Syntetický benzín
Moderátor: Josef
Syntetický benzín
No tonoucí se stébla chytá, kdoví co ještě přijde a jak moc to bude "eko", třeba se nám za 5 let budou majitelé spalováků smát
https://www.novinky.cz/auto/clanek/synt ... a-40351304
Starší článek
https://www.novinky.cz/auto/clanek/spal ... w-40319744
https://www.novinky.cz/auto/clanek/synt ... a-40351304
Starší článek
https://www.novinky.cz/auto/clanek/spal ... w-40319744
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Syntetický benzín
A budu si moct ten syntetický benzín doma vyrobit sám, stejně jako elektřinu z FVE!
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Syntetický benzín
Určitě ano, budou výrobníky prodávat v Alze
Já jsem si spočítal celkem jednoduše, že kdybych investoval do FVE, tak bych měl návratnost až po smrti, takže budu vesele dál nabíjet ze sítě.
Já jsem si spočítal celkem jednoduše, že kdybych investoval do FVE, tak bych měl návratnost až po smrti, takže budu vesele dál nabíjet ze sítě.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- Radovan
- Příspěvky: 1168
- Registrován: sob 05. pro 2015 18:01:29
- Bydliště: Ostrava-Plesná
- Kontaktovat uživatele:
Re: Syntetický benzín
To není pouze o počtech. To je také o energetické svobodě a nezávislosti. Až bude chtít banda vládních buzerantů protlačit definitivně Tunelín, tak stejně, jako nyní předvádí machinace s koronou, udělá pár blackoutů. Tím vyleká ovce a koblihy a bude vystaráno. Protože pro postupné využití rezerv v OZE na střechách, zdech, pozemcích brownfieldů a na ně navazující akumulaci dělá kulové. Respektive hází klacky pod nohy a vráží nože do zad kde se jen dá. Ukázka spalovací a jaderné lobby v hospodářském výboru sněmovny k projednávanému energetickému zákonu a úložištím a možnosti obchodování s elektřinou prosumery byla více než názorná. Otočila vláda i opozice.
EV Peugeot Ion nový 4/2014 dnes 105 tis. km, 5/2016 ojetý pro ženu 55 tis. (69 celkem), elektrokolo Agogs SilverGo 10/2013, doma FVE 3,6kWp 9/2009, solární panely Vaillant 6/2010, vrtaná studna 1999, permakulturní zahrada 2017, dřevodům sendvič.panel 2000
Re: Syntetický benzín
Chápu, energetická nezávislost je fajn, ale u mě by to vycházelo zhruba na 800 tis.Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Syntetický benzín
syntetický benzín z hnedého - novácko/handlovského uhlia už novácka chemička (dnes v krachu) vyábala pred IIWW.
to uhlie sa prestáva ťažiť - končí elektráreň, na jej mieste pokračujúca tepláreň bude spaľovať niečo iné.
doma asi benzín nie, ale za necelý milión a dá kúpiť komerčná výrobňa stlačeného zemného plynu
ps - na inom fóre bolo spomínané ako do dýzla si zadarmo načerpá naftu. a že elektromobil ako?
ten človek nikdy nevidel taký luník v košiciach a kilometre drátov s grátis elektrinou!
to uhlie sa prestáva ťažiť - končí elektráreň, na jej mieste pokračujúca tepláreň bude spaľovať niečo iné.
doma asi benzín nie, ale za necelý milión a dá kúpiť komerčná výrobňa stlačeného zemného plynu
ps - na inom fóre bolo spomínané ako do dýzla si zadarmo načerpá naftu. a že elektromobil ako?
ten človek nikdy nevidel taký luník v košiciach a kilometre drátov s grátis elektrinou!
Re: Syntetický benzín
Josef píše:Chápu, energetická nezávislost je fajn, ale u mě by to vycházelo zhruba na 800 tis.Kč.
***
To by teda musela být ale pořádná FVE!
Můžu vědět alespoň parametry.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Syntetický benzín
Problém je, že energetickou nezávislost si představuju tak, že nepotřebuju celoročně využívat přívod el.energie a budu si vyrábět elektřinu a teplo pro celý dům a 2 auta. To se tedy nedá postavit jen na FVE, ale musí tam být kogenerační jednotka, která bude vyrábět i dostatek energie v zimě. V současné době mám spotřebu 20 MW ročně. Samozřejmě FVE bohatě stačí na Kanárských ostrovech, kde je u pobřeží tak 80% slunečných dní, nemusí se topit (spíše chladit) a Slunce je celý rok v poledne skoro v nadhlavníku.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Syntetický benzín
Tak samozřejmě nemyslel jsem úplnou nezávislost i když mně by se taky líbila. Snažím se pro to něco dělat a ta FVE je takový první krůček k tomu.
Je fakt, že dnes většinou každý chce vše a hned.
Kdyby někde byla k dostání plynová kogenerační jednotka tak okolo 7 kW, tak ji beru, Nevíte o nějaké?
Ještě aby vyráběla 5kW tepla a 2 kW elektřiny.
Je fakt, že dnes většinou každý chce vše a hned.
Kdyby někde byla k dostání plynová kogenerační jednotka tak okolo 7 kW, tak ji beru, Nevíte o nějaké?
Ještě aby vyráběla 5kW tepla a 2 kW elektřiny.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Syntetický benzín
Dělají to rakušáci, kolega se tím zabývá, mohu ho požádat, aby mi nějaké info poslal. Před lety jsme to chtěli prodávat, jako energetickou nezávislost, ale u nás není skoro žádný zájem o takovou věc, lidi maximálně pořeší FVE a hotovo. Cena tehdy byla za komplet (FVE, baterie a kogenerace) kolem 1 mil. Kč.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Syntetický benzín
No tak mě už zajímá z toho všeho, jen ta kogeneračka.
Budu rád, když mi něco pošlete, podívám se a uvidím.
Klidně budu v republice první, to mi nevadí ale musí to být spolehlivé a fungovat, pokud možno s malým servisem, stejně jako plynový kondenzační kotel.
Budu rád, když mi něco pošlete, podívám se a uvidím.
Klidně budu v republice první, to mi nevadí ale musí to být spolehlivé a fungovat, pokud možno s malým servisem, stejně jako plynový kondenzační kotel.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Syntetický benzín
Tak mi poslal odkaz na tuhle kogeneračku, max 1 kW el. energie, více se moc nedělá, nebo je to pekelně drahý. Firma působí i v ČR.
https://www.viessmann.co.uk/products/co ... highlights
https://cdn0.scrvt.com/2828ebc457efab95 ... or-PT2.pdf
https://www.viessmann.co.uk/products/co ... highlights
https://cdn0.scrvt.com/2828ebc457efab95 ... or-PT2.pdf
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Syntetický benzín
Tak to se moc nepovedlo.
Viessmanna mám jak kotel tak solární trubice.
On je ale takový lepší překupník, co si to pak nechá zaplatit.
Mám na své věci servisáka co nich léta dělal a školil ostatní, takže se ho můžu zeptat ale není to pravé ořechové co jsem myslel.
To co jste mi poslal je palivovým článkem, něco lepšího jsem viděl myslím od Toyoty nebo Toshiba a taky to bylo strašně drahé.
Navíc mám dojem, že ty palivové články je potřeba po čase měnit a to je to nejdražší na tom zařízení.
Spíš jsme myslel nějaký plynový motor co vyrábí teplo a elektřinu.
Jinak díky.
Viessmanna mám jak kotel tak solární trubice.
On je ale takový lepší překupník, co si to pak nechá zaplatit.
Mám na své věci servisáka co nich léta dělal a školil ostatní, takže se ho můžu zeptat ale není to pravé ořechové co jsem myslel.
To co jste mi poslal je palivovým článkem, něco lepšího jsem viděl myslím od Toyoty nebo Toshiba a taky to bylo strašně drahé.
Navíc mám dojem, že ty palivové články je potřeba po čase měnit a to je to nejdražší na tom zařízení.
Spíš jsme myslel nějaký plynový motor co vyrábí teplo a elektřinu.
Jinak díky.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Syntetický benzín
Něco jsem našel, sice to není kogeneračka ale na odpojení od elektrické sítě by to stačilo.
https://www.bmsl.cz/plynove-elektrocentraly
Samozřejmě je potřeba k tomu mít i tu FVE s bateriemi.
Cenově to není žádný zářez do peněženky, tak by se to dalo i vyzkoušet.
Plynový kotel by zůstal stávající, což by i mohla být výhoda, že kdyby jedno kleklo, tak to druhé bude fungovat.
https://www.bmsl.cz/plynove-elektrocentraly
Samozřejmě je potřeba k tomu mít i tu FVE s bateriemi.
Cenově to není žádný zářez do peněženky, tak by se to dalo i vyzkoušet.
Plynový kotel by zůstal stávající, což by i mohla být výhoda, že kdyby jedno kleklo, tak to druhé bude fungovat.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
- Citigo e IV
- Příspěvky: 1061
- Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00
Re: Syntetický benzín
Koukám na ty centrály , ale to je sice za pěkný peníze, ale normální činská centrála jen že je upravená na provoz na plyn. Vzduchem chlazená.
Máte nějaký propočet , že se může vyplatit to provozovat v místě kde je dostupá eletrická síť?
Jen tak selským rozumem přemejším.
Výměna oleje je u těchto typů motoru 20-50 hodin za tu dobu to vyrobí 50*2 =100 kWh cena za olej je cc 200 Kč takže bez práce jen za olej
je cena za 1 kWh 2 Kč.
Ten motor jestli natočí 1000 motohodin , tak to bude zázrak to máme 2000 kWh za pořizovací cenu 16000 Kč 8 korun za 1 kWh jen na opisu stroje
+ palivo kolem 5-7 korun na kWh za plyn , nebo 15 kč za benzín.
V reálu může stát kWh z tohoto stroje nejméně 15 Kč za kWh, nebo jsem špatně počítal.
Nechápu snahu "solárníků" se odpojit od rozvodné sítě a vzdát se téhle moderní vymoženosti co máme
Jako záložní zdroj místo drahých baterek dobrý i když podle mě je nejlepší kombinace obojího baterky s kapacitou cca 3-5kWh na krátké výpadky ,aby se nemusela startovat centrála a při delším výpadku ji nastartovat.
Máte nějaký propočet , že se může vyplatit to provozovat v místě kde je dostupá eletrická síť?
Jen tak selským rozumem přemejším.
Výměna oleje je u těchto typů motoru 20-50 hodin za tu dobu to vyrobí 50*2 =100 kWh cena za olej je cc 200 Kč takže bez práce jen za olej
je cena za 1 kWh 2 Kč.
Ten motor jestli natočí 1000 motohodin , tak to bude zázrak to máme 2000 kWh za pořizovací cenu 16000 Kč 8 korun za 1 kWh jen na opisu stroje
+ palivo kolem 5-7 korun na kWh za plyn , nebo 15 kč za benzín.
V reálu může stát kWh z tohoto stroje nejméně 15 Kč za kWh, nebo jsem špatně počítal.
Nechápu snahu "solárníků" se odpojit od rozvodné sítě a vzdát se téhle moderní vymoženosti co máme
Jako záložní zdroj místo drahých baterek dobrý i když podle mě je nejlepší kombinace obojího baterky s kapacitou cca 3-5kWh na krátké výpadky ,aby se nemusela startovat centrála a při delším výpadku ji nastartovat.
Re: Syntetický benzín
Proto je rozumnější kogenerační jednotka (ideálně štěpka), která v zimě topí a vyrábí cca 1 kW energie a doplňuje mizernou účinnost FVE. To zaručuje nezávislost na vnějších zdrojích a pokud se cokoli stane s rozvodnou sítí, nejde ani plyn, tedy plynové topení je na nic. Samozřejmě nejhorší situace je, když má někdo všechno na elektřinu bez zálohy, pak při výpadku může jet tak do hotelu, kde alespoň topí uhlím
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Syntetický benzín
Proto hledám i něco lepšího.
Nespěchám a zatím mne nic netlačí.
Asi tak.
Nespěchám a zatím mne nic netlačí.
Asi tak.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Syntetický benzín
Jezdím na proud, najeto 70 tisíc km. G-E STROMOS 7,5 let a 75 tisíc km.
Re: Syntetický benzín
"Mluvíme tu o nějakých 25–50 milionech korun."
náš minister hospodárstva a odborník na zdravotníctvo (aj tak sa nakazia, načo očkovať starých, ekonomicky neaktívnych) sa fotil pred prvým/jediným dovezeným vodíkoautom a fungl novou vodíkovou čerpačkou!
predsedovi vlády vyčíta/hrozí rozpadom koalície za besedu pred sputnikom.
za tie prachy by bolo dotácií na koľko BEV?
náš minister hospodárstva a odborník na zdravotníctvo (aj tak sa nakazia, načo očkovať starých, ekonomicky neaktívnych) sa fotil pred prvým/jediným dovezeným vodíkoautom a fungl novou vodíkovou čerpačkou!
predsedovi vlády vyčíta/hrozí rozpadom koalície za besedu pred sputnikom.
za tie prachy by bolo dotácií na koľko BEV?