Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Moderátor: Josef

e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod e-LUKY » úte 16. bře 2021 17:49:23

Takto to přesně dopadá, když se moc spoléhá na asistenty a nevšimnou si že už vypnul!
Takto jsem to měl po cestě psáno výše!

https://www.novinky.cz/krimi/clanek/na- ... .seznam.cz
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » úte 16. bře 2021 18:34:11

Josef píše:Já řeším přední radar, předpokládám, že zadní čidla a radar nemají vliv na funkci tempomatu a kolizní funkci.


Pokud se Vám rozsvítil symbol nehody, tak šlo opravdu o přední radar, pokud jen hláška o vypnutí radaru + trojůhelník , tak zadní radar y .
Přední radar mě nešel jen jednou a to pod sněhem. Zadní pravidelně při jízdě s vlekem, někdy po 5 Km, jindy až po 50 Km.
milan84
Příspěvky: 9
Registrován: ned 20. pro 2020 19:06:46

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod milan84 » sob 20. bře 2021 20:53:46

Ak Vas zaujima, vyspovedal som majitela eNiro, ktory najazdil za 1 rok 60.000km 8-)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » sob 20. bře 2021 23:43:22

Děkujeme, sledoval jsem on-line 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » ned 21. bře 2021 12:46:54

Tak teď je potvrzeno, že skutečně je chladící kapalina ultradrahá a ani servis ještě týden před prohlídkou toto nevěděl. Tedy Luboš zaplatil za 7,5 litru 300 EUR! Je zajímavé, že se píše, že v Niru je 13,5 litru chladící kapaliny. Bohužel mu ji měnili za 6 měsíců, protože 45 tis. km. Tedy údržba e-Niro nic levného není, uvidíme jaká bude cena výměny v ČR. Díky bohu mám 3 servisní prohlídky zdarma, takže mě to trápit nebude.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Radovan
Příspěvky: 1168
Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
Bydliště: Ostrava-Plesná
Kontaktovat uživatele:

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Radovan » pon 22. bře 2021 8:00:36

Sice je 7,5 tisíce Kč po 45 tis. km moc peněz, ale když si vzpomenu na můj Citroen Berlingo, tak to byla běžná cena roční garanční prohlídky ve značkovém servise kvůli záruce. Filtr kabinový, palivový, olej, kontrola. Každých 15 tis. km nebo 1 rok, co nastalo dříve. Ale je fakt, že v rámci elektromobilů je to úlet.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » pon 22. bře 2021 14:46:06

Ohledně servisu eNiro byl někde v diskusi na hybrid.cz zveřejněný plán servisu i s cenami od 0 do 90 tisíc km. A vyšla ta údržba dráž než u hybridní Toyoty RAV4.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 22. bře 2021 17:06:56

Jediný problém je ta kapalina, na jednom zahraničním fóru psali o ceně v Anglii cca 400 GBP, což je masakr, když člověk na 90 tis. km zaplatí 800 GBP je za výměny chladící kapaliny.... :roll:
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » pon 22. bře 2021 21:03:36

Jo, je to masakr a snaha vytáhnout peníze z majitelů eNiro. Pokud si dobře pamatuji, tak ta RAV4 měla náklady cca 36 tisíc na 90 tis km. Nevím jak to eNiro s tou zázračnou chladící kapalinou...

Aspoň vím jakému EV se vyhnout, když bych přemýšlel :-)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 22. bře 2021 21:19:31

Je otázka, jak dlouho bude cena té kapaliny takto vysoká, někde jsem četl, že konkurence nespí a vyrábí kapalinu se stejnými vlastnostmi ale výrazně levnější. Navíc to potká i Hyundai, bylo by bláhové si myslet že ne, vzhledem i k tomu, že bude používat baterie stejného výrobce. Myslím, že údržba např. Mercedes, Volvo, BMW apod. nebude rovněž nic levného. Ceny, kdy se platilo 800,- Kč za prohlídku za pár let nenávratně zmizí, protože prodejce živí z 80% servis. Takže nakonec se může stát dle přísloví "z deště pod okap".
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Marek71 » pon 22. bře 2021 21:51:09

No jo... Nevím, jestli jste to nepsal náhodou vy, že časem bude provoz EV cenově cca stejný jako provoz spalovacího auta, jak servis tak náklady na nabíjení, hlavně na cestách.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pon 22. bře 2021 23:26:01

Ano psal a postupně se to stává realitou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
milan84
Příspěvky: 9
Registrován: ned 20. pro 2020 19:06:46

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod milan84 » stř 24. bře 2021 19:43:48

povinna a casta vymena chladiacej kvapaliny je pikoska od korejcov. Ako tak testujem a pytam sa pri novych autach na servis, tak zatial ziadna ina znacka nic take nerobi. Aj korejci su v mensine co sa tyka prehliadky kazdych 12 mesiacov. Viac znaciek to dava kazde dva roky, co je logickejsie pri tomto druhu pohonu.
andy_xx
Příspěvky: 40
Registrován: pát 31. srp 2018 11:16:11

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod andy_xx » stř 24. bře 2021 21:25:49

o jakou speciální chladící kapalinu se jedná? u Fiatu 500E je interval výměny chladící kapaliny "power electronics and battery thermal loop system" 160 tis km/10 let
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Citigo e IV » stř 24. bře 2021 23:48:55

Josef píše:Tak teď je potvrzeno, že skutečně je chladící kapalina ultradrahá a ani servis ještě týden před prohlídkou toto nevěděl. Tedy Luboš zaplatil za 7,5 litru 300 EUR! Je zajímavé, že se píše, že v Niru je 13,5 litru chladící kapaliny. Bohužel mu ji měnili za 6 měsíců, protože 45 tis. km. Tedy údržba e-Niro nic levného není, uvidíme jaká bude cena výměny v ČR. Díky bohu mám 3 servisní prohlídky zdarma, takže mě to trápit nebude.


Když to čtu s tou kapalinou pozorně, ten Váš příspěvek tak jestli ten Váš KIA servis také třeba neví jak je ta kapalina drahá. Když by to věděl tak Vám přece nedá 3x servisní prohlídku zadarmo. Máte zjištěno kdo to zaplatí? Už víte na jakého autorizovaného partnera padne Černý Petr ve formě třetí servisní prohlídky?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 25. bře 2021 7:11:11

Jsou tím i v zahraničí zaskočeni a celkem na forech nadávají, proč to tak je. Tak speciální kapalina je nevodivá a nehořlavá. Bohužel ztrácí po 3 letech své vlastnosti, proto je nutná výměna. Zda tohle nastavení celého procesu je schválně, aby z majitelů vytáhli více peněz, je otázkou, možná to tak je. První prohlídku mám za sebou, cukali se, že akce byla pro fyzické osoby, ale na formuláři je jasně uvedno Firma______ a IČO______, takže jen mlžili. Podle mě to asi zaplatí servis, vzhledem k tomu, jak se na to tvářili. Ano nechce se jim to platit a určitě nevědí, že ta kapalina je drahá jako čert. Bohužel mají smůlu, certifikát servisních prohlídek zdarma je jasně napsaný. Ano může se stát, že se na tu výměnu vykašlou.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
jarsou
Příspěvky: 352
Registrován: ned 09. srp 2020 5:53:45

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod jarsou » čtv 25. bře 2021 18:11:35

Když jsem loni se servisem analyzoval rozdíl mezi korejskou a nošovickou Konou, tak mne technik upozornil na to, že u korejské se žádná kapalina nevyměňuje, jen kontroluje, ale u nošovické se mění po 3 letech a prý to bude stát tak 17 tisíc. Je to v rozdílné baterce a v tom, že korejská kapalina je vodivá a hořlavá. Tak jsem zvědav, jak to teď dopadne, když nám baterku vymění....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Lama » čtv 01. dub 2021 9:42:06

... a ono je to naopak - u korejské se mění, u nošovické kontroluje 8-)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » čtv 01. dub 2021 18:31:19

Tady je u Niro pěkně vidět, jak to nabíjení na 50 kW nabíječce "pumpuje". Počáteční teplota baterie byla 19°C a SOC 49%, 1 je max 49.6 kW, pak 2 pokles při SOC 63% na 37 kW, pak 3 dosáhla baterie 25°C a hned skok na 48 kW a nakonec 4 při SOC 74% pád až na 24 kW.
Přílohy
20210401_171609.jpg
20210401_171609.jpg (85.82 KiB) Zobrazeno 10303 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020

Příspěvekod Josef » pát 02. dub 2021 12:01:40

Nedávná cesta Praha Znojmo v 8°C (zataženo) ukázala celkovou spotřebu na 200 km trase 17,8 kW/100 km.

Dálnice rychlost 130 km/h, okresky rychlost 105 km/h, dal jsem to za 2:11 hod. Při výjezdu 98% baterie při dojezdu 45% baterie. Krásně je vidět, že je poměrně malá rekuperace na dálnici tedy 2 kWh na 116 km trase, zatímco na 84 km trase na okreskách byly 3 kWh. Tedy z celkově odebraných 38 kWh se do baterie narekuperovalo 5 kWh. Samozřejmě slabší rekuperace na dálnici je daná rychlostí auta.

Co mě celkem překvapilo, že v 8°C a rychlosti 130 km/h na dálnici se nemá baterie šanci zahřát na rychlé nabíjení a měla 17°C, na konci cesty 19°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50