Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Citigo e IV » stř 26. dub 2023 22:12:28

Dojezd v zimě po dálnici kolem 250 Km mají i vozy koncernu s mnohem větší baterkou.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Josef » stř 26. dub 2023 22:30:08

TomTom píše:
Josef píše:Jde hlavně o dojezd, spotřebu může ukazovat 15 kWh a dojezd je pak třeba 250 km.


A na tom jste byl kde?

Třeba v zimě na D1 v dvouhodinovém stání v koloně, vyzkoušejte :)

Já jsem jel v roce 2019, bylo 15°C s TM3 Performance Praha-Humpolec a zpět, průměrná spotřeba 17.8 kWh/100 km. Jel jsem max 130 km/h a v té době tam byly myslím 4 uzávěry, kde se jelo max 80 km/h, ale spíše popojíždělo 60-70 km/h. Průměrnou rychlost si už nepamatuju ale bylo to něco kolem 80 km/h. Netuším, jak se dá jet po dálnicích za 14 kWh/100 km při dodržování limitů, tedy ne se někde "ploužit" 110 km/h. Bjorn Nyland dělá testy stálou rychlostí 120 km/h a spotřeby TM3 SR kolem 0°C jsou 20 kWh/100 km a při 20°C to je necelých 17 kWh/100 km. To ale nedělá předehřev baterií před nabíjením, zastávky a podobné věci a nejede 130 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Josef » stř 26. dub 2023 22:31:51

Citigo e IV píše:Dojezd v zimě po dálnici kolem 250 Km mají i vozy koncernu s mnohem větší baterkou.


Nejde o ten dojezd, ale o ten rozpor spotřeba versus dojezd
Audi Q4 Sportback e-tron 50
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod TomTom » čtv 27. dub 2023 7:39:57

Netuším, jak se dá jet po dálnicích za 14 kWh/100 km při dodržování limitů, tedy ne se někde "ploužit" 110 km/h. Bjorn Nyland dělá testy stálou rychlostí 120 km/h a spotřeby TM3 SR kolem 0°C jsou 20 kWh/100 km a při 20°C to je necelých 17 kWh/100 km. To ale nedělá předehřev baterií před nabíjením, zastávky a podobné věci a nejede 130 km/h.


Plácáte tu jabka s hruškama dohromady a netušíte toho opravdu více. Za prvé, pokud někdo napíše, že auto ujede v zimě sotva 200 - možná 250km, pak všichni předpokládají, že jde o jízdu. Zahrnovat do toho situace typu 5h v zácpě je fakt mimo. Dále Bjorna znám moc dobře a tak by jste měl vědět, jak přesně měří Range test a co je realita na silnicích. Pokud mi tvrdíte, že dojedete v létě Livorno s průměrkou 120 nebo 130 km/h pak toho netušíte více. Ono i Brno - Praha dát kolem 120km/h je hodně risk. No a když už jej tak sledujete, měl by jste vědět že auto co mám v profilu mělo v letních testech 12,2 respektive 16,6kWh/100km. Takže cesta 1100km Praha - Livorno za 14,5kWh/100km v limitech co dovolí zákon a situace je naprosto normální pro Teslu SR+.

Jenže tohle evidentně nepobere někdo, komu auto mu žere trávu kolem silnice a aby ujel v zimě to co já, musí mít 1,5x větší baterku :lol:
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Turbo » čtv 27. dub 2023 9:32:39

Určitě mají Tesly svoje mouchy, ale zrovna dálniční spotřeba a konzistence spotřeby léto/zima patří k tomu nejlepšímu, co se dá dneska koupit. To není jen třeba moje osobní zkušenost, ale výsledky mnoha testů, včetně Bjorna.
To jste si Josefe zrovna nevybral vhodný příklad, možná by to chtělo tu Tesla fobii trochu pokrotit :lol:

A souhlas s kolegou výše, že průměrná rychlost 120-130km/h je už slušný fofr. Když pojede v omezení 70-80, tak to pak musíte dohánět 170km/h. Pokud uděláte za cestu v létě do Chorvatska průměr 100km/h tak to bude velmi slušný výsledek, reálný spíš tak kolem 80.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2023 10:40:00

TomTom píše:
Netuším, jak se dá jet po dálnicích za 14 kWh/100 km při dodržování limitů, tedy ne se někde "ploužit" 110 km/h. Bjorn Nyland dělá testy stálou rychlostí 120 km/h a spotřeby TM3 SR kolem 0°C jsou 20 kWh/100 km a při 20°C to je necelých 17 kWh/100 km. To ale nedělá předehřev baterií před nabíjením, zastávky a podobné věci a nejede 130 km/h.


Plácáte tu jabka s hruškama dohromady a netušíte toho opravdu více. Za prvé, pokud někdo napíše, že auto ujede v zimě sotva 200 - možná 250km, pak všichni předpokládají, že jde o jízdu. Zahrnovat do toho situace typu 5h v zácpě je fakt mimo. Dále Bjorna znám moc dobře a tak by jste měl vědět, jak přesně měří Range test a co je realita na silnicích. Pokud mi tvrdíte, že dojedete v létě Livorno s průměrkou 120 nebo 130 km/h pak toho netušíte více. Ono i Brno - Praha dát kolem 120km/h je hodně risk. No a když už jej tak sledujete, měl by jste vědět že auto co mám v profilu mělo v letních testech 12,2 respektive 16,6kWh/100km. Takže cesta 1100km Praha - Livorno za 14,5kWh/100km v limitech co dovolí zákon a situace je naprosto normální pro Teslu SR+.

Jenže tohle evidentně nepobere někdo, komu auto mu žere trávu kolem silnice a aby ujel v zimě to co já, musí mít 1,5x větší baterku :lol:


Zopakuji vaše slova - Plácáte tu jabka s hruškama dohromady a netušíte toho opravdu více. Jednak jsem dával příklad, že Tesla zobrazí nesmysl, protože nezapočítává spotřebu při stání a velmi pravděpodobně ani ohřev baterií před nabíjením, jinak by nemohlo v testech s nabíjením docházet k rozdílům kolem 20% mezi ukazovanou spotřebou a skutečně odebranou energií z nabíječky.

Vy tvrdíte něco o průměrné rychlosti 120 nebo 130 km/h, já jsem nic takového nenapsal. Za kolik s Teslou člověk jede je jeho jízda a jen jeho. Já bych s TM3 jel do Livorna tak kolem 20 kWh/100 km v létě. Kolega, který má Niro tak má tak o 20% vyšší spotřebu než jsem měl já a jeho slovy "používám to jako normální auto tedy 130-140 na tacho což je u toho auta 123-133 reálná rychlost. Já jsem jezdil 120 km/k na tachometru, tedy prostě jsem se ploužil :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 27. dub 2023 20:46:14

Ale tesla přece ukazuje taky spotřebu když stojí, je to jen v jiném počítadle, ale neukazuje to v kWh/100 Km protože to ani nejde když auto stojí tak je spotřeba nekonečná. Ukazuje to v % baterie a to jen když to stojí a je zařazeno P, pokud je D a jen čekáte na semaforu s brzdou,tak normálně počítá.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Josef » čtv 27. dub 2023 22:05:49

Bjorn měřil úbytek baterie při nočním spaní v minusových teplotách a Niro s Teslou 3 měly přibližně 1.3 kW spotřebu při topení. Já se jen snažím lidem vysvětlit, že ne vše, co ukáže auto je pravda a výpočet spotřeby asijských aut je prostě jiné, ony dopočítávají spotřebu do plné kapacity baterie, Tesla měří spotřebu a kapacitu baterie neřeší, proto se tyhle dvě věci nedají porovnávat.
Třeba jsem viděl argument, že Tesla nabíjí 250 kW a ostatní se mohou zahrabat, nicméně ten člověk netuší, že tím výkonem nabíjí asi 3 minuty a dnes je mnoho aut, která nabíjí v delším časovém úseku výrazně rychleji než Tesla. Prostě po internetu koluje řada nesmyslů a žádný výrobek není dokonalý, každý má něco dobrého a něco špatného a každý najde svého kupce.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 27. dub 2023 23:29:08

Pokrok je v tomhle dost velkej co platilo před 2 lety nemusí platit dnes. Tesla není koncern, kde se čeká na aktualizaci SW rok. Mám auto měsíc a už byli 3 poměrně zásadní aktualizace. Nově mohu z volantu ovládat stěrače, zvedat telefon, měnit otáčky ventilátoru,měnit teplotu, zapínat volant, zapínat kamery, ukládat záznam kamer, otevírat box u spolujezdce ... :D

K věci, spotřeba mě sedí

na 42% baterky najeto 143 Km spotřeba při parkování 2,4% takže na 39,6% při spotřebě 155Wh/Km byla spotřeba 22,165 kW
Dostupná kapacita u MY SR by měla dle sereveru EVdatabaze být 57,5 kWh 57,5 * 0,396=22,77 kW na to že ráno mrzlo a baterka mohla být studená tak jim to sedí, ještě napíšu zítra kolik to vzalo při nabíjení ať porovnáme rozdíl ,ale i kdyby byla spotřeba ze zásuvky o 20% vyšší což asi nebude
tak to jsou hodnoty starého Ioniqu, nebo E-golfa a né takhle velkýho auta. Zde má Tesla náskok možná i dvě generace
Přílohy
sp03.PNG
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Josef » pát 28. dub 2023 6:21:53

Díky tomu displeji a prakticky absenci tlačítek lze s tím SW v autě dělat všechno možné, nedivil bych se, kdy časem pronajímali jednotlivé funkce na roční bázi :) Jak je ale vidět v prodejích, že náskok v technice nestačí a všichni standardní výrobci prodávají BEV tak, že se na ně čeká, potřebovali by výrobu navýšit na trojnásobek. Trochu mi Tesla připomíná DELL, který přišel s přímým prodejem a boural standardy, bohužel se dnes poslušně zařadil do řady a je na tom systémem práce i hardwarem stejně jako ostatní.

Tenhle report určitě znáte, stačí sečíst koncern VW a zjistíte že prodal dvojnásobek co Tesla. Tesla má sice pěkné technologie, ale v businessu to nestačí, viz třeba kdysi úžasné procesory Motorola nebo počítače Mac.

https://cleantechnica.com/2023/01/08/10 ... countries/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Josef » pát 28. dub 2023 8:19:56

Citigo e IV píše:...... ještě napíšu zítra kolik to vzalo při nabíjení ať porovnáme rozdíl ,ale i kdyby byla spotřeba ze zásuvky o 20% vyšší což asi nebude


Jsem zvědav. Tady je porovnání testů 4 aut (na fdrive.cz) včetně největšího žrouta :) Myslím, že to mluví samo za sebe a těším na Vaše výsledky. Ještě dodám, že jste dost vyjímka, protože spotřeby u obou aut, které máte, má málokdo.

Tesla Model 3
Palubní počítač za celý tento test ukázal hodnotu 16,7 kWh/100 km, ale celkem Tesla odebrala 43,854 kWh, takže spotřeba vyšla na 21,15 kWh/100 km. 

Kona 64 kW
Palubní počítač ukázal hodnotu spotřeby za celý test 15,6 kWh/100 km, ale celkem Hyundai Kona Electric odebrala 66,99 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 16,87 kWh/100 km.

Audi Q4 e-tron 40
Palubní počítač pak ukázal za celý test velmi přívětivých 17,1 kWh/100 km. Celkem po opětovném nabití na plnou kapacitu baterií Audi Q4 e-tron 40 odebralo 35,477 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 16,73 kWh/100 km.

Audi e-tron 55
Palubní počítač ukázal za celý test 27,2 kWh/100 km. Celkem Audi Q8 e-tron odebralo 85,25 kWh, takže reálná spotřeba vyšla na 29,5 kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Marek71 » pát 28. dub 2023 9:16:33

Citigo e IV píše:K věci, spotřeba mě sedí


Vy máte "zázračnou" spotřebu i se Citigo. Já si spíš myslím, že jezdíte velmi ekonomicky a že pokud byste přesedlal do Q4 e-tron, možná byste zjistil, že máte cca. stejnou spotřebu jao s Teslou nebo o něco větší. Co jsem koukal testy, tak Tesla není žádný nadpozemský zázrak, prostě fyziku neošálíte a ty spotřeby jsou u moderních stejně velkých aut od sebe ne moc vzdálené. Zas bych to s tou chválou nepřeháněl :-)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod Citigo e IV » pát 28. dub 2023 10:09:48

Myslím že jezdím usporně, nebo vy jezdíte schválně neúsporně? Předvídám a jedu podle provozu, mám praxi v řízení vozu skoro 30 let a nejeto
přes 250 tis. km na hybridech a elektromobilech, ale to myslím že třeba Josef má ještě větší zkušenosti než já.

Doplněná kapacita 25 kWh, ješte můžeme řešít jestli i tomhle tesla třeba nekecá ,jako že by záměrně zkreslovala statistiky dobíjení v aplikaci, ale to asi ne m na to by se přišlo a byl by toho plný internet i odhadem podle doby dobíjení co mě ukazuje elektrárna to sedí.

143 km 25kWh spotřeba 17,5 ze zásuvky ted v předjaří jáno topení 2st. vecer klima to mě zas jako nějaká zázračná spotřeba nepřipadá
Přílohy
nab4.JPG
nab4.JPG (20.44 KiB) Zobrazeno 3245 x
TomTom
Příspěvky: 153
Registrován: úte 24. pro 2019 9:54:07

Re: Tesla Model 3 - kapacita baterie a degradace

Příspěvekod TomTom » pát 28. dub 2023 11:00:37

Josef píše:Tady je porovnání testů 4 aut (na fdrive.cz) včetně největšího žrouta :)


Taky by jste měl vědět, že "kartička" bytostně nesnáší Tesly - takže zrovna u fdrive platí pravidlo "věřím pouze statistice, kterou si zfalšuji sám"

Prostě nemáte šanci tady brojit proti spotřebě a dojezdu zrovna u TM3, bude dlouho trvat než na trh přijde konkurent co nabídne stejný výkon za takhle dobrou spotřebu.

A můžete o to vést debaty, polemizovat, mít najeto třeba bambilión kilometrů, ale tohle je prostě fakt.

A teď už musím zpátky do práce, Tesla GigaPress nepočká ;)
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie