Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Moderátor: Josef
Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Zdravím,
rád bych si poradil ohledně baterky v mé Tesla Model 3. Koupil jsem ji z Německa. Jedná se o Standard Range Plus ze září 2020 a má najeto 34tiscí.
Je možné, že takové auto má už větší degradaci baterie? Včera jsem ujel 52%, ale jenom 21kw jsem spotřeboval
Další věc je, že jsem nikde nedohledal kolik má mít reálně využitelnou kapacitu. Někde píši 49kw, někde 50kw, někde 54kw.
Máte někdo tip jak ověřit reálnou degradaci baterky?
rád bych si poradil ohledně baterky v mé Tesla Model 3. Koupil jsem ji z Německa. Jedná se o Standard Range Plus ze září 2020 a má najeto 34tiscí.
Je možné, že takové auto má už větší degradaci baterie? Včera jsem ujel 52%, ale jenom 21kw jsem spotřeboval
Další věc je, že jsem nikde nedohledal kolik má mít reálně využitelnou kapacitu. Někde píši 49kw, někde 50kw, někde 54kw.
Máte někdo tip jak ověřit reálnou degradaci baterky?
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Jsou tady povolanější, nicméně Tesla Model 3 SR má využitelnou kapacitu cca 57 kWh, nicméně tato kapacita bude kolísat v závislosti na okolní teplotě a běžně jsem viděl změřenou kapacitu u ojetého modelu 49-51 kWh (měření Bjorn Nyland, stačí mrknout na některé jeho video, jak to počítá). Degradace baterie jde s časem, tedy 3 leté auto ji mělo mít v řádu jednotek procent, pokud je baterie v pořádku. Chtělo by to přeměřit nějakou aplikací s OBD II.
Je potřeba dát pozor na to, že auto nepočítá spotřebu, když je zapnuté a stojí!
Je potřeba dát pozor na to, že auto nepočítá spotřebu, když je zapnuté a stojí!
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 144
- Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Model 3 sr z roku 2020 má celkovou kapacitu baterie 54 kWh (57 kWh měl až model s LFP baterií z roku 2021). Využitelná by měla být cca 50 kWh. Po 3 letech by mohla být degradace okolo 8 %, využitelných by tak mělo být 45 - 46 kWh.
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
2020 SR bude nejspíš NCA 53kWh celková, 49 využitelná. Podle CoC by se to asi dalo přesně.
Bohužel tyhle baterky mají v Teslách asi nejrychlejší degradaci...
Bohužel tyhle baterky mají v Teslách asi nejrychlejší degradaci...
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Normálně udělejte test servisním módu. Každý si to může na tesle udělat doma, není třeba se doprošovat v servisu jen je k tomu třeba wall box na nabíjení a vybít běžným způsobem co nejvíce cca na 15% baterku. Na yoututube je o tom plno videí.
Já bych bez toho testu asi auto nekupoval, třeba to původní majitel nechal týden na 100% a je vymalováno...
Já bych bez toho testu asi auto nekupoval, třeba to původní majitel nechal týden na 100% a je vymalováno...
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Dobře díky za info. Dneska jsem zkusil nabít na 100% a ujel 13% a spotřeboval necelých 6kw, takže by to odpovídalo zhruba na tu 8% degradaci.
Včera to byl až moc velký úlet. Vycházelo by to asi na 15% degradaci u auta z 34tisícama KM? To doufám, že ne
Včera to byl až moc velký úlet. Vycházelo by to asi na 15% degradaci u auta z 34tisícama KM? To doufám, že ne
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Citigo e IV píše:Normálně udělejte test servisním módu. Každý si to může na tesle udělat doma, není třeba se doprošovat v servisu jen je k tomu třeba wall box na nabíjení a vybít běžným způsobem co nejvíce cca na 15% baterku. Na yoututube je o tom plno videí.
Já bych bez toho testu asi auto nekupoval, třeba to původní majitel nechal týden na 100% a je vymalováno...
Už jsi ho zkoušel?
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Johny109 píše:Dobře díky za info. Dneska jsem zkusil nabít na 100% a ujel 13% a spotřeboval necelých 6kw, takže by to odpovídalo zhruba na tu 8% degradaci.
Včera to byl až moc velký úlet. Vycházelo by to asi na 15% degradaci u auta z 34tisícama KM? To doufám, že ne
To chce vyjet 90% baterie, to vybíjení není úplně lineární a kapacita 80-100 % se nerovná kapacitě 10-30 %.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Johny109 píše:Dobře díky za info. Dneska jsem zkusil nabít na 100% a ujel 13% a spotřeboval necelých 6kw, takže by to odpovídalo zhruba na tu 8% degradaci.
Včera to byl až moc velký úlet. Vycházelo by to asi na 15% degradaci u auta z 34tisícama KM? To doufám, že ne
Toto není test! Musíte ze 100% ideálně jednou jízdou po dálnici bez rekuperace a ustálenou rychlostí (Bjirn takto testuje při 90km/hod) vyjet baterku ideálně až na 0%. Pak dobít a zjistíte kolik nejen z baterky, ale také do baterky.
A potvrzuji Josefa, že křivka není lineární. Hlavně u krajních hodnot je i dvojnásobný rozdíl (ze 100 na 90% ujedetě 2x více než na z 55 na 45% a na spodku baterky ujedete ještě méně.
Navíc věřit ukazateli může být nepřesné.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Turbo píše:Citigo e IV píše:Normálně udělejte test servisním módu. Každý si to může na tesle udělat doma, není třeba se doprošovat v servisu jen je k tomu třeba wall box na nabíjení a vybít běžným způsobem co nejvíce cca na 15% baterku. Na yoututube je o tom plno videí.
Já bych bez toho testu asi auto nekupoval, třeba to původní majitel nechal týden na 100% a je vymalováno...
Už jsi ho zkoušel?
Zatím né, příšel jsem na to před týdnem a chtěl jsem se tě zeptat jak to funguje. Navíc mě spotřeba energie na celou baterku cca sedí,ale by by zajímavý pozorovat rozdíly od novýho auta.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Nejpřesnější způsob změření kapacity baterky je použití OBD a třeba programu Car Scanner. Chce to nabít do 100%, zaznamenat hodnoty celkového dobití a vybití baterky a začít postupně jezdit. Ideálně vyjet do 5%, pak znovu odečíst hodnoty nabití a vybití. Z rozdílu nabití určíme množství rekuperace, kterou odečteme od rozdílu vybití, připočteme tak 2-3% (5% - jak píše LAMA - díky nerovnoměrnému vybíjení nejspíš neodpovídá přesně skutečnosti) a dostaneme reálnou kapacitu baterky.
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
jarsou píše:Nejpřesnější způsob změření kapacity baterky je použití OBD a třeba programu Car Scanner. Chce to nabít do 100%, zaznamenat hodnoty celkového dobití a vybití baterky a začít postupně jezdit. Ideálně vyjet do 5%, pak znovu odečíst hodnoty nabití a vybití. Z rozdílu nabití určíme množství rekuperace, kterou odečteme od rozdílu vybití, připočteme tak 2-3% (5% - jak píše LAMA - díky nerovnoměrnému vybíjení nejspíš neodpovídá přesně skutečnosti) a dostaneme reálnou kapacitu baterky.
Bohužel Tesla nejde takto jednoduše přes OBD měřit...
Naposledy upravil(a) Lama dne stř 26. dub 2023 9:39:24, celkem upraveno 1 x.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Tesla na to ma v servisnim menu primo udelanou funkci. Auto se pripoji na wall box o vykonu vyssim nez 6 kW . Auto postupne vybije baterku pomoci klimatizace. A zase nabije trva to az 24 hodin. Prebytecnou energii promeni v teplo proto se musi zajistit vetrani garaze.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Zajímavá funkce zjištění kapacity!
U těchto menších baterií s kapacitou kolem 49 kWh v zimě bude delší dojezd asi problém, v jednom testu jsem viděl v protivětru spotřebu docela velkou u TMY LR AWD, s tou menší kapacitou modelu SR a větší degradací by tedy moc daleko nedojela.
U těchto menších baterií s kapacitou kolem 49 kWh v zimě bude delší dojezd asi problém, v jednom testu jsem viděl v protivětru spotřebu docela velkou u TMY LR AWD, s tou menší kapacitou modelu SR a větší degradací by tedy moc daleko nedojela.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
To zmiňoval i jeden bývalý majitel Tesly 3 SR v diskusi na fdrive. Zimný dojezd kolem 200, max 250 km a to ani nemusí být dálnice.
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
No holt peníze na LR nebyli Teslu si přeju už od roku 2015, tak jsem rád, že se teď podařila aspoň ta SR.
Mám každý den nájezd tak 100km, kde teda 80% je dálnice. Večer nabiju doma z wallboxu. Takže snad bude dojezd stačit i v zimě.
Jinak ten test baterky ze servisního menu mě určitě láká. Jen si říkám, zda to není nějaké rizikové?
Jinak auto stojí venku na soukromém parkovacím místě, ale je jakoby přístupné z ulice. Vydává u toho auto nějaký velký hluk? Když jede normálně klimatizace, tak je to OK, ale viděl jsem na youtube video, kde to hučelo jak veřejný vysavač na benzínce
Mám každý den nájezd tak 100km, kde teda 80% je dálnice. Večer nabiju doma z wallboxu. Takže snad bude dojezd stačit i v zimě.
Jinak ten test baterky ze servisního menu mě určitě láká. Jen si říkám, zda to není nějaké rizikové?
Jinak auto stojí venku na soukromém parkovacím místě, ale je jakoby přístupné z ulice. Vydává u toho auto nějaký velký hluk? Když jede normálně klimatizace, tak je to OK, ale viděl jsem na youtube video, kde to hučelo jak veřejný vysavač na benzínce
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
100 km je naprosto v pohodě, samozřejmě u Tesly je zima a léto velký rozdíl, ale to uvidíte sám, jízdou se dá hodně ovlivnit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Marek71 píše:To zmiňoval i jeden bývalý majitel Tesly 3 SR v diskusi na fdrive. Zimný dojezd kolem 200, max 250 km a to ani nemusí být dálnice.
Tyhle čísla nemůžu potvrdit. Jezdím dálnice hodně a nebo naopak jen pocuky 10km - takže rozmrazuji auto. A spotřeba za tuto zimu 17,5kWh/100km. V zimě běžně jezdím ve 4 naložený bez zastávky D4, Praha, D11, D35 do Mohelnice (270km) a mám kolem 15% v cíli. V létě jsem jel Korsiku 1100km se spotřebou 14,2kWh/100km - nabíjel jsem mezi 250-340km vždy s rezervou k dalšímu SCH. A když jezdím pro děti tak občas se dostanu pod 11kWh/100km. Takže tak.
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Jde hlavně o dojezd, spotřebu může ukazovat 15 kWh a dojezd je pak třeba 250 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace
Josef píše:Jde hlavně o dojezd, spotřebu může ukazovat 15 kWh a dojezd je pak třeba 250 km.
A na tom jste byl kde?
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie