Nabíjecí stanice CCS v Evropě
Napsal: čtv 03. led 2019 17:30:43
Zdravím,
Jsem sice jelito - auto ani moto s baterií nevlastním - pouze elektrokolo a elektrokoloběžku.
nedávno jsem ale narazil na zajímavý článek. V grafu tam je zobrazena rychlost budování nabíjecích stanic a jejich počet v jednotlivých zemích Evropy:
https://insideevs.com/ccs-6000-dc-fast-chargers-europe/
Jsem sice jelito. Auto ani moto s baterií nevlastním - pouze elektrokolo a elektrokoloběžku. Je to jedním slovem - hrůza. Alespoň ale v ČR je ze všech zemí střední/východní Evropy CCS stanic nejvíc.
Pořád ale se to brzdí jak se dá. Za chvíli se před ČR dostane z těch méně rozvinutých zemí snad jen Polsko.
Ze zemí na jihu je dostatečná infrastruktura bez problému jen v Itálii a ve Španělsku.
V ČR situace pořád stejná. Dva už dlouho nezměnění ministři dopravy a životního prostředí za ANO to jistí.
Peníze se vždycky někde ztratí s tou výmluvou, že někdo nedodržel kritéria.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/elektrina-auta-dobijeci-stanice-vystavba-elektromobil-doprava.A181026_181846_eko-doprava_mato
Přitom diesely znečištěná Praha, je místo, kde by se problém s kvalitou vzduchu měl řešit jinak než výstavbou stanic.
Vždyť lidé ani neví, že něco takového existuje. Nejsou prostě vidět. Reklamy na elektrické vozy jsou asi zakázené. Ve zprávách je o elektromobilech něco 2x do roka, aby se neřeklo.
Víc než reklamu na Lexus si zřejmě dovolit nejde.
Každopádně ale dobrá zpráva je že v roce 2023 (snad) 800 dalšími chargery bude Republika zasíťováná pro EV a PHEV lépe než bude v té době pokrytí digitálním signálem pro rádio a sítí veřejně přístupných WiFi.
Takže za 5 let to chce vzít autobazary, hlavně v zahraničí, útokem. Protože až budou v jejich nabídce stávající generace 40 kW+ EVček, konečně to přestane být omezující na cestách a ekonomickým nesmyslem.
1)
Možná hloupá otázka, ale nevíte, co se stane se stávající sítí nabíjecích stojanů CCS 43 a 50 kW - zlepší se na alespoň 150 kW a jak to vypadá s konektory CHAdeMO - upgradem z 43 a 50 na až 400 kW?
2)
Bude pokračovat stávající výstavba max 50 kW chargerů mebo se konečně začnou budovat 150 kW a vyšší jako např. v Německu?
3)
Nevíte někdo, jestli se chystá výstavba podzemních garáží nebo parkovacích domů? Problém s parkováním kvůli přeplněným ulicím hlavně bazarových křápů je už dost velký i v 10 000 a menších městech.
Jestli ne tak jestli někde vznikají nebo se plánují v těch stávajících alespoň běžné zásuvky na 3kW nabíjení?
Jsem sice jelito - auto ani moto s baterií nevlastním - pouze elektrokolo a elektrokoloběžku.
nedávno jsem ale narazil na zajímavý článek. V grafu tam je zobrazena rychlost budování nabíjecích stanic a jejich počet v jednotlivých zemích Evropy:
https://insideevs.com/ccs-6000-dc-fast-chargers-europe/
Jsem sice jelito. Auto ani moto s baterií nevlastním - pouze elektrokolo a elektrokoloběžku. Je to jedním slovem - hrůza. Alespoň ale v ČR je ze všech zemí střední/východní Evropy CCS stanic nejvíc.
Pořád ale se to brzdí jak se dá. Za chvíli se před ČR dostane z těch méně rozvinutých zemí snad jen Polsko.
Ze zemí na jihu je dostatečná infrastruktura bez problému jen v Itálii a ve Španělsku.
V ČR situace pořád stejná. Dva už dlouho nezměnění ministři dopravy a životního prostředí za ANO to jistí.
Peníze se vždycky někde ztratí s tou výmluvou, že někdo nedodržel kritéria.
https://www.idnes.cz/ekonomika/doprava/elektrina-auta-dobijeci-stanice-vystavba-elektromobil-doprava.A181026_181846_eko-doprava_mato
Přitom diesely znečištěná Praha, je místo, kde by se problém s kvalitou vzduchu měl řešit jinak než výstavbou stanic.
Vždyť lidé ani neví, že něco takového existuje. Nejsou prostě vidět. Reklamy na elektrické vozy jsou asi zakázené. Ve zprávách je o elektromobilech něco 2x do roka, aby se neřeklo.
Víc než reklamu na Lexus si zřejmě dovolit nejde.
Každopádně ale dobrá zpráva je že v roce 2023 (snad) 800 dalšími chargery bude Republika zasíťováná pro EV a PHEV lépe než bude v té době pokrytí digitálním signálem pro rádio a sítí veřejně přístupných WiFi.
Takže za 5 let to chce vzít autobazary, hlavně v zahraničí, útokem. Protože až budou v jejich nabídce stávající generace 40 kW+ EVček, konečně to přestane být omezující na cestách a ekonomickým nesmyslem.
1)
Možná hloupá otázka, ale nevíte, co se stane se stávající sítí nabíjecích stojanů CCS 43 a 50 kW - zlepší se na alespoň 150 kW a jak to vypadá s konektory CHAdeMO - upgradem z 43 a 50 na až 400 kW?
2)
Bude pokračovat stávající výstavba max 50 kW chargerů mebo se konečně začnou budovat 150 kW a vyšší jako např. v Německu?
3)
Nevíte někdo, jestli se chystá výstavba podzemních garáží nebo parkovacích domů? Problém s parkováním kvůli přeplněným ulicím hlavně bazarových křápů je už dost velký i v 10 000 a menších městech.
Jestli ne tak jestli někde vznikají nebo se plánují v těch stávajících alespoň běžné zásuvky na 3kW nabíjení?