Eon - zpoplatnění
Moderátor: Josef
Re: Eon - zpoplatnění
Přesně. Pokud budu mít auto s dojezdem 300+, tak na mejch 99% cest mi vystačí nabíjení doma. Na ten zbytek mě nevytrhne ani kdyby to stálo 20 kč kwh.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Eon - zpoplatnění
na západě je běžně DC nabíjení za 10-17 Kč, což proto ho kdo nemá levnější nabíjení doma (v DE a FR je noční tarif kolem €0.25 - 0.30 ) je elektroauto oproti benzínu či naftě už stejně drahé či dražší na PHM
a to je zahrnuta jen mikro daň (28 Kč/MWh) do budoucna bude asi obtížné přesvědčit statisíce lidí na přechod k EV
a to je zahrnuta jen mikro daň (28 Kč/MWh) do budoucna bude asi obtížné přesvědčit statisíce lidí na přechod k EV
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Eon - zpoplatnění
Přišel mi do mejlu nový ceník.
Akorát nechápu do zpoplatnění času. Těch 90 min je na jedno dobíjení?
Akorát nechápu do zpoplatnění času. Těch 90 min je na jedno dobíjení?
Naposledy upravil(a) dracekvo dne čtv 17. pro 2020 11:04:00, celkem upraveno 1 x.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Eon - zpoplatnění
Tak máme nový ceník nabíjení, trochu přituhuje, ale pořád to jde, předpokládám, že do 2-3 let budou ceny pro Zákazníka EON, které jsou dnes pro Zákazníka bez registrace. Ty minuty jsou v rámci jednoho nabíjení.
- Přílohy
-
- Cenik EON.png (78.68 KiB) Zobrazeno 11946 x
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Eon - zpoplatnění
Tak to se dalo a taky čekalo, tady hlavní slovo v cenotvorbě elektřiny má ČEZ a osttní se rádi přiživí.
Jinak těch 6Kč za AC nabíje je opravdu neopdstatněné.
Levnější stanice, levnější instalace, levnější přívod jak u DC a přitom rozdíl v platbě nepatrný a u ČEZu žádný.
Ono to bude časem ještě dražší ale to je právě parketa a místo pro instalaci vlastních nebo společných míst elektromobilistů, aby byl nějaký tlak na ostatní s cenou. Bohužel i tam čez lobuje za to aby to tak jednoduché nebylo!
Jinak 90 minut na nabití EV na jedné nabíječce je dostatečné,
na druhé zase 90 minut. Většinou není problém se u nabíječky na nabíjení a čase domluvit, když se tam dva sejdou ale jsou i tací, kteří se prostě domluvit nechtějí a pak má toto význam. Nevím komu by se chtělo čekat 2 hodiny, než si tam někdo s Teslou nabije za "levno" do plna.
Jsou to vyjímky a mně se to stalo asi 2x ale měl jsem možnost si zajet jinam.
Jinak těch 6Kč za AC nabíje je opravdu neopdstatněné.
Levnější stanice, levnější instalace, levnější přívod jak u DC a přitom rozdíl v platbě nepatrný a u ČEZu žádný.
Ono to bude časem ještě dražší ale to je právě parketa a místo pro instalaci vlastních nebo společných míst elektromobilistů, aby byl nějaký tlak na ostatní s cenou. Bohužel i tam čez lobuje za to aby to tak jednoduché nebylo!
Jinak 90 minut na nabití EV na jedné nabíječce je dostatečné,
na druhé zase 90 minut. Většinou není problém se u nabíječky na nabíjení a čase domluvit, když se tam dva sejdou ale jsou i tací, kteří se prostě domluvit nechtějí a pak má toto význam. Nevím komu by se chtělo čekat 2 hodiny, než si tam někdo s Teslou nabije za "levno" do plna.
Jsou to vyjímky a mně se to stalo asi 2x ale měl jsem možnost si zajet jinam.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Eon - zpoplatnění
e-LUKY píše:Jinak těch 6Kč za AC nabíje je opravdu neopdstatněné.
Nezávidím např. Fiatům 500, kteří tam nabíjí 2 hodiny.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Eon - zpoplatnění
Chtělo by to nějaký levný wallbox.
Aby si to každý mohl přídit domů (hotely, obce, firmy), zpojení zvládl obyčejný elektrikář.
A přes nějaký univerzální web s integrovanou platební bránou si tam nastavili účtování podle svého. Třeba ty 3 Kč/kWh.
Provozovatel by vydělával na prodeji a servisu zařízeních a na nějakých drobných za zprostředkování platebního portálu.
Pak by bylo asi nabíječek po čr více.
Stejně tak jako se objevili v každé větší firmě automaty na kafe/bagety o které se vůbec nestarají.
Jenže když obyžejný wallbox stojí 20-30 tisíc. Nějak se furt nemůžu dopátrat toho, co tam je tak drahé, když je to jen chránič, kabel a generátor 1khz signálu.
Aby si to každý mohl přídit domů (hotely, obce, firmy), zpojení zvládl obyčejný elektrikář.
A přes nějaký univerzální web s integrovanou platební bránou si tam nastavili účtování podle svého. Třeba ty 3 Kč/kWh.
Provozovatel by vydělával na prodeji a servisu zařízeních a na nějakých drobných za zprostředkování platebního portálu.
Pak by bylo asi nabíječek po čr více.
Stejně tak jako se objevili v každé větší firmě automaty na kafe/bagety o které se vůbec nestarají.
Jenže když obyžejný wallbox stojí 20-30 tisíc. Nějak se furt nemůžu dopátrat toho, co tam je tak drahé, když je to jen chránič, kabel a generátor 1khz signálu.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Eon - zpoplatnění
Těch 6 Kč na AC to je masakr to už se mě PHEV nevyplatí tam nabíjet za 3 Kč sem to tam připojil, tímto zabijou ve městech elektromobilitu.
Opravdu by to chtělo udělat nějaké komunitní Wall boxy jak říkate jednoduché s integrovanou čtečkou bankovních karet. Základ nabíjení elektromobilu má být AC ,ale energetické podniky a automobilky se nám snaží podsouvat DC.
Myslím že do budocna bude ekonomicky výhodné mít elektromobil s velkou baterkou a jezdit jen v dosahu dojezdu max. občas nouzově nabíjet.
Opravdu by to chtělo udělat nějaké komunitní Wall boxy jak říkate jednoduché s integrovanou čtečkou bankovních karet. Základ nabíjení elektromobilu má být AC ,ale energetické podniky a automobilky se nám snaží podsouvat DC.
Myslím že do budocna bude ekonomicky výhodné mít elektromobil s velkou baterkou a jezdit jen v dosahu dojezdu max. občas nouzově nabíjet.
Re: Eon - zpoplatnění
dracekvo píše:Chtělo by to nějaký levný wallbox.
Aby si to každý mohl přídit domů.
Vždyť za pár stovek máte pětikolík
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Eon - zpoplatnění
Take zapominas, ze bezna cena ve vysokem tarifu je kolem 5,-kc a pokud bys pridal nejake ty poplatky kolem placeni a porizeni vcetne instalace tak jsi zase na nove cene Eonu za AC.
Re: Eon - zpoplatnění
Těch 6,-Kč bude základ. V Plzni vytrhaly 4ks AC sloupků od PRE, které byly zdarma a už je tam 4x AC za 8,-Kč a staví další...
Bylo bylo AC zdarma, ale poslední dobou tam každý den byly připojené stejné Tesly, takže si majitelé řekly dost !!!
V Německu jsou jsou nejen AC, ale i DC 22 až 50kW u všech OC zdarma. U nás skončil Globus, Kaufland má prozatím AC zdarma a jediný LIDL má i DC, které jim často nefunguje (Barrandov). Jak to asi půjde dál ??? Cena AC všude 6-9, DC a UDC jak píše Josef dle cen pro ostatní, 11 a 13 do dvou let. Osobně myslím i více, neb se musí stovnat ceny se Slovenskem, Německem,... Kdyby jsme přešli na EURO, tak se to srovná rychle.
Bylo bylo AC zdarma, ale poslední dobou tam každý den byly připojené stejné Tesly, takže si majitelé řekly dost !!!
V Německu jsou jsou nejen AC, ale i DC 22 až 50kW u všech OC zdarma. U nás skončil Globus, Kaufland má prozatím AC zdarma a jediný LIDL má i DC, které jim často nefunguje (Barrandov). Jak to asi půjde dál ??? Cena AC všude 6-9, DC a UDC jak píše Josef dle cen pro ostatní, 11 a 13 do dvou let. Osobně myslím i více, neb se musí stovnat ceny se Slovenskem, Německem,... Kdyby jsme přešli na EURO, tak se to srovná rychle.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Eon - zpoplatnění
Lama píše:Vždyť za pár stovek máte pětikolík
To jo. Ale to se blbě účtuje. A aby třeba hotel dotoval někomu ježdění na to nevěřím. Hlavně když se to bude rozšiřovat a bude tam nabíjet stále více lídí.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Eon - zpoplatnění
Mike píše:Take zapominas, ze bezna cena ve vysokem tarifu je kolem 5,-kc a pokud bys pridal nejake ty poplatky kolem placeni a porizeni vcetne instalace tak jsi zase na nove cene Eonu za AC.
do firmy se daji sehnat tarify do 4 Kč a tyhle energetické molochy kupuji EE na burze za €40-45 pokud nemaji i vlastni vyrobu
2all: všechno nad 10 Kč je vražda EM ... pak vychází provoz skoro dráž jak s fosilem, pořizovací ceny jsou taky vyšší a pokud někdo nemá kde nabijet tak si EV nikdy dobrovolně nepořídí
p.s. a to krom 28Kč/MWh neni EM nijak zdaněna...za par let to bude "slepá ulička" z ekonomického hlediska... bohužel
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1071
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Eon - zpoplatnění
Mike píše:Take zapominas, ze bezna cena ve vysokem tarifu je kolem 5,-kc a pokud bys pridal nejake ty poplatky kolem placeni a porizeni vcetne instalace tak jsi zase na nove cene Eonu za AC.
No to je ,ale tarif pro domácnost s odběrem, kdy já elektromobilem za dvě hodiny z toho vytáhnu víc, než domácnost za týden a navíc to je i distribučním poplatkem tj. dopravou.
Proud pro nabíjení elektromobilu by dopravu proudu do domácnosti neměl mít účtován, nebo nejaké minimum (tarif elektromobilita). Auto si přece pro ten proud dojede a odveze si ho samo
Re: Eon - zpoplatnění
Celé je to nějaké podezřelé. To si jako myslí, že tam budou lidi masově nabíjet a že vydělají víc a víc. Tomu říkám nenažranost. Postavit benzinku stojí desítky milionů a zisk je 2,50 na litru, stojan na nabíjení stojí několik set tisíc a zisk chtějí 5,-za kilowatu, no nevím, každopádně prodeji elektroaut to asi moc nepomůže, ikdyž nakonec to není až tak špatné, aspoň nebudou elektráče masovka a nebudou obsazený nabíječky. Stejně většina z nás nabíjí doma a když budu muset nabíjet po cestě někam dál, tak holt nebudu řešit za kolik. Ale jo budu a pojedu radši k Čezu nebo k Pre. Proč asi je vždy obsazeno tam , kde je to zadarmo.
BMW i3 94 Ah 99000 km r.v.2018
Re: Eon - zpoplatnění
Pokud se z elektra stane masovka, tak se tam objeví i nějaká forma zdanění.
Takže já doufám, že ještě dlouho bude elektro jen okrajová záležitost. Jak to přestane být výhodné, vracím se na LPG.
Takže já doufám, že ještě dlouho bude elektro jen okrajová záležitost. Jak to přestane být výhodné, vracím se na LPG.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Eon - zpoplatnění
Jo, zlatá doba elektromobility už je minulostí. Chudáci malobaterkáči bez domácího nabíjení. Nicméně, ještě není tak špatně, že nebude hůře. Už se dávno vymýšlí jak i levné domácí nabíjení utnout. Řešení je více a píše se o nich. A věřím, že se budou snažit do toho zahrnout i sluníčkáře i s ostrovnímu FVE...., možnosti jsou, takže jde jen rozhodnout.
Kdo EV ještě nekoupil a stále čeká, tak možná ani nekoupí, což je pro nás taky dobře. Je třeba jezdit a užívat si to, i když to máme mnozí jako koníčka.
Kdo EV ještě nekoupil a stále čeká, tak možná ani nekoupí, což je pro nás taky dobře. Je třeba jezdit a užívat si to, i když to máme mnozí jako koníčka.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Eon - zpoplatnění
Tak presne tyhle kecy jsem poslouchal od 18 let, kdyz jsem chtel namontovat do auta LPG, ... pristi rok ti to zdrazej, daj na to spotrebni dan.... no uplynulo 20 let a zatim prd
Osobne me tyhle scenare s elektrikou nechavaji jeste tak 10 - 20 let v klidu A osobne si nemyslim, ze to pak budou uctovat skrzena spotrebu, ale treba prez ujete kilometry, nebo dan ze silnice.
Aktualne zbytecna starost.
Osobne me tyhle scenare s elektrikou nechavaji jeste tak 10 - 20 let v klidu A osobne si nemyslim, ze to pak budou uctovat skrzena spotrebu, ale treba prez ujete kilometry, nebo dan ze silnice.
Aktualne zbytecna starost.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Re: Eon - zpoplatnění
No ještě nedávno jsme nabíjeli všude zadarmo, před 5 lety už to bylo jen někde zadarmo a jinde za 3 Kč, dnes to je za 6 Kč a za pár let 11 Kč za kWh, takže to nejsou kecy, ale realita. Ano nabíjení doma bude ještě řadu let v pohodě, ovšem to je dobré na ježdění "kolem komína", pro dálkové cestování zvláště po EU už je to k ničemu. Najdou se i lidé, kteří dnes nabíjí za 21 Kč/kWh a taky to zkousnou
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Eon - zpoplatnění
@havrla ... njn ale kolik tech LPG jezdí ? to je úplně okrajová záležitost a takhle dopadne ta EM taky ... vyplatí se pár lidem, třeba s FVE nebo s NT ale rozumní a racionální lide nebudou dobrovolně jezdit dráž s EV než s ICE (v případě veřejného dobíjení)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km