Koukám Tesla jde cestou jednorázových aut, kdy se bude dělat nejen kastle z jednoho kusu, ale i baterie budou pravděpodobně nevýměnné a budou sloužit auto po celou životnost a s koncem baterie skončí i auto, jak píší na insideeevs.
Podle Muska to umožní vozu snížit hmotnost o 10 procent, zvýšit dojezd až o 14 procent a o 370 dílů méně, což znamená, že výrobní a výrobní náklady jsou mnohem nižší, než jaké má dnes Tesla.
Je to sice působivé, je třeba se ale zabývat i důsledky. Výměna starých nebo vadných baterií bude prakticky nemožná. Pokud jsou baterie součástí konstrukce automobilu, vydržíte je stejně dlouho jako samotné auto, nebo se musíte vozidla úplně zbavit, pokud s nimi něco stane
https://insideevs.com/news/445282/tesla ... structure/
Tesla Battery Day
Moderátor: Josef
Tesla Battery Day
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Battery Day
To jsou jen úvahy, aby bylo o čem psát. Osobně si nedovedu představit, jak by musela být baterie zakomponovaná v karoserii, aby nešla žádným způsobem demontovat. Možná to nebude tak jednoduché jako teď, ale nevěřím, že to bude nedemontovatelné. Jako je fakt, že i u spalováků je trend dělat vše stále komplikovanější, jako třeba kvůli demontáži vany motoru se musí nejdřív demontovat převodovka a pod. "vychytávky", ale cesta vždycky je.
Re: Tesla Battery Day
Na druhou stranu, proč by se měly články baterie v průběhu životnosti elektromobilu vyměňovat, když přežijí i to samotné auto a budou fungovat i nadále? V rámci recyklace dožitého nebo totálně bouraného auta už to bude stejně jedno, jestli se něco jiného na karoserii díky tomu poškodí
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Tesla Battery Day
Tesla ukázala co bude mít za 3 roky reálně v produkčním autě - tedy celý spodek odlitý z al slitiny. No první v tom ale nebudou Příští rok přijde na trh BEV co má takto řešený celý spodek. A pokud takové auto dostane ránu, řekl bych že bude neopravitelné. Ale za ty baterky maj u mě palec nahoru
Re: Tesla Battery Day
Asi Musk neukázal celému světu co chtěl vidět a akcie klesly dnes o 8%... samozřejmě tyhle houpačky jsou na týdenním pořádku
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Battery Day
TomTom píše:Tesla ukázala co bude mít za 3 roky reálně v produkčním autě - tedy celý spodek odlitý z al slitiny. No první v tom ale nebudou Příští rok přijde na trh BEV co má takto řešený celý spodek. A pokud takové auto dostane ránu, řekl bych že bude neopravitelné. Ale za ty baterky maj u mě palec nahoru
A můžu se zeptat o jaký elektromobil se jedná? Ještě jsem o něčem takovém neslyšel.
Tesla Y má pokud vím odlitek jen v zadní části. A nebo že by už v Gigafactory Berlín zavedli tuto technologii pro Tesla Y?
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Re: Tesla Battery Day
Citace z Hybrid.cz
Elon Musk už dříve řekl, že chce, aby celá zadní část karoserie elektromobilu Tesla Model Y a později nejspíš i Tesla Model 3 byla odlita z jediného kusu. A právě to by měl zajistit nový licí stroj instalovaný v továrně Fremont.
To samé bude v německé továrně.
Elon Musk už dříve řekl, že chce, aby celá zadní část karoserie elektromobilu Tesla Model Y a později nejspíš i Tesla Model 3 byla odlita z jediného kusu. A právě to by měl zajistit nový licí stroj instalovaný v továrně Fremont.
To samé bude v německé továrně.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Battery Day
Karel píše:A můžu se zeptat o jaký elektromobil se jedná? Ještě jsem o něčem takovém neslyšel.
Německá značka a licí stroje jsou Italské s Německým ohřevem slitiny - více nemůžu ale je to mašina jako kráva
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Tesla Battery Day
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Battery Day
Ano, náš konkurent dodává do Tesly...
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Tesla Battery Day
To jsem teď teda vážně napnutej jak struna
Konkurence Tesly, hmm???
Napadá mě hned několik značek: Polestar, Lucid, Faraday Future....přihořívá alespoň trochu???
Konkurence Tesly, hmm???
Napadá mě hned několik značek: Polestar, Lucid, Faraday Future....přihořívá alespoň trochu???
Ovaobike MCR-M (od 4/2024)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
- Radovan
- Příspěvky: 1176
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Tesla Battery Day
Všechny jmenované powerpointové prezentace těžko mohou něčemu konkurovat
Peugeot Ion nový 2014 nyní 121 tis. km,2016 ojetý 77 tis. (91 vše),ekolo Agogs SilverGo 2013,FVE 3,6kWp 2009+11,55 kWp 2024,21 kWh bat,2 WB,solár.panely Vaillant 250 L 2010,vrtaná studna 1999,permakulturní zahrada 2017,dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Tesla Battery Day
No já hlavně psal že dodavatel je konkurent.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie