KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Zkusil jsem, připojit car scaner co mám původně na Citigo k ménu druhému vozu NIRO PHEV, které mám 2 roky a má najeto 32000 KM.
A zjistil jsem poměrně vysoké využití baterky přes 500 kompletních nabíjecích cyklů. Baterka má 96 článků jen 25Ah.
Baterkou proteklo 4500 kWh což mě připadlo na první pohled dost, protože wall box říká 3000 kWh s tím že jinde nabíjím minimálně ani nabíjecí kabel 230V sebou nevozím, jen menekes a nabíjím tak 3x do roka když se to současně hodí při parkování.
Tak můžeme počítat, že ze sítě po odečtení ztrát šlo do baterky 3000 kWh , zbytek 1500 kWh je na vrub rekuperaci, rekuperaci , když vyjedu kopec na benzín a dobíjení baterky při nizkém využití spalovacího motoru, kde přebytek výkonu jde do baterky pro zachování účinnosti spalovacího pohonu.
Pruměrná spotřeba na 100 Km tedy vychází nějakých 14 kWh/100 Km (včetně rekuperace proto je číslo tak vysoké normálně jezdím za 10) + cca 2,5 litru benzínu co mám průměr (léto 1,5, zima 3 dovolená a delší cesty jen na benzín). Po započtení energie v benzínu jezdím asi za 20 kWh/100 Km což si myslím s ohldem jak jezdím a často tahám vleky odpovídá.
Píšu to pro ty co si myslí že PHEV nefunguje, a přitom to jezdí z 2/3 na elektriku i když jezdím dlouhé trasy bez nabíjení ,ale je pravda že se auto nabíjí přes noc každý den, ale na trase prakticky nikdy.
Za dva roky ušetřeno 1500 litrů benzínu oproti obdobnému crosoveru se spotřebou 7 litrů jen díky niniaturní baterce 8,9 kWh.
Jen si dávám otázku kolik asi vydrží , jestli se vůbec dožije konce 7 leté záruky.
A zjistil jsem poměrně vysoké využití baterky přes 500 kompletních nabíjecích cyklů. Baterka má 96 článků jen 25Ah.
Baterkou proteklo 4500 kWh což mě připadlo na první pohled dost, protože wall box říká 3000 kWh s tím že jinde nabíjím minimálně ani nabíjecí kabel 230V sebou nevozím, jen menekes a nabíjím tak 3x do roka když se to současně hodí při parkování.
Tak můžeme počítat, že ze sítě po odečtení ztrát šlo do baterky 3000 kWh , zbytek 1500 kWh je na vrub rekuperaci, rekuperaci , když vyjedu kopec na benzín a dobíjení baterky při nizkém využití spalovacího motoru, kde přebytek výkonu jde do baterky pro zachování účinnosti spalovacího pohonu.
Pruměrná spotřeba na 100 Km tedy vychází nějakých 14 kWh/100 Km (včetně rekuperace proto je číslo tak vysoké normálně jezdím za 10) + cca 2,5 litru benzínu co mám průměr (léto 1,5, zima 3 dovolená a delší cesty jen na benzín). Po započtení energie v benzínu jezdím asi za 20 kWh/100 Km což si myslím s ohldem jak jezdím a často tahám vleky odpovídá.
Píšu to pro ty co si myslí že PHEV nefunguje, a přitom to jezdí z 2/3 na elektriku i když jezdím dlouhé trasy bez nabíjení ,ale je pravda že se auto nabíjí přes noc každý den, ale na trase prakticky nikdy.
Za dva roky ušetřeno 1500 litrů benzínu oproti obdobnému crosoveru se spotřebou 7 litrů jen díky niniaturní baterce 8,9 kWh.
Jen si dávám otázku kolik asi vydrží , jestli se vůbec dožije konce 7 leté záruky.
- Přílohy
-
- nirophev.JPG (68.84 KiB) Zobrazeno 14582 x
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Díky za zajímavý příspěvek.
Jaká je záruka na baterii u PHEV? Předpokládám, že to nebude jako u EV 8 let a 160 (200) tis. km.
Jaká je záruka na baterii u PHEV? Předpokládám, že to nebude jako u EV 8 let a 160 (200) tis. km.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Citigo e IV píše:Píšu to pro ty co si myslí že PHEV nefunguje, a přitom to jezdí z 2/3 na elektriku i když jezdím dlouhé trasy bez nabíjení ,ale je pravda že se auto nabíjí přes noc každý den, ale na trase prakticky nikdy.
Myslím, že nikdo neříká, že PHEV nefunguje, pouze neplní emisní normu 50 g CO2. Funguje celkem dobře pouze ve specifických případech a to je ježdění převážně město a okolí a pravidelné denní nabíjení. Jakmile dáte PHEV zaměstnanci, tak se na nabíjení (a ještě k tom za své) vykašle. Firmám se PHEV ve městech, kde je pro ně parkování zdarma vyplatí a dokonce za placení vyhrazeného stání ušetří více než za benzín, přestože s přehledem jezdí za 4-5 l/100 km. To je to co kritizuju, PHEV je podvod na emisní normu.
Pokud je battery management správně nastavený, baterie vydrží 3-4 tisíce cyklů.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Lama píše:Díky za zajímavý příspěvek.
Jaká je záruka na baterii u PHEV? Předpokládám, že to nebude jako u EV 8 let a 160 (200) tis. km.
KIA má záruku 7 let ,nebo 150 tis. Km podle toho co přijde dříve na celý vůz i baterii. Má to stejné u EV i PHEV. S tím že kapacita poklesne max k 70%.
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Citigo e IV píše:Lama píše:Díky za zajímavý příspěvek.
Jaká je záruka na baterii u PHEV? Předpokládám, že to nebude jako u EV 8 let a 160 (200) tis. km.
KIA má záruku 7 let ,nebo 150 tis. Km podle toho co přijde dříve na celý vůz i baterii. Má to stejné u EV i PHEV. S tím že kapacita poklesne max k 70%.
Ten pokles 70% jsi někde skutečně četl?
U Hyundai mi nejsou schopni žádnou hodnotu sdělit (dříve se tvrdilo 80%, poslední dobou 70%), natož aby mi to dali na papíře...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Rozhodně musí mít v záručních podmínkách, pod jakou mez nesmí klesnout kapacita baterie, standard je dnes 70%. Nevím zda máte změřenou kapacitu, ale dá se i vypočítat z hodnot min a max deterioration. Opel Ampera měla obří rezervu (60%), tedy baterie se na 70% kapacity prakticky nemá šanci dostat, u dnešních PHEV ty rezervy jsou poměrně malé, tak 10%.
SOH estimated in kWh = Capacity Battery+(Capacity Battery*((10-(((Maximum Deterioration)+(Minimum Deterioration))/2))/100))
SOH estimated in kWh = Capacity Battery+(Capacity Battery*((10-(((Maximum Deterioration)+(Minimum Deterioration))/2))/100))
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Josef píše:Rozhodně musí mít v záručních podmínkách, pod jakou mez nesmí klesnout kapacita baterie, standard je dnes 70%. Nevím zda máte změřenou kapacitu, ale dá se i vypočítat z hodnot min a max deterioration. Opel Ampera měla obří rezervu (60%), tedy baterie se na 70% kapacity prakticky nemá šanci dostat, u dnešních PHEV ty rezervy jsou poměrně malé, tak 10%.
SOH estimated in kWh = Capacity Battery+(Capacity Battery*((10-(((Maximum Deterioration)+(Minimum Deterioration))/2))/100))
Jakou kapacitu máte u vašeho eNira...?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Pokud myslíte obecně 64 kWh, přesně změřeno nemám, Niro jsem ještě nevyzvedl, nebyl čas.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Josef píše:Pokud myslíte obecně 64 kWh, přesně změřeno nemám, Niro jsem ještě nevyzvedl, nebyl čas.
Myslel jsem, že už jezdíte eNiro. Tam to s měřením kapacity nebude tak jednoduché jako u Soulu.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Tak kapacita se dá měřit více způsoby (viz videa od Bjorna) není ani potřeba OBDII a aplikace. Já to měřím, protože mě to baví se BEV trochu šťourat, zajímá mě jak dobře to mají udělané. Věřím, že to půjde podobně jako u Soulu. Existují i profi přístroje, které umí vyčítat potřebné hodnoty, pokud by to nešlo přes Android aplikace.
Auto vyzvednu v pondělí (už tam stojí 14 dní na louce ), tak dám pak v týdnu vědět.
Auto vyzvednu v pondělí (už tam stojí 14 dní na louce ), tak dám pak v týdnu vědět.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Josef píše:
Myslím, že nikdo neříká, že PHEV nefunguje, pouze neplní emisní normu 50 g CO2. Funguje celkem dobře pouze ve specifických případech a to je ježdění převážně město a okolí a pravidelné denní nabíjení. Jakmile dáte PHEV zaměstnanci, tak se na nabíjení (a ještě k tom za své) vykašle. Firmám se PHEV ve městech, kde je pro ně parkování zdarma vyplatí a dokonce za placení vyhrazeného stání ušetří více než za benzín, přestože s přehledem jezdí za 4-5 l/100 km. To je to co kritizuju, PHEV je podvod na emisní normu.
Pokud je battery management správně nastavený, baterie vydrží 3-4 tisíce cyklů.
Máte pravdu, že při běžném provozu to normu zcela jistě neplní a provozovat to auto jako elektromobil je nesmysl od toho tam ta spalovací jednotka je aby se v případě potřeby s tím dalo jet kamkoliv.
malé zamyšlení:
Moje niro má spotřebu 3L +- tedy 70Gr co2/100 Km spalovací jednotka + 10 kWh/100 Km 60Gr co2 z elektřiny celkem tedy 130 gr. co2/100 Km
Bežné auto této velikosti má spotřebu 7L což je nějakých celkem tedy 160 gr. co2/100 Km
Čistě elektrické NIRO bude mít spotřebu ze sítě 20kWh/100 Km což je nějakých celkem tedy 120 gr. co2/100 Km
Takže čistá elektrika je z hlediska CO2 sice nejlepší, ale někde jsem našel , že LG vyprodukuje na výrobu 64 kWh baterie pro Niro 15 tun CO2
kolik tun je třeba na 9 kWh baterku z Plug-in nevím ,ale tipuju tak 2 tuny?
Při rozdílu 10gr.co2 je návratnost v CO2 elektromobilu oproti plug in hybridu 1,3 mil Km nespletl jsem se o řád?
No prostě jsem jen chtěl říct , že to je asi jedno, pokud řeší někdo CO2 tak až chodí pěšky.
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Zajímavý rozbor, co jsem četl výpočty, tak se u čistého BEV mluvilo o 100-200 tis. km, než se dostane na CO2 jako u ICE auta, netuším, zda tam ale byl zápočet CO2 z baterie, nicméně je fakt, že bude rozdíl, když někdo nabíjí výhradně z čisté energie (např. fotovoltaika). Já beru BEV jako IT auto a pro mě je to zajímavé jen technologicky, ekologii neřeším, ale je mi jasné, že BEV jako každé jiné auto není o ekologii
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Asi ve srovnání s ICE autem to tak platí, protože i mě vyšlo, u spalováku vetší rozdil cca 4x, takže podle mého amatérského výpočtu to je 300 tis. což je +- v toleranci a když budeme uvažovat emise co2 při výrobě benzínu, tak už vůbec.
Nabíjet z čisté solární energie nelze, jedině že by měl dotyčný ostrovní systém a těch je minimum.
Pokud má fotovoltaiku jak třeba elektrodad tak nabíjí ze sítě s tím , že jeho elektrárna zlepšuje CO2 mix v čr z něhož se počítají emise CO2 na kWh.
Nabíjet z čisté solární energie nelze, jedině že by měl dotyčný ostrovní systém a těch je minimum.
Pokud má fotovoltaiku jak třeba elektrodad tak nabíjí ze sítě s tím , že jeho elektrárna zlepšuje CO2 mix v čr z něhož se počítají emise CO2 na kWh.
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Ono ani tak nemusí mít ostrovní systém, stačí střecha osazená fotovoltaikou jako doplněk pro zálohu nebo nabíjení auta. Pár lidí znám, co to tak mají. V Rakousku nebo Německu se sice mohou chlubit zelenější energií, ovšem to by nesměli kupovat TW energie od nás
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 22
- Registrován: úte 15. bře 2022 9:22:26
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Mám nějaký měsíc v provozu FVE a přebytky, co posílám od sítě se pohybují stabilně kolem +- 20-30 kWh, podle počasí. Pokud bych to neprodával, ale nabíjel auto, tak přes víkend tam dám minimálně 40 kWh + něco přes všední dny, kdy jsem doma kolem 15h a ještě se může min. 3h nabíjet, dokud svítí. Takže přes jaro-začátek podzimu si myslím, že je reálné většinu pokrýt ze slunka. Záleží na nadimenzování výkonu v kWp ke spotřebě domu.
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Andreas Baader píše:Mám nějaký měsíc v provozu FVE a přebytky, co posílám od sítě se pohybují stabilně kolem +- 20-30 kWh, podle počasí. Pokud bych to neprodával, ale nabíjel auto, tak přes víkend tam dám minimálně 40 kWh + něco přes všední dny, kdy jsem doma kolem 15h a ještě se může min. 3h nabíjet, dokud svítí. Takže přes jaro-začátek podzimu si myslím, že je reálné většinu pokrýt ze slunka. Záleží na nadimenzování výkonu v kWp ke spotřebě domu.
V současné době je lepší elektromobil z FVE nedobíjet, ale vše ze sluníčka prodávat. Doba je taková.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
Lama píše:Andreas Baader píše:Mám nějaký měsíc v provozu FVE a přebytky, co posílám od sítě se pohybují stabilně kolem +- 20-30 kWh, podle počasí. Pokud bych to neprodával, ale nabíjel auto, tak přes víkend tam dám minimálně 40 kWh + něco přes všední dny, kdy jsem doma kolem 15h a ještě se může min. 3h nabíjet, dokud svítí. Takže přes jaro-začátek podzimu si myslím, že je reálné většinu pokrýt ze slunka. Záleží na nadimenzování výkonu v kWp ke spotřebě domu.
V současné době je lepší elektromobil z FVE nedobíjet, ale vše ze sluníčka prodávat. Doba je taková.
Kdes na tom byl ?
Vždy bylo nelepší vše spotřebovat z FVE doma a po zdražení to platí dvojnásob ne-li trojnásobně.
Pokud to doma není schopen uložit, tak nabíjení z FVE je na to ideální způsob.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: KIA NIRO PHEV využití baterie po 32000 KM
e-LUKY píše:Lama píše:Andreas Baader píše:Mám nějaký měsíc v provozu FVE a přebytky, co posílám od sítě se pohybují stabilně kolem +- 20-30 kWh, podle počasí. Pokud bych to neprodával, ale nabíjel auto, tak přes víkend tam dám minimálně 40 kWh + něco přes všední dny, kdy jsem doma kolem 15h a ještě se může min. 3h nabíjet, dokud svítí. Takže přes jaro-začátek podzimu si myslím, že je reálné většinu pokrýt ze slunka. Záleží na nadimenzování výkonu v kWp ke spotřebě domu.
V současné době je lepší elektromobil z FVE nedobíjet, ale vše ze sluníčka prodávat. Doba je taková.
Kdes na tom byl ?
Vždy bylo nelepší vše spotřebovat z FVE doma a po zdražení to platí dvojnásob ne-li trojnásobně.
Pokud to doma není schopen uložit, tak nabíjení z FVE je na to ideální způsob.
Ano tak to platilo celá léta - CO NEJVÍCE SPOTŘEBOVAT DOMA - a pokud byla cena na trhu záporná (víkendy a svátky), pak jsem topil i z oken, abych nedostával za přetoky zápornou cenu.
Dnes je to ale naopak !!! Pokud máte doma levnější elektřinu, než je na burze, tak se se to obrací - DOMA NENECHAT NIC A VŠE PRODAT, zvláště, když ceny na burze jsou už téměř 20 Kč/kWh. (Jen tento červen mi vydělal na celou roční platbu elektřiny).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)