Elektroskůtr HECHT EQUIS

Další dopravní prostředky na elektrický pohon
Uživatelský avatar
PavelJanik
Příspěvky: 6
Registrován: pát 31. črc 2020 5:50:34

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod PavelJanik » pát 07. srp 2020 21:27:59

Hlavní problém bych vyděl (kromě kopců) v nabití jen na 3,95V, to by u mých článků u leafa znamenalo cca 65% nabití (kde 100% by bylo 4,1V), viz. obrázek. Nejvíce energie je právě kolem 4V.
Takže kdyby jste nabil na 4,1V, tak by dojezd mohl jít na 118km, + něco málo navíc rekuperace. To mě v kopcovitém terénu přijde slušné.
Jinak já se snažím nechodit pod 3,7V, články už se pak hodně rozchází v napětí.
Přílohy
Schránka01.jpg
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 227
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » pát 07. srp 2020 22:43:10

Právě že někde jsem našel datasheet samsungu SDI kde nabítí na 3,95 má být 85% a to mě asi znátlo, podle všeho to asi není. Když jsem nabil na tohle napětí a jel jsem okruh kolem města 30 Km převíšení 500 metrů tak to napětí klaslo jen o 0,09 V na článek jak jsem psal a to mě nalákalo. Avšem pod 3,7V to dolu padá už dost drsně asi i díky menšímu napětí to tahá z baterky větší proud.

Orientačně jsem to nabíjel 12 hodin zpátky na napětí 3,95V proudem 2,8A tj. nabil jsem tedy jen kolem 34 Ah, ale člověk co mi prodával baterky mi sliboval že mezi 4.05-3,3V má kapicitu 50 AH . Tak jsou dvě možnosti, že bud kecal ,ale já mu věřím měl to ve vlastním autě , nebo opravdu 3,95V není 85%, ale méně..

Asi budu dobíjet dát a pozorovat to, nebo mám ještě dva články z té baterie a nechám někde změřit jejich vybíjecí a nabíjecí charakteristiku.

Ale v praxi to je jedno dojezd je i tak dostatečný , podle mě by to žádný skutr nový s baterkou kolem 1,8 kWh co stojí kolem 50 tis. neudělal ani náhodou. Asi udělám denní svícení protože to svítí ve předu 2*35W asimetrickou žárovkou + 4xled , takže během té 2,5 hodinové cesty padlo jen na osvětlení minimálně 200 Wh což je skoro 10% spotřeby skutru a to je dost. Mohlo by to o 5-6 kM prodloužit dojezd.
Mike
Příspěvky: 105
Registrován: čtv 20. pro 2018 18:22:46

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Mike » pát 07. srp 2020 23:08:24

Citigo e IV píše:Orientačně jsem to nabíjel 12 hodin zpátky na napětí 3,95V proudem 2,8A tj. nabil jsem tedy jen kolem 34 Ah, ale člověk co mi prodával baterky mi sliboval že mezi 4.05-3,3V má kapicitu 50 AH . Tak jsou dvě možnosti, že bud kecal ,ale já mu věřím měl to ve vlastním autě , nebo opravdu 3,95V není 85%, ale méně..


mezi 4.05-3,3V má kapacitu 50 AH nemohou mit. Pracovni napeti podle Samsungu je pro 100% kapacity 2,75V-4,15V. tak pro 4.05-3,3V nikdy nemohou mit 50Ah.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 1468
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Josef » sob 08. srp 2020 6:06:54

Taky jsem se díval, že u článků Samsung 18650 se uvádí 2.8-4.15 V, u nějaké 60 Ah baterie do skutru jsem taky četl 3,3-4,1 V (zřejmě nechávají na spodní hranici rezervu). Pro zajímavost, při napětí na článku 3,6 V v e-Niro zbývá ještě 40% kapacity. Na té křivce níže je vidět, že pod 3V nemá smysl tu baterii trápit, dál už se moc kapacity z baterie nedostane.

Obrázek
Kia e-Niro 64 kWh.
Sono motors, SION refferal code - josef464477 - pro každého 1% slevy na auto.
Uživatelský avatar
PavelJanik
Příspěvky: 6
Registrován: pát 31. črc 2020 5:50:34

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod PavelJanik » sob 08. srp 2020 7:50:48

Tak podle tohoto grafu by 3.95 bylo cca 72% (3.92+cca 0.03V - je měřený v zátěži 20A, z fóra mypower.cz).
Nejlépe nabít vše na 4.1V a dát tu trasu znovu, rozdíl se snadno ukáže.
Přílohy
IMG_20190516_210943.jpg
Havrla
Příspěvky: 244
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Havrla » pát 14. srp 2020 9:48:25

Ahoj, nekdo ocut me pozadal zda bych uvedl info z auta o napeti/stav_baterie , a protoze ted mame tu novou apku ....
info z auta:
Stav 9 hodin po odstatem nabiti:
Screenshot_20200814_085003_com.bremeier.ralf.electrified.jpg

A neco z provozu:
Screenshot_20200811_201002_com.bremeier.ralf.electrified.jpg

Screenshot_20200811_190421_com.bremeier.ralf.electrified.jpg

Screenshot_20200811_143853_com.bremeier.ralf.electrified.jpg
Přílohy
Screenshot_20200811_201222_com.bremeier.ralf.electrified.jpg
Havrla
Jezdive: BMW i3REx; Volvo V70 T6; Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 227
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » pát 14. srp 2020 14:07:32

Tak díky všem, udělal jsem další test s tím že jsem nabil na 4,03V na článek s svižnou jízdou s převýšením 330m jsem s tím ujel 18 Km a baterka klesla na 3,95V tj. stejná hodnota s jakou jsem minule vyjížděl na cestu kde jsem ujel 77 Km. S tím že můžu jít až na 4,09V což je u mě 90V víc nechci.

Takže v reálu bych opravdu tech 120 Km náročné jízdy bez omezování na plnou kapacitu asi fakt ujel, takže baterky jsou v pořádku a mají slíbenou kapacitu prodejcem.

Dneska došla BMS z číny co mi byla doporučena,tak ji tam dám a uvidím.
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 227
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » pon 24. srp 2020 23:23:42

Tak mi přišla BMS, předem od výrobce nastavená na 22S, stacilo jen zapojit draty na původní vývody co šli na originál BMW BMS.

Na druhém obrázku z hora je baterie č3 17-22 článek pod ní je BMS koupená na tip. Od zdejšiho kolegy diky Mike. Pod BMS je baterie č2 4 článková 13-16. A Úplně dole je pod tím spodní baterie kompletni modul z I3 články 1-12.

Na prvnim obrázku je vidět detail připojení celého modulu k BMS pomocí original servisního konektoru, protikus jsem odpojil z original balančního modulu, ketrý mě už byl na nic.

Jinak mě překvapilo ,že i po tom co jsem s tím najel bez BMS 170 km, tak byl rozdíl mezi články méně než 0.01V obykle 2-4 tisíciny voltu. Nebylo co balancovat protože balancováni je nastaveno navrozdíl 0,015V a takový rozdíl tam nebyl.
Přílohy
Screenshot_20200824-231801_Gallery.jpg
SmartSelect_20200824-225614_Gallery.jpg
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 227
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » pon 24. srp 2020 23:31:16

Snímky z aplikace
Přílohy
SmartSelect_20200824-232705_xiaoxiang.jpg
SmartSelect_20200824-232906_xiaoxiang.jpg
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 227
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » úte 20. říj 2020 22:33:19

Dávám sem pár fotek z defintivní montáže baterek a lakování kastlíku. Dost těm baterkám věřím a tak jsem je tam vlepil.
Jinak skutřík jezdí užitečná kapacita je v rozsahu 3,3 - 4,4 V na článek 37 Ah podle BMS. (dojezd 90 Km bez problému a tím že není problém doploužit dalších deset a dát stovku v kopcích. Jednou jsem nabil na 4,08 a přibylo dalších 5 Ah (12 Km).
Spotřeba běžnou jízdou rychlostí 40-50 kopec nekopec je taková že na 1 Ah (87 Wh ve pásmu nabití 70% kde se bude jezdit nejčadtěji) ujedu 2,5 Km
srozumitelnou řečí 3,5Kwh /100 Km.
Přílohy
901.JPG
802.JPG
703.JPG
604.JPG
506.JPG
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 227
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod Citigo e IV » úte 20. říj 2020 22:34:20

Další dvě fotky
Přílohy
505.JPG
407.JPG
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 406
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: Elektroskůtr HECHT EQUIS

Příspěvekod e-Kája » stř 21. říj 2020 10:13:25

Skvělá práce po elektrické i mechanické stránce! Myslím že byste měl sundat znak Hecht a nahradit ho znakem BMW 8-)
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Po 4 letech najeto celkem 33000 elektrických km!