MiEV versus Zoe

Moderátor: Josef

garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

MiEV versus Zoe

Příspěvekod garmont » čtv 28. led 2021 21:21:42

Jak jsem už psal v jiném vláknu ty auta se neprodávají protože poměr cena/dojezd je u některých dost mizerný. Já sám mám Iona který dá ted v zimě cca 80km a létě tak tak 95-100. Jeho reálná prodejní cena je někdo okolo 140tis. Rád bych něco s trochu větším dojezdem (alespoň 120-130 s topením v zimě). Uvažoval jsem I nad I3 ale dát 370- 400 tis a mít pomalu stejný dojezd nemá vůbec smysl, 94ah se pohybují pořád okolo 500tis.. Takže asi nakonec pudu do Leafa 30Ah (dají se koupit okolo 300) kde mi přidej slušný poměr cena /dojezd....i když mají rychlejši degradaci baterek...
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Lama » čtv 28. led 2021 22:21:05

garmont: Leaf_30 bych vzhledem k degradaci baterek nedoporučoval. Od 399tis. u nás koupíte Ioniqa. Ale jako hodnota/cena je na tom asi nejlépe ZOE_40, které má větší dojez než Ioniq. Nebo počkejte na Citigo, až bude padat cena.
Ten váš letní dojezd mi překvapuje. Já běžně jezdil 120 km s rezervou 30-40km. V zimě s topením jsem si těch 120 netroufl, bylo by to asi na hraně, takže jsem dobíjel.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod garmont » čtv 28. led 2021 22:53:37

No mám rok 2012 a najeto přes 100tis.. Nad Zoe jsem uvažoval, jenže když jsem si procházel zahraniční fora tak ono není zrovna etalonem spolehlivosti což mě trochu odrazuje..
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Lama » čtv 28. led 2021 23:32:07

MiEV byl mladsi jen o 2 roky, ale je pravda, ze kolega s iOnem mel dojezd mensi pri spolecnych jizdach a jezdi s EV dele nez ja.

ZOE koupite r.2018, tedy se zarukou jeste 3 roky...
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod dracekvo » pát 29. led 2021 9:25:56

Leaf 30kwh nebrat. Stačí se podívat na graf degradace baterek. Ona není rychlejší, ale přímo tragická.
Co je teď problém na ION? Ten zimní dojezd, nebo už i letní dojezd?
Co tak první generace e-Up, nebo Golf? Případně Soul 30kWh i když ten je dražší.
A jaké problémy jsou u ZOE se spolehlivostí?

Lama: Ion co najede 120km s rezervou? To se mi moc nezdá.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Lama » pát 29. led 2021 10:12:22

dracekvo: Měl jsem MiEV, jak jsem psal (mám i v podpisu...).
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Citigo e IV » pát 29. led 2021 11:20:16

Já jsem nevíc ujel Mievem po městě a okreskách 130 Km s rezervou 20 Km, ale to bylo to auto rok staré a mělo najeto 10 000 Km. Je pravda, že jsem nějak drasticky se o co největší dojezd nepokoušel, ale pak to šlo při najetých 50 tis. Km o cca 20 Km dolů v zimě jsem byl rád se 100 Km s naftovým topením.

Je to težky co vybrat, ty ceny jsou poměrně nahoře a dávat 450-500 tis. za 2-3 leté ZOE je dost a verze 24 kWh za 300 a výše, to byste si moc nepomohl. Já bych šel radeji za Soula, než do Nissana.
garmont
Příspěvky: 444
Registrován: čtv 20. zář 2018 21:54:01

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod garmont » pát 29. led 2021 11:59:52

No u toho nisana je samozřejmě mínus ta rychlejší degradace ale zase jsou dobře dostupné díly - jak nové tak použité (těch je opravdu velký výběr za nízké ceny) tak samo se dají sehnat a lehce vyměnit baterie.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod dracekvo » pát 29. led 2021 12:07:19

Má to cenu, vyměňovat zdegradované baterky za baterky, které jsou o něco méně zdegradované a degradují během chvilky na původní hodnotu?
Třeba dostupnost dílů na imiev je žalostná a jsou drané. Ale zatím jsem nepotřeboval vůbec nic.
Co se tedy konkrétně kazí na tom Zoe?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Lama » pát 29. led 2021 12:44:41

Koupit auto s dostačující zárukou a nemusíte tyto věci řešit. Pak nejlépe ještě v záruce prodat a koupit další.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod dracekvo » pát 29. led 2021 13:26:20

Což je samozřejmě nejdražší varianta a člověku jenž kouká i na celkové náklady se nabízí otázka, jestli není lepší koupit ICE auto na LPG, kde nemusím řešit dojezd a je znatelně levnější na pořízovací cenu. A pokud nenajezdím nějaké desetitisíce za rok, tak mě i to ICE může v konečném součtu vyjít levněji.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Havrla
Příspěvky: 617
Registrován: úte 24. zář 2019 21:01:45
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Havrla » pát 29. led 2021 13:39:05

Kvalita LPG v poslesnich letech sla hodne doprdele.
Nevim co do toho prilevaji, ale vecne nekde neco ucpane, zalepene atd...
LPG uz nebrat. Je to historie.
Havrla
Jezdive: BMW i3 REx; BMW I3, Volvo V70 T6; TM3, Tatra T700-II.
Nejezdive: Tatra 613-4; Skoda 105L
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Citigo e IV » pát 29. led 2021 13:47:44

Tak to a každém případě vychází levněji jezdit spalovacím vozem (když se bavíme o stejné třídě vozu), stále se tu to tady na diskuzích probírá hlavně i díky drahýmu DC dobíjení. Vyjímku tvoří to když si koupím nový Citigo v elektrice, ale ve spalovacím bych jinak jezdil stejně v něčem kolem 500 tis. a nevadí mi to jezdit v menším autě.
Prostě raději jezdím v menší elektrice, než vetším spalováku.
Pokud by to přece vycházelo nějak univerzálně výhodněji jezdit v EV tak se v nich bude jezdit a budou se hromadně kupovat a né že se prodají u nás 2% nových EV a z toho polovina je jistě na dotace, kde je dotace 1/3 ceny což je skoro rozdím mezi ICE a EV
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Lama » pát 29. led 2021 15:35:17

dracekvo: Nejdražsí varianta je koupit EV po záruce :!: Když upadne pastorek (kolega to naštěstí řešil koncem záruky, jinak to 100tis. nespraví.), tak jste v p....

Koupit v záruce a v záruce prodat. Rozdíl ceny je někdy i nulový, takže proč by toto byla nejdražší varianta :?:
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
mp1
Příspěvky: 233
Registrován: sob 06. kvě 2017 15:21:15

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod mp1 » pát 29. led 2021 16:04:38

k nissanu -
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Turbo » pát 29. led 2021 16:20:10

Lama píše:dracekvo: Nejdražsí varianta je koupit EV po záruce :!: Když upadne pastorek (kolega to naštěstí řešil koncem záruky, jinak to 100tis. nespraví.), tak jste v p....

Koupit v záruce a v záruce prodat. Rozdíl ceny je někdy i nulový, takže proč by toto byla nejdražší varianta :?:


Co to je proboha za teorii? Kolik jste tratil na IONIQu za 2 roky, 400tis?
Citigo je výjimka, to už se těžko bude opakovat.

Nevím co měl přesně ten kolega za auto, ale jezdit s ojetinou po záruce do autorizáku je většinou úlet.
Uživatelský avatar
Lama
Příspěvky: 1870
Registrován: pát 13. bře 2020 9:34:02

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Lama » pát 29. led 2021 16:32:11

Turbo píše:
Lama píše:dracekvo: Nejdražsí varianta je koupit EV po záruce :!: Když upadne pastorek (kolega to naštěstí řešil koncem záruky, jinak to 100tis. nespraví.), tak jste v p....

Koupit v záruce a v záruce prodat. Rozdíl ceny je někdy i nulový, takže proč by toto byla nejdražší varianta :?:


Co to je proboha za teorii? Kolik jste tratil na IONIQu za 2 roky, 400tis?
Citigo je výjimka, to už se těžko bude opakovat.

Nevím co měl přesně ten kolega za auto, ale jezdit s ojetinou po záruce do autorizáku je většinou úlet.


Nepíši o novém voze, na tom vždy tratíte. Když ale dobře koupíte jeté 1-2 roky s malým nájezdem a pak jej za cca 1-2 roky prodáte, tak ztráta nemusí být žádná, rozhodně nebude taková, jako když musíte investovat do oprav vozu po záruce.

Kolega měl iOna a uznali mu to v záruce jak jsem uvedl.
KONA_CZ Premium 2020/07/17 (82+ t.km za 13,5 kWh/100km dle PP)
IONIQ Ultimate 2018 (41 t.km s průměrem 12,0 kWh/100km dle PP)
MiEV 2014 (20 t.km)
Turbo
Příspěvky: 574
Registrován: úte 11. črc 2017 18:55:15

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Turbo » pát 29. led 2021 17:01:43

Tak záruka je 2 roky a to znám x případů, kdy si stejně majitelé opravu zaplatit museli, třeba řízení za 80litrů u Santa fe - prý je to díl, který podléhá běžnému opotřebení :) , což je ale na autě v podstatě všechno. A to bylo v době, kdy byla ta masírka 7 letou zárukou. Záruka je hodně diskutabilní a spousta lidí se na to zbytečně upíná, dealeři to vidí často jinak.

Trojčata je maloseriová exotika, dneska už se jedou v EV jiné počty, bude to zajímavé i pro aftermarket, budou dostupné použité díly, v některých servisech to bude za chvíli rutina = údržba a opravy budou levnější.
dracekvo
Příspěvky: 834
Registrován: ned 25. bře 2018 7:47:00

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod dracekvo » pát 29. led 2021 18:28:28

To by mě fakt bavilo se každé dva roky starat o to, abych prodal auto a pak znovu schánět nové.
Pokud je mé auto v pořádku, tak nevidím důvod ho měnit.
Takovým způsobem akorát zvyšuju šanci, že natrefím na nějaký nepovedený kus, nebo auto po lemplovy a budu v servisu více, než na silnici. Záruka / nezáruka.
Pro mě je vrchol otravnosti, že musím každé dva roky na STK.
Nehledě na to, že stále nevěřím tomu, že lze nějaké takové auto prodat za stejné peníze jako ho koupím (nepočítám nějaké anomálie na trhu). Nové a zánovní auta ztrácejí na hodnotě nevíc. A čím jsou jako nové dražší, tím víc tisíc každý rok prodělávám. A na takové auto je celkem rozumné platit havarijko a nutí mě s tím jezdit na předražené garanční prohlídky. Takže to jsou další vícenáklady, které je třeba zahrnout.
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: MiEV versus Zoe

Příspěvekod Josef » pát 29. led 2021 18:31:55

Nehledě na to, že stále nevěřím tomu, že lze nějaké takové auto prodat za stejné peníze jako ho koupím

Kamarád to takto dělal často, vzhledem k tomu, že měnil auta po půl roce a dokázal si vymoci pěkné slevy na celkem drahých autech, takže na některém neprodělal, na některém dokonce vydělal.
Audi Q4 Sportback e-tron 50