřeba dobrý signál- v garáži mi to nepustí/ vzdálenost cca 100m/
Můj dotaz : vím,že auto samo dobíjí 12V baterii /mělo by /. V této době mám jen krátké trasy,s rádiem a vyhřevem sedačky - nevím,jestli to více neodebírá z malé baterie... Namátkou jsem v pátek před odjezdem připojil nabíječku : není asi přesná- ukázalo to 12,2V. Po příjezdu /cca 25km/ ukázala 12,4V. Používal někdo z Vás to externí nabíjení,nebo to necháváte jen na autě? Minulý majitel "odrovnal" tu origo - asi nechával odemknuto,nebo otevřeno - vyměnil ji za Vartu,silnější.
Po trošce rozmýšlení jsem "napsal rakouskému ježiškovi",jestli by mi nepřinesl frunk..jestli otvírám předek,nebo zadek,je to jedno...
Můj dotaz : vím,že auto samo dobíjí 12V baterii /mělo by /. V této době mám jen krátké trasy,s rádiem a vyhřevem sedačky - nevím,jestli to více neodebírá z malé baterie... Namátkou jsem v pátek před odjezdem připojil nabíječku : není asi přesná- ukázalo to 12,2V. Po příjezdu /cca 25km/ ukázala 12,4V. Používal někdo z Vás to externí nabíjení,nebo to necháváte jen na autě? Minulý majitel "odrovnal" tu origo - asi nechával odemknuto,nebo otevřeno - vyměnil ji za Vartu,silnější.
Po trošce rozmýšlení jsem "napsal rakouskému ježiškovi",jestli by mi nepřinesl frunk..jestli otvírám předek,nebo zadek,je to jedno...
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Valek Vlastimil píše:Jak jsem se už zmiňoval, po koupi tam bylo pod spodní ryskou - minulý týden jsem nechal v AS doplnit.Bohužel/staré pako/ jsem se nepodíval,jestli doplnili na horní rysku- předpokládám že ano...Po doplnění najeto 1200 km. Výměnu prováděli prý taky v AS Zlín.
Zdravím, mohu se zeptat jak si hladina kapaliny stojí po dolití? Koupil jsem eNiro s nájezdem 162tis a také mám hladinu těsně nad hadicemi, tj. hluboko pod minimem. Dá se kapalina na dolití v servise koupit?
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
drcvach píše:Valek Vlastimil píše:Jak jsem se už zmiňoval, po koupi tam bylo pod spodní ryskou - minulý týden jsem nechal v AS doplnit.Bohužel/staré pako/ jsem se nepodíval,jestli doplnili na horní rysku- předpokládám že ano...Po doplnění najeto 1200 km. Výměnu prováděli prý taky v AS Zlín.
Zdravím, mohu se zeptat jak si hladina kapaliny stojí po dolití? Koupil jsem eNiro s nájezdem 162tis a také mám hladinu těsně nad hadicemi, tj. hluboko pod minimem. Dá se kapalina na dolití v servise koupit?
Mám sice sestru Konu, ale mělo by to být obdobné. Kapalina z výroby držela stále na stejné hladině. Po pročištění kapaliny v 75 tis. vidím mírný pokles lehce pod rysku MIN, ale už to neklesá. Asi nějaká vzduchová bublinka. Při další garanci si ji nechám dolít. Je tam cca 13 litrů kapaliny celkem ve třech okruzíchhttp://elektroforum.cz/download/file.php?id=3179&mode=view. Technik mi kapalinu ukazoval, měli jí v malém plastovém balení a litr stál údajně přes 700 Kč. Rozhodně nedolévat kapalinou koupenou na benzínce!!! Pokud Vám únik trvá, tak mohl třeba chladič schytat nějaký kamínek, nebo netěsnost hadic (Kuna).
Jaké máte u toho nájezdu 162tis. %SOH baterie (případně pokles dojezdu) ???
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (94+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
drcvach " : zdravím nového kolegu... po dolití kapaliny si drží hladinu tak nějak stále stejnou.Pro jistotu sleduji cca 1x týdně- asi zažité reflexy z benzinu .
Když jsem jel v září na dovolenou,tak jsem v servisu trošku dokoupil / pro jistotu/. Nevím přesně,kolik mi tam nalili do lahvičky/ podívám se - asi 2.5 dcl/ - no,zaplatil jsem 600,-
Když jsem jel v září na dovolenou,tak jsem v servisu trošku dokoupil / pro jistotu/. Nevím přesně,kolik mi tam nalili do lahvičky/ podívám se - asi 2.5 dcl/ - no,zaplatil jsem 600,-
Naposledy upravil(a) Valek Vlastimil dne pát 05. led 2024 14:41:40, celkem upraveno 1 x.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Bohužel, výměna kapaliny je raketa, naštěstí ji měnili většině aut zdarma v záruce a interval je prý dnes 90 tis. km, pokud si to pamatuju správně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Bohužel, výměna kapaliny je raketa, naštěstí ji měnili většině aut zdarma v záruce a interval je prý dnes 90 tis. km, pokud si to pamatuju správně.
Moje původní představa byla, že si v servise koupím 1L a doliji. Těch 90tis. platí pro i pro facelift 2020?
Nicméně po prvních pár kilometrech jsem zjistil, že hladina kapaliny nebude můj hlavní problém.
Při jízdě vpředu od nápravy něco silně hučí, v ostré zatáčce až klepe (viz video: https://photos.app.goo.gl/guooU7xFx6dTcFDK7). Z toho co jsem projel na internetu to může být od ložiska v kole až po redukční převodovku nebo ložiska v motoru což obojí jsou komponenty které jsou prý v koně/eNiru postiženy častými poruchami
No auto má najeto 162tis, tak si nechci stěžovat. Jen mě trochu mrzí že jsem kvůli manželce "upgradoval" z naprosto bezproblémového Ioniqa 28kWh. Ten má stejný nájezd ale naprosto bez problémů. Ve chvíli kdy jsem rozchodil reporting SoC při nabíjení přes wifi, tak mě u něj vlastně nic nechybělo. Krásně u něj funguje zastavení nabíjení a následné rozjetí přes EVSE modul.
To u eNira se po přerušení nabíjení uspí a musím ho probudit zavoláním service start charging - naštěstí funguje uvo integrace v HomeAssitant tak se to dá dělat automatizovaně, ale je k tomu třeba konektivita v autě, což nevím kolik bude stát po skončení záruky.
Takže jsem takový rozpolcený v pocitech z "nového" auta Snad alespoň ta kapalina bude jen dolití.
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kdepak jste to kupoval? V mém případě /autě/ předchozí majitel nechával měnit obě poloosy /leden + unor 2023/ tak snad bude chvíli pokoj....Mělo při nákupu nájezd 82 t km a za 700,-
Asi bych hned uháněl do servisu a vše nechal měnit - je záruka do 170 tisíc km ?
Asi bych hned uháněl do servisu a vše nechal měnit - je záruka do 170 tisíc km ?
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
kupoval jsem to na https://www.openlane.eu/, auto je z Holandska. Já tam kladně hodnotím mírné zimy tj. korozně jsou auta odtamtud OK, silnice jsou také v pořádku a je to placka takže žádné kopce Auto je po třech letech z leasingu, tudíž historie také jasná, do servisu to jezdilo co chvíli kvůli nájezdu. Takže mne překvapilo, jak hodně to hučí, to se asi nestalo najednou, to musel být delší proces.
Uvidím, do servisu to bude muset.
Uvidím, do servisu to bude muset.
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Lama píše:drcvach píše:Valek Vlastimil píše:Jak jsem se už zmiňoval, po koupi tam bylo pod spodní ryskou - minulý týden jsem nechal v AS doplnit.Bohužel/staré pako/ jsem se nepodíval,jestli doplnili na horní rysku- předpokládám že ano...Po doplnění najeto 1200 km. Výměnu prováděli prý taky v AS Zlín.
Zdravím, mohu se zeptat jak si hladina kapaliny stojí po dolití? Koupil jsem eNiro s nájezdem 162tis a také mám hladinu těsně nad hadicemi, tj. hluboko pod minimem. Dá se kapalina na dolití v servise koupit?
Mám sice sestru Konu, ale mělo by to být obdobné. Kapalina z výroby držela stále na stejné hladině. Po pročištění kapaliny v 75 tis. vidím mírný pokles lehce pod rysku MIN, ale už to neklesá. Asi nějaká vzduchová bublinka. Při další garanci si ji nechám dolít. Je tam cca 13 litrů kapaliny celkem ve třech okruzíchhttp://elektroforum.cz/download/file.php?id=3179&mode=view. Technik mi kapalinu ukazoval, měli jí v malém plastovém balení a litr stál údajně přes 700 Kč. Rozhodně nedolévat kapalinou koupenou na benzínce!!! Pokud Vám únik trvá, tak mohl třeba chladič schytat nějaký kamínek, nebo netěsnost hadic (Kuna).
Jaké máte u toho nájezdu 162tis. %SOH baterie (případně pokles dojezdu) ???
Dojezd jsem ještě nezkoušel, zatím jsem jen auto odvezl na přepis a přitom právě zjistil hlučnost předku.
Nicméně dle diagnostiky je SoH 100%. Auto vidělo DC nabíječku jen párkrát. Řádně se to ale pozná až při zatížení při nízkém nabití.
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Valek Vlastimil píše:Kdepak jste to kupoval? V mém případě /autě/ předchozí majitel nechával měnit obě poloosy /leden + unor 2023/ tak snad bude chvíli pokoj....Mělo při nákupu nájezd 82 t km a za 700,-
Asi bych hned uháněl do servisu a vše nechal měnit - je záruka do 170 tisíc km ?
Já mám všude napsánu záruku do 150tis.
Výměna poloosy znamená asi včetně ložisek v kolech, že? Nemáte představu kolik to stálo?
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Kona nebo Niro ukazují SOH 100% stále, bohužel takto se SOH vyčíst nedá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
neříkám že je to nejpřesnější způsob zjišťování stavu baterie a například v Ioniq5 a novějších již měří přímo SoH článků, ale již jsem viděl různě po fórech lidi se SoH 97% a podobně, takže nějakou vypovídající hodnotu to mít podle mne bude.
Například na mém Ioniq 28kWh je SoH po 160tis. km také 100%, zároveň ale BMS nezačala otevírat buffer baterky, protože ukončuje nabíjení na 4,12V jako u auta s necelými 80tis. viz https://fdrive.cz/clanky/test-nechali-j ... trech-8798
Až bude KIA na značkách a bude auto po servise, tak zkusím kapacitní test dle
To je samozřejmě nejlépe vypovídající test.
Například na mém Ioniq 28kWh je SoH po 160tis. km také 100%, zároveň ale BMS nezačala otevírat buffer baterky, protože ukončuje nabíjení na 4,12V jako u auta s necelými 80tis. viz https://fdrive.cz/clanky/test-nechali-j ... trech-8798
Až bude KIA na značkách a bude auto po servise, tak zkusím kapacitní test dle
To je samozřejmě nejlépe vypovídající test.
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nedávno jsem viděl zajímavé video, jak Dekra přišla s přístrojem, který umožňuje certifikované změření SOH za 15 minut.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Kona nebo Niro ukazují SOH 100% stále, bohužel takto se SOH vyčíst nedá.
Když jsme se zde dotazoval majitele s nájezdem 162tis. km, tak jsem předpokládal, že už bude bafr vyčerpán a bude SOH klest i pod 100%...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (94+ t.km za 13,4 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Bohužel definitivně mohu říci, že se u mne chladící kapalina někam ztrácí a to poměrně výrazně.
Další špatná zpráva je, že nikde nepozoruji únik, takže ta kapalina může končit v baterii, nabíječce nebo motoru
To je úbytek za týden resp. 210km
Další špatná zpráva je, že nikde nepozoruji únik, takže ta kapalina může končit v baterii, nabíječce nebo motoru
To je úbytek za týden resp. 210km
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tady lidi probírají únik kapaliny do inverteru a prý ta výměna zelene za modrou nějak s tím souvisí.
https://www.speakev.com/threads/recall- ... le.177909/
Modrá není vodivá takže nezničí okamžitě inverter?
Prý na to byla servisní akce v americe - prověrka těsnosti. Myslím že to je na reklamaci u výrobce.
https://www.speakev.com/threads/recall- ... le.177909/
Modrá není vodivá takže nezničí okamžitě inverter?
Prý na to byla servisní akce v americe - prověrka těsnosti. Myslím že to je na reklamaci u výrobce.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Kona nebo Niro ukazují SOH 100% stále, bohužel takto se SOH vyčíst nedá.
Prý novější Kona (facelift před úplně novou Konou) SOH ukazuje v infotainmentu - info od kolegy.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
xdenser píše:Tady lidi probírají únik kapaliny do inverteru a prý ta výměna zelene za modrou nějak s tím souvisí.
https://www.speakev.com/threads/recall- ... le.177909/
Modrá není vodivá takže nezničí okamžitě inverter?
Prý na to byla servisní akce v americe - prověrka těsnosti. Myslím že to je na reklamaci u výrobce.
Moc děkuju, největší obavu mám z toho, že to teče do baterky nebo motoru. Pokud by to byla nabíječka nebo EPCU, tak je to ještě nějak rozumně řešitelné. Ještě jednou díky!!!
KIA eNiro MY2020, 64kWh, 11kW nab.
-
- Příspěvky: 72
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Po jaké době/ nájezdu Vám to tak kleslo? -aa,už vidím pod obrázkem..Já toho v současné době moc nenajezdím/ do zaměstnání 2x20 km/ - ale taky sleduji stav. Mám pocit,že hladina kolísá, někde kolem toho slisování nádržky.Že by "ohřátí systému" ? Cca 1cm rozdíl. Měl jsem podezření,jestli to nesouvisí s topením a klimou v současných mínusových teplotách / odborníci možná vyvrátí/.