Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Moderátor: Josef
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Za parkovací místo v Praze se platí 40-50 tis za rok, ale to jen v jednom obvodě, se značkami EL může parkovat kdekoliv zdarma, navíc v dalších městech ČR a to je celkem slušná úspora za malý příplatek. Za 4 roky to jsou pěkně peníze. Když firma koupí 4 auta, stačí počítat že za chvíli je milionek doma.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re:nová ID4 v prodeji
V německu dostavají autodealeři VW nový ID.4...cena zatím není stanovena, ale předpokládají 40-50t€.Je to opravdu pěkné a velké BEV
Naposledy upravil(a) C-zero dne stř 27. led 2021 21:05:15, celkem upraveno 1 x.
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Jen to docela žere v zimě. Bjorn to testoval, při 2°C, 110 km/h 22,6 kWh, při 130 km/h 26,2 kWh.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Josef píše:Jen to docela žere v zimě. Bjorn to testoval, při 2°C, 110 km/h 22,6 kWh, při 130 km/h 26,2 kWh.
Tak velikostně bych to přirovnal minimálně k TM3, a spotřeba 22-26kWh mě připadá adekvátní...jsem zvědav na konečnou cenu...
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Jenže TM3 ujede 400 km a tohle 280 km ve 130 km/h.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Josef píše:Jenže TM3 ujede 400 km a tohle 280 km ve 130 km/h.
Máte pravdu, oproti Tesle má trochu vyšší spotřebu.Ve specifikaci uvádějí dojezd 400km, při 82kWh baterii.Ale jedná se o dost velké auto, kombík.velikostně asi jako Passat.
Kdo si koupí takové auto, tak spotřebu asi moc řešit nebude,asi více bude řešit kvalitu zpracování a komfort.
Vypadá moc hezky..
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
C-zero: Asi jste chtěl přirovnat k TMY místo TM3
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
C-zero: Přesně tak ID.4 porovnáváte se sedany, ale je to SUV, tedy přímé porovnání je sesterský Enyaq, stejná technologie, stejná spotřeba. V porovnání s TMY je ID.4 výrazně menší auto (skoro o 20 cm kratší). Bohužel ta spotřeba ID.4 je docela velká a když uvážíme, že má výrazně kratší dojezd než TMY a zároveň větší baterii..... Škoda, že ID.4 je uvnitř designově prakticky stejné jako ID.3. Nejsem fanda škodovek, ale Enyaq má pro mě podstatně přitažlivější vnitřní design.
Obecně je vidět, že větší SUV od klasických výrobců aut jsou prostě žrouti kWh a v chladném počasí, pokud budou nabíjet byť jen za 6,- Kč na pomalých DC nabíječkách, tak mají skoro stejný náklad na 100 km v energii jako běžné ICE na palivo. Jakmile by nabíjelo na rychlejší nabíječce za 9,- Kč nebo nedej bože na Ionity, tak to bude drahé ježdění. Škoda už dnes ale ukazuje budoucí vývoj a že nedává smysl kupovat ICE SUV (Kodiaq), protože při stejné výbavě stojí prakticky stejně jako BEV Enyaq a pokud nabíjíme doma, není co řešit.
Obecně je vidět, že větší SUV od klasických výrobců aut jsou prostě žrouti kWh a v chladném počasí, pokud budou nabíjet byť jen za 6,- Kč na pomalých DC nabíječkách, tak mají skoro stejný náklad na 100 km v energii jako běžné ICE na palivo. Jakmile by nabíjelo na rychlejší nabíječce za 9,- Kč nebo nedej bože na Ionity, tak to bude drahé ježdění. Škoda už dnes ale ukazuje budoucí vývoj a že nedává smysl kupovat ICE SUV (Kodiaq), protože při stejné výbavě stojí prakticky stejně jako BEV Enyaq a pokud nabíjíme doma, není co řešit.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Štemba píše:Znamej má suberba IV, příplatek za hybrid je necelejch 30k. Jezdí na elektřinu max 10% a říkal že to chtěl, bo dálniční známka nula, silniční daň nula. Teď se i v Olomouci uvažuje že parkování bude taktéž nula, tak to bude spokojen dvojnásob
V Praze bych to asi pochopil, když tam stojí parkovné na rok až 50 tis. /což se skoro nikomu nemůže asi vyplatit, když může platit 60 kč/hod/, ale v Olomouci? Proč jezdí jen 10% na elektřinu? On nemá noční dobíjení?
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Problém je, že pokud chce někdo parkovat u sídla firmy, má v Praze dvě možnosti. Buď stát na ulici v modré zóně za těch průměrných 60 Kč na hodinu (sazby jsou dle zóny 80, 60, 40), což je při 5 hodinách denně 6000 měsíčně, nebo platit parkovací místo na ulici 36000,- Kč/rok. V komerčních budovách (podzemní garáže) je to dnes 48-60 tis./rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1076
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Ano ,ale to je nějaký extrém kolik lidi to tak reálně dělá, že stojí u sídla firmy v centru Prahy 8 hodin denně a navíc mám dojem, že těch 36 tis. není za garantované místo a platíte stále, to už je fakt asi levnější si zaplatit jen když to je potřeba.
Ale i když by to tak bylo to opravdu stojí v Praze ty tisíce letos prodaných PHEV? Auto je přece na ježdění a néna stání a jestli za den vidíte 20-30 PHEV v modrých zónách to nic přece neznamá , jsou tu další tisice řidičů co PHEV normálně používají.
Ale i když by to tak bylo to opravdu stojí v Praze ty tisíce letos prodaných PHEV? Auto je přece na ježdění a néna stání a jestli za den vidíte 20-30 PHEV v modrých zónách to nic přece neznamá , jsou tu další tisice řidičů co PHEV normálně používají.
Tesla Y SR 2023
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
RENAULT KANGOO VAN E-TECH EL EV45 22kW Open Sesame by Renault
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Auta většinu času stojí, to je známá věc a zvláště pokud jezdí po Praze, tak stále někde parkují. Modré zóny jsou po celé Praze, tedy nejde zdaleka o centrum. Pokud chcete u firmy parkovat, musíte si udělat vyhrazené místo, jinak nemáte prakticky šanci tam stát ani za peníze, zvláště v centru je to úplně ztracené, nehledě na to, že ve smíšených zónách máte omezený čas parkování. Proto si firmy platí místo v krytých garážích za těch 50 tis. ročně. Pokud máte PHEV, tak holt nestojíte často přímo u firmy, ale zase nemusíte platit desítky tisíc ročně a můžete parkovat po celé Praze, což vám placení vyhrazeného místa stejně neumožní. Obecně v Praze mohou stát tedy všechna PHEV z ČR v modrých zónách zdarma, tedy ne "pár" pražských aut. Tady jen na kolik celá ta sranda vyjde v případě vyhrazeného stání, kde jen pronájem místa 2x6 metrů je 120 Kč/den.
https://m.praha8.cz/zvlastni-uzivani-ko ... ajici.html
https://m.praha8.cz/zvlastni-uzivani-ko ... ajici.html
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Extrémní mráz -10°C, srandisti, BEV musí dát v pohodě -25°C.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
BEV ano, ale todle ???
To má snad olověnou několik let starou baterku...
To má snad olověnou několik let starou baterku...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Náhodou to má zadní LED světla
Tohle je pěkný https://p0.pikist.com/photos/278/397/el ... rolley.jpg
Tohle je pěkný https://p0.pikist.com/photos/278/397/el ... rolley.jpg
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
dracekvo píše:Přiznejte se, kdo z vás to byl?
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/rid ... l-40350587
píše v komentářích a pokud jste na skupině Majitelé a příznivci elektromobilů na FB tak tam taky
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 87.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Tesla X LR, 97.000 e-km a ve firmě ještě
Tesla Y SR 5.000 e-km
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Josef píše:Náhodou to má zadní LED světla
Tohle je pěkný https://p0.pikist.com/photos/278/397/el ... rolley.jpg
Už mi je to jasné. Jeden policista ho tlačil a ten druhý jel v tomto a dělal jim doprovod
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Někdo rozbil Iona u Ostravy. Tak snad zdraví bude v pořádku.
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/v-o ... i-40355356
https://www.novinky.cz/krimi/clanek/v-o ... i-40355356
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Re: Zahlédnuté elektromobily v okolním provozu
Co jsem slyšel, tak prý je jenom potlučený a na pozorování v nemocnici...