ČEZ Kaufland - Kolín

Témata související s konkrétními nabíjecími stanicemi

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod e-Kája » stř 02. čer 2021 23:57:08

Další setkání s e-medvědem u Kolína. Tentokrát při cestě půjčenou TM3 na e-Jantarovou cestu 2021 :lol:
Aktuální skóre v době pořízení snímku bylo 3h 20kWh dodaných :roll:
Přílohy
20210528_155757.jpg
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Josef » čtv 03. čer 2021 7:29:56

Známá finta, omezí se AC nabíjení a máš celodenní parkování zdarma i když u toho Kauflandu to zrovna moc smysl nedává, ale majitel auta za 2,5 mil. musí něco ušetřit na zdarma AC nabíjení :).
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod nokia9500 » ned 13. čer 2021 18:40:48

to je ještě dobrý, já potkal u Kaufu v Berouně Superba iV co za 3.5h nabil 10.5 kWh
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Citigo e IV » ned 13. čer 2021 21:52:13

nokia9500 píše:to je ještě dobrý, já potkal u Kaufu v Berouně Superba iV co za 3.5h nabil 10.5 kWh


Jenže superb má 3,6 kW nabíječku, takže nic neomezoval, je to normální. Jakýkoliv jiný auto 1F 14-16A nabíječkou by na tom bylo stejně.
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod nokia9500 » pon 14. čer 2021 18:09:38

Citigo e IV píše:
nokia9500 píše:to je ještě dobrý, já potkal u Kaufu v Berouně Superba iV co za 3.5h nabil 10.5 kWh


Jenže superb má 3,6 kW nabíječku, takže nic neomezoval, je to normální. Jakýkoliv jiný auto 1F 14-16A nabíječkou by na tom bylo stejně.


to je pak lepší nabíjet doma a neblokovat kvůli ušetřeným 30 Kč 4h nabíječku
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
e-Kája
Příspěvky: 699
Registrován: stř 01. srp 2018 12:06:03
Bydliště: Praha

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod e-Kája » úte 15. čer 2021 9:03:05

33333 takových nabíjení zdarma a milión je doma :lol:
Victory Empulse TT (od 10/2020)
Renault Fluence Z.E. (od 12/2018)
Peugeot E-Vivacity (od 9/2018)
Brammo Enertia Plus (od 4/2018)
Emax 110S (od 6/2016 do 8/2018)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod nokia9500 » úte 15. čer 2021 12:04:05

kdyby tam jezdil chudák každý den tak to má na 91 let :roll:
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Citigo e IV » úte 15. čer 2021 14:06:22

nokia9500 píše:
Citigo e IV píše:
nokia9500 píše:to je ještě dobrý, já potkal u Kaufu v Berouně Superba iV co za 3.5h nabil 10.5 kWh


Jenže superb má 3,6 kW nabíječku, takže nic neomezoval, je to normální. Jakýkoliv jiný auto 1F 14-16A nabíječkou by na tom bylo stejně.


to je pak lepší nabíjet doma a neblokovat kvůli ušetřeným 30 Kč 4h nabíječku


Tohle Vaší logikou by měli všichni elektromobilisti zahodit auta a jezdit na benzín, aby se neblokovali nabíječky? Od čeho asi tak ty nabíječky jsou?
Že jich je málo je problém jiný. Ušetřil asi 100 Kč za 50 km jízdy na elektřinu , místo na benzín , když by to dělal celý mesíc tak ušetří za rok 24 tis a to už zas tak málo peněz není. Naopak ho je třeba pochválit za přínos pro životní prostředí.
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod nokia9500 » úte 15. čer 2021 17:25:22

Citigo e IV píše:
nokia9500 píše:
Citigo e IV píše:
Jenže superb má 3,6 kW nabíječku, takže nic neomezoval, je to normální. Jakýkoliv jiný auto 1F 14-16A nabíječkou by na tom bylo stejně.


to je pak lepší nabíjet doma a neblokovat kvůli ušetřeným 30 Kč 4h nabíječku


Tohle Vaší logikou by měli všichni elektromobilisti zahodit auta a jezdit na benzín, aby se neblokovali nabíječky? Od čeho asi tak ty nabíječky jsou?
Že jich je málo je problém jiný. Ušetřil asi 100 Kč za 50 km jízdy na elektřinu , místo na benzín , když by to dělal celý mesíc tak ušetří za rok 24 tis a to už zas tak málo peněz není. Naopak ho je třeba pochválit za přínos pro životní prostředí.



to mi podsouváte něco co jsem vůbec nepsal ... já naopak nechápu logiku nabíjet auto co ujede 30-50km 3.5h někde na veřejne nabíječce ... tam musí dojet někde trávit ty 3.5h a pak jet zase zpátky, absolutně neproduktivní
pokud nemám doma nebo v práci či ve firmě zasuvku tak si takové auto nekoupim
jiný level je treba PHEV Mercedes GLE 300 de kde pres DC dobije za 25 min a ujede až 90 km čisté elektricky tzn. nabiju během nakupu
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Citigo e IV » úte 15. čer 2021 21:11:06

Oni jedem nevíme proč tam nabíjel, třeba tam měl obchodní schůzku, ujel 50 Km pak nabil a jel zpátky, normální člověk opravdu nepojede s PHEV extra na veřejnou nabíječku. Já PHEV mám a když se naskytne příležitost, tak na nabíječku zdarma rád využiju, naopak DC dobíjení je v PHEV podle špatně už je málo DC dobíječek zadarmo a platit to už nemá smysl ekonomicky a podle mě je horší když PHEV blokuje DC dobíjení a tím pádem nějaký člověk s čistým EV nemůže v nouzi dobíjet.

Ale o tu tu nejde, jde o to , že se setkávám s názorem lidí s drahými a luxusními EV , že oni mají nějakou přednost využívat dobíječky protože odeberou větší výkon oproti těm levnějším vozům a trochu jsem to z Vás tušil. Podle mě každý má právo využívat dobíječky za podmínek stanovených provozovatelem (omezení času+platba za minuty) , prostě nejsem tak bohatý a jezdím škodovkou a hlavní auto mám PHEV, protože EV za 2 mil odmítám. Citigo se na 100% procent nabíjí na DC asi 2 hodiny a pokud jsem v limitu, případně platím za minuty, tak nemá nikdo právo cokoliv říkat
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod nokia9500 » úte 15. čer 2021 23:23:41

no to jsem rád, že máte stejný názor že normální člověk nepojede extra na nabíječku nabijet 3h+
3.6kW je fpoho na nabíjení co jsem už psal (doma firma zaměstnání)
a proč by si nemohl na DC dobit na 25min majitel PHEV ... argument že jich je málo je fakt úsměvný (DC není u Kaufu zadax)
začátek dalšího odstavce taky nerozumím, mám i starou i3 s 7kW AC nabíječkou (stejnou jako ma CGe) a vubec si nemyslím že by luxusní vozy měli nějakou přesnost ba naopak MB EQC nabíjelo taky 7kW ... Jaguár 11kW, etron 11kW a vse vozy za 2.5M+
to by mě asi nebavilo nabíjet na DC 2h ... s i3 jsem na 85% okolo 20-25 min a jedu dál
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Josef » stř 16. čer 2021 6:23:39

Takto to řeší většina majitelů PHEV. Jezdit někam nabíjet je pro ně nesmysl a služební auto do domácí zásuvky strkat nebudou, protože drtivá většina PHEV je firemních. Nabíjí tedy jen nadšenec. Pamatuju, jak v Kladně na nabíječku dorazil člověk, který si půjčil Ioniq PHEV a chtěl to nabít. Když se mu na displeji objevilo několik hodin nabíjení, tak si poklepal na čelo, vyndal kabel a odjel. Pokud by někdo vyráběl PHEV s dojezdem 200 km a DC nabíjením (viděl jsem prototyp) pak by to smysl jakž takž dávalo, kdyby řidiči byli nuceni nabíjet, takto je to jen aby výrobci plnili emisní normy a ve skutečnosti jezdí všichni za 4,5 l (průmerná spotřeba PHEV). Stačilo by, aby v autě byl certifikovaný měřák spotřeby a všichni by o značku EL přišli (až na velmi malé vyjímky) a tím by se ztratil zájem o PHEV.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod nokia9500 » stř 16. čer 2021 8:31:27

@Josef

naprostý souhlas ;)
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Citigo e IV » stř 16. čer 2021 8:50:07

Se dostáváme trochu daleko od toho Superba co tam dobil slušných 10 KWh, dost malobaterkáčů by to ani při nejaké základní dojezdové rezervě nedalo :D

Ale asi nemáte zkušenosti s kvalitním PHEV, KIA a Hyundai jsou vedle Toyoty v tomhle směru na špičce. Stačí splnit dvě podmínky hodně podobný jako s čistým EV. A to je noční dobíjení a to má drtivá většina elektromobilistů zajištěný a jezdit denně někam pravidelně. PHEV který celý týden stojí a pak se jede 500 Km na jeden zátah je k ničemu, ale to platí i u elektomobilu.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Josef » stř 16. čer 2021 10:20:39

Když se PHEV dobíjí jezdí průměr za 2 litry na kratších cestách, zvláště pak město a okolí . Stačí si ale vyjet na spritmonitoru průměrnou spotřebu několika set PHEV a je to jasné, já to je ve skutečnosti.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Citigo e IV » stř 16. čer 2021 16:05:15

Právě,že omyl PHEV na kratších cestách jezdí za nula max. 0,5 l/100 Km když se sepne spalovák při předjíždění, nebo kvůli klimatizaci. Na delších cestách mi Niro bere tak kolem 4-5 litrů a průměr závisí na poměru dlouhých a krátkých jízd. Sprintmotor má u nira 5,12 hybrid 17,3 kWh EV a 2,97 nebo tak u PHEV. A jám podle zkušeností s Nirem HEV a PHEV tomu věřím na HEV jsem měl 5,6 a u PHEV mám 2,3 za poslední rok, v roce před koronou kdy se jelo na dovolenou 3000 Km bez dobíjení jsem měl 3,1

Ale kolik mi bere PHEV v ročním průměru nic neříká o tom jak nabíjím a jak jezdím ekologicky. Mohu mít spotřebu jen 1L/100 KM, ale v EV režimu mohu za rok najet jen 5000 KM protože jezdím denně 15 Km do práce a zcela vyjímečně někam dál.

Ale také mohu mít spotřebu 3 litry , ale denně 50 Km na EV tj. 15000 Km čistě na proud ze sítě a k tomu 30 000 Km na benzín se spotřebou 4,5 litru
komu by jste pak sebral výhodu EV značek tomu kdo ujel na elektřinu za rok jen 5000 Km, nebo tomu co ujel 15000 Km a celkem najel za rok 45000 Km se spotřebou skůtru?
Přílohy
niro.jpg
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4025
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Josef » stř 16. čer 2021 16:45:39

Kratší cesty mám namysli do 100 km. Kdo najezdí s PHEV denně 300 km, tak si ho ani nemusí kupovat (u Niro PHEV to je +300 tis. Kč). Pokud auto překračuje spotřebu 2 l/100 km, nemá nárok na EV značky. Vy jste extrém, minimálně 75 % na nabíjení kašle z vysoka, protože firemní auto. Na cesty 15 km denně je skoro škoda auto za milion :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod Lama » stř 16. čer 2021 16:51:08

Než jsme pořídil první BEV, tak jsem vážně uvažoval o PHEV Outlanderu. Nešel jsem do něj, protože to má více součástek a tedy větší možnost poruch. A jak se znám, snažil bych se neustále jezdit jen na elektřinu.... :?:
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
nokia9500
Příspěvky: 579
Registrován: pát 03. srp 2018 21:21:16
Bydliště: Praha - západ

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod nokia9500 » pát 06. srp 2021 23:29:17

ted ve Splitu Octavia iV za 47min na AC nabila 2.6 kWh ...fakt paráda :roll: na takový auta by měli z boku udělat 230V zásuvku a byl by klid, i naše hodně oldies i3 nabije vice 2x tolik
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: ČEZ Kaufland - Kolín

Příspěvekod e-LUKY » sob 07. srp 2021 9:27:39

[quote="nokia9500"]ted ve Splitu Octavia iV za 47min na AC nabila 2.6 kWh ...fakt paráda

**
Na tento problém jsem již dříve upozorňoval, že jak se PHEV rozšíří, tak to bude problém pro BEV, protože nebudou mít kde venku nabíjet.
Ale zvedne se cena elektřiny za nabíjení a oni přestanou na nabíječky jezdit.
PHEV by měli mít jen AC nabíjení.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz