Stagnace trhu s EV
Moderátor: Josef
Re: Stagnace trhu s EV
Tak to už bych si to EV mohl i koupit, nabídka je už velká, něco by se našlo. I když, přísně vzato, spíš se ekonomicky vyplatí nechat si stávající auto i přes vyšší náklady na km. Ale pokud někdo plánuje nákup nového auta, je to na zvážení...
Re: Stagnace trhu s EV
rob.brno píše:Radovan píše:Ropná lobby jede. A prosím nechtít po Čechovi přemýšlet. Pokud už má čím tak to hodně bolí.
Však všeho dočasu, dalším impulzem pro spoustu lidí bude zdražování paliva díky rusákům. Až půjde litr přes 50kč(3,5kč na km u osobáku) bude hodně zvýšený zájem o elektroauta
Akorát pro změnu nebudou čipy, takže nebudou ani elektromobily
Re: Stagnace trhu s EV
Není rozdíl mezi čipy pro elektroauta a spalovací auta
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Rozdíl není, jen jich je v elektromobilech víc.
No, možná Dacka bude v pohodě
No, možná Dacka bude v pohodě
Re: Stagnace trhu s EV
rob.brno píše:Radovan píše:Ropná lobby jede. A prosím nechtít po Čechovi přemýšlet. Pokud už má čím tak to hodně bolí.
Však všeho dočasu, dalším impulzem pro spoustu lidí bude zdražování paliva díky rusákům. Až půjde litr přes 50kč(3,5kč na km u osobáku) bude hodně zvýšený zájem o elektroauta
Kód: Vybrat vše
p.Vondra růst ceny fosilních paliv háže na elektromobily slovy "I kdyby nebyla válka, tak v důsledku tlaku na elektromobilitu jsem očekával, že do takových 4 let cena benzínu může vzrůst o 20 Kč".
Re: Stagnace trhu s EV
Němci už minulý rok deklarovali, že zdraží naftu na 50 Kč, ano takový tlak tu byl.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Mám druhý den ZOE 50. Kupoval jsem "nový" předváděcí vůz, který měl najeto 4 km - stál u prodejce bez zájmu téměř rok a půl. Mezi podpisem smlouvy a převzetím uplynulo několik dnů, kdy prudce rostla cena paliv. Při převzetí mi prodejce tvrdil, že měl o toto ZOE tři nové vážné zájemce.
Re: Stagnace trhu s EV
No lidé si začali uvědomovat to, co říkám už několik let - závislost na Rusku a Arabských zemích je špatně, jediné, co to řeší za rozumné peníze je elektřina z obnovitelných zdrojů. Tedy Slunce-Elektřina-BEV, to je strategická nikoliv ekologická věc.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:No lidé si začali uvědomovat to, co říkám už několik let - závislost na Rusku a Arabských zemích je špatně, jediné, co to řeší za rozumné peníze je elektřina z obnovitelných zdrojů. Tedy Slunce-Elektřina-BEV, to je strategická nikoliv ekologická věc.
**
Já říkám to samé.
Proto stavím dlouho FVE a s EV je to nejlepší varianta.
Dnes si každý druhý dělá k FVE nabíječku i když zatím EV nemá.
e-Golf 2014 najeto 124 (už má 170) tisíc za 9 let, e-Kona 2020 najeto 106 tisíc, 3 rok, BMW i3 120Ah koupeno s 13 tisíc km, už jsem najel 7 000 km.
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Už 8 let používám na ježdění jen elektriku, jde to. Elektrika je fajn.
e-LUKY@email.cz
Re: Stagnace trhu s EV
K té "stagnaci trhu" bych řekl asi toto. Vzhledem k tomu, co se děje s cenou paliv a na Ukrajině, za poslední týden zmizla z inzercí většina nabízených Citigo iV
Hyundai Ioniq EV Ultimate 2019 Polar white
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Tesla Model 3 SR+ 2021 55kWh LFP White
FVE hybrid 7,5kWp + 5,7kW baterie
Re: Stagnace trhu s EV
Koukám, že jsou na sauto poslední 4 kusy, bývalo jich několik stránek. Ostatních výrobců se to ale moc nedotklo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Myslím, že aktuální situace otevřela oči spoustě lidem, samozřejmě tu bude stále zůstávat velká skupina odpůrců už jen z principu. Co tak sleduju kolem sebe, tak ti nejzatvrzelejší odpůrci BEV teď nejvíc nahlas křičí, že má vláda dotovat ceny PHM, ti to mají prostě marný...
Na druhou stranu mi volá poměrně dost známých co byli dříve skeptičtí, nebo neutrální a vyptávají se co a jak. Každému říkám pokud o tom uvažuje ať moc nečeká, protože BEVka levnější letos už určitě nebudou, ani nová, ani ojetiny. Na Teslu 3 LR je teď čekačka 12měs a ojetiny se prodávají za ceny nových.
Na druhou stranu mi volá poměrně dost známých co byli dříve skeptičtí, nebo neutrální a vyptávají se co a jak. Každému říkám pokud o tom uvažuje ať moc nečeká, protože BEVka levnější letos už určitě nebudou, ani nová, ani ojetiny. Na Teslu 3 LR je teď čekačka 12měs a ojetiny se prodávají za ceny nových.
Re: Stagnace trhu s EV
Josef píše:Koukám, že jsou na sauto poslední 4 kusy, bývalo jich několik stránek. Ostatních výrobců se to ale moc nedotklo.
Dnes koukám, jak zmizely z sauto e-Niro, bylo jich tam celkem dost, dnes zbývají dvě poslední. Kony jsou k dispozici v pohodě. Pamatuju, kdy na sauto stále přibývaly BEV a ještě v únoru tam bylo kolem 770 elektroaut, dnes 616....
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Tak brutálně rostoucí cenou PHM ale i náhradními díly a cenou servisních prací je BEV jasná volba
BMW i3 60Ah (baterka 33kWh), 82.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Tesla X LR, 86.000 e-km
Re: Stagnace trhu s EV
Kdysi jsme se smáli servisním pracím za 2000 Kč/h u Mercedesu, dnes to má kde kdo a pokud statistiky nelžou, tak je spalovák cca 10x poruchovější než srovnatelné BEV. Samozřejmě se projevují nyní závady na starých BEV, které ale jak vidíme, mají často elektroniku podobnou 90tým letům. Tedy shrnuto, pokud bude palivo kolem 50 Kč/litr (a to bude v celé EU) hrozba jeho nedostatku z Ruska, tak BEV, bez násilného vnucování, začnou růst na důležitosti.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
- xlfd
- Příspěvky: 64
- Registrován: pon 01. lis 2021 8:42:17
- Bydliště: Valašské Klobouky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Stagnace trhu s EV
Já jsem na sauto letos viděl i přes 800 inzerátů. Lidi si stěžují, že BEV jsou drahá, ale když je jich zatím málo a poptávka je proti tomu pořád tak velká ...
Peugeot Ion (najeto my: 14,4 tisíc km (za 2,5 let) [Konečná cena na využitý km: 9,77 Kč])
Re: Stagnace trhu s EV
jojo, ale to bylo před měsícem, teď začala mizet BEV auta, dnes jsem jich viděl 619 a číslo průběžně klesá zatímco ještě před 2 měsíci stoupalo.
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
Ono celkově auta nejsou, ani spalovací. Na nová se čeká dlouho, nabídka je omezená a tak mizí ojetiny. Je možné, že stejným tempem jako BEV, mizí i slušné spalovací ojetiny
Re: Stagnace trhu s EV
Po diskuzi u posledního videa Teslacek padlo, že Češi jsou k BEV nejkonzervativnější národ Evropy a nejvíce skeptičtí. Možná za to může i šikovná novinářská propaganda a ruský vliv. Stačí se podívat pod jakýkoli článek a slabou diskuzi pod ním a když dojdou argumenty, tak nastupuje sprostota.
Bohužel, firmy si neumí spočítat návratnost, ani se jim to nechce řešit, ani jenom zkoušet. Možná si ani neuvědomují, jaké je celkové TCO na spalovací auto a ani že si zaměstnanci tankují za CCS i do rodinného auta a nezabývají se vyšší spotřebou služebních aut
Bohužel, firmy si neumí spočítat návratnost, ani se jim to nechce řešit, ani jenom zkoušet. Možná si ani neuvědomují, jaké je celkové TCO na spalovací auto a ani že si zaměstnanci tankují za CCS i do rodinného auta a nezabývají se vyšší spotřebou služebních aut
Audi Q4 Sportback e-tron 50
Re: Stagnace trhu s EV
A nemůže to třeba být tím, že někteří kvůli cenám PHM inzerát stáhli?
Peugeot Ion 2012 (koupeno 2018 58 tis. km, nyní 86 tis. km)