KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Moderátor: Josef
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Před cestou na dovolenou a po cestě jsem si zjistil stav počítadel kumulované energie do baterie, abych si udělal představu, jak využívá auto baterku v hybridním módu na delší trase, jednalo se Chorvatsko, naložené auto s boxem na střeše, teploty až 37 st. trvale zapnutý kompresor klimatizace, trvale zapnutý systém i při čekání na celnicích kvůli klimatizaci z baterky.
Rychlost jízdy po dálnici co to dá v režimu nějaké základní bezpečnosti, kvůli boxu o omezenému výkonu spalovací jednotky jen 77 kW se při trvalé jízdě hlavně v kopcích při rychlosti 140-150 Km/hod vybíjí trakční baterka rychlostí cca celá baterka (7kWh) vydrží tak na 100 Km a pak se ve omezených úsecích , nebo jízdou s kopce dobíjí přebytkem energie. "Naštěstí pro hybrid" dálnice u nás (D1) Rakousko (IG-L) a Chorvatské sobotní zácpy umožňují bezproblémové použití Nira jako samo dobíjecího hybridu .
Celková spotřeba benzínu 95 na trase 2800 Km bez externího dobíjení byla 5,4 l/100 Km v průměru, od 3,8 po cestování starou Jadranskou magistrálou po pobřeží až po 7 litrů při opravdu ostré jízdě po "neomezených" dálnicích na Jihu Chorvatska, kde je potvrzeno od místních, že se neměří a když tak 150 Km/hod skutečných je tolerováno.
Celkem proteklo přes baterku nějakých 150 kWh a nabila se cca 21 krát, postupně neviditelně jako že cykluje v režimu 40-70% , ne že by se vybila a pak dobila. Dá se říct , že za cestu do Makarské , která čistého času jízdy trvala 12 hodin, baterka udělá 8-9 nabíjecích cyklů.
150 kWh je o nějakých 750 Km jízdy při spotřebě 20 kWh/100 Km takže 1/3 cesty jede auto na ušetřenou energii, která by přišla vniceč v brzdách a tím že motor v čistě spalovací jednotce nebude pracovat optimálně a podle mě to sedí i přes celkovou spotřebu protože obdobné auto bez hybridu by to jelo za 7-8 litrů benzínu.
Stejnou trasu jsem jel i z hybridním nenabíjecím Nirem se stejným boxem a jel jsem za 6,5 litrů, takže PHEV v tomto případě vede i přes vyšší hmotnost a nemožnost externího dobíjení.
Rychlost jízdy po dálnici co to dá v režimu nějaké základní bezpečnosti, kvůli boxu o omezenému výkonu spalovací jednotky jen 77 kW se při trvalé jízdě hlavně v kopcích při rychlosti 140-150 Km/hod vybíjí trakční baterka rychlostí cca celá baterka (7kWh) vydrží tak na 100 Km a pak se ve omezených úsecích , nebo jízdou s kopce dobíjí přebytkem energie. "Naštěstí pro hybrid" dálnice u nás (D1) Rakousko (IG-L) a Chorvatské sobotní zácpy umožňují bezproblémové použití Nira jako samo dobíjecího hybridu .
Celková spotřeba benzínu 95 na trase 2800 Km bez externího dobíjení byla 5,4 l/100 Km v průměru, od 3,8 po cestování starou Jadranskou magistrálou po pobřeží až po 7 litrů při opravdu ostré jízdě po "neomezených" dálnicích na Jihu Chorvatska, kde je potvrzeno od místních, že se neměří a když tak 150 Km/hod skutečných je tolerováno.
Celkem proteklo přes baterku nějakých 150 kWh a nabila se cca 21 krát, postupně neviditelně jako že cykluje v režimu 40-70% , ne že by se vybila a pak dobila. Dá se říct , že za cestu do Makarské , která čistého času jízdy trvala 12 hodin, baterka udělá 8-9 nabíjecích cyklů.
150 kWh je o nějakých 750 Km jízdy při spotřebě 20 kWh/100 Km takže 1/3 cesty jede auto na ušetřenou energii, která by přišla vniceč v brzdách a tím že motor v čistě spalovací jednotce nebude pracovat optimálně a podle mě to sedí i přes celkovou spotřebu protože obdobné auto bez hybridu by to jelo za 7-8 litrů benzínu.
Stejnou trasu jsem jel i z hybridním nenabíjecím Nirem se stejným boxem a jel jsem za 6,5 litrů, takže PHEV v tomto případě vede i přes vyšší hmotnost a nemožnost externího dobíjení.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Díky za reposrt, to celkem odpovídá zkušenostem s PHEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Mě to právě připadá až dost , že při provozu na benzín bez externího dobíjení dodává baterka každých 100 Km cca 5,3 kWh energie do pohonu vozu.
V průměru za veškerý nájezd, kdy je kombinace benzínu dovolených i pravidelného denního dobíjení, to na 46 tis. Km dělá 13,8 kWh/100 Km.
Baterka má za sebou 940 využitelných cyklů při nájezdu pouhých 46 tis. to jsem zvědav, jestli to vydrží aspoň záruku i když pokles kapacity je zatím nemeřitelný asi do PHEV dávají trochu lepší baterky než do EV, taky ta baterka váží 150 kg při kapacitě 9kWh v Citigu má baterka 250 Kg, ale kapacitu 37 kWh, takže asi má baterka více materiálu.
V průměru za veškerý nájezd, kdy je kombinace benzínu dovolených i pravidelného denního dobíjení, to na 46 tis. Km dělá 13,8 kWh/100 Km.
Baterka má za sebou 940 využitelných cyklů při nájezdu pouhých 46 tis. to jsem zvědav, jestli to vydrží aspoň záruku i když pokles kapacity je zatím nemeřitelný asi do PHEV dávají trochu lepší baterky než do EV, taky ta baterka váží 150 kg při kapacitě 9kWh v Citigu má baterka 250 Kg, ale kapacitu 37 kWh, takže asi má baterka více materiálu.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Nevěřím, že do PHEV dávají lepší baterky než do BEV. Rozdíl bude v % cyklování. Uživatelé BEV se snaží jezdit mezi 80-20% a někteří s malobaterkáči 1 100% - želva. Myslím, že PHEV si nechává větší rezervu. Jaké používá nejvíce hranice 70-30% ?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Jiné baterie samozřejmě nebudou, ale jak píšete, bude tam velká rezerva možná 30% kapacity. Největší rezervu měla Opel Ampera cca 40%.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
U Nira to tak není, možná to platí u Ampery ketrá využívá 9-10 kWh z 16.
Ze sítě Niro nabiju na 100% dle BMS 95% napětí je určitě nad 4,1V na článek, večer to schválně dám na 100% a podívám se , protože normálně nabíjím na 85% což nám na dení ježdění stačí. Na benzín se přepíná při 16-20% dle teploty a zatížení, ale v případě potřeby se baterka vycucne bežně na 10% a viděl jsem i 4% ovšem zase se musím podívat na napětí, ale myslím že se jedná o stejný napětí jako má třeba IONIQ EV.
Takže citigo cykluju typicky 50-80% při denním nájezdu kolem 80-100 Km a NIRO PHEV se cykluje 25%-85% při nájezdu 30-40 Km pravidelně každý den.
Při hybridním módu , když nic neřeším s nuceným dobíjením ve sport. módu tak baterka má 9-20% na víc se bez externího zdroje nikdy sama nenabije , leda by byl nějaký extrémní sjezd z kopce, ale systém to vzápětí při cestě po rovině a do kopce vybije.
Ze sítě Niro nabiju na 100% dle BMS 95% napětí je určitě nad 4,1V na článek, večer to schválně dám na 100% a podívám se , protože normálně nabíjím na 85% což nám na dení ježdění stačí. Na benzín se přepíná při 16-20% dle teploty a zatížení, ale v případě potřeby se baterka vycucne bežně na 10% a viděl jsem i 4% ovšem zase se musím podívat na napětí, ale myslím že se jedná o stejný napětí jako má třeba IONIQ EV.
Takže citigo cykluju typicky 50-80% při denním nájezdu kolem 80-100 Km a NIRO PHEV se cykluje 25%-85% při nájezdu 30-40 Km pravidelně každý den.
Při hybridním módu , když nic neřeším s nuceným dobíjením ve sport. módu tak baterka má 9-20% na víc se bez externího zdroje nikdy sama nenabije , leda by byl nějaký extrémní sjezd z kopce, ale systém to vzápětí při cestě po rovině a do kopce vybije.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Josef píše:Jiné baterie samozřejmě nebudou, ale jak píšete, bude tam velká rezerva možná 30% kapacity. Největší rezervu měla Opel Ampera cca 40%.
Já jsem nikde nenašel přesnou specifikaci článků vím je že mají kapacitu 24,7 Ah jsou udajně od LG lipol a je jich tam 96 kusů -360V jmenovité napětí.
Bateka v Niro EV má kapacitu 180 Ah při stejném napětí , tedy cca 7,3 x více ovšem váží jen 3,9 x více. Nabízí se tedy otázka proč dávají do PHEV baterku o Váze 258 liber, když by mohli použít moduly z EV a vážila by jen 137 liber tedy uspora Váhy by byla 121 liber a vešla by se jen pod sedačky a nemusel by se zaplácávat kufr?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Modul baterií podle mě obsahuje kompletní management baterií, protože tam překáží motor,, zatímco v BEV je místa habaděj, takže to je zvlášť.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
V Niru EV je management baterií samozřejmě také v bloku s baterkou, nebo myslíte, že tahají 96 drátů z baterky do motorového prostoru? Jako fakt v těch autech jsou 100% rozdílné články, také maximální výkon baterky NIRA EV je 170kW PHEV má výkon 60 kW to je 3x méně, ale při 7x vyšší kapacitě EV. Drtivá většina EV má baterku po 1000 cyklech na odpis . PHEV je po 1000 cyklech pouze dobře "zajetý".
Možná k tomu připívá i to, že když se jedná o nějakou nestandartní situaci (nízká, nebo vysoká teplota- požadavek na vysoký výkon) auto jen přepne na spalovací jednotku a tím ušetří baterku od šoku a tím se možná také prodlužuje její životnost.
Možná k tomu připívá i to, že když se jedná o nějakou nestandartní situaci (nízká, nebo vysoká teplota- požadavek na vysoký výkon) auto jen přepne na spalovací jednotku a tím ušetří baterku od šoku a tím se možná také prodlužuje její životnost.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Správně nabíjená baterie dnes vydrží 4-5 tisíc cyklů, tedy v rozmezí 30-70%. Nehledejte za tím žádný zázrak nebo technologii budoucnosti.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Citigo e IV píše:..... Drtivá většina EV má baterku po 1000 cyklech na odpis . PHEV je po 1000 cyklech pouze dobře "zajetý".
Pokud by PHEV jezdilo pouze na baterku velké cykly, tak dosáhnou myslím stejného počtu celých cyklů, jen každý při jiném nájezdu km.
Pokud se s PHEV jezdí dlouhé trasy (viz. tato cesta), tak baterka dělá předpokládám hodně malých cyklů.
Kolik má PHEV ujeto a kolik udělalo za tu dobu v přepočtu celých cyklů?
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Josef píše:Správně nabíjená baterie dnes vydrží 4-5 tisíc cyklů, tedy v rozmezí 30-70%. Nehledejte za tím žádný zázrak nebo technologii budoucnosti.
I při těch pouze 1000 cyklech je u Nira a Kony cca 400 tis.km, tak není čeho se obávat.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Nabíjí na 95%, takže žádné cyklováni 30-70%. 4,12V na článek, na kolik max. Nabíjí Kona? Podle mě tam je 5% rezerva na rekuperaci, protože i nabité rekuperuje.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
KONA_64 (CZ)
4,12 až 4,16V (dle teploty baterie) při 97 % SOC_BMS (100 % SOC_D) ... rekuperuje omezeně (hláška na obrazovce)
3,24 až 3,30V při 3,5 % SOC_BMS (3,5 % SOC_D)
KONA_64 (Korea) nabíjí o 0,2V více = 4,14 až 4,18V
IONIQ_28
4,10 - 4,14V při 95 % SOC_BMS (100 % SOC_D) ... rekuperuje naplno
3,08 - 3,16V při 2,5 % SOC_BMS (1 % SOC_D)
4,12 až 4,16V (dle teploty baterie) při 97 % SOC_BMS (100 % SOC_D) ... rekuperuje omezeně (hláška na obrazovce)
3,24 až 3,30V při 3,5 % SOC_BMS (3,5 % SOC_D)
KONA_64 (Korea) nabíjí o 0,2V více = 4,14 až 4,18V
IONIQ_28
4,10 - 4,14V při 95 % SOC_BMS (100 % SOC_D) ... rekuperuje naplno
3,08 - 3,16V při 2,5 % SOC_BMS (1 % SOC_D)
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Citigo e IV píše:Nabíjí na 95%, takže žádné cyklováni 30-70%. 4,12V na článek, na kolik max. Nabíjí Kona? Podle mě tam je 5% rezerva na rekuperaci, protože i nabité rekuperuje.
A jak víte že, to je skutečných 95% kapacity? Co když to je ve skutečnosti 75%? Zrovna tak e-Niro má ve skutečnosti baterii 66,4 kWh a to je jen kapacita na kterou to pustí BMS, ve skutečnosti může být i vyšší.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
100% na obrazovce je 95% dle diagnostiky - Lama potvrdil že to je stejné napětí jako mají i EV. Nebo vy Josefe znáte Li baterku co má při 4,12V na článek nabito na 75% kapacity.
Druhá věc je, že celková kapacita baterie je 8,9 kWh, když by Niro využívalo pro elektrickou jízdu jen 50% kapacity baterky, tak by to asi těžko ujelo na tu baterku 50 Km.
Napětí při nízkém stavu baterky zjistím později, protože to není tak jednoduché, protože auto si při 18% pustí spalovák a abych se dostal pod 10%
tak musím jet do kopce a to tak drsně, že spalovák nestíhá dobíjet baterku. Ale myslím že hodnota 20% a napětí budy stačit LAMA má jistě zaznamenané napětí Kony pro podobných %
Druhá věc je, že celková kapacita baterie je 8,9 kWh, když by Niro využívalo pro elektrickou jízdu jen 50% kapacity baterky, tak by to asi těžko ujelo na tu baterku 50 Km.
Napětí při nízkém stavu baterky zjistím později, protože to není tak jednoduché, protože auto si při 18% pustí spalovák a abych se dostal pod 10%
tak musím jet do kopce a to tak drsně, že spalovák nestíhá dobíjet baterku. Ale myslím že hodnota 20% a napětí budy stačit LAMA má jistě zaznamenané napětí Kony pro podobných %
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Spíš mě napadalo, zda tam není těch modulů více a připojují se podle potřeby BMS. Tvrdíte, že modul baterií je příliš těžký na to, aby obsahoval jen 9 kWh kapacity.
Ještě jsem se podíval na specifikaci baterie a váží 117 kg, nikoliv 150 kg. Pak ty výpočty trochu kulhají. Tedy baterie PHEV má 96 článků a BEV 64 kWh jich má 294 tedy přesně 3x více a váží 3,9 více, takže nevidím žádný velký rozdíl, protože PHEV má 96 článků s kapacitou 24,7 Ah a e-Niro 64 má 294 článků s kapacitou 180 Ah, přitom nominální napětí je prakticky stejné, tedy cca 360 voltů. Mimochodem Hybrid má baterii 1.56 kWh, článků 64 a kapacitu 6.5 Ah, napětí pouze 240V a váží 3,5 x méně, než baterie PHEV.
Ještě jsem se podíval na specifikaci baterie a váží 117 kg, nikoliv 150 kg. Pak ty výpočty trochu kulhají. Tedy baterie PHEV má 96 článků a BEV 64 kWh jich má 294 tedy přesně 3x více a váží 3,9 více, takže nevidím žádný velký rozdíl, protože PHEV má 96 článků s kapacitou 24,7 Ah a e-Niro 64 má 294 článků s kapacitou 180 Ah, přitom nominální napětí je prakticky stejné, tedy cca 360 voltů. Mimochodem Hybrid má baterii 1.56 kWh, článků 64 a kapacitu 6.5 Ah, napětí pouze 240V a váží 3,5 x méně, než baterie PHEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Josef píše:Spíš mě napadalo, zda tam není těch modulů více a připojují se podle potřeby BMS. Tvrdíte, že modul baterií je příliš těžký na to, aby obsahoval jen 9 kWh kapacity.
Ještě jsem se podíval na specifikaci baterie a váží 117 kg, nikoliv 150 kg. Pak ty výpočty trochu kulhají. Tedy baterie PHEV má 96 článků a BEV 64 kWh jich má 294 tedy přesně 3x více a váží 3,9 více, takže nevidím žádný velký rozdíl, protože PHEV má 96 článků s kapacitou 24,7 Ah a e-Niro 64 má 294 článků s kapacitou 180 Ah, přitom nominální napětí je prakticky stejné, tedy cca 360 voltů. Mimochodem Hybrid má baterii 1.56 kWh, článků 64 a kapacitu 6.5 Ah, napětí pouze 240V a váží 3,5 x méně, než baterie PHEV.
Máte pravdu v té hmotnosti, to že baterka e-nira je 3,9x težší než u PHEV jsem psal už před několika komentáři ,ale kapacitu má e-niro větší 7x.Počet článků e-nira máte špatně není jich tam 294 po 180 Ah , ale 294 po 60 Ah zapojené po třech 60 Ah paraelně. Tedy ve skutečnosti 98 kusů po 180 AH.
Napětí baterky se liší jen o ty dva články PHEV bude mít o 2x 4V méně. Když by jste stavěl baterku do E-nira z článků 25 Ah z PHEV tak
by jste musel dát do 180 Ah 7,2 článku x 98 a musel by jste teoreticky použít 705 Kusů článků 25 Ah místo 294 kusů 60Ah co má e-niro.
A trochu matematiky 705 článků / 96 (co má PHEV) = 7,34 baterek PHEV * 117 Kg a bareka e-nira by při kapacitě PHEV měla teoreticky Váhu 850 Kg.
Ovšem zvládala by dávat výkon 60*7,34 = 440 kW což by asi bylo na Niro trochu zbytečné
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Ano, to jsem psal, v e-Niru je 294 článků s kapacitou 180 Ah (samozřejmě myšleno celkovou).
Tak se to počítat nedá, pokud neznáte čistou váhu článků a neznáte obsah battery packu, ale je jasné že články v e-Niru mají kapacitu 60 Ah, zatímco v PHEV mají skoro třetinovou kapacitu, tedy jsou zcela jiné.
Tak se to počítat nedá, pokud neznáte čistou váhu článků a neznáte obsah battery packu, ale je jasné že články v e-Niru mají kapacitu 60 Ah, zatímco v PHEV mají skoro třetinovou kapacitu, tedy jsou zcela jiné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení
Jeden modul v KONĚ (předpokládám, že je totožný v NIRU), váží 964,9 g. Vynásobeno 294 články je 284 kg pouze články. Jako celek pak 452 kg.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)