Stagnace trhu s EV

Moderátor: Josef

Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pát 19. úno 2021 15:21:23

Když jsem kupoval Kiu, tak mi prodejce říkal, že teď je běžná marže na autě 20 až 30 tisíc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pát 19. úno 2021 15:37:38

Lama píše:Dotovat 300 tisíci prodej BEV to se jistě vyplatí, tolik nebylo ani u Citiga 8-)


Ano, vyplatí se jim to. Vysvětloval mi to tak, že pokud ty 2 Kony za kvartál neprodají, tak jim sáhnou na bonusy na všechna auta v přístím kvrtálu, to znamená, že u nich budou mít vyšší nákupní cenu. A vzhledem k množství klasických spalovacícj aut, které prodávají, by ta ztráta byla mnohem větší, než když 2 el. Kony prodají se ztrátou. Takže asi tolik politika Hyundai.

U Citigo byla jiná situace, tam tu cenu dotoval přímo výrobce kvůli emisím. A druhá věc, Citigo je ceníkovou cenou půlka Kony, takže tam by jistě sleva (dotace) 300 tisíc nedávala smysl.
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pát 19. úno 2021 15:41:31

Citigo e IV píše:Ta cena oproti ceníkové je jistě dobrá, ale porovnejte to se stejně vybavenou spalovací verzí, nebo cenou ID4, nebo Eniaqa (kde berte v potaz běžnou slevu 100 tis. oproti ceníkové což koncern VW běžně takovou cenu dává.


Jasně, myslím proti ceníkovce. Jinak samozřejmě jsou EV pořád ukrutně drahá.

Konfiguroval jsem si Enyaq a vyšla mi cena těsne pod jeden a půl milionu za verzi 80 (77 kWh), když jsem přihodil pár užitečných věcí jako rychlonabíjení, asistenty, lepší světla... prostě velmi dobře vybavené auto. Otázka, kolik by šlo z toho sundat. Enyaq je větší, dojezd bude cca. stejný jako Kona, nabíjení rychlejší.
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pát 19. úno 2021 16:10:47

Ano, bude dojezd podobný jako Kona, byť má Enyaq kapacitu baterie o 13 kWh větší. Samozřejmě hodně záleží na stylu jízdy a jízdních podmínkách. Jsem zvědav na test Bjorna Nylanda, kde je to celkem dobře porovnatelné.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » pát 19. úno 2021 19:07:00

Já myslím že dneska už jde o něco jiného, než se jen honit za dojezdem. EV je stejně jen kolem komína. Důležitá je rychlost nabíjení a tu má enyaq, ID 4 za drobný příplatek 125 kW takže 2x takovou jako ta Kona. Pro mě je třeba ID4 se základní baterkou 109 kW výkonu a tažným zařízením na vlek mnohem užitečnější vozidlo než Kona a pokud si mohu vybrat 850 za Konu . nebo 900-1000 za ID4 tak je rozhodnutí jasné.

viz článek http://www.hybrid.cz/praxe-1000-km-v-levem-pruhu-s-volkswagenem-id3-1st-max
se základní baterkou bez tepelného čerpadla a vyrovná se to vozům s mnohem větší baterkou.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » pát 19. úno 2021 19:46:55

No a já si zase myslím, že ten dojezd je stále důležitý a EV už není a neměl by být jen kolem komína.
Tedy pokud se budeme bavit o třídě na to určené a to jak NIRO, KONA a i všechna ID,3,4,5.

To, že některé EV umí 125 nebo i 350 kW nabíjet je sice hezké, ale jen pro ty co jim vadí někde čekat o 10-20 minut déle než ostatní. Nevím jestli si ale uvědomují, že tím dost podstatně a taky rychle ničí baterii v EV a tedy nejen životnost celého EV ale právě ten dojezd, který se mu do pár let velice rychle projeví.

Samozřejmě, že pro někoho je důležité tažné, méně tepelné čerpadlo, slícování dílů a materiál uvnitř.

Já jen, že právě vystřízlivění majitelů s e-Citygo, by mělo být varování i pro ostatní.
Jinak pro upřesnění e-Citygo je ideální pro městský a příměstský provoz tohoto auta a tam výše popsané není vůbec potřeba.
Pokud se s ním někdo vydá na cestu delší jak 200km, tak to musí být utrpení právě s tím nabíjením, na co to auto není stavěno.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pát 19. úno 2021 21:50:42

Myslím, že zde uváděné ceny 850 tis. Kč Kona a pod 1 mil. Enyaq či ID.4 jsou jen teoretické v nějaké spec. akci, to se nedá brát obecně (jak vidno ani jednu levnou Konu neprodají obratem). Já jsem po konfiguraci Enyaq skončil na 1.45 mil., sleva 100 tis. moc roli nehraje. Rychlé nabíjení = drahé nabíjení a navíc, že by někdo jezdil denně 600 km, aby to využil mi přijde dost vyjímečná situace. Pořád bude hrát prim domácí nabíjení a tam se rychlost nabíjení smaže.

Tohle prohlášeními přijde naopak kuriózní, speciálně od firmy, která dělá velká těžká auta, co "žerou trávu u silnice". Já jsem pro takový střed, budoucnost aut s 200 kWh baterií mi přijde nesmysl, ale těch 60-80 kWh je optimální pro výdrž baterie na nájezd 500 tis. km. Dělat baterie do 35 kWh na cestování kolem komína (viz Mazda MX-30, Honda-e, Mini Cooper SE apod.) za 800 tis. je extrém, chápal bych to za 500 tis. Kč.

No, myslím, že následujících několik let budeme mít jiné starosti, než řešit dojezd aut, ale to už je jiná pohádka...
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » pát 19. úno 2021 22:31:43

Já myslím ,že EV stále jsou kolem komína. A větší baterie s pomalým dobíjjením mi maximálně odpustí jedno nabíjení na delší cestě jinak nic, tahám sebou x kilogramů navíc a pokud budou nabíječky častěji po cestě tak v čem je problém? Po republice to řešit nebudu a do Chorvatska bych s prominutím nejel ani Konou 64. Sám s jsem s Citigem jel nejvic 750 Km na jeden zátah na delší cesty si beru hybridní Niro v zimě nerad jezdím dálky jakýmkoliv vozem a to už bych Citigem bral jako strop 500 Km na jednu cestu. I když loni v březnu ještě za sněhu jsem jel Citigem 700 Km do polské Poznaně, ale to jsem musel protože jsem měl Niro nabourané.

Cenový rozdíl u ID4 mezi 54 a 77 kWh je 200 tis. výbava je stejná , sice u nějakých cest budu muset nabíjet, kde bych s větší baterkou nemusel, ale rozhodně za život vozu se ta investice do větší baterky nevyplatí.

u ID jsem nanašel paramertry, ale základní enyaq 60 má zrychlení 8,7 s a IV 80 se silnějším motorem má 8,5s to přece není žádný rozdíl. A dojezd 390, nebo 510 Km jak často jedu trasu mezi 390-510 Km? Abych využil to , že nemusím ten den vůbec nabíjet? Předpoládám že Škodovka nelže a ty km to opravdu ujede, když to +- u Citiga platí to těch 250 Km v létě dá .
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » pát 19. úno 2021 22:37:59

Marek71 píše:Tak tady jsem našel další Konu Czech Edition za 850:
https://www.tipcars.com/hyundai-kona/mp ... 27278.html

A to vypadá podle popisu jako model 2021 a nové auto, to znamená možnost výběru barvy a všechny bonusy jako na nové auto - financování, pojištění... to už mi přijde jako slušná nabídka.


Asi tam pár lidí zavolalo a už je z 950 tis. :lol:
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pát 19. úno 2021 22:50:47

Citigo e IV píše:Já myslím ,že EV stále jsou kolem komína. A větší baterie s pomalým dobíjjením mi maximálně odpustí jedno nabíjení na delší cestě jinak nic, tahám sebou x kilogramů navíc a pokud budou nabíječky častěji po cestě tak v čem je problém?


Nemyslím si že průměrný dojezd 400 km je kolem komína. Ještě jednou zopakuji, malá baterie = problém s nájezdem, tedy počtem cyklů, zvláště při častém a drahém DC nabíjení. Když nabíjím doma za 2 Kč, proč mám nabíjet za 6 nebo 8 Kč a v nedalekém budoucnu za 10 a 15 Kč?

Ještě tam zavoláme my dva a Kona bude za 1050 :)
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Citigo e IV
Příspěvky: 1061
Registrován: pon 15. dub 2019 15:14:00

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Citigo e IV » pát 19. úno 2021 23:49:49

Když by to bylo Niro tak už jsem tam volal a dělal objenávku, ale KOna je malá. :D

S tou velikostí baterky to je sporné 50 tis. bych neřešil, ale 200 tis. to už je hodně rozdíl v cyklovatelnosti baterky s dojezdem 390 nebo 510 Km bude jako že to na 1000 cyklů teoreticky dá 390 000 Km ,nebo 510 000 Km, není to jedno to už auto bude ve šrotu. Sice baterka vydrží víc ,ale co sjeté pneu , unavené tlumiče péra a kastle? Vyšší spotřeba?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » sob 20. úno 2021 9:07:38

Když se podíváme na nejnovější auta Mazda MX-30 nebo Honda-e tak mají využitelnou baterii 30 kWh a 28.5 kWh a dojezd max 180-190 km, samozřejmě nesmíte s tím na dálnici, to je pak dojezd klidně 120-130 km. Když budu počítat 1000 cyklů do 70% kapacity (některé baterie nevydržely ani to), tak si koupím auto za 800-900 tis. s průměrným dojezdem cca 150 km a po 100 tis. km má baterie tak 85% kapacitu.
Pokud vezmeme Kona nebo Niro za 1.1 mil. Kč, které mají využitelnou kapacitu 64 kWh (reálně mají přes 66 kWh) tak jejich průměrný dojezd na 1000 cyklů bude 400 tis. km do 70% kapacity, tak vidíte, že ten rozdíl je opravdu velký, tedy 150 tis. km versus 400 tis. km.

Ano, pokud máte nájezd 25 tis. km ročně, tak baterie Kona, Niro vydrží 15 let a to auto bude pořád jezdit, tak jako jezdí jiná auta. Pokud s tím bude jezdit někdo 50 tis. km ročně už bude životnost jenom 8 let a jsou lidi, co tu baterii odjezdí.

Já si nemyslím, že cesta kterou jde Mazda, Honda, Mini apod. je správná, protože auta s takovými bateriemi musí stát tak 25 tis. EUR, pak to bude zajímavé pro širší trh, teď jsou to jen takové designové výstřelky pro pár lidí. Vsadím se, že těhle aut se u nás prodá v průměru 20 kousků za rok.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » ned 21. úno 2021 8:46:43

Citigo e IV píše:Asi tam pár lidí zavolalo a už je z 950 tis. :lol:


Tak už té ceně trochu víc rozumím...

https://www.hyundai.cz/akcni-nabidky/el ... -pro-firmy
Audi Q4 Sportback e-tron 50
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » ned 21. úno 2021 9:05:14

No právě, když si bude chtít takto Hyundai koupit, tak přese mne dostane ještě tu slevu na 2 a více prodaných EV.
8-)
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Uživatelský avatar
petrv
Příspěvky: 84
Registrován: sob 20. led 2018 15:29:53

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod petrv » ned 21. úno 2021 15:07:12

Josef píše:
Citigo e IV píše:Asi tam pár lidí zavolalo a už je z 950 tis. :lol:


Tak už té ceně trochu víc rozumím...

https://www.hyundai.cz/akcni-nabidky/el ... -pro-firmy


Limitovaná nabídka platí do 31. 3. 2021 nebo do vyprodání zásob a není kombinovatelná s prémií a benefity v rámci nabídky Czech edition ani standardními fleetovými slevami.
e-LUKY
Příspěvky: 689
Registrován: sob 22. srp 2020 13:41:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod e-LUKY » ned 21. úno 2021 16:01:15

Ta moje sleva platí i pro soukromé osoby.
Ale pravděpodobně ne se všemi příslušenstvími co uvádějí zdarma k autu.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pát 19. bře 2021 9:35:12

Toto by mohla být také zajímaví nabídka pro někoho, kdo chce fungl nové auto:
https://www.autovars.cz/vozy-k-odberu/k ... /car.xhtml

Je to Opel Corsa-e Elegance, druhá nejvyšší výbava, myslím, že docela slušná nabídka za 700 tis. Teda, v rámci elektromobilů, samozřejmě :-) Jak si to stojí proti Koně 39 kwh?
Uživatelský avatar
Josef
Moderátor
Příspěvky: 4024
Registrován: čtv 27. dub 2017 5:11:54

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Josef » pát 19. bře 2021 12:39:14

Ta Corsa není dobrá volba zvláště proti Koně ne, mimo jiné, má to vysokou spotřebu, je vidět, že jsou u Opelu v začátcích.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Marek71
Příspěvky: 815
Registrován: stř 11. zář 2019 10:15:11

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod Marek71 » pát 19. bře 2021 13:30:01

Jo, podle EV database má o něco větší spotřebu. Ale zase má i větší baterku (45 vs 39), takže dojezd min. stejný nebo o něco málo větší. A za 700 tis. skladovka ve velmi slušné výbavě. Pro toho, kdo nechce crossover... Kolega v DE si to právě koupil, ale tam mají štědré dotace.
martin7470
Příspěvky: 144
Registrován: stř 08. led 2020 8:54:14

Re: Stagnace trhu s EV

Příspěvekod martin7470 » pát 19. bře 2021 22:48:29

Corsa-e má při dálniční rychlosti vysokou spotřebu, dojezd potom není o moc vyšší než má například Citigo. Nedávno jsem viděl nějaký test, kde při teplotě cca 3C a rychlosti 130 km/h tesovali E-UP a Corsu. E-up bral cca 23kWh/100, Corsa těsně pod 30 kWh/100. Ve městě ale spotřeba není špatná.