KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení

Příspěvekod Citigo e IV » pon 09. srp 2021 10:05:52

Josef píše:Ano, to jsem psal, v e-Niru je 294 článků s kapacitou 180 Ah (samozřejmě myšleno celkovou).

Tak se to počítat nedá, pokud neznáte čistou váhu článků a neznáte obsah battery packu, ale je jasné že články v e-Niru mají kapacitu 60 Ah, zatímco v PHEV mají skoro třetinovou kapacitu, tedy jsou zcela jiné.


O tom je celá naše debata, od začátku tvrdím, že články v PHEV musejí mít jinou konstrukci, aby zvládli během životnosti vozidla zvýšenou cyklickou zátěž a proto pravděpodobně jsou kvůli tomu i těžší. Psal jste že jsou stejné jak v čistě elelektrickém voze. Prostě nejsou.

Včera se mě povedlo auto vybít na 16% podle ukazatele, diagnostika hlásila SOC dle BMS 17% a napětí na článku bylo 3,5V
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení

Příspěvekod Lama » pon 09. srp 2021 10:36:29

Napětí článku v KONA_64_CZ při 17,5% SOC_D (17% SOC_BMS) je 3,6V při 27°C.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení

Příspěvekod martin7470 » pon 09. srp 2021 12:12:53

V současných PHEV jsou články jiné, než v elektromobilech. Ale dřív tomu tak být nemuselo. Například GOLF 24 kWh používal články PANASONIC uřčené pro PHEV (stejné měl i PHEV Golf a také PRIUS PHEV) Tyto články vydrží nabíjení až 5C a vybíjení až 10C (pokud se chladí). Na internetu je také info, že SUPERB iV používá články z GOLFA 35 kWh (rozměrově i kapacitou to sedí, otázka je jestli i parametry...)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: KIA NIRO PHEV 2800 Km bez dobíjení

Příspěvekod Josef » pon 09. srp 2021 12:44:36

Citigo e IV píše:
O tom je celá naše debata, od začátku tvrdím, že články v PHEV musejí mít jinou konstrukci, aby zvládli během životnosti vozidla zvýšenou cyklickou zátěž a proto pravděpodobně jsou kvůli tomu i těžší. Psal jste že jsou stejné jak v čistě elelektrickém voze. Prostě nejsou.


Je potřeba se opírat o to, k čemu jsme se dopracovali diskuzí, tedy v posledním příspěvku na předchozí straně píši " ....ale je jasné že články v e-Niru mají kapacitu 60 Ah, zatímco v PHEV mají skoro třetinovou kapacitu, tedy jsou zcela jiné."
Audi Q4 Sportback e-tron 50