Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Moderátor: Josef
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Podle mne to pokazili, když začali dávat značku EL kdejakému plugin hybridu. Málokterý jezdí po městě jen na elektřinu. Podle mne mají nárok na EL jen čistá elektroauta. Kdyby to tak udělali, tak ten počet je tak malý, že by se tím vůbec nemuseli vzrušovat. Mají zájem o čisté ovzduší? Ano? Tak ať pro to něco smysluplně dělají...
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
jojo, ale městu by vadilo i těch 6000 BEV, představte si, že by přišlo město o několik milionů ročně, tragedie
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
jarsou píše:Podle mne to pokazili, když začali dávat značku EL kdejakému plugin hybridu. Málokterý jezdí po městě jen na elektřinu. Podle mne mají nárok na EL jen čistá elektroauta. Kdyby to tak udělali, tak ten počet je tak malý, že by se tím vůbec nemuseli vzrušovat. Mají zájem o čisté ovzduší? Ano? Tak ať pro to něco smysluplně dělají...
Mluvite mi uplne z duse. Taky nechapu proc maji mit EL znacku vozy se spotrebou 12+l/100km. Reseni ale existuje, treba zmenit znacku pro BEV, treba EV a je po problemu. A nebo druhe reseni je sdileni databaze od registru vozidel, tak jak se budou kontrolovat nove dalnicni znamky. To by se ale muselo chtit.
Na druhou stranu nemel bych problem zaplatit nejakou rocni znamku pro celou Prahu. A nebo celkove at si kazdy muze dokupovat mestke casti, ktore potrebuje. K cemu je mit moznost stat jenom pred barakem? Hlavne, ze se buduji stoupatka pro cyklisty. Ne kazdy muze chodit na kole do prace.
- Petr Andráš
- Příspěvky: 24
- Registrován: ned 19. lis 2023 18:39:17
- Bydliště: Děčín
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Tohle je důsledek toho, že značku EL dají každýmu trotlovi. Mají to na autě lidi, co ani nevědí, že to auto nějakou baterii má, natož aby jí aktivně využívali. Když má auto motor, který neslouží pouze jako dojezdový o nízkém výkonu, ale je to plnohodnotné hnací ústrojí, žádnou značku EL dostat nikdy neměli.
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Petr Andráš píše:Tohle je důsledek toho, že značku EL dají každýmu trotlovi. Mají to na autě lidi, co ani nevědí, že to auto nějakou baterii má, natož aby jí aktivně využívali. Když má auto motor, který neslouží pouze jako dojezdový o nízkém výkonu, ale je to plnohodnotné hnací ústrojí, žádnou značku EL dostat nikdy neměli.
Ja jiz zazil chlapa ve sluzebni Kone, kterej to pripojil na 300kW nabijecku a nechtel se prepojit na "stojan" 75kW vedle (ani nemusel preparkovat), protoze to bylo pro nej pomaly. Mel SoC kolem 90% a nabijel v tu dobu kolem 19-20kW, ale bylo marny mu rikat, ze mu to i tak jde vykonem mnohem nizsim a jenom blokuje stojan. On porad tvrdil, ze nema cas a moc specha, proto to dokonci na vykonejsim 300kW stojanu. Co s takovym.
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Tak to vypadá, že to parkování zdarma bude až do října 24. Pak uvažují o různých cenách parkování pro BEV, hybridy a fosily...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Kona Electric 64 kWh, výroba 01/2020 Korea, v plné palbě...
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
jarsou píše:Tak to vypadá, že to parkování zdarma bude až do října 24. Pak uvažují o různých cenách parkování pro BEV, hybridy a fosily...
https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/au ... f6b220ee8/
Pro uzivatele teto vyhody je rijen 24 lepsi nez prosinec 23, to je jasny.
Co me ale stve je ta argumentace - EL vuz parkuje stejne jako ICE vuz. To je pravda, ale podle mne jde o to, aby se vozovy park obmenil a zatim co jine staty poskytovaly dotace na nakup vozidel, CR se zmohla jenom na parkovani a dalnicni znamky zdarma.
U parkovani by mel byt dulezity argument, jak ten vuz k tomu parkovacimu mistu dojede - jestli "emisne" nebo "bezemisne". A problem vyse popsany je prave v tom, ze ICE a PHEV a dalsi hybridy nemaji prokazano "bezemisnou" jezdeni. Naproti tomu u BEV je jasny, ze prijelo "na elektrinu" (tedy pokud ho neprivezla odtahovka ).
PS: ani stani ICE neni stejne jako u BEV, staci se podivat na olejove skrvny na parkovacich mistech. Vypada to kolik jsou pojizdnou olejnickou.
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Souhlas. Já jsem před pár měsíci napsal jak Hřibovi tak Svobodovi, co si o tom myslím, že jde jen o prachy a PHEV nemají mít EL značky, protože to je od samého počátku podvod, průměrná spotřeba je přes 4 l/100 km a tím nesplňuje podmínky v průměru žádné auto. Když by napsala třetina majitelů BEV, tak by měli jiný pohled na věc. Kdyby raději tu miliardu co vyberou na parkovném věnovali na výstavbu podzemních garáží.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Josef píše:Souhlas. Já jsem před pár měsíci napsal jak Hřibovi tak Svobodovi, co si o tom myslím, že jde jen o prachy a PHEV nemají mít EL značky, protože to je od samého počátku podvod, průměrná spotřeba je přes 4 l/100 km a tím nesplňuje podmínky v průměru žádné auto. Když by napsala třetina majitelů BEV, tak by měli jiný pohled na věc. Kdyby raději tu miliardu co vyberou na parkovném věnovali na výstavbu podzemních garáží.
Jo, jenze Hrib se radeji zameri na nejake stupatko pro cyklisty.
https://mestemnakole.cz/2023/11/praha-m ... -semafory/
Jenze neco jinyho je dojet na kole z Holesovic na magistrat, kde ho ceka sluzebny vuz, jako jit se dvema detma do skoly a skolky 10 km a pak na druhou stranu Prahy a udelat to 2x denne. Hlavne, ze ma stupatko.
Spotreba PHEV - clanok jen jako reference:
https://www.svetmobilne.cz/plug-in-hybr ... -mimo/7571
Jo, posledni dobu docela casto vidim Volvo XC90 verze T8. Spotreba prumer 2l na sto, kazdej ma znacku EL. Pred par lety jsem nad tim uvazoval, pak jsem PHEV jako takove zavrhl. V testech novinaru si pamatam spotrebu cca 12l na sto pokud to jelo a jeste dobijel baterku. Naproti tomu cisty benzin T6 (T8 je T6+elektromobtor) to delal za 10l - zazrak s ekologii se tady skutecne nedeje.
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
...no,tak jednostranně bych se na to nedíval- jako Vy... Vy jste o PHEV "pouze uvažoval" a zavrhnul : bez zkušeností s jízdou. I ten článek ze Světmobilně je takový "opatrný"- dost z něj vyplývá,že takzv. lživé údaje o velké spotřebě jsou zaviněny součástkou mezi sedadlem a pedály. Já s právě konkrétním Priusem PHEV /i předchozími hybridy/ jezdil. A dost často se bez problémů dostával do nižší spotřeby než udávaný průměr - a bez označení"brzda provozu" i s docela slušnými převýšeními u nás na Vysočině. Když má někdo místo nohy kopyto a musí být všude o 3 minuty dřív,pak se nad 5 litrů dostane.
Taky porovnávat Volvo XC90 ,nebo Outlender s Priusem je mimo: navíc "takzv. novinářské testy" někdy dost zkreslují- zvlášť když musí napsat kritiku.
Stejně jako BEV by se PHEV měly používat stejně: kde je možnost- nabíjet. Já konkrétně jsem to využíval kde to jen šlo. To už musí mít člověk srovnané v hlavě už přes koupí vozu
Taky porovnávat Volvo XC90 ,nebo Outlender s Priusem je mimo: navíc "takzv. novinářské testy" někdy dost zkreslují- zvlášť když musí napsat kritiku.
Stejně jako BEV by se PHEV měly používat stejně: kde je možnost- nabíjet. Já konkrétně jsem to využíval kde to jen šlo. To už musí mít člověk srovnané v hlavě už přes koupí vozu
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
No když vidíte, jaká auta mají EL tak se podivujete, např. obří 4 výfukové BMW s výkonem 400k a podobné nesmysly. Ten průměr cca 4 litry je počítán zhruba ze 3000 reálných spotřeb PHEV, tedy někdo může jezdit za 2l a pak druhý jezdí za 6l. V Praze jsou firemní PHEV auta naprosto účelově kupovány právě kvůli parkování, spotřeba nikoho nezajímá.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 79
- Registrován: úte 06. čer 2023 18:29:39
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Plně souhlasím- právě kvůli tomu se zmiňuji o tom nabíjení a ochotě řidiče to používat jak jak by měl. Jednodušší a rychlejší je zabouchnout a letět..."Time is money", se říká,ne? Taky je velký problém,že v současné době "není kde". K tomu,aby nabíječky byly u každé pouliční lampy není ani chuť ani snaha to řešit.Nejde jen o to "EL" - jezdím do Prahy zřídka,ale vždy se zamyslím nad tím,jaká monstra se tam pohybují...nebo celodenně parkují? Jsou to jen PHEV nebo i elektrická? - ony i ty EV Mercedesy nejsou žádní drobci. Kdysi jsem si naivně myslel,že právě do měst by se hodila malá EV přibližovadla - jen automobilky to berou jinak
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Valek Vlastimil píše:...no,tak jednostranně bych se na to nedíval- jako Vy... Vy jste o PHEV "pouze uvažoval" a zavrhnul : bez zkušeností s jízdou. I ten článek ze Světmobilně je takový "opatrný"- dost z něj vyplývá,že takzv. lživé údaje o velké spotřebě jsou zaviněny součástkou mezi sedadlem a pedály. Já s právě konkrétním Priusem PHEV /i předchozími hybridy/ jezdil. A dost často se bez problémů dostával do nižší spotřeby než udávaný průměr - a bez označení"brzda provozu" i s docela slušnými převýšeními u nás na Vysočině. Když má někdo místo nohy kopyto a musí být všude o 3 minuty dřív,pak se nad 5 litrů dostane.
Taky porovnávat Volvo XC90 ,nebo Outlender s Priusem je mimo: navíc "takzv. novinářské testy" někdy dost zkreslují- zvlášť když musí napsat kritiku.
Stejně jako BEV by se PHEV měly používat stejně: kde je možnost- nabíjet. Já konkrétně jsem to využíval kde to jen šlo. To už musí mít člověk srovnané v hlavě už přes koupí vozu
Proc mimo? Kdyz vidim co je na silnici, tak odkazuji na to. Priuse jsem nevidel na silnici ani nepamatuji, za to tech XC90 T8 vidim denne 10.
A dalsi vec je dojezd 50km a vymluva, ze neni kde nabijet. OK, ale pak nevim proc ma predstirat nulove emise, kdyz jej neni schopen (a/alebo ochoten) dodrzet. A proto by tuhle vyhodu mely mit jenom BEVcka.
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Například BMW nabízí takovéhle zhovadilosti:
PLUG-IN HYBRIDNÍ MODELY BMW XM.
Plug-in hybridní modely BMW XM, BMW XM Label Red a BMW XM 50e zaujmou čistě elektrickým dojezdem až 84 km a spotřebou elektřiny 34,5–32,5 kWh/100 km
PLUG-IN HYBRIDNÍ MODELY BMW XM.
Plug-in hybridní modely BMW XM, BMW XM Label Red a BMW XM 50e zaujmou čistě elektrickým dojezdem až 84 km a spotřebou elektřiny 34,5–32,5 kWh/100 km
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1111
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Kromě chudých firem jsou i firmy bohaté, tak pro ně jsou tychle auta určena. Místo na trhu to určitě má, každý nehoní jen spotřebu v běžném středním modelu EV.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault 2024
RENAULT MÉGANE E-Tech electric EV60 optimum charge 130/22 Kw Techno 2024
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
No my se nebavíme o penězích, ale o značkách EL.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Josef píše:Například BMW nabízí takovéhle zhovadilosti:
PLUG-IN HYBRIDNÍ MODELY BMW XM.
Plug-in hybridní modely BMW XM, BMW XM Label Red a BMW XM 50e zaujmou čistě elektrickým dojezdem až 84 km a spotřebou elektřiny 34,5–32,5 kWh/100 km
Jo, presne, to BMW XM ma pohotovostni hmotnost 2,8t, celkova 3.3t a spotrebu 1.6-1.9l na sto km a emise 37-43g ek. CO2. Tomu jde verit
To je manipulace se spotrebou jako ....
- xlfd
- Příspěvky: 68
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Měl jsem za to, že se spotřeba měří na prvních papírových 100 km jízdy, takže pokud by PHEV ujelo v EV režimu papírově 100 a více km, tak má papírově nulové emise. Možná je to jen blud, který jsem někde přečetl, ale sedí to s tím, jak malé papírové emise píšete, že to má.
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
xlfd píše:Měl jsem za to, že se spotřeba měří na prvních papírových 100 km jízdy, takže pokud by PHEV ujelo v EV režimu papírově 100 a více km, tak má papírově nulové emise. Možná je to jen blud, který jsem někde přečetl, ale sedí to s tím, jak malé papírové emise píšete, že to má.
Je to presne tak. Pak prispevku vyse jsem dal link na takovy clanek. Pokud by na baterii ujel 99km, tak spotreba na 100 by byla defacto spotreba 1km vydelena o 100 a byla by treba 0.08l/100km. V tom je ta zvracenost.
-
- Příspěvky: 49
- Registrován: pon 25. črc 2022 13:46:09
Re: Parkování elektromobilů zdarma v Praze skončí
Vcera-dnes probehlo tiskem, ze kolem Dlouhe ulice byly osazeny znacky zakazu vjezdu vozidel v case 22.00-06.00 z duvodu nadmerneho hluku vozidel "zlate mladeze' - v tomto smyslu to bylo uvedeno.
Jen me tak napadlo, proc by BEV nemohla mit vyjimku. BEV urcite nadmerny hluk neprodukuji a nejsou osazovany vyfuky s nadmernymi hlukovymi emisemi.
Jen me tak napadlo, proc by BEV nemohla mit vyjimku. BEV urcite nadmerny hluk neprodukuji a nejsou osazovany vyfuky s nadmernymi hlukovymi emisemi.
Naposledy upravil(a) elektromobilista dne pát 24. lis 2023 12:16:28, celkem upraveno 1 x.