Tesla Model Y
Moderátor: Josef
Tesla Model Y
Ahoj, nemáte někdo tušení, kdy by mohla přijít na trh Y ve verzi “standart range”?
Peugeot iON 2011/koupeno 8/2019 - najeto 30tis.(zatím)
Re: Tesla Model Y
Tak už je k dispozici ke konfiguraci na stránkách Tesly. Odhadována doba dodání prosinec 22 až březen 2023. Cena základu 1 499 990.
Peugeot iON 2011/koupeno 8/2019 - najeto 30tis.(zatím)
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model Y
Má už tady někdo Teslu Y se zadním náhonem? V pátek si půjdu pro svoji první. Tesle zas až moc nefandím, ale za ty peníze není zdaleka nic v podobný prostorový a výkonový třídě. I Kona a Niro jsou dražší. Hlavně jsem zvědavej na zimu s tím zadním náhonem, ale to vypadá že budu muset 1/2 roku počkat.
Re: Tesla Model Y
Díval jste se na kapacitu baterie v tomhle nejlevnějším TMY? Mám pocit že tam je zimní dojezd po dálnici 250 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model Y
No a to je za ty peníze přece výborná hodnota 245Km , je to stejně jako např. Mercedes EQA 300 4MATIC
který má o 9 kWh větší baterku.
Tesla se nabije i s těma LIFEPo baterkama o 4 minuty rychleji hodnoty zrychlení a maximálky se srovnávat ani nedají. 160 Km/h vs 217 Km/h.
Jako třeba nový Niro EV ujede v zimě o 30 Km více, ale při jeho tragický rychlosti nabíjení by bylo rychlejší na trase od 245 do 290 Km pak už bude prohrávat.
Ioniq 5 ujede dle webu databaze org v zimě po dálnici 210Km SR a 280Km LR
Jako který auto do mil bez DPH, u mě konkrétně 947 tis. bude lepší?

Tesla se nabije i s těma LIFEPo baterkama o 4 minuty rychleji hodnoty zrychlení a maximálky se srovnávat ani nedají. 160 Km/h vs 217 Km/h.
Jako třeba nový Niro EV ujede v zimě o 30 Km více, ale při jeho tragický rychlosti nabíjení by bylo rychlejší na trase od 245 do 290 Km pak už bude prohrávat.
Ioniq 5 ujede dle webu databaze org v zimě po dálnici 210Km SR a 280Km LR
Jako který auto do mil bez DPH, u mě konkrétně 947 tis. bude lepší?
Re: Tesla Model Y
Každý máme jiné potřeby, já chci auto, co uvnitř vypadá jako auto a nad 200 km jedu 2x za rok. Vy potřebujete honit kilometry, rychlé nabíjení a 400k výkon, já z toho nepotřebuji ani jedno. Mám rád kdy funguje adaptivní tempomat a stěrače, s čímž má Tesla dle majitelů celkem problém. Až si to vyzkoušíte uvidíte sám, co znamená US auto, jedno taky mám 

Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model Y
To beru interiér to je jiná liga u toho mercedesu. Se přiznám že jsem v tesle y ani neseděl, ale moje zatím nejlepší auto je NIRO PHEV tak si snad rozhodně nepohorším, např automatické stěrače v Niru fungují hůř jak v Citigu. Jedině že to nemá odvětrávaný sedačky.
Ono totiž tyhle nejnovější tesly se dělají od listopadu a prakticky v čr nejsou ani na to není žádná recenze a brát informace z 1-2 roky starých recenzí se moc nedá, uvidím prodat se to dá vždycky.
Aby se dalo auto používat, tak musí mít nízkou spotřebu a rychlé dobíjení, já jsem např po čr na 50 kW nabíječkách se Citigem rychlejší jak Enyaq (s trochou nadsázky)
Ono totiž tyhle nejnovější tesly se dělají od listopadu a prakticky v čr nejsou ani na to není žádná recenze a brát informace z 1-2 roky starých recenzí se moc nedá, uvidím prodat se to dá vždycky.
Aby se dalo auto používat, tak musí mít nízkou spotřebu a rychlé dobíjení, já jsem např po čr na 50 kW nabíječkách se Citigem rychlejší jak Enyaq (s trochou nadsázky)
Re: Tesla Model Y
Já jsem měl půjčenou Teslu 3 v létě, zadek úplně zpocený, bohužel to odvětrávání a neperforovaná koženka je peklo, zvlášť když na to svítí Slunce. To snížení cen nesou majitelé docela těžce, zvláště když nyní chtějí Teslu prodat a koupit něco jiného, přišli o statisíce. Někomu ta nepřítomnost tlačítek nevadí, mě to vadilo fakt hodně.
Časté závady popisují tady https://motorandwheels.com/tesla-model-y-problems/
Časté závady popisují tady https://motorandwheels.com/tesla-model-y-problems/
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model Y
Uvidím doufám že mám dost zkušeností a informací a dobře to dopadne, ty závady co jsou v článku jsou z 90% dávno vyřešeny. Např 12V baterku to už má lihthiovou na celou životnost vozu. S autem se většinou jezdí v oblasti bezpečnýho dojezdu a není problém si interiér předem vychladit. Na cenu jsem čekal delší dobu a doufal jsem že zlevní i klasické automobilky...
Re: Tesla Model Y
Vychladit se to dá, ale i tak jsem měl kalhoty mokré, prostě ta sedačka nedýchá. Klasické automobilky nemají důvod zlevňovat, zvláště, když se čeká na auto rok, Tesle klesaly prodeje, tak musela jít s cenami dolů, což je ovšem jen dočasné řešení. Držím palce, ale jak vás znám, tak vás některé věci budou štvát, nejste běžný uživatel auta a raději byste řadu věcí předělal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Model Y
Kolega už před rokem objednával do výroby EV6 GT-line a pak i EV6 GT. Bohužel ani dnes mu nikdo neřekne kdy vůbec auta půjdou do výroby... Nyní vážně uvažuje o Tesle Y v plné palbě za srovnatelnou cenu EV6 GT. A není zdaleka sám, kdo ruší objednávky a jde do Tesly Y.
KONA_CZ Premium 2020 (70+ t.km za 13,5 kWh/100km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Tesla Model Y
Chápu, pro někoho je cena a termín dodání zásadní. EV6 GT jsou skladem, jen člověk nesmí chtít přesně tu a tu výbavu. Ani já nejsem rozhodnutý na 100% na EQA dávám do hry ještě Audi Q4 kvůli kufru a větší baterii. Co vím ale na 200% je, že i kdyby TMY stálo 800 tis. tak si ho nekoupím.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Tesla Model Y
Josef píše:Chápu, pro někoho je cena a termín dodání zásadní. EV6 GT jsou skladem, jen člověk nesmí chtít přesně tu a tu výbavu. Ani já nejsem rozhodnutý na 100% na EQA dávám do hry ještě Audi Q4 kvůli kufru a větší baterii. Co vím ale na 200% je, že i kdyby TMY stálo 800 tis. tak si ho nekoupím.
Když jedu občas do Stuttgartu, tak tam při nabíjení potkávám různé elektromobily, které jsem ještě neviděl a ani u nás nevíme, že se vyrábí. Když jsem viděl nové EQA s tou krásnou přední maskou (né tu co jste nafotil při testování), tak jsem si řekl, že je to krásné auto a blíže jsem se o něj také zajímal. Osobně ale preferuji nízkou spotřebu a tu má EQA hodně mizernou...
KONA_CZ Premium 2020 (70+ t.km za 13,5 kWh/100km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Tesla Model Y
Jak jsem říkal, přesun do vyšší třídy s pohonem 4x4 nese s sebou vyšší spotřebu. Ty roky, kdy mě bavilo sledovat spotřebu a těšit se z levné elektřiny jsou pryč, dnes při nabíjení venku je to už skoro za stejno (někdy i více) jako u spalovacích aut, pokud se bavíme o rychlém nabíjení, které tu většina lidí preferuje. Myslím, že EQA 250 je na tom se spotřebou ještě relativně dobře (hlavně při mém ježdění město/okresky), EQA 300 je na tom už výrazně hůře (+15%). Pokud bych chtěl šetřit, tak bych musel koupit Ioniq 28 kWh a to fakt nechci.
Tesla 3 a Tesla Y se mi nelíbí a navíc jsou to hlučná auta, Tesla S a X je nesmysl cena. Spotřebu TM3 a TMY mají velmi dobrou, ale mezi námi rozdíl mezi spotřebou TMY a EQA 300 bude asi 5% poklesu ceny auta za 1 rok s hav. pojistkou, to fakt nemá cenu řešit
. No a konečně poslední věc, bude to poslední auto co budu kupovat, tak si to chci užít 
Tesla 3 a Tesla Y se mi nelíbí a navíc jsou to hlučná auta, Tesla S a X je nesmysl cena. Spotřebu TM3 a TMY mají velmi dobrou, ale mezi námi rozdíl mezi spotřebou TMY a EQA 300 bude asi 5% poklesu ceny auta za 1 rok s hav. pojistkou, to fakt nemá cenu řešit


Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model Y
Tak už je doma Tesla Y standart Range 220kW zadní náhon 57kWh využitelná baterie, jestli něco potřebujete vědět pokusím se odpovědět.
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model Y
První dobíjení na 75kW nabíječce PRE Eurooil Nupaky, docela u toho funěla
Začalo nabíjet na 62 kW po 5 minutách upravilo teplotu baterie a pak to jelo plným výkonem cca 470 Km/hod na 75kW nabíječce

Začalo nabíjet na 62 kW po 5 minutách upravilo teplotu baterie a pak to jelo plným výkonem cca 470 Km/hod na 75kW nabíječce
Re: Tesla Model Y
Tak to gratulace
Je to až neuvěřitelný, kolik lidí pořídilo po novém roce Teslu, ale já bych si už teď taky nic jinýho nekoupil. Samozřejmě není to auto bez chyb, jenže za danou cenu prostě na trhu žádná konkurence není, a to už ani ve spalovákách.

Je to až neuvěřitelný, kolik lidí pořídilo po novém roce Teslu, ale já bych si už teď taky nic jinýho nekoupil. Samozřejmě není to auto bez chyb, jenže za danou cenu prostě na trhu žádná konkurence není, a to už ani ve spalovákách.
Re: Tesla Model Y
Tak nějak to říkají i majitelé Citigo nebo Springeru. Je to jen o pohledu na věc. Odpůrci BEV si za tu cenu koupi Mercedes třídy E s minimálním najezdem a pěknou vybavenou s 4 letym servisem zdarma a tukaji si nad BEV na čelo 

Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1001
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Tesla Model Y
Díky až pojedu kolem LIAZu s ní tak se stavím na pokec, zatím se zeznamujeme.
Re: Tesla Model Y
Teď už moc zima nebude, ale změřte si rozdíl mezi tím co ukazuje spotřebu Tesla a skutečně odečtené kWh. Jsem zvědav jakou budete mít TMY spotřebu, když se Citigem jezdíte dálky za 11kWh/100 km.
Audi Q4 Sportback e-tron 50