Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Moderátor: Josef
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dneska se konečně ochladilo v noci na -16°C, baterie měla -6°C, ale vzhledem k tomu, že byla nabitá na 66%, tak stejně nedošlo k ohřevu baterie. Myslím, že v našich končinách to budu mít zcela vyjímečně s ohřevem baterie. Každopádně pokles teploty je na odběru topení znát, v -12°C při 80 km/h to bralo 2,2 kW, v Praze při popojíždění při -9°C to bylo 1,7 kW. Dojezd na 100% při -12°C je 315 km, při -8°C to ukazovalo 340 km a při -5°C to ukazovalo 387 km.
Objevila se jedna zajímavost. Prvních asi 20 km, jakmile jsem jel přesně 60 km/h se ozíval vysoký hlasitý pískot, ale přesně v 60km/h. Po 20 km to zmizelo (ohřál se motor, elektronika).
Objevila se jedna zajímavost. Prvních asi 20 km, jakmile jsem jel přesně 60 km/h se ozíval vysoký hlasitý pískot, ale přesně v 60km/h. Po 20 km to zmizelo (ohřál se motor, elektronika).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
..."vysoký hlasitý pískot"..., asi Kuna měla ocas v řemenici...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
V podzemní garáži jsem také otestoval dálkové topení. Jede to převážně z trakční baterie i když 12V baterie má taky odběr v průměru kolem 15 A, což není málo, z trakční baterie to odebere celkově asi 0,4 kWh, za těch 15 minut. I když by mělo, tak to volant 100% neohřívá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Neohřívá to volant ani sedačku, přitom by mělo. Když ale El.Dad ukazoval práci s aplikací a v autě zapnul vyhřívání volantu, tak se mu ukázalo zapnuté v aplikaci - k čemu to ale je to nechápu...
Nebylo náhodou těch 15A u 12V baterky dobíjení místo odběru?
Nebylo náhodou těch 15A u 12V baterky dobíjení místo odběru?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Jestli to správně chápu, na eVdash svítí červeně odběr (-15A) a zeleně nabíjení. Celou dobu to bralo z 12V baterie nejdříve 3 minuty to ukazovalo -25A, pak to spadlo na -15A na delší dobu a poslední 3 minuty to bylo -10A. U trakční baterie to bylo 1-6 kW, pořád se to měnilo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Předpokládám , že odběr z trakční měl také minusové znaménko.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Ano měl. Nakonec to bylo vidět i na displeji spotřeby, kde se ukázal celkový odběr 0,4 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dobrý den. Chtěl bych se zeptat na hluk pravděpodobně tepelného čerpadla KIA Eniro 2020. Když mrzne, vychází takový cvrdlikavý hluk od motoru. Ventilátor to není. Když vypnu klimatizaci, tak to přestane. Pokud ji zase zapnu, rozběhne se ventilátor a za chvíli začne cvrdlikat. Teď, když se "oteplilo" tak to nedělá, nebo výrazně slaběji. Šlo to slyšet i dovnitř auta. Děkuji za odpovědi. M.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tepelné čerpadlo, tedy jeho kompresor je dost slyšet. Je to snad nejhlučnější věz v BEV.
Poslechněte si na jiném autě a porovnejte...
Poslechněte si na jiném autě a porovnejte...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Mě to v zimě dělá taky, je to standardní zvuk Ono jakmile je minus, tak tepelné čerpadlo nemá prakticky šanci se rozjet a stejně to topí přes PTC.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
PTC ohřeje kapalinu a TČ (voda/voda) udělá co zmůže...
Když je kapalina ohřáta, spustí se TČ ihned. Pokud není, chvilku trvá nejprve ohřev PTC a následně se spustí TČ.
Když je kapalina ohřáta, spustí se TČ ihned. Pokud není, chvilku trvá nejprve ohřev PTC a následně se spustí TČ.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Díky za rychlou reakci, budu se s tím muset smířit a zruším návštěvu servisu. Ještě se zeptám na hluk od zadních kol. Řekl bych, že to korejci trošku zanedbali. Řešili jste to někdo? dík Marek
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Hluk zadních kol na e-Niro nemám, teď mi hlučí všechna kola díky zimním gumám, jakmile je nad nulou, těším se na letní pneu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Dělalo mi to i s letníma pneumatikama, ale míň. Dík. M.
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Tak jsem dnes prošel aktualizací map a infotainmentu při první servisní prohlídce (zdarma), jak jsem již psal, ošklivá fialová barva ikon, nicméně jednak při dálkovém spuštění přestala aplikace psát Příkaz neproveden..... i když ho provedla a zároveň už konečně hřeje volant
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Po dvou denním ježdění jsem našel pár základních změn v novém FW auta. V mapách se objevila funkce upozornění na policejní radary a úseková měření, nicméně databáze je nic moc a hlásí to i na neaktivních měřeních, nebo naopak některé místa chybí. Druhá změna je, že v autě jsou nastavitelné dva profily řidiče, které umožňují i různé nastavení funkcí infotainmentu (mapy, rádio atd.). Pak jsou nějaké drobné změny v různých nastaveních. Design toho nového infotainmentu se mi ale moc nelíbí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Tak jsem dnes prošel aktualizací map a infotainmentu při první servisní prohlídce (zdarma), jak jsem již psal, ošklivá fialová barva ikon, nicméně jednak při dálkovém spuštění přestala aplikace psát Příkaz neproveden..... i když ho provedla a zároveň už konečně hřeje volant
Dobrá informace. Nezkoušel jste, zda také opravili to když vypnete na dálku nabíjení a dáte v aplikaci aktualizovat, tak se nabíjení samo spustí ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Nekontroloval jsem tuhle chybu nabíjení, vyzkouším.
Tady jsou obrázky jak hřeje volant a zrcátko po dálkovém spuštění ohřevu.
Tady jsou obrázky jak hřeje volant a zrcátko po dálkovém spuštění ohřevu.
- Přílohy
-
- IMGT0054.PNG (29.85 KiB) Zobrazeno 7255 x
-
- IMGT0055.PNG (21.8 KiB) Zobrazeno 7255 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Josef píše:Po dvou denním ježdění jsem našel pár základních změn v novém FW auta. V mapách se objevila funkce upozornění na policejní radary a úseková měření, nicméně databáze je nic moc a hlásí to i na neaktivních měřeních, nebo naopak některé místa chybí. .
Tuto informaci v navigaci mám v Koně od začátku, to je od července 2020....
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Zkušenosti Kia e-Niro 64 kWh 2020
Já měl v navigaci verzi 2019, tak možná proto, každopádně to není moc použitelné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50