To bych chtěl vidět, jak se tam dá na nabíjení zaparkovat, tyhle ulice jsou auty narvané. https://www.premobilita.cz/thmp/
Pražané mohou od prosince využívat nové nabíjecí stanice na stožárech městských lamp na Praze 2 a dobíjet svoje vozy přímo z distribuční soustavy. Prvních 13 stanic s 25 dobíjecími body instalovala městská společnost Technologie hlavního města Prahy (THMP) na speciálně upravené stožáry veřejného osvětlení na Vinohradech, tzv. EVR lampy, v ulicích Moravská, Korunní, Chodská, Kladská, Slezská a Slovenská.
Nabíjení Praha - lampy veřejného osvětlení
Moderátor: Josef
Nabíjení Praha - lampy veřejného osvětlení
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení Praha - lampy veřejného osvětlení
Jak je vidět, žádné vyhrazené stání, žádná značka, no klasika. Ano v pátek a sobotu večer tam je volněji, ze tří stanic v ulici, lze nabíjet z jediné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení Praha - lampy veřejného osvětlení
Je to video od okamziku hned jak to tam instalovaly, pozdej v najekem rozhovoru jsem slysel ze tam znacky budou.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Nabíjení Praha - lampy veřejného osvětlení
V Praze je to těžké, nehorší na tom je, že místech parkují PHEV (značka EL) bez nabíjení, berou to tak, že to je vyhrazené místo na parkování, vidím to poměrně často.
Když se nad tímto konceptem zamyslím, vidím to jako velmi problematické. Někdo dorazí na místo v 18 hodin a např. do 1 hodiny v noci nabíjí. Jakmile je auto nabité, začne běžet pokuta, která je dražší než nabíjení samotné. Co tedy s autem? Dotyčný vytáhne před spaním kabel a auto tam zůstane stejně celou noc zaparkované.
Když se nad tímto konceptem zamyslím, vidím to jako velmi problematické. Někdo dorazí na místo v 18 hodin a např. do 1 hodiny v noci nabíjí. Jakmile je auto nabité, začne běžet pokuta, která je dražší než nabíjení samotné. Co tedy s autem? Dotyčný vytáhne před spaním kabel a auto tam zůstane stejně celou noc zaparkované.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Nabíjení Praha - lampy veřejného osvětlení
to musi byt dlouhy kabel, a zasuvka na kazdzch 2-3 stani,
ale jenom zasuvka ten box kde si to zapnes muze byt jeden pro ulici jako parkovaci automat - vono i ten automat v podtstate neni potreba kdyz mas mobil
ale nejsme ted´ u takove urovne integrace komponentu aby vsechna potrebna elektronika vesla do Type 2 zasuvky.
nejvic mista asi zabere 3F rele
Je to ale mozny staci podivat se na produkty od Metronu
https://eauto.si/metron-shop/product-ca ... -chargers/
a nebo posledni JuiceBooster 2
takze je potreba dlouhy tlusty 3f kabel podel ulice a k tomu nejaky RS485 drat a retez odolnych zasuvek a bude pokryte kazde stani
neni v tom nic fantastickeho,
myslim si ze za cenu te WB bedny na lampe ktera ma jen 2 zasuvky mohlo by se udelat 10 jednodussich ale bez cipu, bez elektromeru, jen nejaka mala RJ nekde schovana,
Ale mozna to zatim nejde ani z hlediska legislativy - ze u kazde verejne zasuvky musi byt nejaky obrovsky elektromer.
Take to muze se ridit podle poctu zrovna pripojenych auto taky klidne 44 kW pro 10 zasuvek misto 2, ale pokud jsou pripojene 4 auta tak dostanou 11kW kazde, kdyz 10 tak jen 4.4kW, takze nemusi to byt na 100% dimenzovany, mozna az casem.
ale jenom zasuvka ten box kde si to zapnes muze byt jeden pro ulici jako parkovaci automat - vono i ten automat v podtstate neni potreba kdyz mas mobil
ale nejsme ted´ u takove urovne integrace komponentu aby vsechna potrebna elektronika vesla do Type 2 zasuvky.
nejvic mista asi zabere 3F rele
Je to ale mozny staci podivat se na produkty od Metronu
https://eauto.si/metron-shop/product-ca ... -chargers/
a nebo posledni JuiceBooster 2
takze je potreba dlouhy tlusty 3f kabel podel ulice a k tomu nejaky RS485 drat a retez odolnych zasuvek a bude pokryte kazde stani
neni v tom nic fantastickeho,
myslim si ze za cenu te WB bedny na lampe ktera ma jen 2 zasuvky mohlo by se udelat 10 jednodussich ale bez cipu, bez elektromeru, jen nejaka mala RJ nekde schovana,
Ale mozna to zatim nejde ani z hlediska legislativy - ze u kazde verejne zasuvky musi byt nejaky obrovsky elektromer.
Take to muze se ridit podle poctu zrovna pripojenych auto taky klidne 44 kW pro 10 zasuvek misto 2, ale pokud jsou pripojene 4 auta tak dostanou 11kW kazde, kdyz 10 tak jen 4.4kW, takze nemusi to byt na 100% dimenzovany, mozna az casem.
ID.3 1st Plus, 58kWh (2020); TMY RWD MiG (2023)
Re: Nabíjení Praha - lampy veřejného osvětlení
Koukám, že ceny nabíječek jsou už na výrazně lepších cenách než se hlásalo minulý rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50