Kia EV6 Long Range AWD

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » stř 10. srp 2022 22:34:38

Půjčil jsem si EV6 tak se dám pár postřehů. Některé funkcionality jsou převzaty z Ioniq 5 některé z Niro. Například při spuštění blinkrů se objevuje stejné zobrazení zpětného pohledu z kamery na displeji přístrojové desky jako u Ioniq 5. Automatické udržování v pruzích funguje lépe než u Niro a auto se drží velmi stabilně mezi pruhy a tolik necestuje. Na dálnici se spustí speciální režim, který má i zajímavou funkci, při vybočování pruhu má asistenta, který umí dokončit předjíždění sám, stačí jen spustit blinkr a jemně pohnout volantem, ve směru kam chceme vybočit, celé vybočení se pak dokončí samo, bez držení volantu. Na běžné silnici tento dálniční režim nefunguje. Při delším nedržení volantu se celý systém řízení vypne a auto začne zpomalovat dle nastavení rekuperace. Musím přiznat, že mi ta přístrojovka nepřijde moc přehledná, člověk ani nezjistí, jaký výkon má rekuperace za jízdy, nikde se to nezobrazuje.

Co mi vadí je, že tam je málo odkládacího prostoru, např. nevejdou se tam dva telefony vedle sebe jako v Niru, není tam podstropní pouzdro na brýle, přední kufr je použitelný tak maximálně na nářadí. Ty výsuvné kliky je děs, to se mi opravdu hodně nelíbí. Dotekové ovládání funkcí mi taky nesedí, zlatá tlačítka, omylem se dá něco zapnout, což se mi také stalo. Doteková tlačítka jsou rozházená po celé palubovce a středovém panelu, strašně nepřehledná věc. Samozřejmě se už nedá vypnout venkovní zvuk auta, za to si ale můžete pustit uvnitř kabiny elektronický hluk motoru :)

Co se mi líbí je celkem slušné ticho při jízdě, lepší než u Niro, kde je to odhlučnění nic moc. Při couvání dělá kamerový systém celkový pohled na auto shora a kamery jsou výrazně kvalitnější, než má Niro. Zrychlení je fajn, ten výkon (239 kW, 605 Nm) a 4x4 je prostě výborná věc a auto nehrábne při plném zrychlení. Displeje jsou větší včetně písma, takže pro nás starší lépe čitelné.

Spotřeba ve městě bych řekl srovnatelná s Niro, spotřeba na dálnici tak o 20% vyšší, tedy přes větší baterii (74 kWh) EV6 dál než Niro nedojede, na okreskách a ve městě ano. Když jsem jel na D5 Praha-Plzeň svých 122 km/h tacho, tak byla spotřeba kolem 20 kWh/100 km, tedy maximální dojezd 370 km, při 130 km/h bude spotřeba kolem 24 kWh/100 km, tedy dojezd maximálně 300 km. Výhodou je velmi rychlé nabíjení, vyzkoušel jsem v Průhonicích a dosáhlo na výkon 177 kW při 61%, teoretický může být až 230 kW při 50% kapacity. Dokonce i v 85% nabíjelo auto ještě výkonem 89 kW.

Samozřejmě rychlonabíjení je fajn, ale cena neskutečná. Za 21.8 kWh jsem zaplatil 582 Kč přes kartu Kia Power Card, bohužel aplikace ČEZu tam prostě nefungovala (zkoušel jsem dvě nabíječky). To mi tedy připomíná tankování benzínu v předchozím autě, co jezdilo za 11l/100 km a to vycházelo ještě levně. Přiznám se, že jezdit po dálnici rychlostí 130 km/h za 6,40 Kč kilometr opravdu nemusím.

Celkově mi EV6 nesedí, je to velké auto se špatně využitým prostorem, mělký kufr a u řidiče místa jako v Niro a vzadu naopak zbytečně moc místa. Cena 1,7 mil. Kč není taky úplně malá. Ioniq 5 v těchto ohledech vychází lépe.
Přílohy
20220810_170137.png
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » čtv 11. srp 2022 0:20:38

Na nabijeckach CEZ podle teto appky
https://www.chargeprice.app/
ma smysl nabijet pres nemeckou Enbw mobility+
je to 13Kc, coz je levnejsi nez cena od samotneho CEZu 18 a 20, ano je to divny, ale informace na strankach
Enbw mobility+ take rika 0,49EUR
nezkousel jsem to u CEZu a Enbw ale zkousel jsem na nabijeckach v Rakousku da.emobil a Freshmile - a funguje to a tam to je zatim za 6Kc na 300Kw nabijecce
take existuje britsky Bonnet s kterym na Ionity v DE a AT je levnejsi nez samotny Ionity i bez pausalu, v nemecku dokonce za 0,45Eur, AT uz neni tak zajmavy 0,75 Eur ale jsou triky jak to udelat levnejsi, a stale levnejsi nez samotny Ionity
bohuzel v Cesku Bonnet nefunguje, a nejde jen tak instalovat appku, ale jde to taky, snad povoli cesko, zatim to mam na cesty do zahranici
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » čtv 11. srp 2022 6:59:25

Otázka je, zda se nabíječky spustí s aplikací Enbw. Mě se to nepodařilo ani s aplikací ČEZu, Enbw sice mám, ale nezkoušel jsem, ale moc tomu nevěřím, protože nabíjecí roaming je zpravidla dražší než přímý poskytovatel.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » čtv 11. srp 2022 8:11:24

Josef píše:Otázka je, zda se nabíječky spustí s aplikací Enbw. Mě se to nepodařilo ani s aplikací ČEZu, Enbw sice má, ale nezkoušel jsem, ale moc tomu nevěřím, protože nabíjecí roaming je zpravidla dražší než přímý poskytovatel.

Jak jsem uz psal to pravidlo nevzdy plati, EnbW u zakladniho tarifu ma stejnou cenu na vlastnich a cizich nabijeckach 0.55Eur.
Ale kdyz neverite tak to je vase vec, nezkousejte a plat'te 27Kc.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Lama » čtv 11. srp 2022 8:19:25

Proč jste nepoužil čip PRE, ten mi funguje dobře a je levnější než ČEZ.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » čtv 11. srp 2022 8:19:59

Bohužel při výměně auta jsem čipy ponechal na klíčích Niro.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » čtv 11. srp 2022 8:21:22

xdenser píše:
Josef píše:Otázka je, zda se nabíječky spustí s aplikací Enbw. Mě se to nepodařilo ani s aplikací ČEZu, Enbw sice má, ale nezkoušel jsem, ale moc tomu nevěřím, protože nabíjecí roaming je zpravidla dražší než přímý poskytovatel.

Jak jsem uz psal to pravidlo nevzdy plati, EnbW u zakladniho tarifu ma stejnou cenu na vlastnich a cizich nabijeckach 0.55Eur.
Ale kdyz neverite tak to je vase vec, nezkousejte a plat'te 27Kc.


Takže máte 100% vyzkoušeno, že na ČEZ HPC nabíjecích stojanech Enwb funguje? Kia Power Card na svých stránkách uvádí cenu 0,49 EUR, skutečnost je úplně jiná.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » čtv 11. srp 2022 8:54:28

Lama píše:Proč jste nepoužil čip PRE, ten mi funguje dobře a je levnější než ČEZ.

Na nabijeckach CEZ 17,99 proti 18,00, ano je o chlup levnejsi. :D
Josef píše:Takže máte 100% vyzkoušeno, že na ČEZ HPC nabíjecích stojanech Enwb funguje?
Zatim nemam to vyzkouseno. Ale pri prilezitosti zkusim, appku jsem instaloval, profil zaregistroval, zakladni tarif (0,55Eur/13,5Kc) aktivoval, Enbw take ma kartu, ale jde objednat jen do nemecka bohuzel. S pravdebodobnosti 95% to bude fungovat pres appku s tim to tarifem.

Co se tyce ceny u Kia charge tak ja tam vidm 26,14 Kc + 12Kc za relaci
Přílohy
kiacharge.png
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » čtv 11. srp 2022 10:12:34

Take jsem zjistil ze ten Enbw je levnejsi nez roaming PRE na Smatrics v Rakousku.
13,5 proti 15,5 ale pozor jen na UFC!
Tak to bude urcite uzitecny.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » čtv 11. srp 2022 11:16:00

xdenser píše:
Co se tyce ceny u Kia charge tak ja tam vidm 26,14 Kc + 12Kc za relaci


Máte pravdu, toho jsem si nevšiml, použil jsem jen kartu bez aplikace, protože v aplikaci je absolutně nepřehledné, jaký stojan se má použít (čísla stojanů jsou U103, U104 atd. což v aplikaci nevidím)

Pravda, nabíjím jen párkrát za rok na veřejných nabíječkách (díky bohu), takže je to o zkušenostech. Ty ceny jsou šílené, nechápu, jak k tomu došli a kolik lidí tam bude nabíjet za takové nesmyslné ceny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1071
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 11. srp 2022 11:23:56

Já už mám v okruhu pár lidí co i doma platí za kWh po novu na 10 Kč takže když si vezmeme ztráty palubního dobíjení tak jsou už pomalu na 12Kč za domací dobíjení..
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » čtv 11. srp 2022 11:28:07

To jo, ale není to 27 Kč/kWh. Do 15 Kč/kWh to je pořád ještě OK. To že budou mít BEV jednou na provoz dražší než spalováky jsem psal před delší dobou, nechce se mi to dohledávat. Ještě přijdou daně, které musí nahradit výpadek spotřebních daní z nafty a benzínu.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » čtv 11. srp 2022 11:38:55

Josef píše:To jo, ale není to 27 Kč/kWh. Do 15 Kč/kWh to je pořád ještě OK. To že budou mít BEV jednou na provoz dražší než spalováky jsem psal před delší dobou, nechce se mi to dohledávat. Ještě přijdou daně, které musí nahradit výpadek spotřebních daní z nafty a benzínu.

Ale nebudou bude to max cca 1/3 ceny fosilnych paliv (kdyz nebudeme brat v uvahu divne vykivy, ale u nafty take jsou misty drazsi ceny) dokud jsme na nich zavisli a je to dany fizyikou a trhem ktery to vyrovnava. Kdyz fosilni paliva nebudou tak nevim, ale porovnani se spalovakem take nebude mit smysl.
Fizykou myslim to tak 1l nafty = 10kWh tepla, max ucinost konverze cca 30%, cca 3kWh elektriny. A poptavka vzdy smeruje za levnejsimi ceny. Vetsina spotreby energii se kona ne v BEV a CEV ale pro vytapeni, a tam ten pomer take plati, a nejvetsi vliv na ceny ma trh energii pro vytapeni.
A vim ze beznou elektrocentralou z 1l nafty dostanete jen 1kWh, ale to neni podstatny.
Naposledy upravil(a) xdenser dne čtv 11. srp 2022 11:56:02, celkem upraveno 4 x.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Lama » čtv 11. srp 2022 11:46:02

xdenser píše:
Lama píše:Proč jste nepoužil čip PRE, ten mi funguje dobře a je levnější než ČEZ.

Na nabijeckach CEZ 17,99 proti 18,00, ano je o chlup levnejsi. :D
i

Jste se seknul o 1,- Kč (PRE stojí rovných 17,00 Kč s DPH, mohu sem dát fakturu...)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » čtv 11. srp 2022 11:50:43

Lama píše:
xdenser píše:
Lama píše:Proč jste nepoužil čip PRE, ten mi funguje dobře a je levnější než ČEZ.

Na nabijeckach CEZ 17,99 proti 18,00, ano je o chlup levnejsi. :D
i

Jste se seknul o 1,- Kč (PRE stojí rovných 17,00 Kč s DPH, mohu sem dát fakturu...)

Fakturu muzete dat max z minuleho mesice.
Od 1.8.2022 je novy cenik.
Ale mozna PRE ma chybu na strankach.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Lama » čtv 11. srp 2022 15:01:00

xdenser píše:
Lama píše:
xdenser píše:Na nabijeckach CEZ 17,99 proti 18,00, ano je o chlup levnejsi. :D
i

Jste se seknul o 1,- Kč (PRE stojí rovných 17,00 Kč s DPH, mohu sem dát fakturu...)

Fakturu muzete dat max z minuleho mesice.
Od 1.8.2022 je novy cenik.
Ale mozna PRE ma chybu na strankach.

Ano, faktura je starší, ale do mailu mi přišel nový ceník od 1.9. (září), kde zvedali cenu pouze v ČR a Německo zůstalo stejné. Pokud mají v ceníku chybu, což je možné (už jsem také rozporoval 120 a 180 volných minut), tak sem prosím dejte nový ceník.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
xdenser
Příspěvky: 316
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod xdenser » čtv 11. srp 2022 15:20:38

Lama píše:Ano, faktura je starší, ale do mailu mi přišel nový ceník od 1.9. (září), kde zvedali cenu pouze v ČR a Německo zůstalo stejné. Pokud mají v ceníku chybu, což je možné (už jsem také rozporoval 120 a 180 volných minut), tak sem prosím dejte nový ceník.

Ale k cemu je tu Nemecko? bavime se o nabijeni UFC u CEZu,
a to sem se popletl take, je to 23Kc od 1.7.22, takze jedine EnbW
Přílohy
precez.png
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Marek71
Příspěvky: 826
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Marek71 » čtv 11. srp 2022 17:13:50

Josef píše:Půjčil jsem si EV6 tak se dám pár postřehů.

Celkově mi EV6 nesedí, je to velké auto se špatně využitým prostorem, mělký kufr a u řidiče místa jako v Niro a vzadu naopak zbytečně moc místa. Cena 1,7 mil. Kč není taky úplně malá. Ioniq 5 v těchto ohledech vychází lépe.


Díky za postřehy. Taky jsem si přes web objednal testovací jízdu, ale nikdo se mi neozval, resp. ozval se prodejce, když jsem byl v DE, pak řekl, že se ozve za týden a nic, no...

To, že je vzadu hodně místa, ocení rodina, pokud jste sám (dva s manželkou), tak je to samozřejmě zbytečné. Ale uvádět to jako nevýhodu mi nepřijde fér.

Pokud bych uvažoval. tak asi jenom RWD a možná by i stačila základní verze + paket Heat. Nebo ještě lépe, za nižší cenu vzít Megane eTech, ten by nám s manželkou stačil v pohodě.

Co se týká spotřeby, tak v testech jsem zaznamenal. že to umí jezdit hospodárně, rozhodně to má menší spotřebu než třeba Ioniq 5.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1877
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Lama » čtv 11. srp 2022 18:38:05

Pro: "xdenser" - zamotalo se do toho EnbW a Rakousko, tak jsem nějak pochopil, že byl Josef mimo ČR. Nicméně PRE je nejlevnější u nás i v cizině (oproti EONu). V cizině to jde samozřejmě levněji.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4052
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Kia EV6 Long Range AWD

Příspěvekod Josef » čtv 11. srp 2022 19:07:42

Marek71 píše:To, že je vzadu hodně místa, ocení rodina, pokud jste sám (dva s manželkou), tak je to samozřejmě zbytečné. Ale uvádět to jako nevýhodu mi nepřijde fér.


Já uvádím, že je pro mě ten zadní prostor zbytečný, nikoliv jako nevýhodu. Rodina to využije, protože kufr je na tu velikost celkem špatně rozvržený, tak si dají pod nohy zavazadla :) Kufr to má skoro stejné jako eNiro (450l vs 480 u EV6), ale tak nešikovně, že s krabicí cca 90x90x50 se nezavřou zadní dveře ani nezatáhne roleta, narozdíl od eNiro.

Asi se s tím dá jezdit ještě úsporněji, ale tam kde jedu s Niro za 16 kWh/100 km, tam jsem jel s EV6 za 20 kWh/100 km. Shodli jsme se s více lidmi, že to rozvržení tlačítek a ještě k tomu dotekových je prostě špatné a stává se více lidem, že omylem aktivují dotekové tlačítko. Na rovinu, kdyby mi u prodejce řekli, že mi to vymění za moje eNiro bez doplatku, tak to nevyměním.
Audi Q4 Sportback e-tron 50