ceny nových originálních baterií do starších BEV

Odkazy, videa..

Moderátor: Josef

gyros
Příspěvky: 13
Registrován: stř 02. led 2019 13:29:58

ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod gyros » pát 02. pro 2022 20:51:41

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Josef » pát 02. pro 2022 22:11:24

Tohle jsou nesmyslné ceny baterií, kdoví odkud to novinář vyčetl. Články na internetu se u Golf EV 35 kWh zmiňují o ceně 24 tis. USD, baterie Leaf kolem 12 tis. USD a i to je neprodejné, tedy nikdo si takovou baterii nekoupí.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
gyros
Příspěvky: 13
Registrován: stř 02. led 2019 13:29:58

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod gyros » pon 05. pro 2022 9:31:34

Josef píše:Tohle jsou nesmyslné ceny baterií, kdoví odkud to novinář vyčetl. Články na internetu se u Golf EV 35 kWh zmiňují o ceně 24 tis. USD, baterie Leaf kolem 12 tis. USD a i to je neprodejné, tedy nikdo si takovou baterii nekoupí.

Píšou tam, že se dotazovali v autorizovaných servisech/u dealerů. Nicméně před pár lety jsem si říkal, že koupit např. ojetého Leafa 24 za 250 tis. a k tomu novou baterku za podobné peníze je celkem odrazující. Tak jsem doufal, že ceny baterií budou klesat a pak by to mohlo být zajímavější. Dle článku to vypadá, že trend je spíše opačný a dle Vašich informací se ceny spíše nemění. No každopádně zatím žádné dobré vyhlídky - BEV nadále zůstávají drahou hračkou pro horních 10 tisíc (nebo možná 100 tisíc v případě ojetých :D ). Z pohledu firem možná tak pro TAXI, rozvážkové služby, apod. Případně by mohl vyšší management firem přesedlat z A6, 5er , atd. na Tesly, ale nějaký takový výrazný trend zatím nepozoruji...
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Josef » pon 05. pro 2022 10:32:24

Oni jim to nacenili jako klasický servisní díl, tedy když poptáte původní starý díl pro Leaf, tak bude odpovídat ceně auta 1 mil. Kč, která kdysi byla, tedy světlo bude stát 45 tis. Kč :) Servisní díly mají 100% přirážku tedy nákup 450 tis. prodejní cena 900 tis. a nikdo nepřemýšlí, že je to pitomost. Tyhle stará auta už nikdo řešit nebude a půjde to do šrotu. Na novější auta budou i náhrady baterií neoriginálními bateriemi a budou se řešit opravy jednotlivých modulů, krásný příklad toho je na zdejším fóru kolega havrla.

Co se týká cen, kolega s lehce nadprůměrnou mzdou si kupoval jetá auta kolem 300 tis. a nyní koupil na leasing novou Konu za 890 tis. a říkal, že to je pro něj za dobré peníze, protože s elektřinou jezdí za třetinu, což je měsíčně 7000 Kč úspora a jakmile dodělá FVE, tak bude 7 měsíců v roce jezdit na svoji elektřinu. Servis a údržba je výrazně levnější, tedy BEV není jen pro bohaté. Taky bych si mohl bez problému koupit Mercedes EQS, ale nechci z podstaty, kupuji auta do cca 900 tis. Kč bez DPH a víc nejsem ochoten dát, nepodporuji nesmyslné plýtvání penězi. Obecně auta nejsou a nebudou pro chudé lidi, tedy dolních 30% na ně mít nebude, to je pravda. Už před 10 lety v Praze nevyjela 1/3 za celý týden ze svého místa, jsou to "ležáky", kterými nikdo skoro nejezdí. Stačí zdražit povinné ručení a zdražit parkování nebo speciální daně pro starší auta 15 let a začnou rychle z ulic mizet.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Turbo » pon 05. pro 2022 12:48:33

Ceny kompletní HV baterie Tesla 3/Y:

LR - 300 000,-
SR - 236 000,-
LR reman - 193 000,-
SR reman - 150 000,-

Cena holého motoru

Octavia 2,0TDI - 283 000,-
Audi 3,0TDI - 450 000,-
Kia Sorento 2,2D - 495 000,-

Ceny bez DPH.
gyros
Příspěvky: 13
Registrován: stř 02. led 2019 13:29:58

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod gyros » pon 05. pro 2022 15:34:47

Tak to tedy klobouk dolů před Elonem - je vidět, že je to srdcař a prodejní ceny jeho battery packů se mnohem více přibližují cenám výrobním, narozdíl od tradičních automobilek. U Tesly tedy už ten poměr ceny baterek, vs. cena ojetého auta, dává smysl.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Citigo e IV » úte 06. pro 2022 8:59:37

V tomhle článku https://www.hybrid.cz/nova-baterie-pro-nissan-leaf-stoji-130-000-kc/byla vypočítaná cena baterky do Leafa na 130 tis. a zdálo se nám to jako dost, ale ještě to mělo smysl, bylo to v roce 2014 v době kdy nikdo reálně baterku do auta nepotřeboval, protože byly kryty zárukou. Teď po záruce si dělají z lidí srandu, podle mě tu baterku neumejí ani dodat proto ta nesmyslná cena.

Myslím že kupovat EV po, nebo tesně před koncem záruky je blbost, srovnávat cenu baterky s cenou nového motoru do spalováku se nedá, protože na vrakáčích se válejí stovky motorů z aut po bouračkách za pakatel. Například do mé KIE Niro PHEV stojí na vrakáčích v Polsku skoro nejetá Zážehová jednotka Kia 1,6 litru 'Kappa' GDI od 6000 Kč ....
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Turbo » úte 06. pro 2022 11:54:01

Já jsem to tu už asi psal, ale když to denně vidím co tady řešíme (autoservis), tak mám menší obavu si jít koupit jetý elektromobil, než zánovní spalovák. Jako do prvního Leafa, nebo trojčat bych už nešel, ale třeba v i3 42kWh věřím, že při trochu slušném zacházení dožije baterka úplně v pohodě s celým autem.
Většina spalováků dožije taky s původním motorem, ale jsou hodně problémové motory, které prostě nejsou ani na vrakáči. A hlavně je tam kolem spousta dalších dílů, které nejsou rozhodně na věky a ani za pakatel - DPF, vstřiky, močovina, EGR atd atd... Tyhle problémy tady řešíme na autech klidně i se 60tkm.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Josef » úte 06. pro 2022 14:19:26

Jen je potřeba porovnávat porovnatelné, tedy nová baterie-nový motor, baterie z vrakoviště- motor z vrakoviště. U nás se zatím nedá o žádném trh BEV aut mluvit, jsme pořád ve stavu, kdy si "pár" lidí pořídilo BEV (v porovnání s prodanými spalováky).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod xdenser » stř 07. pro 2022 10:40:14

Tak nevim jestli nejake baterky z vrakoviste vubec budou. Ono motor ze spalovaku jde pouzit jen v aute, vyjmecne v lodi.
Sleduji videa nejakeho sveda ktery uz pouziva baterku z ID.3 jako PV uloziste. A to celou, ne ze by to rozebral na moduly. Napojil tam i "vodu".
Ja spis doufam ze nakonec nove baterky se zlevni, i kdyz mozna marne. Dokud bude neuspokojena poptavka na EVcka bude nedostatek baterek.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod dracekvo » stř 07. pro 2022 11:26:02

Tak už to tu bylo zmíněno. Většinou baterka odejde na to, že je tam špatný jeden článek.
EU přijala zákon o udržitelnosti a opravě. Tak by ho měla přenést i na automobilky. Prodávat celé baterie jako náhradní díl je blbost úplně stejná jako prodávat celé motory. Automobilky by měli bejt donucené dodávat pouze články. A to dle mého po dobu minimálně 15 let od ukončení prodeje vozu.
Do motoru si taky ten díl koupím a v případě vážnější poruchy nemusím kupovat celý motor.
Ani prodej modulů za 80 tis to nevyřeší. To je jako kdyby automobilka prodávala pouze polomotor.

Tímto stylem by trh spalovacích vozů byl úplně postavený na hlavu a starší vozy by byli neprodejné, protože by se všichni báli drahé neekonomické opravy. Stejně tak jako je situace na trhu ojetin.
Kdyby do I-Miev šel koupil článek LEV50 řekněmě za 2000,- tak to nikdo neřeší. U ojetých kusů by se vyměnilo cca 5 článků za 10 tis + práce a jezdilo by to dál.

Však současný stav nemá logický, ekonomický ani ekologický smysl.

Jenže nucené navádění elektromobilů protlačují lidi, kteří tomu vůbec nerozumí. Kdyby to tam řídil, někdo, kdo tomu rozumí, tak tu nikdy nemůžeme mít stav, nedostupnosti náhradních dílů do baterie a takový chaos plateb na veřejných nabíječkách.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod xdenser » stř 07. pro 2022 11:31:52

dracekvo píše: Tak by ho měla přenést i na automobilky. Prodávat celé baterie jako náhradní díl je blbost úplně stejná jako prodávat celé motory. Automobilky by měli bejt donucené dodávat pouze články.

Videl jste uz novou baterku od Tesla MY z 4680 clanky?


A oni chtei toho vyrabet 3TWH k 2030. Pokud ale to bude levne proc ne. Pro porovnani celosvetova vyroba Lion baterek je ted kolem 0.5TWH.
Myslim rocni vyroba v obou pripadech.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod dracekvo » stř 07. pro 2022 12:40:46

Tak samozřejmě z logiky věci to v určitých případech nejde. Já se bavím o autech, které mají baterku složenou z klasickejch prismatickejch článků, typu LEV50, Samsung SDI atd..
Ale i v tomto případě by na teslu mělo být zatlačeno, aby ta baterka byla repasovatelná. Např. to prostě rozdělit do menších bloků. E auta se tlačí kvůli "ekologii", tak by se mělo zamýšlet i nad tím, aby to opravdu bylo ekologické a nebylo kvůli vadnému balíčků pár článků nutné vyhazovat celou baterku.

Základem ekologie je opravitelnost. Nikoliv stále jen vyrábět, po pár letech vyhazovat a kupovat opět novou věc.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod xdenser » stř 07. pro 2022 13:00:41

Je to vec pohledu a tradice. Vadny clanek take neopravujete, proc tedy nevyzadovat opravitelnost i samotnych clanku?
Tesla tvrdi ze chce dosahnout takove kvality vyroby ze v te baterce nebudou vadne clanky. Rozdelit to nemohou protoze baterka je cast nosne konstrukce auta. Auto pak je lehsi a efetktivnejsi. Takze spotrebuje min elektriny a to kompensuje neopravitelnost baterky. Jak to dopadne nakonec uvidime.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod dracekvo » stř 07. pro 2022 14:55:45

Já nechci opravitelnost článků, ale baterie. A řeším to, že bez možnosti koupit samostatně nový článek není možné u aut, kde to lze zcela bez problému realizovat, protože baterie je plně rozebiratelná.

Tesla může říkat co chce, ale chemii neokecá. Neveřím tomu, že by se kdy povedlo vyrobit baterii slouženou x článků, kde by jeden nebyl hůře vyrobený a nezdegradoval dříve.
Taky pokud baterie slouží jako nosná konstrukce auta, nabízí se otázka, co udělá baterie při nehodě. Jestli při trošku větším ťukanci bude celá na vyhození. Narozdíl od auta, kde baterie neslouží jako nosná konstrukce.
Tohle není u tesly podle mě nějaký ohled na kvalitu a ekologii, ale čistě jen optimalizace výrobních nákladů.
Stejně tak jako to poslední dobou bylo u výrobků, které nešli ani rozebrat, natož nějak rozumně opravit. Protože to takto udělat je prostě levnější.

Baterka je největší ekologická zátěž při výrobě elektromobilu. Proto by měla být opravitelná, aby vydržela co nejdéle. Nikoliv tak, aby se při sebemenším defektu musela měnit celá.
Existují i případy, kdy na vině špatné baterie byla závada na BMS, která začala špatně měřit. Výměna jednoho broučku za 2$ problém odstranila.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod xdenser » stř 07. pro 2022 16:44:30

Oni(Tesla) uz ted pri trosku vetsim tukanci vyrazuji cela auta - zakazuji nabiti na SC u t.z. "salvaged" aut.
Dost jich ale porad jezdi. Teprve nedavno zacali to resit - musi projit testy na off. servisu.
Oni ti clanky samozrejme testuji a tridi.
A pokud oni budou ti baterky sami recyclovat a nova bude levna tak muze byt i neopravitelna.
Verim ze kdyz opravdu budou vyrabet 3TWh clanku za rok, sber a recyclace bude vyresena, take nizka cena.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Citigo e IV » čtv 08. pro 2022 8:39:16

Ježdění na elektřinu není nic levnýho, opravovat 10 let starou baterku výměnou článků se nedá, ty vadný články nejsou vadný, ale opotřebovaný a dříve nebo později se najde další a navíc se nedá použít nový, ale podobně opotřebovaný článek s podobným vnitřním odporem, to je jako když vy nějdo měnil baterky v hračce po článku.

A navíc třeba zde píší, že poškozený baterky při nehodě, se neopravují a automaticky se vyřazuje baterka, když byl při nehodě aktivován air bag, což se zdá i mě až dost přísný. U nás v Čechách se dokonce vyměňují celé baterie do elektromobilů a jako zdroj jsou baterky výhradně z bouraných aut a zatím se nic nestalo, takže ten požadavek je jen aby se automobilka kryla.

https://www.denik.cz/zivot-ridice/sledovali-jsme-opravu-baterie-elektromobilu-renault-zabere-to-cas-20221007.html
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod dracekvo » čtv 08. pro 2022 10:56:40

Samozřejmě, je to asi jeden z aspektů, proč jsou tak přísný. Výrobce se kreje, aby pak nemusel platit, když by opravené bourané auto něco provedlo.

Jo, ale nesouhlasím s tím, že novej článek nejde použít. S baterkama si hraju docela dlouho v různých aplikacích. Pokud do staršího packu dám nový, tak se vůbec nic neděje. Ten nový článek je prostě jen nejsilnější a pack je tak silný jako momentálně nejslabší článek.
Samozřejmě, že se časem opět objeví opotřebovaný článek, který se bude muset vyměnit.

Ale co je lepší? Jednou za rok dát do opravy nejslabších článků pár tisíc u 10 let staré ojetiny, nebo kupovac celou baterii, která přesahuje cenu auta?
Nehledě na to, že v tom 10 let starém autě se může cokoliv rozbít a nová baterka mi pak zůstane úplně k ničemu, protože jí prodám tak za půlku nákupní ceny.

To nikdo nekoupí. A funkční auto se bude vyhazovat jen kvůli tomu, že není možné vyměnit pár článků v ceně pár tis Kč. To mi teda moc ekologické nepříjde a dostáváme se v automobilismu do stejné situace jako je to s mobilama. Životnost pár let a pak celek na vyhození.
Jenže auto má poněkud vyšší energetické náklady a je absolutní blbost ho likvidovat, když ještě může v klidu soužit dál.

Nehledě na to, že připravíme o mobilitu střední a nižší a nejnižší třídu. Fakt si někdo s příjmem 20 tis měsíčně bude kupovat 10 let starej elektromobil za xxx tisíc, u kterého nebude vědět dne ani hodiny, kdy ho bude čekat jeho sešrotování, protože bude neopravitelný?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
xdenser
Příspěvky: 315
Registrován: sob 08. led 2022 18:06:00

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod xdenser » čtv 08. pro 2022 11:30:00

Ja myslim ze soucasny obchodni model s dealerama uz nebude fungovat. EV nepotrebuji jet do servisu tak casto. Takze vydelat na kazdorocne vymene predrazeneho oleje nebude mozny. Jeste k tomu prime prodeje pres internet. Nevim nevim, mam pocit ze dealery to citi a mozna i nevedomky sabotuji, proto ti predrazene baterie.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ceny nových originálních baterií do starších BEV

Příspěvekod Josef » čtv 08. pro 2022 12:12:25

Oni už přišli jak na to, bude jim stačit polovina lidí na servis, Hodina práce v Kia či Hyundai 2500 Kč se stává standardem, takže výměna pylového filtru a brzdovky bude stát kolem 6000 Kč a za hodinku nemá servisní technik co dělat, denně udělá 7 aut namísto původních dvou. Vymysleli další věc, výměna chladící kapaliny každých 45 tis. km za 6-7 tis. Kč, výborný výdělek a 30 minut práce. Oni z nás ty peníze dostanou....
Audi Q4 Sportback e-tron 50